Merhabalar,
Aracım 2016 Mart üretimi Golf 1.4 / Dsg / 125bg, CZCA kodlu motora sahip. Yaklaşık 30.000km civarında rölantide hissettiğim titremeyi bakım sırasında şikayet olarak bildirdim ancak titreme hafif olduğu için (ben her gün bindiğim araç olduğundan günden güne farkı hissediyorum) muhtemelen servis sıkıntı göremedi ve arıza tespiti yapmadı. 45.000 bakımında da aynı şikyeti yazdım çünkü titremeyi artık benim yanımda oturanlar da bariz şekilde hissetmeye başladılar, ancak durum yine değişmedi. Bunun üzerine arabayı alıp sırf bu şikayet için servise gittim ve kayıt açtırdım. Aracı servis sorumlusu ve garanti kısmı sorumlusu ile birlikte test ettik, ikisi de hissettiler ve video çektiler.
Daha sonra arıza tespit ve tamir süreci başladı. Ertesi gün aradılar, manifold dibinde kurum birikmesi sonucu bu arızanın olabileceğini temizlik yapacaklarını ilettiler. Bu esnada sübap diplerinde de aynı temizlik gerekebileceğinden silindir kapağı da sökülerek temizlik yapıldı. Bu kurum birikmesinin en temel nedeni de aracı devirsiz kullanmak olarak iletildi. Şehir içerisinde nasıl devirli kullanacağımı düşündüm. Araba otomatik, DSG zaten emisyonu tutturmak için 50 metrede 7 vites atıyor, hız limitleri belli, devir yapmak için manuele alıp aracı mı bağırtıcaz çözemedim.
Netice olarak distribütör dahil tüm teknik servis gerekli işlemleri ve yazışmaları yaptı, 12 günlük uğraş sonucunda araç bana teslim edildi. Titreme halen bariz şekilde var, servis de aksini söylemiyor ancak kendilerine iletilen durum bu araçlarda yaklaşık 50.000 km civarında bu şikayetlerin oluşturğu ve giderliemediği yönünde. Bu standartlarda ve yeni model bir arabanın rölantide bu derece tiremesi kesinlikle sıkıntılı bir durum. Motor devri çok oynak veya düşük değil, o nedenle rölanti devrinden kaynaklı bir sorun olmadığını düşünüyorum ancak yine de net bir çözüm bulunamadı.
Ben motor kulaklarından şüphelendim ancak oradan da birşey çıkmadı. Arıza kodu vermiyor, bu nedenle enjektör vb'den de şüphelenmiyorlar.
Kurum temizliğinden sonra performans biraz iyileşti ancak titreme eskisinden daha iyi olsa da halen hissediliyor.
Daha önce benzer durumla karşılaşmış ve çözüm bulabilmiş biri var mıdır merak ettim.
Aracım 2016 Mart üretimi Golf 1.4 / Dsg / 125bg, CZCA kodlu motora sahip. Yaklaşık 30.000km civarında rölantide hissettiğim titremeyi bakım sırasında şikayet olarak bildirdim ancak titreme hafif olduğu için (ben her gün bindiğim araç olduğundan günden güne farkı hissediyorum) muhtemelen servis sıkıntı göremedi ve arıza tespiti yapmadı. 45.000 bakımında da aynı şikyeti yazdım çünkü titremeyi artık benim yanımda oturanlar da bariz şekilde hissetmeye başladılar, ancak durum yine değişmedi. Bunun üzerine arabayı alıp sırf bu şikayet için servise gittim ve kayıt açtırdım. Aracı servis sorumlusu ve garanti kısmı sorumlusu ile birlikte test ettik, ikisi de hissettiler ve video çektiler.
Daha sonra arıza tespit ve tamir süreci başladı. Ertesi gün aradılar, manifold dibinde kurum birikmesi sonucu bu arızanın olabileceğini temizlik yapacaklarını ilettiler. Bu esnada sübap diplerinde de aynı temizlik gerekebileceğinden silindir kapağı da sökülerek temizlik yapıldı. Bu kurum birikmesinin en temel nedeni de aracı devirsiz kullanmak olarak iletildi. Şehir içerisinde nasıl devirli kullanacağımı düşündüm. Araba otomatik, DSG zaten emisyonu tutturmak için 50 metrede 7 vites atıyor, hız limitleri belli, devir yapmak için manuele alıp aracı mı bağırtıcaz çözemedim.
Netice olarak distribütör dahil tüm teknik servis gerekli işlemleri ve yazışmaları yaptı, 12 günlük uğraş sonucunda araç bana teslim edildi. Titreme halen bariz şekilde var, servis de aksini söylemiyor ancak kendilerine iletilen durum bu araçlarda yaklaşık 50.000 km civarında bu şikayetlerin oluşturğu ve giderliemediği yönünde. Bu standartlarda ve yeni model bir arabanın rölantide bu derece tiremesi kesinlikle sıkıntılı bir durum. Motor devri çok oynak veya düşük değil, o nedenle rölanti devrinden kaynaklı bir sorun olmadığını düşünüyorum ancak yine de net bir çözüm bulunamadı.
Ben motor kulaklarından şüphelendim ancak oradan da birşey çıkmadı. Arıza kodu vermiyor, bu nedenle enjektör vb'den de şüphelenmiyorlar.
Kurum temizliğinden sonra performans biraz iyileşti ancak titreme eskisinden daha iyi olsa da halen hissediliyor.
Daha önce benzer durumla karşılaşmış ve çözüm bulabilmiş biri var mıdır merak ettim.