Golf 7 (CZCA motor) Rölantide titreme ve sarsıntı


Mobydick

Üye
Katılım
5 Ağu 2017
Mesajlar
279
Tepkime puanı
180
Konum
Ankara
İsim
Türker Yanık
Merhabalar,

Aracım 2016 Mart üretimi Golf 1.4 / Dsg / 125bg, CZCA kodlu motora sahip. Yaklaşık 30.000km civarında rölantide hissettiğim titremeyi bakım sırasında şikayet olarak bildirdim ancak titreme hafif olduğu için (ben her gün bindiğim araç olduğundan günden güne farkı hissediyorum) muhtemelen servis sıkıntı göremedi ve arıza tespiti yapmadı. 45.000 bakımında da aynı şikyeti yazdım çünkü titremeyi artık benim yanımda oturanlar da bariz şekilde hissetmeye başladılar, ancak durum yine değişmedi. Bunun üzerine arabayı alıp sırf bu şikayet için servise gittim ve kayıt açtırdım. Aracı servis sorumlusu ve garanti kısmı sorumlusu ile birlikte test ettik, ikisi de hissettiler ve video çektiler.

Daha sonra arıza tespit ve tamir süreci başladı. Ertesi gün aradılar, manifold dibinde kurum birikmesi sonucu bu arızanın olabileceğini temizlik yapacaklarını ilettiler. Bu esnada sübap diplerinde de aynı temizlik gerekebileceğinden silindir kapağı da sökülerek temizlik yapıldı. Bu kurum birikmesinin en temel nedeni de aracı devirsiz kullanmak olarak iletildi. Şehir içerisinde nasıl devirli kullanacağımı düşündüm. Araba otomatik, DSG zaten emisyonu tutturmak için 50 metrede 7 vites atıyor, hız limitleri belli, devir yapmak için manuele alıp aracı mı bağırtıcaz çözemedim.

Netice olarak distribütör dahil tüm teknik servis gerekli işlemleri ve yazışmaları yaptı, 12 günlük uğraş sonucunda araç bana teslim edildi. Titreme halen bariz şekilde var, servis de aksini söylemiyor ancak kendilerine iletilen durum bu araçlarda yaklaşık 50.000 km civarında bu şikayetlerin oluşturğu ve giderliemediği yönünde. Bu standartlarda ve  yeni model bir arabanın rölantide bu derece tiremesi kesinlikle sıkıntılı bir durum. Motor devri çok oynak veya düşük değil, o nedenle rölanti devrinden kaynaklı bir sorun olmadığını düşünüyorum ancak yine de net bir çözüm bulunamadı.

Ben motor kulaklarından şüphelendim ancak oradan da birşey çıkmadı. Arıza kodu vermiyor, bu nedenle enjektör vb'den de şüphelenmiyorlar.

Kurum temizliğinden sonra performans biraz iyileşti ancak titreme eskisinden daha iyi olsa da halen hissediliyor.

Daha önce benzer durumla karşılaşmış ve çözüm bulabilmiş biri var mıdır merak ettim.

 
Sarsıntınızın şiddeti ne şiddette oluyor bilmiyorum ancak kendim için durum şöyle (1.4 TSI Manuel 122),

Kırmızı ışıkta beklerken araba rölantide  şiddetli olmasa da bariz bir şekilde titriyordu 1 dakikadan uzun ışıklarda rahatsız edici denebilirdi. Yük altında ise aniden kesiliyordu. İlk başlarda klimadan kaynakladığını düşünmüştüm, çünkü A/C'yi kapatınca azaldığı hatta kesildiği oluyordu.

Bir gün tesadüfen VCDS üzerinde misfire sayaçlarını açtım, her bir silindir için 4000 civarı, silindir 2 için ise 6000 misfire gösteriyordu (30.000 km). Titremenin kaynağının buradan geldiğini düşünerek yakıt aldığım yeri değiştirdim. Yaklaşık 15.000 km'dir arabanın hava ve motor aynı anda çok soğuk olmadıkça veya kötü yakıt almadıkça titrediğini hatırlamıyorum.

Arkadaşımın 1.2 TSI'ı ise sadece 6 misfire gösteriyordu ve titreme sorunu yoktu.

Golf 6 neslinin 1.4 ve 2.0 motorlarında kurumlanma sorunu çok daha belirgindi, bizim yeni DSGler eskileri kadar düşük devirde vites değiştirmiyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Peki sizce misfire olması zamanlama/ateşeleme ile ilgil bir sorun değil mi? Yakıtın kötü olması durumunda daha genel bir etki olur gibi geliyor. Uzun süredir aynı yerden ve Shell'den benzin alıyorum. Değişiklik yapmayı denicem.

İlave olarak benim araçta soğukken zaten rölanti yüksek olduğu için hissedilir bir titreme yok gibi, daha çok ısındıktan sonra ışıklarda beklerken bariz bir titreme var.

 
Hocam bende shell kullanırken rolantide hafif titreme ve start stopta çalışırken sarsıntılı çalışıyordun. Bp ye geçince titreşim ve sarsıntı baya azaldı fakat aracım çok yakmaya başladı için tekrar shelle döndüm . Ayrıca başka bir forumda yakıta %8 oranında ethenol koyunca titremenin gideceği söylenmiş . Malesef yakıtımıız kötü ve tsi araçlar yakıt seçiyor yakıtı farklı bilindik istasyonlardan alıp aracınızın tepkilerini ölçün derim .

 
Görünen o ki benzin istasyonunu hatta markayı değiştirip bir denemek gerekecek. Başlarda, hatta ilk 10.000 km filan OPET'ten alıyordum, sonra Shell'den indirim aldık ve genel olarak herkesin memnun olduğunu duyduğumdan Shell'e yöneldim.

Son 1 yıldır benzin fiyatlarıdaki yükseliş ile benzinliklerin kar marjları oldukça düştü, acaba hacmi arttırmak için kullandıkları katkılar yüzünden mi bu sıkıntıyı yaşıyoruz bilemedim.

 
Peki sizce misfire olması zamanlama/ateşeleme ile ilgil bir sorun değil mi? Yakıtın kötü olması durumunda daha genel bir etki olur gibi geliyor. Uzun süredir aynı yerden ve Shell'den benzin alıyorum. Değişiklik yapmayı denicem.

İlave olarak benim araçta soğukken zaten rölanti yüksek olduğu için hissedilir bir titreme yok gibi, daha çok ısındıktan sonra ışıklarda beklerken bariz bir titreme var.
hocam eğer yakıt ile ilgili bir sorunsa, kaliteli bir yakıt katkısını da deneyebilirsiniz. Würth, Liqui Moly veya benzeri kaliteli bir markanın benzin katkısını kullanmayı deneyin, bazen çok dramatik farklar oluyor araçlarda.

 
@asdfg112 o da aklımda. Servis kurum temizliği yaptıkları başka araçlarda bir süre devirli kullanım olduktan sonra sorunun ciddi derecede azaldığını söyledi. Bu sıralar aracı biraz daha fazla sıkıştırarak kullanıyorum bakalım. Zaten standart prosedür ile çözülmezde Almanya'ya yazıcam, ne cevap verecekler merak ediyorum.

 
Kitapcıkta hiçbir katkı eklemeyin yazıyor. Enjektörlere zarar gelirse ciddi masraflar açabilir . Bp den yakıt alıp deneyin derim benim aracımda hissedilir farkı olmuştu . Hatta şöyle birşeyde var her yakı firmasının kullandığı katkı farklı  yakıt firması değiştirerek motor için farklı katkıları denemiş olursunuz .

 
Eğer yakıttan sonra da bir değişiklik olmazsa (TOTAL ve PO da denicem) doğrudan Almanya'ya yazmayı düşünüyorum. 

Bu arada sessiz bir ortamda motoru dinleyince sanki hortumlardan akan sıvı sesi de duyuluyor. Bununla ilgil iantifriz değişimi sırasında hava oluşmuş olabileceğini belirttiler ve radyatörü kapağını açıp hava aldıklarını belirttiler ancak ses halen var. 

 
Eğer yakıttan sonra da bir değişiklik olmazsa (TOTAL ve PO da denicem) doğrudan Almanya'ya yazmayı düşünüyorum. 

Bu arada sessiz bir ortamda motoru dinleyince sanki hortumlardan akan sıvı sesi de duyuluyor. Bununla ilgil iantifriz değişimi sırasında hava oluşmuş olabileceğini belirttiler ve radyatörü kapağını açıp hava aldıklarını belirttiler ancak ses halen var. 
O süper zekalılar antifiriz değişimi sonrası sistemin havasını almamışlar mı.? Nasıl iş yapıyorlar anlamıyorum., Sistemin içinde hava olması iyi bişey değildir bazı sıkıntılara ve arızalara yol açar., müsait zamanda gidin sistemin içinde hava varsa alsınlar..

 
Servislere ne arızadan bahsetsem "biz denedik, bir sıkıntı göremedik" diyor. Ya bu adamların gözü-kulağı çalışmıyor ya da başka bir durum var ben anlamadım.

Bir insan 3 yıldır sürdüğü araçtaki değişimi illa ki fark eder. Adamlar günde 10 araç baktığı için köreliyor sanırım.

 

Geçmiş olsun, ben de rölantide bazen belli belirsiz titreme hissediyorum, özel bir servise gösterdim, çok detaylı incelemeden direkt volan değişimi dediler, 75.000 bakımda servise göstermeyi düşünüyorum fakat yazdıklarınızdan sonra servisin de çözüm olmayacağını düşünmeye başladım. Gelişme olursa yazarsanız çok makbule geçer, tekrar geçmiş olsun.

 

Geri
Üst Alt