Bu sorun benim başımada geldi. 2017 model golf 1.0 tsi aracımda bagajda yedek lastiğin olduğu bölme 5 cm yüksekliğinde su ile dolmuştu. Servise götürdüm. Aracımım garantisi bitmemiş olmasına rağmen bana tanponu söküp bakcaklarını. Fakat tanponun altındaki havalandırma çerçevesi plastiğinde herhangi bir çatlak yada darbe varsa sizden tanponu söktüğümüz için 250 tl civarı ücret alacağız dediler. Çatlak bile olsa havalandırma çerçevesinde garanti dışına çıkıyor ve ücret dahilinde oluyor herşey dedi. Arka stopun ordan giren su direk bu havalandırma plastiğinden geçiyor. Yerinde gecşeme çatlak kırık varsa su burdan giriyor. Bende su arka koltuğun altına oradanda sağ arka taban halısının uç kısmına kadar inmiş fakat tabanda birikmemiş halının süngerinde kalmış. Ve bu tadilat ve kurutma işlemleri için yaklaşık fiyat ne olur dediğimde 1500 tlyi bulacağını söylediler. Bende aracı 2. El aldığımdan daha önce sağ arka taraftan herhangi bir darbe alıp almadığını bilmiyorum. Ve tanponda çizikler var rütuş yapılmış. Bundan şüphelenerek serviste hiçbir işlem yaptırmadım. Birazda kızdım tavırlarına. Garantisi olan aracın arızasını tespit etmeye dahil ücret istediler. Sonra sanayiye gittim bildiğim bir kaporta ustasına tanponu söktürdüm. Çok kolay tanponu sökmek sadece biraz vida var onları sök çıkart. Yarısını sökseniz yetiyor zaten. Tahmim ettiğim gibi tanpondan bagalitin olduğu yere hafif bir darbe almış. Çünkü plastik havalandırma bagaliti çatlamış kenarlarından ve bazı bölgelerinde çatlaklar vardı. Çatlakları japon yapıştırıcı ile iyice yapıştırdık. Üstüne çerçevenin kenarlarına bol silikon sıkıp taktık parçayı. Üstüne önlem olsun diye. İçeride bir plastik tıpa var. Onu tamamen sökmek yerine tıpanın ortasını deldik. Eğer az bi su sızarsa bile ordan akıp gitcek içeriye girmicek. Çünkü o tıpanın olduğu yerde 2 cm kadar set var. Onu aşmadan su bagaja geçmiyor. Suyun oraya birikip seti aşması lazım bagaja girmesi için. Seti aşmadan deliktwn tahliye etcek zaten suyu. Tapayı tamamen çıkarmamamın sebebi toz girmesin diye. Delmek daha mantıklı. 4 aydır kullanıyorum aracı herhangi bir su yok. Koltuk ve tabanı naptın derseniz. Koltuğu güzelce koslalı suyla temizledim. Tabanıda aynı şekilde koslalı suyla temizledim. Tabanın sağ arka kısmını kaldırdım bi güzel aracı güneşe koydum kuruttum. Koltuğuda kuruttum. Yedek lastiğin ordaki halı benzeri kaplamayıda yıkadım koslalı suyla temizledim kuruttum. Mis gibi oldu. En ufak koku yada bişey yok araçta. Sanayideki kaportacı ustada sadece 100 tl aldı. Yani 1500 tl dedikleri işi sadece 100 tl ve 2 kapak koslayla çözdüm. En ufak sıkıntıda yok. Aracı sadece siz kullanıyorsanız ve araç 0 dan sizdeyse ve tanpondan hiç darbe almadığına eminseniz serviste yaptırabilirsiniz. Çünkü hiç çatlak darbe yoksa garanti kapsamına girecektir. Ama dediğim gibi çok hassas bir parça en ufak tanponu bir yere dokundursan bile çatlayıp kırılabilecek bir parça. O yüzden kesin eminseniz servise söktürün aracı. Çünkü söküp takmaya eğer çatlak varsa en az 250 tl isticekler. Belkide daha fazla isteyebilirler. Söktürmeden önce servis müdürüyle konuşup sabit fiyata anlaşabilirsiniz. Ama dediğim gibi koltuk tabanda ıslaksa 1500 tl den fazla tutar diyorlar. Kututma işine istiyorlar o parayı. Bende çok fazla tabana inme olmadığından kendim yapmayı tercih ettim. Size kalmış artık nasıl yapacağınız. Bu arada koltuğa suyun atlaması için yedek lastiğin tamamen dolmasına gerek yok. Direk kendine yol bulmuş su. Sağdan sağdan geçiyor koltuğun altına. Yedek lastiğe inmeden geçiyor koltuğun altına su.
Ekli dosyayı görüntüle 25494Ekli dosyayı görüntüle 25496Ekli dosyayı görüntüle 25497Ekli dosyayı görüntüle 25499Ekli dosyayı görüntüle 25500Ekli dosyayı görüntüle 25501Ekli dosyayı görüntüle 25502