Öncelikle Herkese iyi Forumlar.
Bu konuya en güzel cevabı ben yazabilirim sanırım
Şöyleki ; Önceki aracım Golf 7 Higline ile 17 dijon jant varken muayeneye 18 Durban jantlarla girdim ve bir problem olmadı. Bu konu başlığı zaman zaman bu şekilde gündeme geldiği için bende kısaca kendimi tanıtıp TüvTürk Müdürü ile bir görüşme gerçekleştirdim Insanların Yanlış bilgilerle sorun yasamamasi adına. Bana aktarılan bilgiyi olduğu gibi ifade etmem gerekirse ;
Özel araçlar Hariç ( iş makineleri Tankerler vs ) Otomobillerimiz için aracın üretici firma tarafından kabul görmüş ve uygulanmis lastik&jant ebatlarında muayene için herhangi bir sakınca olmadığı yönünde Örnek verecek olursak;
Golf araçlarımız için;
1. Medlineplus araçlarda 15 ebat jant
2.Comfort modellerde 16 ebat jant
3.Higline modellerde 17 ebat jant
4.opsiyon Durban gibi 18 ebat jant
5.Golf R gti donanımlarda 19 ebat jant, orjinal jant değerleri Olduğu gereğinden yola çıkarsak hiçbir problem olmadığı;
Fakat Bazı jant ve Lastik tiplerinin Camurluktan çıkıntı olması veya Etiketli olan Araçların Jant lastik Skalası arasında olmayan ebatlarının kullanılması gibi Tehlikeli ve Güvenlik faaliyeti bulunan hallerde ağır kusur sayılacağı, Bunun içinde ayrıca Bir Testlerinin olduğu bilgisidir. Dolayısıyla Lastik Jant değerleri olarak Ataclarimiza takılabilenlerde herhangi bir sıkıntı olmadığı gibi Lastik Diş derinlikleri daha önemlidir. Sonuç Olarak Jantlar daha sonra bakılacak kısımlardır ki onlarada pek dikkat etmezler.
Son olarak Etiket değerleri Bazı yeni üretim araçlarda b sütununda yada depo kapağı veya aracin muhtelif yerlerinde olabildiği bilgisi. Bu her araç marka ve model için geçerli olmadığından bu konuda da bir yanlış algı oluşmaktadır. Örneğin Motor numarası çoğu araçta okunamasa da hafif küsur olarak geçmekte fakat istense Motor numaraları okunabilmektedir.
Herkese iyi Forumlar Dilerim
SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi