Yeni Focus cidden güzel otomobil olmuş. Cumartesi günü test etme imkanı buldum. Araç 1.5 Ecoblue 120 Bg St-Line donanım paketine sahipti. İç mekanından başlarsak ön tarafta kalite gayet iyi ama arka tarafta kalite düşüyor maalesef. Bazı yerlerde işçilik hataları da mevcut. Genel olarak iç mekanda bence hala Golf önde. Arka yaşam alanını Golf’e göre kıyaslarsam diz mesafesi aynı, baş mesafesi ise biraz daha kısıtlı. O sportif duruşun dezavantajını biraz da olsa yaşıyorsunuz. Arka tarafta kol dayama ve havalandırma kanalı yoktu. Havalandırma kanalı neyse ama kol dayama olmaması beni üzdü açıkçası. Arka yolcular için 12V girişi mevcut ama 12V yerine Usb olması daha mantıklı olurdu bence.
Ön tarafta ise değişik bir olay gördüm. Sürücü koltuğunun sürüş pozisyonu gayet iyi ama yolcu koltuğunda yükseklik ayarı yoktu. Olmasın pek sorun değil diyebilirsiniz ama koltuk cidden çok yukarıda duruyor. Mk3.5 Titanium Focus’ta olan zımbırtı neden yok anlamadım. Golf’te dibe gömülmeye alışanlar için büyük bir dezavantaj bence. Koltukların yanal destekleri gayet iyi. SYNC3 denen yeni nesil ekran çok başarılı. Tepkileri vs çok hızlı. Gayet de kullanılabilir hemen alıştım. B&O ses sistemi çooook başarılı. Kesinlikle tercih edilmeli. Dream Theater’dan Fall İnto The Light açtım ve çok tok, çok kaliteli ses verdi. 10 üzerinden rahat 9 puan alabilecek seviyede bir ses sistemi var.
Benim kullandığım araçta tüm opsiyonlar mevcuttu hatta test sürüşümde çarpışma önleyici bir kere çalıştı. Gayet düzgün çalışıyorlar. Head up Display’i de baya beğendim. Cam tavan mevcuttu ama ben olsam almam. 10 bin tl lik bir opsiyon değil bence. Ama açılması ve görüntüsü gayet güzel. Opsiyon olarak gelen led farlar vardı normalde Titanium ve St-line donanımda halojen far vardı. Bence bu bir eksi çünkü led far opsiyonunun fiyatı da 10 bin tl ye yakındı.
1.5 Ecoblue motor, rölanti esnasında 1.6 Tdi 110 bg lik motordan daha sessiz ve daha performanslı. 120 bg güç ve 300 nm tork üretiyor. Tüketimi pek kıyaslamayacağım çünkü araç 200 km deydi ve ben dahil binen herkes biraz zorlamıştı
8 ileri tork konvertörlü şanzımanın motorla uyumu gayet iyi, ama performanslı sürüşte dsg kadar hızlı değil. Sağlam hissettiriyor.
Araçta 18” jantlar ve Michelin Pilot Sport 3 lastikler mevcuttu. Konforuna diyecek söz yok. Yolu hissettiriyor ama rahatsız etmiyor. Çok beğendim. Hadi len oradan diyebilirsiniz ama 16”jantlı Golf’ümden sonra hiç rahatsızlık hissetmedim. Aksine yolu hissettirip rahatsız etmemesi çok hoşuma gitti. Hele 18 lik spor lastiklerle bu başarısı takdirimi kazandı. Performanslı sürüşte de yana yatma yok.
Performanslı sürüş demişken yol tutuşuna geçelim. Bayii testi baya uzatınca biraz deneyimle imkanı buldum. Viraj girişlerinde kafası çok rijit, arkası da takip ediyor ve ip gibi çıkıyorsunuz. Golf’e büyük fark atıyor bu konuda. Torsiyon süspansiyonlu olmasına rağmen ben bir eksiklik hissetmedim. Muz şeklindeki yaylar ve yeni tasarlanan burçlar vs iş görmüş gibi duruyor. Bu konuda da önceki kasaları gibi takdirimi kazandı.
Motor izolasyonu gayet iyi. Rüzgar ve yol sesi izolasyonunu da beğendim. Sınıfındaki arabalarla rahatça kapışacak düzeyde. Buradan da geçerli not aldı.
Herhalde unutmadığım bir şey yoktur. Genel olarak Focus sürücü odaklı tasarlanmış. C segmentinde sürücü olarak bir araç alacak olsam kesinlikle Focus alırdım. Ama yolcu olacaksam Golf tercih ederdim. Focus’un sürücü koltuğunda çok mutlusunuz ama diğer koltuktakiler Golf’e göre pek memnun kalmayabilir. Golf’te her koltukta herkes mutlu hissedebiliyor. 2 araç arasındaki seçim ise size kalmış. Biraz daha aile kullanımına uygun, biraz daha rafine bir araç istiyorsanız bence Golf almalısınız. Ama ben gazlamayı severim, genelde 1-2 kişi, arada da ailemle binerim derseniz tercihiniz Focus Hb olmalı. Genel olarak çok beğendim aracı. Keşke fiyatlar böyle olmasa da bu araçları 0 km olarak alabilsek. Soracağınız sorunuz varsa sorabilirsiniz. Buraya kadar okuduysanız teşekkür ederim.