Focus, St-Line donanımda özel bir süspansiyon sunmuyor yani Titanium ile aynı süspansiyon sistemi var. Golf’e 18 jant ve Pilot Sport serisi lastik takın gene de Focus’tan üstün yol tutacağını düşünmüyorum. Golf her konuda ortalamayı tutturan bir araç. Yol tutuşunda da ben bir güvensizlik hissetmiyorum ama Focus kadar direkt,kararlı ve zevkli değil. Benim bahsetmeye çalıştığım olay buydu. Yukarıda Focus ile ilgili izlenimlerimi paylaşmıştım. Golf iç mekan, izolasyon, yolcuların rahatlığı, işçilik konusunda zaten Focus’tan üstün. Focus ise yol tutuş olarak Golf’ten üstün. Zaten bir araç her konuda iyi olsa C segmentinde olmaz. Yol tutuş konusunda standart C segmenti araçlar içinde Focus’un eline yıllardır su dökebilecek bir araç gelmedi bence. Mk1 kasasındaki multilink süspansiyonundan Mk4 kasasındaki SLA(short-long arm yani double wishbone) süspansiyonuyla sınıfında yol tutuş konusunda bi standart belirlemiştir bence. Golf’ü yol tutuş konusunda bu kadar büyütmeye gerek yok bence.
Edit: Geyik testi aracın yol tutuşunu net olarak belirlemez. Baktığınız zaman Honda Jazz, Mercedes Amg GT R dan daha yüksek hızda dönüyor. Bu demek değil ki Jazz’ın yol tutuşu Amg GT R dan iyi. Geyik testi aracın ani manevradaki tepkilerini gösterir. Yani bir aracın hızı diğerinden 1-2 km düşük diye daha kötü yol tutuyor denemez. Ama bu Focus’un Golf’ten daha iyi yol tuttuğunu değiştirmez.
Edit: Geyik testi aracın yol tutuşunu net olarak belirlemez. Baktığınız zaman Honda Jazz, Mercedes Amg GT R dan daha yüksek hızda dönüyor. Bu demek değil ki Jazz’ın yol tutuşu Amg GT R dan iyi. Geyik testi aracın ani manevradaki tepkilerini gösterir. Yani bir aracın hızı diğerinden 1-2 km düşük diye daha kötü yol tutuyor denemez. Ama bu Focus’un Golf’ten daha iyi yol tuttuğunu değiştirmez.