60 bin bakım


@forzaGilles hocam bilginiz var mı, benim araç kalkışta bir den iki ye geçince hafif titriyor, birde kalkarken dönüş yaparsam aynı şekilde titriyor, dsg kavramamıdır sorun yada başka birşey mi?

 

Dediklerinizin tamamına yakınına katılıyorum.,

Sadece fren hidroliği değişiminde firmanın kendi yağını kullanmak daha doğru olacatır., Sebebi fren hidroliği çok kararsız bir sıvıdır en ufak bir nem vs. kıl tüy şeyden etkilenebiliyor., Ayrıca standart dot4 f.hidrolikleri bizim araçlar için uygun değildir., Kullanılacak fren hidroliğinin mutlaka VW501.14 onaylı hidrolik kullanmak gerekiyor ve bu fren hdroliğini üreten yağ firması yok denecek kadar az., ve dışarda bulunması imkansıza yakın., hadi bulduk diyelim., değişim esnasında her ne kadar değişim sağlansa da bir miktar eski hidrolik sistem de kalıyor ve 2 farklı marka hidroliğin birbirine karışması isteyeceğimiz en kötü senaryo ve çok çok riskli., sistemdeki hidroliği tamamen boşaltmak demek sisteme hava girmesine sebebiyet vereceğinden mevcut hidroliğin kirlenmiş olanı tahliye edilene kadar dışarı aıtılır sonrasında yeni hidrolik koyuluyor., bu sebebten aracın markası ne olursa olsun fabrikada koyulan hidrolik ne marka ise o marka kullanılması tavsiye edilir., VW fren hidroliğinde zaten kendi hidroliğini kullanıyor ve kalite olarak kötü değildir., ve litresi 50-55 lira bişey ve sistemin hidrolik kapasitesi 1-1,5lt. bişey., yani motor yağı gibi dışarda hidrolik aramaya ihtiyacımız yok..,

DSG otomotik şanzıman yağının bana göre her 45bin km'de bir "şanzıman yağ filtresi" birlikte değişmesi gerekli (filtre akünün altında)., ama servise sorsan ömürlük., aynı şey mekatronik yağı için de geçerli belli bir süre sonunda değişmeli., mekatronik yağı denilen 3 kuruşluk basit bir yağ ama uğraşmak işlerine gelmiyor..
Asıl mesele paradan çok daha iyi performans. Zaten yağ konusunda da daha ucuz olduğu için MOTUL demiyorum. Bunlar ucuz ürünler ancak sürüşe katkıları önemli.

Fren hidroliğinde DOT 5.1, VW501.14 standardını fazlası ile karşılıyor. Dediğiniz gibi onaylı üretici çok az hatta bir çok tanınmış üretici bu ürün için marka/model onayı almamış çünkü standartları fazlası ile karşılıyorlar ve performans odaklılar. 

Çok yakın bir arkadaşımın MOTUL RB660 değşimi sonrası (Disklerini de Brembo yaptı) yorumu, "frene eskisine kıyasla yarım kuvvetle basıyorum ve pedalı çok daha az itmem yetiyor". Viskositeden kaynama noktasına kadar VW'nin optimum standartlarla tüm araçları için (tüy siklet Polo'dan ağır siklet Touareg'e kadar) kullandığı bir ürün ile performans ürünü bence aynı kefede değildir. Fİyatı da çok yakın ise değiştirmekte fayda görüyorum tabi sadece işi çok iyi bilen ustalar eşliğinde. Bu konuda yetkili servislere hiç güvenmiyorum. 

 
@forzaGilles 

@forzaGilles hocam bilginiz var mı, benim araç kalkışta bir den iki ye geçince hafif titriyor, birde kalkarken dönüş yaparsam aynı şekilde titriyor, dsg kavramamıdır sorun yada başka birşey mi?
Şanzıman yağı değişimini yapabilecek işinin ehli bir usta öneriniz var mı hocam İstanbul içerisinde ?  60 bin bakımımda servis danışmanımla şanzıman yağı değişimi konusunda konuştuğumda servis aksiyonlarında böyle bir işlem bulunmuyor bu nedenle yapamayız bu işlemi demişti. Yapılması konusunda ısrar edersem ne olur dediğimde bunu yazılı olarak bildirmeniz gerek , olabilecek olumsuz durumlarda sorumluluk kabul edemeyeceklerini bildirdiler. 

 
@forzaGilles 

Şanzıman yağı değişimini yapabilecek işinin ehli bir usta öneriniz var mı hocam İstanbul içerisinde ?  60 bin bakımımda servis danışmanımla şanzıman yağı değişimi konusunda konuştuğumda servis aksiyonlarında böyle bir işlem bulunmuyor bu nedenle yapamayız bu işlemi demişti. Yapılması konusunda ısrar edersem ne olur dediğimde bunu yazılı olarak bildirmeniz gerek , olabilecek olumsuz durumlarda sorumluluk kabul edemeyeceklerini bildirdiler. 
Malesef yok ama biraz araştırıp düzgün bir usta bulunabilir., Bunu yaptırmaya kalkışırsanız şanzıman yağını aracın şase numarasına göre servisten almanız gerekir., ama ozaman serviste kaydı olur diye korkmayın faturayı ayşe, mehmet, aslı adına kestirirsiniz olur biter.. Sorumluluk kabul etmeme falan hep korkutma amaçlı insanları yanlış yönlendiriyorlar., Yurt dışı uygulamara ve video ‘ları bakın adamlar hem ıslak kavrama hem de kuru kavrama şamzıman yağı ve şanzıman yağ filtresini değiştiriyorlar.. Sadece yağı değiştirmenin hiç bir anlamı olmayacaktır., filtresinin de değişmesi gerekli.,

Burda diğer önemli nokta; araç 100-120bin km ‘de olur işte o zaman değiştirmeye kalkışırsanız şanzıman çamur gibi olmuş ve içinde bol miktarda aşınma kaynaklı metal artığı olan zift gibi yağla çalışmaya alışmıştır., böyle bir araca yeni yağı koyduğunuzda birden afallar kararsız davranışlar sergiliyebilir., 

Bu işin ideali 60-70bin km geçirmeden değiştirmek..

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Dediklerinizin tamamına yakınına katılıyorum.,

Sadece fren hidroliği değişiminde firmanın kendi yağını kullanmak daha doğru olacatır., Sebebi fren hidroliği çok kararsız bir sıvıdır en ufak bir nem vs. kıl tüy şeyden etkilenebiliyor., Ayrıca standart dot4 f.hidrolikleri bizim araçlar için uygun değildir., Kullanılacak fren hidroliğinin mutlaka VW501.14 onaylı hidrolik kullanmak gerekiyor ve bu fren hdroliğini üreten yağ firması yok denecek kadar az., ve dışarda bulunması imkansıza yakın., hadi bulduk diyelim., değişim esnasında her ne kadar değişim sağlansa da bir miktar eski hidrolik sistem de kalıyor ve 2 farklı marka hidroliğin birbirine karışması isteyeceğimiz en kötü senaryo ve çok çok riskli., sistemdeki hidroliği tamamen boşaltmak demek sisteme hava girmesine sebebiyet vereceğinden mevcut hidroliğin kirlenmiş olanı tahliye edilene kadar dışarı aıtılır sonrasında yeni hidrolik koyuluyor., bu sebebten aracın markası ne olursa olsun fabrikada koyulan hidrolik ne marka ise o marka kullanılması tavsiye edilir., VW fren hidroliğinde zaten kendi hidroliğini kullanıyor ve kalite olarak kötü değildir., ve litresi 50-55 lira bişey ve sistemin hidrolik kapasitesi 1-1,5lt. bişey., yani motor yağı gibi dışarda hidrolik aramaya ihtiyacımız yok..,

DSG otomotik şanzıman yağının bana göre her 45bin km'de bir "şanzıman yağ filtresi" birlikte değişmesi gerekli (filtre akünün altında)., ama servise sorsan ömürlük., aynı şey mekatronik yağı için de geçerli belli bir süre sonunda değişmeli., mekatronik yağı denilen 3 kuruşluk basit bir yağ ama uğraşmak işlerine gelmiyor..
Selamlar, benim araç 2018 Temmuz çıkışlı şu an 12500 km'de. Bazen dizel gibi çalışıyor giderken bile dizen mi diyenler var (Servis elemanı dahil) bu neden olur. Servis te bilgisayara bağlandı değerleri normal denildi ama neden böyle çalıştığını da açıklayamadılar.

 
Selamlar, benim araç 2018 Temmuz çıkışlı şu an 12500 km'de. Bazen dizel gibi çalışıyor giderken bile dizen mi diyenler var (Servis elemanı dahil) bu neden olur. Servis te bilgisayara bağlandı değerleri normal denildi ama neden böyle çalıştığını da açıklayamadılar.
Araç 1.0 mı hocam.? Genelde 3 silindir motorlar biraz sesli çalışır..Servisten aynı motorlu bir araçla test sürüşü isteyin..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Şu an 3 motorda üretimde olsa!

1.0 tsi

1.2 tsi

1.6 tdi

Ve sıfır golf alacak olsam?

Tercihim

1.2 tsi olurdu

Comfort üzerine sadece LED far eklenmiş özel sipariş bir manuel golf

Şu an 2017 high / tdi /manuel kullanıyorum

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Araç 1.0 mı hocam.? Genelde 3 silindir motorlar biraz sesli çalışır..Servisten aynı motorlu bir araçla test sürüşü isteyin..
1,4 TSI Abim. Ses debi ölçüm cihazı gerekecek gibi. Servis her ortamda arıza yok veya duymuyoruz gibi savunma ile karşımıza çıkıyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Buğün yapılan bakım ve faturası. 2013 golf hıghlıne 56.... 6 yıl bakımı. 

F57B38AD-CC84-4114-A0B5-94D90431CC8F.jpeg

 

Geri
Üst Alt