Oguzhantosun
Yeni Üye
- Katılım
- 20 Şub 2019
- Mesajlar
- 19
- Tepkime puanı
- 9
- İsim
- Oguzhan
Bakımlarını düzenli yaptırdığın sürece herhangi bir problem olmaz. Yaptırdığın yer güvenilir olmalıdır.
Leon olabilir ama Dsg den korkmayın 150act golf de üzmez.@yusuf Manuel meraklıları için 125 ten öte bir öneriniz varmı?
Gti ve R tüm dünyada olması gerektiği gibi manuel seçenekle sunulurken doğuşun dsg olmadan act gti r olmaz demesi mantıklı değil, 7 yaşını doldurmuş act gti ve r almak büyük risk.
ne kadar güzel anlatmışsınız sizi tebrik ederim aklımda hiç bir soru işareti kalmadıOn 11.03.2019 at 10:41 AM, mehmetmert yazdı:
Merhaba neredeyse 100.000km'dir benim aracım yazılımlı , aşağı yukarı son 45.000km'side büyük turbolu kullanıyorum.Bir kaç yorum yapsam yerinde olur herhalde.
Önce TSI motor için konuşacağım (3. nesil) , 1.4 hacim için konuşacak olursak hepsinin atası TSI 122 diyebilirim.Diğerleri bunun üzerinden geliştirilmiş , eklemeler yapılmış....(ACT teknojisi , eu6 emisyon...vs).Nasıl VW'de MQB sisteminde ortak platformdan golfte , passatta üretiliyorsa motorlarda da bu durum devam ediyor.Mesela hemen hemen neredeyse aynı blok - enjektör - buji...vs kullanılıyor.Yani 1.4 TSI Fabrikasyon olarak 122 hp'den 150hp'ye kadar güç üretiyor.Bu farklılığın en büyük oyuncusu turbo diyebiliriz,150'liğin ki tahmin edeceğiniz üzere daha büyük.Ben standart bir arabayı alıp , otobanda tam 1 saat ayağımı gazdan çekmeden kullandığımda bozulmaması gerekiyor , fabrikasyon olarak her zaman güvenlik katsayısı konuluyor.Siz 122-125 artık ne ise yazılım yaptırdığınızda hala güvenlik limitlerinin içinde kalarak 150-55hp civarında alabilirsiniz.
Şimdi diyeceksiniz ki fabrika bunu neden yapmıyor , şimdi bir örnekten açıklayacağım yoksa bir çok etmen daha var.Ülkemizde benzin rezalet kalitede , 95 oktan bile tam 95 oktan değil.Dandik bir yerden benzin aldığınzda , artık 155hp değilsiniz daha düşük bir beygirdesiniz.Araba avans (engine knock) yani vuruntu olmaya başladığında gücünü kısacaktır.Ne zaman kısamayacak kadar vuruntu olursa , EPC ışığını yakarak korumaya geçer(limp mode) .Kim ister orjinal TSI 122 aracıyla gazlarken , EPC ışığının yakıp korumaya almasını.Tabii forumu araştırırsak , orjinalde bu durumlarla karşılaşanlar olmuştur.Eskiyen buji-bobin ...vs üçlemesindende kaynaklanıyor...Neyse bu sadece bir örnekti , birde güvenlik katsayısını çok daha aşağıya çekmiş oluyor fabrika.Yazılımda da çok değişkenler var , çoğu firma malesef ki malesef tüm arızaları kapatıyor.Araba korumaya almıyor , ne zaman kırarsa o zamana kadar devam...
Bunlar sadece 1-2 örnekti , fabrika her türlü kötü kullanım şartlarını göz önünde bulundurarak üretiyor ve en optimumunu ayarlıyor.Sonuç olarak TSI 122 aracınıza adam akıllı bir yerde yazılım yaptırırsanız sorun yaşamazsınız.Fakat bakımlarını zamanında yaptırmazsanız , kötü yakıt kullanırsanız , kullanım şartlarını yerine düzgün getirmezseniz malesef ömrünüz azalacaktır.Fizik basittir , her şeyin limiti bellidir.Bunun dışına çıkarsanız ömrünü azaltırsınız....Yazılımlada , orjinale göre ömrünü kısaltırsınız aksini kimse iddia edemez ama burda önemli olan nerede kaldığınızdır.Mesela yay üretilirken , mühendislik açısından S-N Curve yazarak bakabilirsiniz.10^6 döngüsü sonsuz ömürlü olarak adlandırılır, bunun altında ömür azalır ama 10^6 ve üstünde hemen hemen aynı diyebiliriz.
Ekli dosyayı görüntüle 19586
Yani demek istediğim fizik basit , limit basit.Fabrikasyon ömür 10^7 iken siz düzgün bir yazılımla 10^6-10^7 arasında kalırsanız , normal kullanımda sorunsuz devam edeceksinizdir ama hep daha fazlasını isteyip , limitleri geçerseniz ömrünüz daha hızlı azacaktır.Tabii bu örnekleme açısındanda , motorda böyle bir grafik geçerli değil.Blok hemen hemen aynı ama limitleri geçtiğinizde başta turbo olmak üzere ömrünü azaltacaksınızdır...
TSI 122'ye 140 lık turbosu tak çalıştır oluyor , birde yazılımla desteklenirse 185-90 hp civarı onuda sorunsuz kullanabilirsiniz.
Yazılımın farkını anlamayan arkadaşlar , abiler süre ölçmelerini tavsiye ederim.Defalarca stock ve yazılımlı araçları denedik, kullandım fark çok bariz bir şekilde ortada.Dyno olayına ben Türkiyede karşıyım , hiçbir dyno düzgün ölçmüyor.Adaptasyonu keisnlikle neredeyse hepsinin yanlış.Min 2 ayda bir kalibre edilmesi gerekiyor, bunu kim yaptırıyor? Tabii ki kimse...Bu gözler 155hp dyno verisi olan aracın , orjinal TSI 125liğe geçildiğinide gördü o yüzden dynoya aldanmayın.İşler gerçekte değişir , hatta yazılım yapan firmaya süre ölçtürürseniz çok daha sağlıklı olacaktır.Ben size 1-2 video atmak istiyorum
Burada çok soft bir yazılım var , hatta 4100 devir üstü orjinal basınç-yakıt değerlerine sahip diyebiliriz.Bu şekilde kalibre istedik ,