Golf 7 Chip Tuning


Bakımlarını düzenli yaptırdığın sürece herhangi bir problem olmaz. Yaptırdığın yer güvenilir olmalıdır.

 

@yusuf Manuel meraklıları için 125 ten öte bir öneriniz varmı?

Gti ve R tüm dünyada olması gerektiği gibi manuel seçenekle sunulurken doğuşun dsg olmadan act gti r olmaz demesi mantıklı değil, 7 yaşını doldurmuş act gti ve r almak büyük risk.

 
@yusuf Manuel meraklıları için 125 ten öte bir öneriniz varmı?

Gti ve R tüm dünyada olması gerektiği gibi manuel seçenekle sunulurken doğuşun dsg olmadan act gti r olmaz demesi mantıklı değil, 7 yaşını doldurmuş act gti ve r almak büyük risk.
Leon olabilir ama Dsg den korkmayın 150act golf de üzmez.

 
Merak ediyorum bu memlekette hız yapabileceğiniz yerler var mı gerçekten? Ufak zıplamalar hariç neyi yetmiyor 122 hp nin? Bir de altında 150 hp olan bir insan yakıt tasarrufundan bahsetmesin Allah aşkına. 

 
@Laylayloom  hocam aracın gazına biraz fazla basınca zaten patinaja kalan bir araçta yazılım sonrası daha kötü olmaz mı. aracın yere tutunması nasıl. ara hızlanmalarda araç değişti mi ? bende act motor sahibiyim sırf bu yüzden soğuk duruyorum yazılıma

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhaba neredeyse 100.000km'dir benim aracım yazılımlı , aşağı yukarı son 45.000km'side büyük turbolu kullanıyorum.Bir kaç yorum yapsam yerinde olur herhalde.

Önce TSI motor için konuşacağım (3. nesil) , 1.4 hacim için konuşacak olursak hepsinin atası TSI 122 diyebilirim.Diğerleri bunun üzerinden geliştirilmiş , eklemeler yapılmış....(ACT teknojisi , eu6 emisyon...vs).Nasıl VW'de MQB sisteminde ortak platformdan golfte , passatta üretiliyorsa motorlarda da bu durum devam ediyor.Mesela hemen hemen neredeyse aynı  blok  - enjektör - buji...vs kullanılıyor.Yani 1.4 TSI Fabrikasyon olarak 122 hp'den 150hp'ye kadar güç üretiyor.Bu farklılığın en büyük oyuncusu turbo diyebiliriz,150'liğin ki tahmin edeceğiniz üzere daha büyük.Ben standart bir arabayı alıp , otobanda tam 1 saat ayağımı gazdan çekmeden kullandığımda bozulmaması gerekiyor , fabrikasyon olarak her zaman güvenlik katsayısı konuluyor.Siz 122-125 artık ne ise yazılım yaptırdığınızda hala güvenlik limitlerinin içinde kalarak 150-55hp civarında alabilirsiniz.

Şimdi diyeceksiniz ki fabrika bunu neden yapmıyor , şimdi bir örnekten açıklayacağım yoksa bir çok etmen daha var.Ülkemizde benzin rezalet kalitede , 95 oktan bile tam 95 oktan değil.Dandik bir yerden benzin aldığınzda , artık 155hp değilsiniz daha düşük bir beygirdesiniz.Araba avans (engine knock) yani vuruntu olmaya başladığında gücünü kısacaktır.Ne zaman kısamayacak kadar vuruntu olursa , EPC ışığını yakarak korumaya geçer(limp mode) .Kim ister orjinal TSI 122 aracıyla gazlarken , EPC ışığının yakıp korumaya almasını.Tabii forumu araştırırsak , orjinalde bu durumlarla karşılaşanlar olmuştur.Eskiyen buji-bobin ...vs üçlemesindende kaynaklanıyor...Neyse bu sadece bir örnekti , birde güvenlik katsayısını çok daha aşağıya çekmiş oluyor  fabrika.Yazılımda da çok değişkenler var , çoğu firma malesef ki malesef tüm arızaları kapatıyor.Araba korumaya almıyor , ne zaman kırarsa o zamana kadar devam...

Bunlar sadece 1-2 örnekti , fabrika her türlü kötü kullanım şartlarını göz önünde bulundurarak üretiyor ve en optimumunu ayarlıyor.Sonuç olarak TSI 122 aracınıza adam akıllı bir yerde yazılım yaptırırsanız sorun yaşamazsınız.Fakat bakımlarını zamanında yaptırmazsanız , kötü yakıt kullanırsanız , kullanım şartlarını yerine düzgün getirmezseniz malesef ömrünüz azalacaktır.Fizik basittir , her şeyin limiti bellidir.Bunun dışına çıkarsanız ömrünü azaltırsınız....Yazılımlada , orjinale göre ömrünü kısaltırsınız aksini kimse iddia edemez ama burda önemli olan nerede kaldığınızdır.Mesela yay üretilirken , mühendislik açısından S-N Curve yazarak bakabilirsiniz.10^6 döngüsü sonsuz ömürlü olarak adlandırılır, bunun altında ömür azalır ama 10^6 ve üstünde hemen hemen aynı diyebiliriz.

image.png

Yani demek istediğim fizik basit , limit basit.Fabrikasyon ömür 10^7 iken siz düzgün bir yazılımla 10^6-10^7 arasında kalırsanız , normal kullanımda sorunsuz devam edeceksinizdir ama hep daha fazlasını isteyip , limitleri geçerseniz ömrünüz daha hızlı azacaktır.Tabii bu örnekleme açısındanda , motorda böyle bir grafik geçerli değil.Blok hemen hemen aynı ama limitleri geçtiğinizde başta turbo olmak üzere ömrünü azaltacaksınızdır...

TSI 122'ye 140 lık turbosu tak çalıştır oluyor , birde yazılımla desteklenirse 185-90 hp civarı onuda sorunsuz kullanabilirsiniz.

Yazılımın farkını anlamayan arkadaşlar , abiler süre ölçmelerini tavsiye ederim.Defalarca stock ve yazılımlı araçları denedik, kullandım fark çok bariz bir şekilde ortada.Dyno olayına ben Türkiyede karşıyım , hiçbir dyno düzgün ölçmüyor.Adaptasyonu keisnlikle neredeyse hepsinin yanlış.Min 2 ayda bir kalibre edilmesi gerekiyor, bunu kim yaptırıyor? Tabii ki kimse...Bu gözler 155hp dyno verisi olan aracın , orjinal TSI 125liğe geçildiğinide gördü o yüzden dynoya aldanmayın.İşler gerçekte değişir , hatta yazılım yapan firmaya süre ölçtürürseniz çok daha sağlıklı olacaktır.Ben size 1-2 video atmak istiyorum

Burada çok soft bir yazılım var , hatta 4100 devir üstü orjinal basınç-yakıt değerlerine sahip diyebiliriz.Bu şekilde kalibre istedik ,




Birde servise giderken yazılımı orjinale döndürmek gereksiz , arabanın beynini yani ECU'nun sayacı vardır(counter).Siz her yazılım yaptırdığınızda bu sayaç çalışıyor.Atıyorum fabrikasyon geldi 1/1 accepted , siz yazılım yaptırdınız oldu size 2/2 , orjinale döndürdünüz 3/3 , tekrar yazılım attırdınız 4/4 , serviste yazılım güncellemesi geldi oldu size 5/5...Bunu Vagcomdan bile görmek mümkün.Servis çalışanının yapacağı tek iş var , kaç kere orjinal yazılım gelmiş , counter kaçta...Zaten buna baktığı anda anlaması 30sn falan sürmez.Hatta bmw'lerde anahtarı verdiğiniz anda direkt çıkıyor :)

Dizel cephesinde ise MQB gibi MDP ( Modular Diesel Platform)  geçerli.Hemen hemen her şey aynı veya bir tık daha geliştirmiş şekilde devam ediyor.Blok tamamen aynı ve dökme demirden.Stroke oranları farklılığı ile hacimde değişiyor.Sıkıştırma oranı dizelde yüksek olduğu için durum böyle.Tabi enjektör-turbo ...vs farklı.1.6 TDI'da limitleri geçtiğinizde  yapabilecekelriniz Turboyu kırmak , yada kasap tuner'lersayesinde DPF'insürekli rejenarasyona girip çok kısa sürede ömrünü tamamlaması olacaktırr.Bloğa kolay kolay bir şey yapamıyorsunuz , hoş 3. nesil TSI'da da duymadım çok kasaplara genedeiyi dayanıyor. Daha ayrıntılı bilgi için VAG SSP 608 ( https://tr.scribd.com/document/363463492/SSP-608-Moteurs-TDI-4-Cylindres-de-1-6l-2-0l ) ing'ceside varda bende nette bulamadım.İsteyene atabilirim yada sizde aratabilrisiniz

Uzun oldu dahada yazabilirim ama yeterli sanırım , düzgün yaptırırsanız sorun olmaz.Yakıt tüketimi %10-15 hayal , malesef ki zan altında bırakmak istemem ama yol pcsi ile oynuyorlar :( Pompada ile yol pc'si aynı değerleri verirken , yazılım sonrası yol pc'si az gösterebiliyor.Bunu çok ekstrem gibi düşünmeyin , VCDS'den 17 instrument'se girerek Doğruluğu %100'den %85'e çekebilirsiniz.Enter'a bastığınız anda ortalama tüketiminiz çat diye düşecektir yol pcsinde yazan.

Yok araba rahat hareket ettiğin için yakıt düşey diyenlerden koşarak uzaklaşın..Sıkıştırma oranını artırıp , verimi artırıyorsunuz.Alt hızlarda ve devirlerde artık daha yüksek basınçtan dolayı daha verimli yakabiliyorsunuz yakıtı.Ha bu %5 belkidir , onuda anlamak zor olsa gerek...Gazlayınca zaten gene fizik basit , daha fazla güç , daha fazla yakıt , daha fazla basınç, daha fazla yakıt demektir.Oda yakıt tüketiminde ki gibi ekstrem olmayacaktır %5 civarında fazla olur stock'a göre.

Yani ne kadar ekmek , o kadar köfte :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@karakuyu32 hocam act motor kullandığımız için yeri önemli nerede yaptırdığımız merdiven altlarından uzak durun .

pedal tepkisi çok değişmediği için pati sorunu yok hocam .

 
@Laylayloom çok fark etti mi hocam nerede yaptırdınız. ara hızlanmalarını merak ediyorum özellikle kafadan kayma yaşarım diye korkuyorum.

 
Hocam ben Paşaoğlunda yaptırdım . pedal bazında değişiklik hissetmemiştim .

Sonra arkadaşımın act (150 ) a4 üne 4-5 boy atınca yapılan işi anladım 

stock ken act a4 bana yarım boy atıyordu .

 
@Laylayloom hangi şehirde yaşıyorsun. Bende 140lık act golf var istanbuldada sivasta da 10lt yakıyo.7 8 lt yakıyo diyenleri anlamıyorum bende mi prob var :) Yazılımdan önce kaçtı şimdi kaç oldu tüketim 

 
@semihcankaya hocam kullandığınız güzergah en önemli etken bende istanbulda yaşıyorum günlük 4 trafik ışıklı 3 km lik yolu sabah gidip akşam dönüyorum süratim 40 km ye bile çıkmıyor o yüzden 9.5lt yakıyorum. Otobana çıksam 7 lere iniyor. Sizde bir problem yok merak etmeyin.

 
Ankara için 2cr ankara ile irtibata geçebilirsiniz. Arabanızı tanıyıp, doğru düzgün yazılım yaparlar.

Golf 1.4 TSi 125'in yazılım sonrasında gaz tepkisi, alt devirlerde kolay toparlaması, 120 üzeri hızlarda tıkanmadan devam etmesi gibi sürüş sırasında bariz hissedeceğiniz bir sürü kazanımı oluyor.

Yakıt kolay kolay düşmez, bir kere tepkisi artan aracı daima daha çevik kullanıyorsunuz. Daha sakin kullanacaksanız zaten yazılım çok mantıklı değil çünkü o keyfi bir kere alınca insan "ihtiyaç olursa basarım" düşüncesinden çıkıyor. Her sollamada yapıştırıp geçeyim, dur bir de yokuşta ne kadar fark etti, 60-120 roll naıl oldu derken zaten yakıt gidiyor.

Kendinize hakim olduğunuz sürece eskiye göre önemli bir artış hissetmezsiniz, uzun yolda bir miktar düşüş bile olabilir. 

 
@semihcankaya  Ankarada yaşıyorum bugün atik kulladım öyle 8 .5 falan oldu kış mevsimi birde

Yazılım + kn kutu içi filtre + liqui moly toptec 4200 + ceratec baya düşürdüğünü gözlemledim . yazılımdan daha fazla yağ ve yağ katkısı düşürdü bence

 
On 11.03.2019 at 10:41 AM, mehmetmert yazdı:

Merhaba neredeyse 100.000km'dir benim aracım yazılımlı , aşağı yukarı son 45.000km'side büyük turbolu kullanıyorum.Bir kaç yorum yapsam yerinde olur herhalde.

Önce TSI motor için konuşacağım (3. nesil) , 1.4 hacim için konuşacak olursak hepsinin atası TSI 122 diyebilirim.Diğerleri bunun üzerinden geliştirilmiş , eklemeler yapılmış....(ACT teknojisi , eu6 emisyon...vs).Nasıl VW'de MQB sisteminde ortak platformdan golfte , passatta üretiliyorsa motorlarda da bu durum devam ediyor.Mesela hemen hemen neredeyse aynı  blok  - enjektör - buji...vs kullanılıyor.Yani 1.4 TSI Fabrikasyon olarak 122 hp'den 150hp'ye kadar güç üretiyor.Bu farklılığın en büyük oyuncusu turbo diyebiliriz,150'liğin ki tahmin edeceğiniz üzere daha büyük.Ben standart bir arabayı alıp , otobanda tam 1 saat ayağımı gazdan çekmeden kullandığımda bozulmaması gerekiyor , fabrikasyon olarak her zaman güvenlik katsayısı konuluyor.Siz 122-125 artık ne ise yazılım yaptırdığınızda hala güvenlik limitlerinin içinde kalarak 150-55hp civarında alabilirsiniz.

Şimdi diyeceksiniz ki fabrika bunu neden yapmıyor , şimdi bir örnekten açıklayacağım yoksa bir çok etmen daha var.Ülkemizde benzin rezalet kalitede , 95 oktan bile tam 95 oktan değil.Dandik bir yerden benzin aldığınzda , artık 155hp değilsiniz daha düşük bir beygirdesiniz.Araba avans (engine knock) yani vuruntu olmaya başladığında gücünü kısacaktır.Ne zaman kısamayacak kadar vuruntu olursa , EPC ışığını yakarak korumaya geçer(limp mode) .Kim ister orjinal TSI 122 aracıyla gazlarken , EPC ışığının yakıp korumaya almasını.Tabii forumu araştırırsak , orjinalde bu durumlarla karşılaşanlar olmuştur.Eskiyen buji-bobin ...vs üçlemesindende kaynaklanıyor...Neyse bu sadece bir örnekti , birde güvenlik katsayısını çok daha aşağıya çekmiş oluyor  fabrika.Yazılımda da çok değişkenler var , çoğu firma malesef ki malesef tüm arızaları kapatıyor.Araba korumaya almıyor , ne zaman kırarsa o zamana kadar devam...

Bunlar sadece 1-2 örnekti , fabrika her türlü kötü kullanım şartlarını göz önünde bulundurarak üretiyor ve en optimumunu ayarlıyor.Sonuç olarak TSI 122 aracınıza adam akıllı bir yerde yazılım yaptırırsanız sorun yaşamazsınız.Fakat bakımlarını zamanında yaptırmazsanız , kötü yakıt kullanırsanız , kullanım şartlarını yerine düzgün getirmezseniz malesef ömrünüz azalacaktır.Fizik basittir , her şeyin limiti bellidir.Bunun dışına çıkarsanız ömrünü azaltırsınız....Yazılımlada , orjinale göre ömrünü kısaltırsınız aksini kimse iddia edemez ama burda önemli olan nerede kaldığınızdır.Mesela yay üretilirken , mühendislik açısından S-N Curve yazarak bakabilirsiniz.10^6 döngüsü sonsuz ömürlü olarak adlandırılır, bunun altında ömür azalır ama 10^6 ve üstünde hemen hemen aynı diyebiliriz.

Ekli dosyayı görüntüle 19586

Yani demek istediğim fizik basit , limit basit.Fabrikasyon ömür 10^7 iken siz düzgün bir yazılımla 10^6-10^7 arasında kalırsanız , normal kullanımda sorunsuz devam edeceksinizdir ama hep daha fazlasını isteyip , limitleri geçerseniz ömrünüz daha hızlı azacaktır.Tabii bu örnekleme açısındanda , motorda böyle bir grafik geçerli değil.Blok hemen hemen aynı ama limitleri geçtiğinizde başta turbo olmak üzere ömrünü azaltacaksınızdır...

TSI 122'ye 140 lık turbosu tak çalıştır oluyor , birde yazılımla desteklenirse 185-90 hp civarı onuda sorunsuz kullanabilirsiniz.

Yazılımın farkını anlamayan arkadaşlar , abiler süre ölçmelerini tavsiye ederim.Defalarca stock ve yazılımlı araçları denedik, kullandım fark çok bariz bir şekilde ortada.Dyno olayına ben Türkiyede karşıyım , hiçbir dyno düzgün ölçmüyor.Adaptasyonu keisnlikle neredeyse hepsinin yanlış.Min 2 ayda bir kalibre edilmesi gerekiyor, bunu kim yaptırıyor? Tabii ki kimse...Bu gözler 155hp dyno verisi olan aracın , orjinal TSI 125liğe geçildiğinide gördü o yüzden dynoya aldanmayın.İşler gerçekte değişir , hatta yazılım yapan firmaya süre ölçtürürseniz çok daha sağlıklı olacaktır.Ben size 1-2 video atmak istiyorum

Burada çok soft bir yazılım var , hatta 4100 devir üstü orjinal basınç-yakıt değerlerine sahip diyebiliriz.Bu şekilde kalibre istedik ,

ne kadar güzel anlatmışsınız sizi tebrik ederim aklımda hiç bir soru işareti kalmadı

 


Geri
Üst Alt