Ben konulara biraz daha radikal yaklaşacağım zira bu memlekette temenni ile kesinlikle realite tutmuyor:
Öncelikle devletten ötv indirimi veya hurda teşviki kesinlikle beklemiyorum. Nedenleri çok basit. Bütçe açığını kontrol edemiyoruz, cari açık desen aldı başını gidiyor. Her gün 1001 çeşit yeni vergi geliyor, her kalem ürün ve hizmette fiyatlar aldı başını gidiyor. Devletin net olarak gelirini kısma lüksü yok, becerebilseydi zaten 2019 yılı 12 aylık bütçesini 5 ayda yemezdi. Diğer bir husus ise ötv teşviki ve hurda indirimi sektör oyuncuları tarafından süistimal edildi, kesinlikle sektöre can suyu olmadı. Devletin geliri dolaylı zamlarla bayilere ve fabrikalara gitti. Şöyleki kasımda ötv indirimi bittikten sonra aralık ayı satışları rekor kırdı ve sektörde kriz beklentisi nedeniyle tüm yıl az çekilen stoklar talep patlaması nedeniyle fiyatları fırlattı. İşin içine fırsatçılar da(galerici, al satçı) girince piyasa iyice sapıttı.
Hurda indirimi ise yine olmaz çünkü memlekette hurda bitti. istatistik olarak konuşuyorum, sağda solda gördüğünüz şahin, toros vs. dikkate almayınız lütfen. İlk çıktığında 3000tl ye satılan hurda araçlar, Aralık ayında 7000 TL den satılmaya başlandı.
Nihayetinde benim korkum dövizdeki artış beraberinde yeni gelebilecek zamlar ve real enflasyon sonucu fiyatların daha da artacağı yönünde.
İşin bir de halk algısı yönü var, ben daha bu memlekette araç fiyatlarının çekildiğini hiiç görmedim. Şöyle ki dün 115k denilen corolla ben aralıkta araç alırken 145k oldu, şuanda 160k diyorlar ve daha nereye gider belli değil. 2019 ortasında golf 1.5 comfort dsg 170k deselerdi kim inanırdı? Şimdi oldu 175-180k ve asıl martta gelecek araçlar için fiyat sabitlemesi yapmıyorlar. (arkadaşım deli gibi highline polo arıyor neredeyse 160k fiyat çekiyorlar ve bulamıyorlar. Kim derdi b sınıf araca 160k olacak diye?)
Golf 8 konusunda da ayrılıyorum, şöyle ki daha hevesimi almadığım 2000km golf 7.5 aracım yerine golf 8 i tercih ederim. Zevkler ve renkler tabiki tartışılmaz ancak iç dizayn ve kokpit tasarımı golf 8 de çok hoşuma gitti. Bir diğer husus da genel kanı ne kadar beğenilmeği yönünde olsa da muhtemelen yine sınıfında satış lideri olacak ve muadillerinden 10-15k pahalı olacaktır.
Son olarak elinde para varken araç ihtiyacını gidermeyip TL sini mevduatta tutup yeni araçları beklemek tam bir kumardır, bugün alacağınız 200k lık araç 2 ay sonra paranızı faize koysanız bile 200k olmayacaktır. Unutmayın faiz getirisi tüik in enflasyon verilerini baz almaktadır, ancak real enflasyon en azından benim sepetimde 30% dan aşağı değil.