İlk marş


Sağolasın hocam baya zahmet edip bilgilendirdin bizi.ama inanmazsın araca ilk binince yaptığım şey start stopu kapatmak.ve kullanım değerlerine çok dikkat ederim.o yüzden hiç akü sorunu yaşamadım diğer araçlarımda. Bakalım bütün emareler aküyü gösteriyor ama servis ne dicek değişecek mi şarj edip yollayacak mı :)  kodlama mevzusuda baya mantıklı özellikle belirtmek gerekiyor demek ki.ama 1,5 senede biten bir akü benim gözümde hiç değeri yoktur şuan en dandik bataryayı bile kullansan cihaz farketmiyor 3-5 sene ömrü olur..çok ayıp aküdense baya çıngar çıkartacağım gibi

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

start stop 'u yoğun kullanan araçlarda akü sorunu olduğunu duymuştum.  (ne kadar doğrudur bilemem...)

Arkadaşın polo 1 yılını doldurmadı. Aküsü geçen ay serviste değişti !    O da ilk marşta ara ara çalışmıyor demişti.  Bilginize.

 
Şimdi bütün ihtimallerin ortak buluşma noktası akü arızası olarak gözüküyor..garanti kapsamından değişir muhtmelen.. ama.şimdi kafama takılan başka bir soru oldu.ender elektronikte orjinal olarak..arka dinamik led stoplar,audi ses sistemi bagajda wofer,ayrıca hız sabitleme sistemi taktırmıştım ve tabi gizli özellikleri açtırdık.faturası bile duruyor.şimdi bunlar garantiyi etkiler mi sorun Çıkarmasınlar sonra bize..sonuçta elektronik aksam.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bendede sebang (dandik olduğu aşikar marka o akü var.)

Bunun ömrünü uzatmak anlamında

-dur kalk trafikte asla start-stopu aktif bırakmam . Vitesin ordan hemen kapatırım. 5 metre ilerle dur. 5 metre ilerle dur !! Mehter takımı tarzı bu start stoplu trafik ilerleyişi Akünün ömründen yiyiyor isterse VARTA olsun . Bu kesin.

Bu start stopun normalde rutin trafik lambalarındaki dur kalklar için icat edildiği  kanısındayım. Bunda da 40 saniye ve altı yanan kırmızı ışıklarda yine start stopu devre dışı bırakırım . 60-80-100 saniyelik trafik lambalarında start stop caizdir helaldir..

Ne kadar ekonomi yaptığı ölçülemeyen /kağıt üzerine dökülmemiş bu start stop hikayesi ile ömrü bariz kısalan aküler için servislerin garanti bitiminden sonra 1400-1500 lira aldığı düşünülürse, bu işin fayda oranı tartışmaya açık

Akü ömrü için otomatik katlanan ayna özelliğini bile kullanmıyorum. Araçtan her inince binince açılıp kapanarak aküden elektrik çeken bu mekanik özellik bile aküyü yorar bence. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ben aracımı çalıştırırım ve ilk iş olarak start-stop'u kapatırım...

Durduğumda altımdaki arabanın stop edip beklemeye geçmesi canımı sıkıyor. Mantığını anlamış değilim :)  O kadar kısa zamanda yakıta ne kadar faydası olacak ki ?
Onun yerine sisleri, gündüzleri kapatın kârınız çok daha fazla olur. Tahminimce; neredeyse düşük seviye klima kadar yakıtı yiyor sisler :D  

 
Aynı sorun benim 2017 TDI Golfümde de mevcut onun haricinde araç kontak kapalı haldeyken teyp ışıkları anlık yanıp sönüyor en az 5-6 defa denk geldik.Haftaya 30.000 bakımı için servise gittiğimde dile getireceğim.

 
Anladım da hocam şu soruma yanıt alamadım ender elektronikten yaptırdığımız işler led stop, audi ses sistemi, hız sabitleyici gibi orjinal işlemler garantiden akünün değişmesini olumsuz yönde etkiler mi??servis sorun çıkartır mı?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Anladım da hocam şu soruma yanıt alamadım ender elektronikten yaptırdığımız işler led stop, audi ses sistemi, hız sabitleyici gibi orjinal işlemler garantiden akünün değişmesini olumsuz yönde etkiler mi??servis sorun çıkartır mı?
Yaptırdığınız tüm işlemler orjinal yedek parça kullanılarak yapılmş neden garantiyi bozsun., orjinal olduktan sonra sıkıntı olmaz., bir ihtimal gizli özelliklerden kıllık yapabilirler onuda gidin eski haline getirtin 5dk.’lık iş..

 
@arfkync Aracı aldığınız tam tarih nedir..? Bir de ruhsatta yazan “ilk muhayene geçerlilik” tarihine bakıp söylermisiniz.? İlk muhayene geçerlilik tarihinden 3 yıl öncesi aracın üretim tarihidir.,

Sormamın sebebi bazı araçlar bayinin stoğunda satılmadan 4-5 ay hatta 6-7 ay beklediği oluyor., Böyle olunca da 6-7 ay hiç çalışmadan bekleme sahasında bekleyen araçta akü zarar görüyor..

 
Temmuz 2017 aracı aldığımız tarih...haziran 2020 de muayene tarihi

 
@arfkync Araç haziran 2017’de üretilmiş., 15-20 gün gemi ile taşıma süresini ve 2-3 gün de gümrük işlemlerini hesaba katarsak., siz neredeyse aracı Türkiye’ye gelir gelmez hemen almışsınız., Yani bu senaryo yu eleyebiliriz..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Adv_Dbl hocam peki şarj etmek için ücret talep ettiler mi? Çünkü ben aracı bugün bırakınca önce tespit yapıp muhtemelen şarj edeceğiz ve ücret çıkar dediler. Bende çok saçma garantili üründe ne ücreti dedim bir audi öyle çıkarıyo falan dediler ben ödemem ödemek istemem dedim bakalım?ücret çıkarsa ne yapmalıyım sizce

 
@arfkync hayır hocam ne ucreti ne şarj için ne akü değişim için herhangi bir bedel ödemedim.

 
Evet bugün aracı aldım MALTEPE EREL AUDİ BAYİDEN 60 tl işçilik ücreti aldılar garantili aracın akü voltajının düşmesi tespit etmişler doldurmuşlar ve bunun için işçilik oluşmuş eğer ki böyle bir durumda bile para koparma düşüncesinde olan yetkili servislerle yarın garanti bitince ne iyi niyet garantisiylr ne olacak halimiz olacak halimiz 

 

@forzaGilles Merhaba, Akü değişimi hakkında yazdığınız tüm bilgileri okudum. 2014 A3 TFSİ için de bu söylediğiniz kodlama işine gerek varmı ? Örneğin aracımda Mutlu ESB 62 amper akü var. Ben bu aküyü Varsa 70+ ile değiştireceğim. Wag kodlama gerekli mi ?

 

Geri
Üst Alt