Highline mı? Comfortline mi? Midline Plus mu?


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,342
İsim
Murat İNCİ
Highline mı? Comfortline mi?  Midline Plus mu?

*Highline donanımın kullanıcı kitlesi ile Comfortline'ın Comfortline ile Midline Plus'un aynı değil Hocam;

Highline yüksek hızda yol tutuş için tasarlanmış, genelde uzun yolda ve yüksek hızlarda girilen virajlarda ve frenlemelerde güvenliği ön planda tutar ve Lüks görüntüden sonra  Konfor ikinci belki üçüncü planda. Ekonomi bu sıralamada bunların altındadır.

Lüks arayanlara uygun olsun diye pahalı değil; yüksek hızda güvenliği sunmak ve sürüşü kolaylaştırmak için eklenen donanımlar nedeniyle pahalıdır.

Comfortline;Konfor ilk planda, orta hızlar, genelde şehir içi, yüksek hızlarda sadece düz yolda güvenli.

Midline Plus; Düşük yakıt tüketimi, yüksek yanaklı lastiklerle yoğunlukla şehir içi ve bozuk yollarda dahi konfordan ödün vermeyen, abartıyı sevmeyenlerin tercihi  minimal çizgiyi yaşam biçimi olarak tercih eden deyim yerindeyse "aza kanaat edemeyen çoğu bulamaz" deyişini düstur haline getirenlerin tercihidir. Fakat bu donanım seviyesi ekonomi uğruna sürüş keyfi ve araç güvenliğini ekonomiye kurban etmeyen bir anlayışın ürünüdür.Diğer bir deyişle güvenlikten ödün vermeyenlerin "donanımı az olsun ama güvenli olsun" veya "kullandığım araç eninde sonunda bir golf" diyenlerin tercihidir.

Kabin içi ses yalıtımı Bluemotion modeli haricinde standarttır. Onda diğerlerine göre az oluşunun nedeni ise ekonomi odaklı oluşturulan kombinasyonda kurtulunması gereken ağırlıklar arasında yalıtım malzemelerin de sayılması talihsizliğidir.

1.2 TSI motor gücü ve torsiyon çubuklu süspansiyonlarının konforu yeterli mi?

Eğer imkanım olsaydı DSG alırdım. Öncelikle çok medeni bir şey.. Siz yolla ve trafikle ilgilenmek için daha fazla imkana sahip oluyorsunuz.

Sadece acemiler, manuel vitesli kullanamayanlar için değil uzun yıllardır araç kullanan ve hele hele 6 ileri olduktan sonra  gittikçe külfet haline gelmeye başlayıp durmadan vites değiştirmekten helak olmanızı engellemekte mahir.

Malumunuz üzere bayanlar manuel vitesli araçlardan hoşlanmadıklarından; Eşiyle ortak olarak araç kullanacaklar için en uygun seçenek.

Ayrıca sağ eliniz boşa çıktığından sevdiğiniz kişinin elini tutmanıza imkan tanıdığından yeni evliler, sevgili yapanalar ve hızlı gençler için ideal..

Genellikle şehir içinde kısa mesafelerde veya sıkışık trafikte kullanacaksanız ideal.

Burası çok önemli....

Ekonomi odaklı sürüş alışkanlıklarınız varsa..

Mutlaka DSG sürüş profili değişikliği donanımı ile birlikte alınmalıdır.

Çünkü böylece düz yolda veya hafif aşağı doğru meyilli yollarda süzülme yaptığı gibi dur kalk trafikte vitesi de boşa alarak hem ekonomi hem de DSG ömrünü uzatmaya hizmet etmekte.

1.2 TSI motora sahip aracın artıları ve eksilerini sıralamadan önce aracın genel karakterini vermeli...

* Midline Plus'tan sonraki seviyede donanıma sahip olan seviyede olduğundan comfortline : Ekonomi ve konfor odaklı

* Yakıt tüketimi minimum model olduğundan: Şehir içi kullanımına uygun.

* Söz gelimi TSI motorlu araçla ortalama 70 km hızda, 2 kişi yüksüz, klima kapalı, otoyolda, akşam saatlerinde 200 km'lik parkurda 3,9 litrelik ortalama tutturulabileceğinden: Şehir dışında da limitlerde kullanılırsa ekonomik.

* Kolay ısınan motoru optimum verim sağladığı sıcaklığa ulaştığı için: Kısa mesafelerde kullanmaya uygun.

* Manuelde debriyaj hidrolik destekli olduğundan: Dur kalk trafikte kesinlikle yormuyor.

* Düşük orta ve yüksek hızlarda stabil ve diğer tüm motor seçenekleriyle hemen hemen aynı güvenlik standartlarına sahip olduğundan: Güvenli

* Lastik tercihi ve yanak genişliği göz önüne alınarak :Konfor odaklı

* Süspansiyonlar ve Jant ile lastik kombinasyonları:

Bana kalırsa bağımsız süspansiyon konfor için değil yol tutuş performansını sağlamak ve yol güvenliğini korumak için geçilmek zorunda kalmıştır.

Yüksek hızlarda girilen virajlarda Ağırlık transferinin fazla olması nedeniyle virajın dış tarafındaki arka tekerleğin havalanması örneğinde olduğu gibi ekstrem durumlarda düz bir çubuk üzerinde konumlanan iki arka tekerlekten birinin üzerine aşırı yük binip o yöne eğilince diğer taraftaki de ona bağlı olduğundan onunla birlikte hareket etmek durumunda kalmaktadır.

Fakat bağımsız süspansiyonda aynı durumda diğer aksi istikametteki süspansiyonlarda herhangi bir etki mümkün olmadığından lastikler yerle temas etmeye devam etmektedirler.

İşte bu otomobil dünyasının altın kuralı olan tekerlekler yere bastığı sürece yön verilebileceğinden daima en iyi şekilde yere basmalıdır kuralının ortaya çıkışını da özetler.

Sadece viraj kabiliyeti değil, viraj çıkışında ya da ortalama hızlarda geyik testi benzeri ani kaçma manevralarında ve fren mesafesinin azaltılmasında ya da motor gücünün yere aktarılmasında bağımsız süspansiyonun faydaları saymakla bitmez.

Bağımsız süspansiyonlar girilen çukur veya karşılaşılan tümseklerde, tıpkı viraj örneğinde olduğu gibi diğer tekerleğin dengesini bozmadığı, onda sarsıntıya sebep olmadığından yanı sıra daha konforludur.

İlginçtir ama herkesin takıldığı konu yol tutuş ve fren mesafesi yerine konfordur.

Keşke asıl amaçlananın konfor değil de; aslen, bu özelliğin yanı sıra ortaya çıkan sonuçlardan biri olduğu bilinse.

Bağısız süspansiyonların daha çok performans odaklı, kolay hızlanan ve aynı hızla viraj alması ve hızlandığı gibi yavaşlaması gereken araçlar olan 122 beygir ve üstü güç ünitelerine sahip modellerde kullanıldığını sanarak Highline'lara özgü olduğunu sananlar dahi var. 

Eğer yüksek hızlarda kullanmaktan hoşlanıyorsanız bu süspansiyonlar gerekli değil kaçınılmaz. Hatta bunun ikisini bir arada sunan Golf'ün 1.6 TDI bluemotion modeli var spor süspansiyonlu.  Daha performans odaklı bir araç isteyenler sadece motor hacminin büyütmek değil lastik tabanlarını da genişletmek ve dolayısıyla her yüz kilometrede ortalama sadece bu farktan doğacak 0,5 ila 1 litre daha fazla tüketimi de sineye çekip bağımsız süspansüyonlarının da diyetini ödediklerinden alan ve veren memnundur.

Sonuç olarak sakin kullanan biriyseniz kullanım yıllarınız boyunca torsiyon çubuğu ile bağımsız süspansiyon farkını asla fark edemeyeceksiniz; daha yeni aldığınız aracınızı  dağ yollarına vurup süspansiyonlarını vicdansızca test etmeyecekseniz, bu testi yaparken arka koltukta oturamayacağınız için farkını anlamanız çok ama çok güç...

16" lastiklerin yanakları arasındaki fark süspansiyon sisteminin yardımcısı oluyor ve konfor odaklı bir sürüş için de ideal.

Ancak 17" lastiklerin yanaklarının daralması aracın yüksek hızlarda lastiğin janttan çıkmasını önlemek, aracın fazlaca virajın dışına doğru ağırlık transferini azaltmak ve yüksek hızla girilen virajlarda esneyerek aracın yol tutuş kabiliyetini azaltmasını engellemekle birlikte  fazlaca binen yük nedeniyle lastiğin içe katlanmasını engellemek için neredeyse zorunlu.

Bir de marka farkının yarattığı konfor farkı var.

İlki sizin de bahsini ettiğiniz gibi markalara özgü hamur farkının yarattığı sertlik ya da esneklik var

ikincisi XL tabir edilen lastik yanakları baloncuk yapması ve esnemesini engellemek için, ama en önemlisi yüksek hızlarda lastiğin katlanarak janttan çıkmasını önlemek için ekstra takviyeli olarak üretiliyor.

Bana kalırsa 1.4 araçlardaki bağımsız süspansiyon,  torsiyon çubuğuna göre orta çağ ile sanayi çağı kadar benzer.

En nihayetinde süspansiyon süspansiyondur ama en başta yol tutuş, sonra özellikle bozuk yollarda konfor ve en nihayetinde yüksek hızlarda virajlı yollarda sürüş güvenliği anlamına gelecek tek bir süspansiyon sistemi varsa o da bağımsız süspansiyondur.

Sizin testiniz sınırlı sürede ve belirli koşullarda emanet bir araca ne kadar davranılırsa o kadar sert karakterli bir sürüş karakteri ile gerçekleşeceğinden yanıltıcı olabilir.

Tüm bu bahsini ettiklerimi 15" ve daha da geniş yanaklı Midline ile karşılaştırmak taş devri ile atom çağını aşıp uzay çağı arasındaki farka dönüşür. ve fark bir misli daha katlanır

1.2 TSI 140 km/s hıza kadar ve belli bir devrin üzerinde tuttuğunuz sürece 105 beygirin hakkını sonuna kadar verecektir. 140km/s üstü hız ve yüksek devrin Turbo ile buluşmasın uzun vadede yağ yakma ile yüksek yakıt tüketimini kabul edilebilir buluyorsanız sorun yok çünkü bunlar doğal sebeplerdir.

Artıları:

+ Şehir içi kullanımda ve kısa mesafelerde ekonomik

+ Lastik taban genişlikleri ile yanak genişlikleri tam orta karardadır. En kolay ulaşılan ölçülerde olduğundan fiyatları da uygundur.

+ Şehir dışı kullanımlarda sabit hızda sabırlı kullanımda dizellere çok yakın tüketime sahip.

+ Konfor ve ortalama şehir dışı hızlarda kesinlikle güvenli.

+ Limitleri dahilinde kullanılması ve devrine göre vites değiştirilmesi halinde kendi sınıfında sessizlik konusunda en iyilerdendir. Kabin o kadar çok sessiz ki motor sesini duymayacağınız için sık sık marş basma hatasına düşersiniz diye motor çalışırken siz bassanız da almayan  akıllı marş sistemi koymuşlar.

+ Şehir içindeki çukur ve kasislere rağmen konforlu..

+ Güvenli düz gidiş ve viraj alma.

+ Hatalı veya yüksek hızda girilen virajda etkin ESP kullanımı ile viraj çizgisini korumak suretiyle sürüş güvenliği seviyesinin yüksek oluşu.

+ Karma zemin tabir edilen bir ya da birden fazla tekerleğin kaygan, bir ya da daha fazla lastiğin tutunma sağladığı durumlarda dahi çok başarılı fren sistemi.

+ Düşük hızlarda orta devirlerde 105,110 ve  122 beygirlik diğer motor versiyonlarına göre daha hızlı hızlanır.

Eksileri:

-Sportif kullanım halinde yakıt tüketimi aniden oransız olarak yükselmesi

-yolcu ya da bagaj istiap haddine kadar yüklü olduğu durumlarda motorlarının torku ve hacmi yüksek araçlarla karşılaştırınca yükselen yakıt tüketimi.

- Highline donanımının olmayışı

- Küçük sürtme ve  park yaparken oluşan hafif hasarlı kazalardan korunmak için olmazsa olmaz gerekli olan Park sensörü yok.

- Ekonomik kullanım için olmazsa olmazlardan Cruise Control de denen hız sabitleme siteminin standart olarak sunulmayışı.

- Bağımsız süspansiyonların yerine torsiyon çubuğu tipinde süspansiyonlara sahip olması.

-18" lastik ve Jantlara geçmek isteseniz sadece Spor süspansiyonla alınabilir olması DCC alınamaması.

- 140 km/s hızların üstündeki ara hızlanmalarda tepki süresi ve hızlanma isteğinin düşük oluşu.

 
Degerli hocam oncelikle hayirli geceler. Paylasimlarinizi gerek bu sitede gerekse fdh de uzun suredir takip ediyorum cok faydali bilgiler ediniyoruz sayenizde. Bunun icin tesekkur ederim. Bir foruma ilk defa uye oldum. Kurallari bildigimi soyleyemem. Yanlisimiz olursa lutfen affola. Benim sorum su: allah nasip ederse temmuzun ilk haftasi 1.2 golf almayi planliyoruz. Siparis verip beklemeyi malesef yapamayacagiz. O yuzden gerekirse bayi bayi dolasip ellerinde mevcut arac varsa almayi dusunuyoruz. Bayilerde bu araclardan bulabilir miyiz. Ikinci olarak, midline plus ve comfortline donanimlari arasinda kaldik. 4000 tl ye yakin fiyat farkini sizce comfortline hakediyor mu. 15 inc yerine 16 inc olmasi jantin yakita ve konfora etkisi ne olur. Babam oto elektrikci. Sis farini yeri varsa kendimiz de sonradan takabiliriz diyor. Bu mumkun mu. Dijital klima ile manuel klimanin cok farki varmi. Gerek direksiyondaki tuslar (pek radyo teyp dinleyen biri degilim su anki aracimizda 10 senedir teyp yok) gerekse farkli koltuklarin olmasi araci ismi gibi konforlu yaparmi ve bu degisiklikler aradaki fiyat farkini hakeder mi? Cok uzattim kusura bakmayin hayirli geceler @silvershadow

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@osmanturev

Hocam foruma hoş geldiniz. Bir midline sahibi olarak sizi elimden geldiğince aydınlatayim.

Öncelikle ben midline aldığım için pişmanım. Çünkü conforta çevirmek ile meşgulum :) aslında pişman da değilim aradayım :)

Önce tuş takımı taktım direksiyona. En ucuz 600tlye mal oluyor.

Sonra almanyadan orjinal sis farı ve oradaki kapakları sipariş ettim. 240tl en ucuzu. Far anahtarı orjinal yok. Cin mali sipariş ettim 60tl.

Bunlar olunca ben rahata erecek gibiyim.

Gelelim size tavsiye kısmına. Öncelikle mid yada comfort her durumda mutlu olacaksınız. İmkan varsa comfort alın ve sürüş confor ekleyin.

Eğer mid bana yeter sis farı ekler  bineyim dersiniz midline asla sizi üzmez. Ama sis farı ve tuş takımını taktirmanizi tavsiye ederim.

15 ile 16 arasında çok ince bir çizgi olacaktır. İllaki bir güzellik gelecektir ama gidenler azıcık yakıt, lastik değişiminde extra para, ve çok az bir konfor farki.

Merak ettiklerinizi lütfen sorun hocam.

 
osmanturev dedi:
Degerli hocam oncelikle hayirli geceler. Paylasimlarinizi gerek bu sitede gerekse fdh de uzun suredir takip ediyorum cok faydali bilgiler ediniyoruz sayenizde. Bunun icin tesekkur ederim. Bir foruma ilk defa uye oldum. Kurallari bildigimi soyleyemem. Yanlisimiz olursa lutfen affola. Benim sorum su: allah nasip ederse temmuzun ilk haftasi 1.2 golf almayi planliyoruz. Siparis verip beklemeyi malesef yapamayacagiz. O yuzden gerekirse bayi bayi dolasip ellerinde mevcut arac varsa almayi dusunuyoruz. Bayilerde bu araclardan bulabilir miyiz. Ikinci olarak, midline plus ve comfortline donanimlari arasinda kaldik. 4000 tl ye yakin fiyat farkini sizce comfortline hakediyor mu. 15 inc yerine 16 inc olmasi jantin yakita ve konfora etkisi ne olur. Babam oto elektrikci. Sis farini yeri varsa kendimiz de sonradan takabiliriz diyor. Bu mumkun mu. Dijital klima ile manuel klimanin cok farki varmi. Gerek direksiyondaki tuslar (pek radyo teyp dinleyen biri degilim su anki aracimizda 10 senedir teyp yok) gerekse farkli koltuklarin olmasi araci ismi gibi konforlu yaparmi ve bu degisiklikler aradaki fiyat farkini hakeder mi? Cok uzattim kusura bakmayin hayirli geceler @silvershadow
Değerli Hocam;

Öncelikle hoş geldiniz.

1.2 motor kullanıcısı olduğum için her daim önereceğim güçte ve atikliktedir.

Şu aralar araç bulmanız cidden zor.

Nedenini sorarsanız.

Firmalar zam yapıldı ama şu uzatılan facebook kampanyasının kaldırılması yoluyla kazanacakları %3'ün ve araç yok zaten diyerek hiç indirim yapmayacaklarından ceplerinde kalacak %1 veya %2'nin peşindeler.

Volkswagen'e özgü bir durum vardır, tıpkı misafirlere söylenen atasözü misali:

"Volkswagen'de alıcı umduğunu değil bulduğunu alır gider."

İdeal donanım Comfortline'dır ve 4000 liralık farka kesinlikle değer.

Bana kalırsa insanoğlu rahata tez alışır ve dahasını ister..

Hatta bir bakmışsınız Highline lara bakıp iç çekerken kendinizi yakalamışsınız..

Araçtan çok yüksek beklentileriniz olmasa da ambiyans aydınlatması, dönülen tarafa yanan sis farlarının manevra alanını aydınlatması, çok fonsiyonlu direksiyon, yan yükseltileri kumaş ortası güderi olan spor koltuklar insanın kendisini şımartmasına vesile olacaktır.

Jantların konfora etkisi yakıta etkisi kadar çok çok düşüktür. Yaklaşık her yüz kilometrede yarım litre kadar.. Midline plus jantlarının çapının küçüklüğünü daha geniş lastik yanakları esneme ve konfora katkı sağlamak suretiyle fazlasıyla kapatacaktır. Bunun olumsuz yanı yüksek süratlerde Comfortline'ın Midline'a göre, Highline'ın da Comfortline'a göre daha az esneme payı nedeniyle daha güvenli sürüş imkanı tanımasıdır.

Daha detaylı bilgi için şu açılan konuya göz atabilirsiniz.

http://www.golftutkusu.com/hangi-golf-bana-daha-uygun/midline-plus-ile-comfortline-donanimi-arasinda-donanim-ve-gorunus-farkliliklari/

Kısacası hocam size tavsiyem  sonradan yazıklanmamanız için Comfortline alın.

Ama daha iyisi görsel destekli önde ve arkada sensörleri bulunan park yardımcısı ile hız sabitleyicisinden oluşan sürüş konfor paketli olanını alın,

Daha daha iyisi her durakladığınızda veya park ettiğinizde gelip geçenlerin gazabından korunmak için elektrikli katlanır yan aynalar bulunan  bir araç alın

daha daha daha iyisi istediğiniz renkte olanını alın...

Tüm donanımlar nihayetinde hepsi aynı güven ve sürüş hissi ve keyfini verecektir.

Ama en iyisi donanımına bakmayın,bulursanız Golf alın...

 
Degerli @yusuf hocam, @silvershadow hocam. Uzun uzun detayli aciklamalariniz icin tesekkur ederim. Yorumlarinizdan benim cikarimim kendi durumumu da degerlendirince comfort almanin daha iyi olacagi. Midline alsak da cok sikinti olmayacagi. Cunku su an kullandigimiz arac peder beyin kir guvercini 2001 sahin 1.6ie . Kullanim rahatligi gaz tepkimeleri acisindan 130 km ye kadar sahsi kanaatim astraya fiatin tum arabalarina vs. Gore daha iyi oldugu yonunde. Ama insanlarin bosline dedikleri golf bundan kat bekat dolu. Ayrica yasim genc olmasina ragmen ruhum biraz yasli ve eski kafali sayilirim s=s19 . Ne kadar cok ivir zivir o kadar cok sorun olur dusuncem var. O yuzden bakalim nasip olursa comfort bulmaya calisirim. Ama midline bile bizi asiri derecede tatmin edecek. Yanitlariniz icin tesekkurler. Iyi forumlar.

 
osmanturev dedi:
Degerli @yusuf hocam, @silvershadow hocam. Uzun uzun detayli aciklamalariniz icin tesekkur ederim. Yorumlarinizdan benim cikarimim kendi durumumu da degerlendirince comfort almanin daha iyi olacagi. Midline alsak da cok sikinti olmayacagi. Cunku su an kullandigimiz arac peder beyin kir guvercini 2001 sahin 1.6ie . Kullanim rahatligi gaz tepkimeleri acisindan 130 km ye kadar sahsi kanaatim astraya fiatin tum arabalarina vs. Gore daha iyi oldugu yonunde. Ama insanlarin bosline dedikleri golf bundan kat bekat dolu. Ayrica yasim genc olmasina ragmen ruhum biraz yasli ve eski kafali sayilirim s=s19 . Ne kadar cok ivir zivir o kadar cok sorun olur dusuncem var. O yuzden bakalim nasip olursa comfort bulmaya calisirim. Ama midline bile bizi asiri derecede tatmin edecek. Yanitlariniz icin tesekkurler. Iyi forumlar.
Dediğiniz gibi boş gibi görünse de midline da iyi bir araç. Aynı kalite algısı onda da var.

Birisi bindiğinde bu en boşu dediğimde inanmakta zorlanıyorlar ;)

O donem geldiğinde yine buralarda olun hocam aradaki fiyat farkını da değerlendirir bulduğunuz araçlar konusunda fikirler veririz.

 
@yusuf

+1

Boş olsun golf olsun.Yol tutuşu yeter  s=s16

 
@yusuf Yusuf  Hocam, @silvershadow Murat Hocam. Bugün Alsancak Vosmer'le görüştüm. Ay sonunda 1.2 tsi man. comfortline sürüş konfor+ ışık görüş paketli tungsten gri araç gelecekmiş. fiyat 64800 dediler. hesabıma göre euro 6 motorla gelmiş olacak. sipariş verecek olsam ışık görüş paketi hariç bu şekilde verirdim.

Ancak Babam aracın midline plus olmasından yana. aşırı inatçı da biridir. s=s20 Aracı bana alacağız. şu an öğrenciyim ücretin 25-30 bin tl lik kısmını ben karşılayacağım. geri kalanını babam ödeyecek ben ilerde allah nasip edip de işim aşım olunca ona geri ödeyeceğim. yani anlayacağınız Baba Bank kredisiyle araç alacağız. bu yüzden kredi kaynağım olduğu için onun sözünden de cıkamıyorum açıkçası. eğer inadını kırıp ikna edebilirsem bu aracı almaya karar verirsek bundan sonra nasıl bir süreç bizi bekliyor. önceden sıfır araç alımı hiç yapmadık. babam da topu bana attı. diyelim bugün görüşmeye gittik. aracı hala temmuz da alabileceğiz.

1) bu araç için pazarlık bugün mü yaparız, yoksa araç geldiğinde mi?

2) eğer görüşüp bu aracı almaya karar verirsek opsiyonlamak için kaparo vermemiz gerekir mi? Sonradan iptal edersek kaparoyu alabiliyor muyuz?

3) bu araç için pazarlık şansımız nasıldır? Yani özel sipariş araç gibi çok indirim yapmazlar mı ya da hazır araç gibi mi olur? Volkswagen Fırsatları kampanyası diyelim bu ay sonuna kadar geçerli. biz pazarlığı yaptık ve bu kampanya indiriminden de faydalandık desek. haziran sonunda da kampanya bitmiş olsa. biz bu indirimden yine faydalanabilir miyiz? yoksa geçti bor'un pazarı sür eşşeğini niğde'ye durumu mu olur?

4) Pazarlık kabiliyeti olan birisi değilim. eğer pazarlık yapacak olursak nasıl bir yol tavsiye edersiniz?

yanıtlarınız için şimdiden teşekkür ederim. Hayırlı ramazanlar. iyi günler.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
osmanturev dedi:
@yusuf Yusuf  Hocam, @silvershadow Murat Hocam. Bugün Alsancak Vosmer'le görüştüm. Ay sonunda 1.2 tsi man. comfortline sürüş konfor+ ışık görüş paketli tungsten gri araç gelecekmiş. fiyat 64800 dediler. hesabıma göre euro 6 motorla gelmiş olacak. sipariş verecek olsam ışık görüş paketi hariç bu şekilde verirdim.

Ancak Babam aracın midline plus olmasından yana. aşırı inatçı da biridir. s=s20 Aracı bana alacağız. şu an öğrenciyim ücretin 25-30 bin tl lik kısmını ben karşılayacağım. geri kalanını babam ödeyecek ben ilerde allah nasip edip de işim aşım olunca ona geri ödeyeceğim. yani anlayacağınız Baba Bank kredisiyle araç alacağız. bu yüzden kredi kaynağım olduğu için onun sözünden de cıkamıyorum açıkçası. eğer inadını kırıp ikna edebilirsem bu aracı almaya karar verirsek bundan sonra nasıl bir süreç bizi bekliyor. önceden sıfır araç alımı hiç yapmadık. babam da topu bana attı. diyelim bugün görüşmeye gittik. aracı hala temmuz da alabileceğiz.

1) bu araç için pazarlık bugün mü yaparız, yoksa araç geldiğinde mi?

2) eğer görüşüp bu aracı almaya karar verirsek opsiyonlamak için kaparo vermemiz gerekir mi? Sonradan iptal edersek kaparoyu alabiliyor muyuz?

3) bu araç için pazarlık şansımız nasıldır? Yani özel sipariş araç gibi çok indirim yapmazlar mı ya da hazır araç gibi mi olur?

4) Pazarlık kabiliyeti olan birisi değilim. eğer pazarlık yapacak olursak nasıl bir yol tavsiye edersiniz?

yanıtlarınız için şimdiden teşekkür ederim. Hayırlı ramazanlar. iyi günler.
Öncelikle aracın liste fiyatını söylemişler size.

Araç renk ve donanım olarak en alınası araç bence.

Siz almazsanız 1 hafta içinde o aracın satılacağını garanti ederim.

Eğer imkan varsa babanızı da ikna edip confortline alın.

Babanıza

-direksiyonda tuş takımı

-hız sabitleyici

- ön arka park sensörü

-16' jantlar

-sis farı

-içerdeki aydınlatma

-far ve yağmur sensörü

Bunları tek tek sayın :) Ve en boş model olmasın diye biraz ısrar ederseniz sizi kırmayacaktır :)

Araç zaten ay sonu gelecek. Pazarlığı şimdiden yapın. Hali hazırda %3 indirim zaten var. %5 ve üzeri indirim almaya çalışın. 61.000Tl civarına gelecektir fiyat. sizden 1.000tl civarı kapora isterler. Vazgeçerseniz aynı gün ya da 1 gün sonra alırsınız kaporayı.

 
Peki hocam. pazarlığımızı yaptık %3 lük kampanyadan da faydalandık diyelim. temmuzda kampanya sona ermiş olsa bizim bu %3 lük indirim de yanar mı? @yusuf

 
yusuf dedi:
@yusuf Yusuf  Hocam, @silvershadow Murat Hocam. Bugün Alsancak Vosmer'le görüştüm. Ay sonunda 1.2 tsi man. comfortline sürüş konfor+ ışık görüş paketli tungsten gri araç gelecekmiş. fiyat 64800 dediler. hesabıma göre euro 6 motorla gelmiş olacak. sipariş verecek olsam ışık görüş paketi hariç bu şekilde verirdim.

Ancak Babam aracın midline plus olmasından yana. aşırı inatçı da biridir. s=s20 Aracı bana alacağız. şu an öğrenciyim ücretin 25-30 bin tl lik kısmını ben karşılayacağım. geri kalanını babam ödeyecek ben ilerde allah nasip edip de işim aşım olunca ona geri ödeyeceğim. yani anlayacağınız Baba Bank kredisiyle araç alacağız. bu yüzden kredi kaynağım olduğu için onun sözünden de cıkamıyorum açıkçası. eğer inadını kırıp ikna edebilirsem bu aracı almaya karar verirsek bundan sonra nasıl bir süreç bizi bekliyor. önceden sıfır araç alımı hiç yapmadık. babam da topu bana attı. diyelim bugün görüşmeye gittik. aracı hala temmuz da alabileceğiz.

1) bu araç için pazarlık bugün mü yaparız, yoksa araç geldiğinde mi?

2) eğer görüşüp bu aracı almaya karar verirsek opsiyonlamak için kaparo vermemiz gerekir mi? Sonradan iptal edersek kaparoyu alabiliyor muyuz?

3) bu araç için pazarlık şansımız nasıldır? Yani özel sipariş araç gibi çok indirim yapmazlar mı ya da hazır araç gibi mi olur?

4) Pazarlık kabiliyeti olan birisi değilim. eğer pazarlık yapacak olursak nasıl bir yol tavsiye edersiniz?

yanıtlarınız için şimdiden teşekkür ederim. Hayırlı ramazanlar. iyi günler.
Öncelikle aracın liste fiyatını söylemişler size.

Araç renk ve donanım olarak en alınası araç bence.

Siz almazsanız 1 hafta içinde o aracın satılacağını garanti ederim.

Eğer imkan varsa babanızı da ikna edip confortline alın.

Babanıza

-direksiyonda tuş takımı

-hız sabitleyici

- ön arka park sensörü

-16' jantlar

-sis farı

-içerdeki aydınlatma

-far ve yağmur sensörü

Bunları tek tek sayın :) Ve en boş model olmasın diye biraz ısrar ederseniz sizi kırmayacaktır :)

Araç zaten ay sonu gelecek. Pazarlığı şimdiden yapın. Hali hazırda %3 indirim zaten var. %5 ve üzeri indirim almaya çalışın. 61.000Tl civarına gelecektir fiyat. sizden 1.000tl civarı kapora isterler. Vazgeçerseniz aynı gün ya da 1 gün sonra alırsınız kaporayı.
Tek Tek sayın dediğiniz özellikleri babam sadece ekstra masraf olarak görüyor :D   işimiz zaten orada zorlaşıyor.

 
osmanturev dedi:
Peki hocam. pazarlığımızı yaptık %3 lük kampanyadan da faydalandık diyelim. temmuzda kampanya sona ermiş olsa bizim bu %3 lük indirim de yanar mı? @yusuf
Ay sonu gelecek dediğine göre fiyat konuşabilirsiniz. %5 indirim vereceğiz derlerse caymazlar.

Ben midline aldığıma pişman oldum. Şimdi orasına burasına eklemeler yapıyorum. İlerde satarken o eklemelerin parasını alamayacağım. Babanızı ikna etmek size kalmış artık :)

 

@silvershadow üstadım bu fabrikasyon olarak karartılmış arka camlar ziebart veya Llumar gibi cam filmi markaların bahsettiği uv filtresi ve yazın kabin sıcaklığının artmaması yönünde yarara sahip mi? Karartılmış olmayan camlarda bir uv koruması var mıdır?

Saygılar

 

Geri
Üst Alt