silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Highline mı? Comfortline mi? Midline Plus mu?
*Highline donanımın kullanıcı kitlesi ile Comfortline'ın Comfortline ile Midline Plus'un aynı değil Hocam;
Highline yüksek hızda yol tutuş için tasarlanmış, genelde uzun yolda ve yüksek hızlarda girilen virajlarda ve frenlemelerde güvenliği ön planda tutar ve Lüks görüntüden sonra Konfor ikinci belki üçüncü planda. Ekonomi bu sıralamada bunların altındadır.
Lüks arayanlara uygun olsun diye pahalı değil; yüksek hızda güvenliği sunmak ve sürüşü kolaylaştırmak için eklenen donanımlar nedeniyle pahalıdır.
Comfortline;Konfor ilk planda, orta hızlar, genelde şehir içi, yüksek hızlarda sadece düz yolda güvenli.
Midline Plus; Düşük yakıt tüketimi, yüksek yanaklı lastiklerle yoğunlukla şehir içi ve bozuk yollarda dahi konfordan ödün vermeyen, abartıyı sevmeyenlerin tercihi minimal çizgiyi yaşam biçimi olarak tercih eden deyim yerindeyse "aza kanaat edemeyen çoğu bulamaz" deyişini düstur haline getirenlerin tercihidir. Fakat bu donanım seviyesi ekonomi uğruna sürüş keyfi ve araç güvenliğini ekonomiye kurban etmeyen bir anlayışın ürünüdür.Diğer bir deyişle güvenlikten ödün vermeyenlerin "donanımı az olsun ama güvenli olsun" veya "kullandığım araç eninde sonunda bir golf" diyenlerin tercihidir.
Kabin içi ses yalıtımı Bluemotion modeli haricinde standarttır. Onda diğerlerine göre az oluşunun nedeni ise ekonomi odaklı oluşturulan kombinasyonda kurtulunması gereken ağırlıklar arasında yalıtım malzemelerin de sayılması talihsizliğidir.
1.2 TSI motor gücü ve torsiyon çubuklu süspansiyonlarının konforu yeterli mi?
Eğer imkanım olsaydı DSG alırdım. Öncelikle çok medeni bir şey.. Siz yolla ve trafikle ilgilenmek için daha fazla imkana sahip oluyorsunuz.
Sadece acemiler, manuel vitesli kullanamayanlar için değil uzun yıllardır araç kullanan ve hele hele 6 ileri olduktan sonra gittikçe külfet haline gelmeye başlayıp durmadan vites değiştirmekten helak olmanızı engellemekte mahir.
Malumunuz üzere bayanlar manuel vitesli araçlardan hoşlanmadıklarından; Eşiyle ortak olarak araç kullanacaklar için en uygun seçenek.
Ayrıca sağ eliniz boşa çıktığından sevdiğiniz kişinin elini tutmanıza imkan tanıdığından yeni evliler, sevgili yapanalar ve hızlı gençler için ideal..
Genellikle şehir içinde kısa mesafelerde veya sıkışık trafikte kullanacaksanız ideal.
Burası çok önemli....
Ekonomi odaklı sürüş alışkanlıklarınız varsa..
Mutlaka DSG sürüş profili değişikliği donanımı ile birlikte alınmalıdır.
Çünkü böylece düz yolda veya hafif aşağı doğru meyilli yollarda süzülme yaptığı gibi dur kalk trafikte vitesi de boşa alarak hem ekonomi hem de DSG ömrünü uzatmaya hizmet etmekte.
1.2 TSI motora sahip aracın artıları ve eksilerini sıralamadan önce aracın genel karakterini vermeli...
* Midline Plus'tan sonraki seviyede donanıma sahip olan seviyede olduğundan comfortline : Ekonomi ve konfor odaklı
* Yakıt tüketimi minimum model olduğundan: Şehir içi kullanımına uygun.
* Söz gelimi TSI motorlu araçla ortalama 70 km hızda, 2 kişi yüksüz, klima kapalı, otoyolda, akşam saatlerinde 200 km'lik parkurda 3,9 litrelik ortalama tutturulabileceğinden: Şehir dışında da limitlerde kullanılırsa ekonomik.
* Kolay ısınan motoru optimum verim sağladığı sıcaklığa ulaştığı için: Kısa mesafelerde kullanmaya uygun.
* Manuelde debriyaj hidrolik destekli olduğundan: Dur kalk trafikte kesinlikle yormuyor.
* Düşük orta ve yüksek hızlarda stabil ve diğer tüm motor seçenekleriyle hemen hemen aynı güvenlik standartlarına sahip olduğundan: Güvenli
* Lastik tercihi ve yanak genişliği göz önüne alınarak :Konfor odaklı
* Süspansiyonlar ve Jant ile lastik kombinasyonları:
Bana kalırsa bağımsız süspansiyon konfor için değil yol tutuş performansını sağlamak ve yol güvenliğini korumak için geçilmek zorunda kalmıştır.
Yüksek hızlarda girilen virajlarda Ağırlık transferinin fazla olması nedeniyle virajın dış tarafındaki arka tekerleğin havalanması örneğinde olduğu gibi ekstrem durumlarda düz bir çubuk üzerinde konumlanan iki arka tekerlekten birinin üzerine aşırı yük binip o yöne eğilince diğer taraftaki de ona bağlı olduğundan onunla birlikte hareket etmek durumunda kalmaktadır.
Fakat bağımsız süspansiyonda aynı durumda diğer aksi istikametteki süspansiyonlarda herhangi bir etki mümkün olmadığından lastikler yerle temas etmeye devam etmektedirler.
İşte bu otomobil dünyasının altın kuralı olan tekerlekler yere bastığı sürece yön verilebileceğinden daima en iyi şekilde yere basmalıdır kuralının ortaya çıkışını da özetler.
Sadece viraj kabiliyeti değil, viraj çıkışında ya da ortalama hızlarda geyik testi benzeri ani kaçma manevralarında ve fren mesafesinin azaltılmasında ya da motor gücünün yere aktarılmasında bağımsız süspansiyonun faydaları saymakla bitmez.
Bağımsız süspansiyonlar girilen çukur veya karşılaşılan tümseklerde, tıpkı viraj örneğinde olduğu gibi diğer tekerleğin dengesini bozmadığı, onda sarsıntıya sebep olmadığından yanı sıra daha konforludur.
İlginçtir ama herkesin takıldığı konu yol tutuş ve fren mesafesi yerine konfordur.
Keşke asıl amaçlananın konfor değil de; aslen, bu özelliğin yanı sıra ortaya çıkan sonuçlardan biri olduğu bilinse.
Bağısız süspansiyonların daha çok performans odaklı, kolay hızlanan ve aynı hızla viraj alması ve hızlandığı gibi yavaşlaması gereken araçlar olan 122 beygir ve üstü güç ünitelerine sahip modellerde kullanıldığını sanarak Highline'lara özgü olduğunu sananlar dahi var.
Eğer yüksek hızlarda kullanmaktan hoşlanıyorsanız bu süspansiyonlar gerekli değil kaçınılmaz. Hatta bunun ikisini bir arada sunan Golf'ün 1.6 TDI bluemotion modeli var spor süspansiyonlu. Daha performans odaklı bir araç isteyenler sadece motor hacminin büyütmek değil lastik tabanlarını da genişletmek ve dolayısıyla her yüz kilometrede ortalama sadece bu farktan doğacak 0,5 ila 1 litre daha fazla tüketimi de sineye çekip bağımsız süspansüyonlarının da diyetini ödediklerinden alan ve veren memnundur.
Sonuç olarak sakin kullanan biriyseniz kullanım yıllarınız boyunca torsiyon çubuğu ile bağımsız süspansiyon farkını asla fark edemeyeceksiniz; daha yeni aldığınız aracınızı dağ yollarına vurup süspansiyonlarını vicdansızca test etmeyecekseniz, bu testi yaparken arka koltukta oturamayacağınız için farkını anlamanız çok ama çok güç...
16" lastiklerin yanakları arasındaki fark süspansiyon sisteminin yardımcısı oluyor ve konfor odaklı bir sürüş için de ideal.
Ancak 17" lastiklerin yanaklarının daralması aracın yüksek hızlarda lastiğin janttan çıkmasını önlemek, aracın fazlaca virajın dışına doğru ağırlık transferini azaltmak ve yüksek hızla girilen virajlarda esneyerek aracın yol tutuş kabiliyetini azaltmasını engellemekle birlikte fazlaca binen yük nedeniyle lastiğin içe katlanmasını engellemek için neredeyse zorunlu.
Bir de marka farkının yarattığı konfor farkı var.
İlki sizin de bahsini ettiğiniz gibi markalara özgü hamur farkının yarattığı sertlik ya da esneklik var
ikincisi XL tabir edilen lastik yanakları baloncuk yapması ve esnemesini engellemek için, ama en önemlisi yüksek hızlarda lastiğin katlanarak janttan çıkmasını önlemek için ekstra takviyeli olarak üretiliyor.
Bana kalırsa 1.4 araçlardaki bağımsız süspansiyon, torsiyon çubuğuna göre orta çağ ile sanayi çağı kadar benzer.
En nihayetinde süspansiyon süspansiyondur ama en başta yol tutuş, sonra özellikle bozuk yollarda konfor ve en nihayetinde yüksek hızlarda virajlı yollarda sürüş güvenliği anlamına gelecek tek bir süspansiyon sistemi varsa o da bağımsız süspansiyondur.
Sizin testiniz sınırlı sürede ve belirli koşullarda emanet bir araca ne kadar davranılırsa o kadar sert karakterli bir sürüş karakteri ile gerçekleşeceğinden yanıltıcı olabilir.
Tüm bu bahsini ettiklerimi 15" ve daha da geniş yanaklı Midline ile karşılaştırmak taş devri ile atom çağını aşıp uzay çağı arasındaki farka dönüşür. ve fark bir misli daha katlanır
1.2 TSI 140 km/s hıza kadar ve belli bir devrin üzerinde tuttuğunuz sürece 105 beygirin hakkını sonuna kadar verecektir. 140km/s üstü hız ve yüksek devrin Turbo ile buluşmasın uzun vadede yağ yakma ile yüksek yakıt tüketimini kabul edilebilir buluyorsanız sorun yok çünkü bunlar doğal sebeplerdir.
Artıları:
+ Şehir içi kullanımda ve kısa mesafelerde ekonomik
+ Lastik taban genişlikleri ile yanak genişlikleri tam orta karardadır. En kolay ulaşılan ölçülerde olduğundan fiyatları da uygundur.
+ Şehir dışı kullanımlarda sabit hızda sabırlı kullanımda dizellere çok yakın tüketime sahip.
+ Konfor ve ortalama şehir dışı hızlarda kesinlikle güvenli.
+ Limitleri dahilinde kullanılması ve devrine göre vites değiştirilmesi halinde kendi sınıfında sessizlik konusunda en iyilerdendir. Kabin o kadar çok sessiz ki motor sesini duymayacağınız için sık sık marş basma hatasına düşersiniz diye motor çalışırken siz bassanız da almayan akıllı marş sistemi koymuşlar.
+ Şehir içindeki çukur ve kasislere rağmen konforlu..
+ Güvenli düz gidiş ve viraj alma.
+ Hatalı veya yüksek hızda girilen virajda etkin ESP kullanımı ile viraj çizgisini korumak suretiyle sürüş güvenliği seviyesinin yüksek oluşu.
+ Karma zemin tabir edilen bir ya da birden fazla tekerleğin kaygan, bir ya da daha fazla lastiğin tutunma sağladığı durumlarda dahi çok başarılı fren sistemi.
+ Düşük hızlarda orta devirlerde 105,110 ve 122 beygirlik diğer motor versiyonlarına göre daha hızlı hızlanır.
Eksileri:
-Sportif kullanım halinde yakıt tüketimi aniden oransız olarak yükselmesi
-yolcu ya da bagaj istiap haddine kadar yüklü olduğu durumlarda motorlarının torku ve hacmi yüksek araçlarla karşılaştırınca yükselen yakıt tüketimi.
- Highline donanımının olmayışı
- Küçük sürtme ve park yaparken oluşan hafif hasarlı kazalardan korunmak için olmazsa olmaz gerekli olan Park sensörü yok.
- Ekonomik kullanım için olmazsa olmazlardan Cruise Control de denen hız sabitleme siteminin standart olarak sunulmayışı.
- Bağımsız süspansiyonların yerine torsiyon çubuğu tipinde süspansiyonlara sahip olması.
-18" lastik ve Jantlara geçmek isteseniz sadece Spor süspansiyonla alınabilir olması DCC alınamaması.
- 140 km/s hızların üstündeki ara hızlanmalarda tepki süresi ve hızlanma isteğinin düşük oluşu.
*Highline donanımın kullanıcı kitlesi ile Comfortline'ın Comfortline ile Midline Plus'un aynı değil Hocam;
Highline yüksek hızda yol tutuş için tasarlanmış, genelde uzun yolda ve yüksek hızlarda girilen virajlarda ve frenlemelerde güvenliği ön planda tutar ve Lüks görüntüden sonra Konfor ikinci belki üçüncü planda. Ekonomi bu sıralamada bunların altındadır.
Lüks arayanlara uygun olsun diye pahalı değil; yüksek hızda güvenliği sunmak ve sürüşü kolaylaştırmak için eklenen donanımlar nedeniyle pahalıdır.
Comfortline;Konfor ilk planda, orta hızlar, genelde şehir içi, yüksek hızlarda sadece düz yolda güvenli.
Midline Plus; Düşük yakıt tüketimi, yüksek yanaklı lastiklerle yoğunlukla şehir içi ve bozuk yollarda dahi konfordan ödün vermeyen, abartıyı sevmeyenlerin tercihi minimal çizgiyi yaşam biçimi olarak tercih eden deyim yerindeyse "aza kanaat edemeyen çoğu bulamaz" deyişini düstur haline getirenlerin tercihidir. Fakat bu donanım seviyesi ekonomi uğruna sürüş keyfi ve araç güvenliğini ekonomiye kurban etmeyen bir anlayışın ürünüdür.Diğer bir deyişle güvenlikten ödün vermeyenlerin "donanımı az olsun ama güvenli olsun" veya "kullandığım araç eninde sonunda bir golf" diyenlerin tercihidir.
Kabin içi ses yalıtımı Bluemotion modeli haricinde standarttır. Onda diğerlerine göre az oluşunun nedeni ise ekonomi odaklı oluşturulan kombinasyonda kurtulunması gereken ağırlıklar arasında yalıtım malzemelerin de sayılması talihsizliğidir.
1.2 TSI motor gücü ve torsiyon çubuklu süspansiyonlarının konforu yeterli mi?
Eğer imkanım olsaydı DSG alırdım. Öncelikle çok medeni bir şey.. Siz yolla ve trafikle ilgilenmek için daha fazla imkana sahip oluyorsunuz.
Sadece acemiler, manuel vitesli kullanamayanlar için değil uzun yıllardır araç kullanan ve hele hele 6 ileri olduktan sonra gittikçe külfet haline gelmeye başlayıp durmadan vites değiştirmekten helak olmanızı engellemekte mahir.
Malumunuz üzere bayanlar manuel vitesli araçlardan hoşlanmadıklarından; Eşiyle ortak olarak araç kullanacaklar için en uygun seçenek.
Ayrıca sağ eliniz boşa çıktığından sevdiğiniz kişinin elini tutmanıza imkan tanıdığından yeni evliler, sevgili yapanalar ve hızlı gençler için ideal..
Genellikle şehir içinde kısa mesafelerde veya sıkışık trafikte kullanacaksanız ideal.
Burası çok önemli....
Ekonomi odaklı sürüş alışkanlıklarınız varsa..
Mutlaka DSG sürüş profili değişikliği donanımı ile birlikte alınmalıdır.
Çünkü böylece düz yolda veya hafif aşağı doğru meyilli yollarda süzülme yaptığı gibi dur kalk trafikte vitesi de boşa alarak hem ekonomi hem de DSG ömrünü uzatmaya hizmet etmekte.
1.2 TSI motora sahip aracın artıları ve eksilerini sıralamadan önce aracın genel karakterini vermeli...
* Midline Plus'tan sonraki seviyede donanıma sahip olan seviyede olduğundan comfortline : Ekonomi ve konfor odaklı
* Yakıt tüketimi minimum model olduğundan: Şehir içi kullanımına uygun.
* Söz gelimi TSI motorlu araçla ortalama 70 km hızda, 2 kişi yüksüz, klima kapalı, otoyolda, akşam saatlerinde 200 km'lik parkurda 3,9 litrelik ortalama tutturulabileceğinden: Şehir dışında da limitlerde kullanılırsa ekonomik.
* Kolay ısınan motoru optimum verim sağladığı sıcaklığa ulaştığı için: Kısa mesafelerde kullanmaya uygun.
* Manuelde debriyaj hidrolik destekli olduğundan: Dur kalk trafikte kesinlikle yormuyor.
* Düşük orta ve yüksek hızlarda stabil ve diğer tüm motor seçenekleriyle hemen hemen aynı güvenlik standartlarına sahip olduğundan: Güvenli
* Lastik tercihi ve yanak genişliği göz önüne alınarak :Konfor odaklı
* Süspansiyonlar ve Jant ile lastik kombinasyonları:
Bana kalırsa bağımsız süspansiyon konfor için değil yol tutuş performansını sağlamak ve yol güvenliğini korumak için geçilmek zorunda kalmıştır.
Yüksek hızlarda girilen virajlarda Ağırlık transferinin fazla olması nedeniyle virajın dış tarafındaki arka tekerleğin havalanması örneğinde olduğu gibi ekstrem durumlarda düz bir çubuk üzerinde konumlanan iki arka tekerlekten birinin üzerine aşırı yük binip o yöne eğilince diğer taraftaki de ona bağlı olduğundan onunla birlikte hareket etmek durumunda kalmaktadır.
Fakat bağımsız süspansiyonda aynı durumda diğer aksi istikametteki süspansiyonlarda herhangi bir etki mümkün olmadığından lastikler yerle temas etmeye devam etmektedirler.
İşte bu otomobil dünyasının altın kuralı olan tekerlekler yere bastığı sürece yön verilebileceğinden daima en iyi şekilde yere basmalıdır kuralının ortaya çıkışını da özetler.
Sadece viraj kabiliyeti değil, viraj çıkışında ya da ortalama hızlarda geyik testi benzeri ani kaçma manevralarında ve fren mesafesinin azaltılmasında ya da motor gücünün yere aktarılmasında bağımsız süspansiyonun faydaları saymakla bitmez.
Bağımsız süspansiyonlar girilen çukur veya karşılaşılan tümseklerde, tıpkı viraj örneğinde olduğu gibi diğer tekerleğin dengesini bozmadığı, onda sarsıntıya sebep olmadığından yanı sıra daha konforludur.
İlginçtir ama herkesin takıldığı konu yol tutuş ve fren mesafesi yerine konfordur.
Keşke asıl amaçlananın konfor değil de; aslen, bu özelliğin yanı sıra ortaya çıkan sonuçlardan biri olduğu bilinse.
Bağısız süspansiyonların daha çok performans odaklı, kolay hızlanan ve aynı hızla viraj alması ve hızlandığı gibi yavaşlaması gereken araçlar olan 122 beygir ve üstü güç ünitelerine sahip modellerde kullanıldığını sanarak Highline'lara özgü olduğunu sananlar dahi var.
Eğer yüksek hızlarda kullanmaktan hoşlanıyorsanız bu süspansiyonlar gerekli değil kaçınılmaz. Hatta bunun ikisini bir arada sunan Golf'ün 1.6 TDI bluemotion modeli var spor süspansiyonlu. Daha performans odaklı bir araç isteyenler sadece motor hacminin büyütmek değil lastik tabanlarını da genişletmek ve dolayısıyla her yüz kilometrede ortalama sadece bu farktan doğacak 0,5 ila 1 litre daha fazla tüketimi de sineye çekip bağımsız süspansüyonlarının da diyetini ödediklerinden alan ve veren memnundur.
Sonuç olarak sakin kullanan biriyseniz kullanım yıllarınız boyunca torsiyon çubuğu ile bağımsız süspansiyon farkını asla fark edemeyeceksiniz; daha yeni aldığınız aracınızı dağ yollarına vurup süspansiyonlarını vicdansızca test etmeyecekseniz, bu testi yaparken arka koltukta oturamayacağınız için farkını anlamanız çok ama çok güç...
16" lastiklerin yanakları arasındaki fark süspansiyon sisteminin yardımcısı oluyor ve konfor odaklı bir sürüş için de ideal.
Ancak 17" lastiklerin yanaklarının daralması aracın yüksek hızlarda lastiğin janttan çıkmasını önlemek, aracın fazlaca virajın dışına doğru ağırlık transferini azaltmak ve yüksek hızla girilen virajlarda esneyerek aracın yol tutuş kabiliyetini azaltmasını engellemekle birlikte fazlaca binen yük nedeniyle lastiğin içe katlanmasını engellemek için neredeyse zorunlu.
Bir de marka farkının yarattığı konfor farkı var.
İlki sizin de bahsini ettiğiniz gibi markalara özgü hamur farkının yarattığı sertlik ya da esneklik var
ikincisi XL tabir edilen lastik yanakları baloncuk yapması ve esnemesini engellemek için, ama en önemlisi yüksek hızlarda lastiğin katlanarak janttan çıkmasını önlemek için ekstra takviyeli olarak üretiliyor.
Bana kalırsa 1.4 araçlardaki bağımsız süspansiyon, torsiyon çubuğuna göre orta çağ ile sanayi çağı kadar benzer.
En nihayetinde süspansiyon süspansiyondur ama en başta yol tutuş, sonra özellikle bozuk yollarda konfor ve en nihayetinde yüksek hızlarda virajlı yollarda sürüş güvenliği anlamına gelecek tek bir süspansiyon sistemi varsa o da bağımsız süspansiyondur.
Sizin testiniz sınırlı sürede ve belirli koşullarda emanet bir araca ne kadar davranılırsa o kadar sert karakterli bir sürüş karakteri ile gerçekleşeceğinden yanıltıcı olabilir.
Tüm bu bahsini ettiklerimi 15" ve daha da geniş yanaklı Midline ile karşılaştırmak taş devri ile atom çağını aşıp uzay çağı arasındaki farka dönüşür. ve fark bir misli daha katlanır
1.2 TSI 140 km/s hıza kadar ve belli bir devrin üzerinde tuttuğunuz sürece 105 beygirin hakkını sonuna kadar verecektir. 140km/s üstü hız ve yüksek devrin Turbo ile buluşmasın uzun vadede yağ yakma ile yüksek yakıt tüketimini kabul edilebilir buluyorsanız sorun yok çünkü bunlar doğal sebeplerdir.
Artıları:
+ Şehir içi kullanımda ve kısa mesafelerde ekonomik
+ Lastik taban genişlikleri ile yanak genişlikleri tam orta karardadır. En kolay ulaşılan ölçülerde olduğundan fiyatları da uygundur.
+ Şehir dışı kullanımlarda sabit hızda sabırlı kullanımda dizellere çok yakın tüketime sahip.
+ Konfor ve ortalama şehir dışı hızlarda kesinlikle güvenli.
+ Limitleri dahilinde kullanılması ve devrine göre vites değiştirilmesi halinde kendi sınıfında sessizlik konusunda en iyilerdendir. Kabin o kadar çok sessiz ki motor sesini duymayacağınız için sık sık marş basma hatasına düşersiniz diye motor çalışırken siz bassanız da almayan akıllı marş sistemi koymuşlar.
+ Şehir içindeki çukur ve kasislere rağmen konforlu..
+ Güvenli düz gidiş ve viraj alma.
+ Hatalı veya yüksek hızda girilen virajda etkin ESP kullanımı ile viraj çizgisini korumak suretiyle sürüş güvenliği seviyesinin yüksek oluşu.
+ Karma zemin tabir edilen bir ya da birden fazla tekerleğin kaygan, bir ya da daha fazla lastiğin tutunma sağladığı durumlarda dahi çok başarılı fren sistemi.
+ Düşük hızlarda orta devirlerde 105,110 ve 122 beygirlik diğer motor versiyonlarına göre daha hızlı hızlanır.
Eksileri:
-Sportif kullanım halinde yakıt tüketimi aniden oransız olarak yükselmesi
-yolcu ya da bagaj istiap haddine kadar yüklü olduğu durumlarda motorlarının torku ve hacmi yüksek araçlarla karşılaştırınca yükselen yakıt tüketimi.
- Highline donanımının olmayışı
- Küçük sürtme ve park yaparken oluşan hafif hasarlı kazalardan korunmak için olmazsa olmaz gerekli olan Park sensörü yok.
- Ekonomik kullanım için olmazsa olmazlardan Cruise Control de denen hız sabitleme siteminin standart olarak sunulmayışı.
- Bağımsız süspansiyonların yerine torsiyon çubuğu tipinde süspansiyonlara sahip olması.
-18" lastik ve Jantlara geçmek isteseniz sadece Spor süspansiyonla alınabilir olması DCC alınamaması.
- 140 km/s hızların üstündeki ara hızlanmalarda tepki süresi ve hızlanma isteğinin düşük oluşu.