silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,342
- İsim
- Murat İNCİ
Değerli Hocam;
Ön camlarda belli bir oranda kızılötesi ışın geçirmeyi engelleyen katman mevcuttur. Nereden mi biliyorum? Eğer aksi olsa kızılötesi iletişim penceresini koyup koyu renkli noktacıklarla karartma gereği duymazlardı. Uzun yolda güneş gelse bile asla elleriniz güneşin ışığıyla yanıp kavrulmaz Golf'te.
Dahasını isteyenler için % 100 korumalı ön cam sipariş edilebiliyor opsiyonel donanımlar arasında.
Gelelim %65 Oranında Karartılmış arka ve arka yan camlar'a
Koyu renk camlar sanıldığının aksine görsel değil ekonomik gerekçelerle kullanılmakta.
Koyu renk camlar ışığın geçirgenliğini azaltmakla ışığın ısı gücünü ciddi oranda düşürmekte ve soğutma maliyetlerini ve iç kısımdaki malzemelerin güneşin etkisiyle solması ve bozulmasını da ciddi anlamda geciktirmekte.
Tonlama düzeyi ise %70 ile %5 geçirgenlik arasında markalara göre değişir. Örneğin 3M cam filmi markasında tonların geçirgenlik oranı %70, %50, %40, %35, %30, %20, %15, %10 ve %5’tir. Yani %5 geçirgenliğe sahip cam filmi kullandığınızda aracın dışından içine bakınca görüş kabiliyetinizi %95 kaybettiğinizi düşünün.
Isı emici camlar, tüm düz cam üretim yöntemlerinde cam kütlesinin renklendirilmesiyle bronz, gri,
yeşil renklerde üretilen renkli camlar ile float üretiminde sadece cam yüzeyinin renklendirilmesiyle “Spektrafloat” tipi yüzeyi renkli camlardan oluşmaktadır.
Bizim araçlarımızda tüm camlar yeşil renktedir ve %95 geçirgenliği olduğunu düşünüyorum.
Çünkü Highline modellerinde standart olan ve istenildiği taktirde opsiyonel donanım olarak alıabilen bir özellik olan karartılmış arka ve yan arka camların %65'lik sınırda olması aracın kendi orijinal yeşil cam rengini de ekleyerek yasal sınır olan %70'lik sınırı aşamayacağı için %5'lik koyuluğa sahip olabilir..
Golf R ve GTI'da yan arkalar değil de sadece bagaj kapağının olduğu arka camlar %90 oranında daha da koyulaştırılmışlardır.
Ön camlarda belli bir oranda kızılötesi ışın geçirmeyi engelleyen katman mevcuttur. Nereden mi biliyorum? Eğer aksi olsa kızılötesi iletişim penceresini koyup koyu renkli noktacıklarla karartma gereği duymazlardı. Uzun yolda güneş gelse bile asla elleriniz güneşin ışığıyla yanıp kavrulmaz Golf'te.
Dahasını isteyenler için % 100 korumalı ön cam sipariş edilebiliyor opsiyonel donanımlar arasında.
Gelelim %65 Oranında Karartılmış arka ve arka yan camlar'a
Koyu renk camlar sanıldığının aksine görsel değil ekonomik gerekçelerle kullanılmakta.
Koyu renk camlar ışığın geçirgenliğini azaltmakla ışığın ısı gücünü ciddi oranda düşürmekte ve soğutma maliyetlerini ve iç kısımdaki malzemelerin güneşin etkisiyle solması ve bozulmasını da ciddi anlamda geciktirmekte.
Tonlama düzeyi ise %70 ile %5 geçirgenlik arasında markalara göre değişir. Örneğin 3M cam filmi markasında tonların geçirgenlik oranı %70, %50, %40, %35, %30, %20, %15, %10 ve %5’tir. Yani %5 geçirgenliğe sahip cam filmi kullandığınızda aracın dışından içine bakınca görüş kabiliyetinizi %95 kaybettiğinizi düşünün.
Isı emici camlar, tüm düz cam üretim yöntemlerinde cam kütlesinin renklendirilmesiyle bronz, gri,
yeşil renklerde üretilen renkli camlar ile float üretiminde sadece cam yüzeyinin renklendirilmesiyle “Spektrafloat” tipi yüzeyi renkli camlardan oluşmaktadır.
Bizim araçlarımızda tüm camlar yeşil renktedir ve %95 geçirgenliği olduğunu düşünüyorum.
Çünkü Highline modellerinde standart olan ve istenildiği taktirde opsiyonel donanım olarak alıabilen bir özellik olan karartılmış arka ve yan arka camların %65'lik sınırda olması aracın kendi orijinal yeşil cam rengini de ekleyerek yasal sınır olan %70'lik sınırı aşamayacağı için %5'lik koyuluğa sahip olabilir..
Golf R ve GTI'da yan arkalar değil de sadece bagaj kapağının olduğu arka camlar %90 oranında daha da koyulaştırılmışlardır.