Highline mı? Comfortline mi? Midline Plus mu?


Değerli Hocam;

Ön camlarda belli bir oranda kızılötesi ışın geçirmeyi engelleyen katman mevcuttur. Nereden mi biliyorum? Eğer aksi olsa kızılötesi iletişim penceresini koyup koyu renkli noktacıklarla karartma gereği duymazlardı. Uzun yolda güneş gelse bile asla elleriniz güneşin ışığıyla yanıp kavrulmaz Golf'te.

Dahasını isteyenler için % 100 korumalı ön cam sipariş edilebiliyor opsiyonel donanımlar arasında.

kk9PJ9.gif


BMaB4Q.jpg


Gelelim %65 Oranında Karartılmış arka ve arka yan camlar'a 

Koyu renk camlar sanıldığının aksine görsel değil ekonomik gerekçelerle kullanılmakta.

Koyu renk camlar ışığın geçirgenliğini azaltmakla ışığın ısı gücünü ciddi oranda düşürmekte ve soğutma maliyetlerini ve iç kısımdaki malzemelerin güneşin etkisiyle solması ve bozulmasını da ciddi anlamda geciktirmekte.

Tonlama düzeyi ise %70 ile %5 geçirgenlik arasında markalara göre değişir. Örneğin 3M cam filmi markasında tonların geçirgenlik oranı %70, %50, %40, %35, %30, %20, %15, %10 ve %5’tir. Yani %5 geçirgenliğe sahip cam filmi kullandığınızda aracın dışından içine bakınca görüş kabiliyetinizi %95 kaybettiğinizi düşünün.

Isı emici camlar, tüm düz cam üretim yöntemlerinde cam kütlesinin renklendirilmesiyle bronz, gri,

yeşil renklerde üretilen renkli camlar ile float üretiminde sadece cam yüzeyinin renklendirilmesiyle “Spektrafloat” tipi yüzeyi renkli camlardan oluşmaktadır.

Bizim araçlarımızda tüm camlar yeşil renktedir ve %95 geçirgenliği olduğunu düşünüyorum.

Çünkü Highline modellerinde standart olan ve istenildiği taktirde opsiyonel donanım olarak alıabilen bir özellik olan karartılmış arka ve yan arka camların %65'lik sınırda olması aracın kendi orijinal yeşil cam rengini de ekleyerek yasal sınır olan %70'lik sınırı aşamayacağı için %5'lik koyuluğa sahip olabilir..

Golf R ve GTI'da yan arkalar değil de sadece bagaj kapağının olduğu arka camlar %90 oranında daha da koyulaştırılmışlardır.

XvMzq0.jpg


Lalqga.jpg


 

Değerli Hocam;

Ön camlarda belli bir oranda kızılötesi ışın geçirmeyi engelleyen katman mevcuttur. Nereden mi biliyorum? Eğer aksi olsa kızılötesi iletişim penceresini koyup koyu renkli noktacıklarla karartma gereği duymazlardı. Uzun yolda güneş gelse bile asla elleriniz güneşin ışığıyla yanıp kavrulmaz Golf'te.

Dahasını isteyenler için % 100 korumalı ön cam sipariş edilebiliyor opsiyonel donanımlar arasında.

kk9PJ9.gif


BMaB4Q.jpg


Gelelim %65 Oranında Karartılmış arka ve arka yan camlar'a 

Koyu renk camlar sanıldığının aksine görsel değil ekonomik gerekçelerle kullanılmakta.

Koyu renk camlar ışığın geçirgenliğini azaltmakla ışığın ısı gücünü ciddi oranda düşürmekte ve soğutma maliyetlerini ve iç kısımdaki malzemelerin güneşin etkisiyle solması ve bozulmasını da ciddi anlamda geciktirmekte.

Tonlama düzeyi ise %70 ile %5 geçirgenlik arasında markalara göre değişir. Örneğin 3M cam filmi markasında tonların geçirgenlik oranı %70, %50, %40, %35, %30, %20, %15, %10 ve %5’tir. Yani %5 geçirgenliğe sahip cam filmi kullandığınızda aracın dışından içine bakınca görüş kabiliyetinizi %95 kaybettiğinizi düşünün.

Isı emici camlar, tüm düz cam üretim yöntemlerinde cam kütlesinin renklendirilmesiyle bronz, gri,

yeşil renklerde üretilen renkli camlar ile float üretiminde sadece cam yüzeyinin renklendirilmesiyle “Spektrafloat” tipi yüzeyi renkli camlardan oluşmaktadır.

Bizim araçlarımızda tüm camlar yeşil renktedir ve %95 geçirgenliği olduğunu düşünüyorum.

Çünkü Highline modellerinde standart olan ve istenildiği taktirde opsiyonel donanım olarak alıabilen bir özellik olan karartılmış arka ve yan arka camların %65'lik sınırda olması aracın kendi orijinal yeşil cam rengini de ekleyerek yasal sınır olan %70'lik sınırı aşamayacağı için %5'lik koyuluğa sahip olabilir..

Golf R ve GTI'da yan arkalar değil de sadece bagaj kapağının olduğu arka camlar %90 oranında daha da koyulaştırılmışlardır.

XvMzq0.jpg


Lalqga.jpg
Üstadım detaylı açıklama için çok teşekkür ederim. Foruma erişim sorunu nedeni ile geç gördüm kusura bakmayın :) sayenizde yine aydınlandık :)

 
Mevcut Comfortline manuel aracımı satıp , acaba sıfır midline dsg alsam çok zorluk yaşar mıyım konfor , donanım anlamında 

 
Mevcut Comfortline manuel aracımı satıp , acaba sıfır midline dsg alsam çok zorluk yaşar mıyım konfor , donanım anlamında 
Eksikliğini hissedeceğiniz şeyler olacaktır. Ekonomik durumu biraz daha düzeltip içinize sineni alın hocam ;)

 
Mevcut Comfortline manuel aracımı satıp , acaba sıfır midline dsg alsam çok zorluk yaşar mıyım konfor , donanım anlamında 
1.2 TSI'da 5.300 TL fark var bir şekilde bir araya getirilebilir. Ama ola ki sınırlar kesin...

Bana kalırsa DSG için ambiyans, spor alcantara koltuklar, piano Black iç dekor(hiiiiç özlemem inanın :)  ) ve hatta 16" jantlardan vazgeçilebilir...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@yusuf   Hocam ekonomik durumdan değil de fazla para vermek istemiyorum açıkçası 

 
@silvershadow   Hocam bir tek dijital klima dan vazgeçebilir miyim acaba onu bilemiyorum 
Hayatımda gördüğüm en işe yaramayan şeydir o...

teknolojiye düşman değilim ama...

Ben zaten her defasında klima auto'da gezmedim ki hiç :)

İki yönlü klima bir keresinde işime yaramıştı itiraf edeyim. Üşüyen eşime ayrı sıcaklık, bana ayrı sıcaklık iyi gelmişti.

Ama tek bir düğmeye basmakla ne değişir ki? 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@silvershadow  doğru söylüyorsunuz , tekrar düşüneyim , peki araç bulunuyormu midline dsg , mevcut aracımı satmak zaman alır mı 

 
@silvershadow  doğru söylüyorsunuz , tekrar düşüneyim , peki araç bulunuyormu midline dsg , mevcut aracımı satmak zaman alır mı 
her malın alıcısı var Değerli Hocam;

[SIZE= 1.3rem]mesele doğru fiyatla ilana girmekte.[/SIZE]

[SIZE= 1.3rem]Doğru zaman ve fiyatla 1 gün sürmez.[/SIZE]

 
Kasımda tanıtılacakmış makyajlı kasa

 


Geri
Üst Alt