dsg detayları


MKT86001

Üye
Katılım
3 Nis 2019
Mesajlar
54
Tepkime puanı
7
İsim
MEHMET KADİR TOPUZ
arkadaşlar herkese günaydın öncelikle bu dsg şanzımanı daha uzun ömürlü nasıl kullanabiliriz yoksa bunların hepsi bir şansdan mı ibaret arıza vermemesi için 

bir sorum daha olacak ben aracımı düz bir yerde park ediyorum devamlı park ederken ki vitesi P ye direk alsam şanzumana bir zararı olur mu yada bu sıralamanın doğrusu nasıl olmalı fazla yük bindirmemek için 

değerli cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim arkadaşlar

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
üstadım merhabalar.. öncelikle araç durduktan sonra ayağınızı frenden çekmeden;   önce n pozisyonuna alın daha sonra el freni çekin, el freni çektikten sonra ayağınızı frenden çekin ve araç yükünün el frenine binmesini sağlayın daha sonra tekrar frene basarak p konumuna alın..buradaki amaç aracın yükünü şanzumana bindirmemek. umarım açıklayıcı olmuştur. 

 
oldu üstadım teşekkür ederim...

 
P konumu ve el freni meselesi çok abartılıyor. Bu sebepten bozulan dsg yok diyebilirim.

Dsg'nin problemi sıkışık trafikte çok 1-2 yaparak ısınması ve yine aynı sebepten kavramanın aşırı ısınıp kavramayı bitirmesi.

Ne yapılmalı;

Sıkışık trafikte sürekli frene az basarak veya gaza az basarak yarım debriyaj yaptırılmamalı

Yine sıkışık trafikte mümkünse manuel veya spor modda kullanarak vitesin 1de kalmasını sağlamalı. 

Bu dediklerim özellikle rampa yukarı trafikte kesinlikle tatbik edilmeli. 

Ben bu şekilde kullanıyorum, dördüncü dsg aracım ve çok şükür hiç sıkıntı yaşamadım.

 
@Mriya  teşekkür ederim kardeşim banada abartı gibi geldi bu P konum ve el fren meselesi bu kadar narin olmamalı bir şanzuman benimde ilk dsg aracım pek şehir içi trafiğide girmiyorum umarım sıkıntısız binerim 

 
Hocam merhabalar, yukarıda arkadaşlarında yazdığı üzere bu dsg olayı olduğundan fazla abartılıyor, ancak kullanıcı olarak bizlerin üstüne düşen görevde kullandığımız sistemlerin nasıl kullanılacağına hakim olmaktır diye düşünüyorum.

Dsg konusuna gelince, bir çok dsg problemi kavrama probleminden ya da mekatronik probleminden kaynaklanıyor. Yokuş yukarı veya yokuş aşağı park edilen araçta aracın yükü şanzuman dişlilerine biner çünki araç P konumuna alındığında baskı balata birbirinden ayrılır. Binen bu yük ise şanzuman dişlilerine uzun vadede zarar verir.

Yukarıda arkadaşların dediği üzere dsg nin tek sıkıntısı sıkışık trafikte sürekli baskı balata üzerine yük binmesinden dolayı, ısınma ve buna bağlı sıkıntılardır. O yüzden dsg kulanan birisinin bunları bilip, aleti ona göre kullanmadı tavsiye edilir. Herkese saygılar....


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
@niccoli_42 @MKT86001 @mmartins Golf 7 de autohold özelliği bu esnada işe yarıyor diye biliyorum sonucta aracı durdugunuzda arac auto hold da sabit duruyor ve stop ediyor bu esnada eğer aracı p konumuna alırsanız zaten bu bahsedilen önce fren n ve p konumuna almış oluyorsunuz benim eksik bilgim olabilir mazur görün ama mantıklı bakınca bu sonuca varmıyormuyuz?

 
@niccoli_42 @MKT86001 @mmartins Golf 7 de autohold özelliği bu esnada işe yarıyor diye biliyorum sonucta aracı durdugunuzda arac auto hold da sabit duruyor ve stop ediyor bu esnada eğer aracı p konumuna alırsanız zaten bu bahsedilen önce fren n ve p konumuna almış oluyorsunuz benim eksik bilgim olabilir mazur görün ama mantıklı bakınca bu sonuca varmıyormuyuz?
Kemer takılıysa zaten p konumuna getirip aracı kapattığınızda önce el freni çekiyor. Yani P dişlisine yük bindirtmiyor. Lakin dediğim gibi P dişlisi arızası yaşamış bir dsg şanzıman duymadım. Dsgnin asıl düşmanı yoğun trafik hele bir de rampa varsa.

 
Rampada değil de dur-kalk trafikte ben de ''S'' konumuna alıyorum hep. Kavrama saçmalamasın ve geç vites değiştirsin diye ama bazıları da ''S'' konumunda araç daha çok zorlanır diyor.

Herkes bir şeyler söylüyor DSG konusunda. Doğru-yanlış bilinemiyor. Ama ben DSG'den çok memnunum. Trafiğe pek girmediğimden olsa gerek.=)

60 bin km olacak, kavrama değişmedi henüz. 41 bin km de ara sokakta hata verdi ve servise çekildi. İyi niyetten mekatronik, yağ, belli parçalar vs değişti.

O değişimden beri ara ara özellikle klima çalışırken yaptığı kavrama titremeleri de düzeldi. Umarım bir daha yolda bırakmaz. Ki servis mekatronik sorunu çıkmaz daha demişti. Ama bilemem.

Ve  kimse tavsiye etmiyor turuncu forumda vs fakat servis bana: uzun duraklamalarda, trafik ışıklarında vs. vitesi ''N'' konumuna almak kavramanın ısınmasını engeller daha uzun ömürlü olur demişti. (bilmem ne kadar doğru. bir ara epeyce servisin dediğini yaptım fakat bu aralar pek aklıma gelmiyor.)

 
Bu adam çift kavrama-yarı otomatik şanzımanlar için şunları demiş:



 
geçen sene kavrama değişimi sonrası ustayla test sürüşüne çıktık.orada dsg şanzumanın sordum.. hiçbir bakım gerektirmeyen ve çok gaddar bi şanzuman olduğunu söyledi şaşırdım..ben nazik olduğunu söylyemeye çalışırken tam tersine söylemlerde bulundu.. şanzumanın çok katı nazik olmadığı tabiri caizse taş gibi olduğunu söyledi... 

 

konuyu hortlatmak gibi olacak ama 

şu el freni N ve park sıralamasıyla ilgili video sitelerinde çokça anlatım mevcut

şayet önce el freni-> N -> frenden çekip -> P sıralamasını yapmazsak şunlar karşılaşıyoruz

( bu söylediklerim eğimli park yerleri için geçerli) aracınıza bindiniz ve çalıştırdınız 

vites kolunu P den çıkardığınız anda sert bir TAK sesi duyulur. 

tahmınimce araç birden kavrama hazırlanıyor 

ve neresine ne olur bilemem ama demekki birşeyler ters yapılıyor demektir

ben bunu eğimli olsa da olmasa da alışkanlık haline getirdim

 

Geri
Üst Alt