dsg detayları


Valla bu Dsg meselesi benimde kafami karsitiriyor😅Sikisik trafikte bende bazen manulele aliyorum.Fakat ana yoldan normal sokağa evime gitmeye calisirken ara sokaklar malum 20 30 im maksimum e sokak aralarında duruyorum gelen eden varmi...1.2 yapiyor arac maksimum 3 le gidersem asiri hiz olacak.E yani sokak aralarinda da mi manuel kullanacagiz?Aracimi durdurup el freni n p yapicam bazen tik diye ses geldi p ye gecerken ama hizli da yapmiyorum sanirim  yoldan gelince motor p konumunu unutuyor.Sonra aracimi garaja sokuyorum ohh yine sorunsuz bir Dsg macerasini bitirdik diyorum.😂

 
bende sıkışık trafikte yeri geliyor manuel’e alıyorum

DSG tam durunca 1e alıyor ve teker iki 2 tur bile yapmadan 2 ye geçiyor

trafik yine duruyor yine 1 ve 2

kavramanın aşırı ısınmasını önlemek için manuel e alıp

trafik gerçekten akıp gidecekse 2 ye ardından da D ye alıyorum

sokak aralarında tam durduğunuz için 1 e kadar düşüyor

ve 2 ye de gerçekten çok erken atıyor şanzıman

 
N ve P konumu olayında

frene bastık durduk,

frene basılı N konumuna aldık,

frene basılı park freni çekildi,

ayak frenden çekildi,

araç park frenine oturdu,

frene basıp P konumuna aldık.

Burada önemli nokta N konumunda park frenine alınca frenden ayağımızı çekince oluşan aracın oturması. Ayağımızı frenden çekmeden park freni ardından P konumu alınca da araç eğer eğimde ise kavramayı zorlamaya devam eder.

Dikkat edilebilecek bir durum da araç içindeki yük ya da yolcular inmeden P konumuna almamanız. Ben şahsen araca yük ya da yolcu binmeden ve tamamen inmeden önce N konumunda tutmaya özen gösteriyorum. 

Deneyenler esneme farkını hissedebilir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
N ve P konumu olayında

frene bastık durduk,

frene basılı N konumuna aldık,

frene basılı park freni çekildi,

ayak frenden çekildi,

araç park frenine oturdu,

frene basıp P konumuna aldık.

Burada önemli nokta N konumunda park frenine alınca frenden ayağımızı çekince oluşan aracın oturması. Ayağımızı frenden çekmeden park freni ardından P konumu alınca da araç eğer eğimde ise kavramayı zorlamaya devam eder.

Dikkat edilebilecek bir durum da araç içindeki yük ya da yolcular inmeden P konumuna almamanız. Ben şahsen araca yük ya da yolcu binmeden ve tamamen inmeden önce N konumunda tutmaya özen gösteriyorum. 

Deneyenler esneme farkını hissedebilir.
+👍

N ye aldıktan sonra el freni çekilip freni bırakınca araçtaki esneme;

yükün artık tamamiyle el freninde olduğunu gösterir.

 

Geri
Üst Alt