Skoda SUPERB incelemesi


BÖLÜM (2)

TASARIM:

İlk olarak, bu araç bir sedan değil bunu önemle belirtmeli; aslen kendisi sedan görünümlü bir hatchback yani daha doğru isimlendirmeyle otomotiv terimleriyle gövde tipi " liftback"'tir.



Bir önceki MK2 Superb'te eksik bir şeyler vardı. Sanki ilkokul öğrencisi tarafından çizilmiş otomobil resmini eskiz olarak kullanmış hissi oluşturdu bende hep nedense ya da Honda’nın City’si gibi hilkat garibesi ve oransız ya da asimetrik tasarıma  sahip içimde bakmaya dayanamadığım bir boşluk hissi doğuran görünüşe sahipti. Kısacası ısınamamıştım. Fakat bu tasarımdan vazgeçilmiş ve bambaşka bir tasarım ve bambaşka bir anlayışa yönelinmiş.

Eskiye göre oldukça maskülen, karizmatik ve güçlü bir görünüşe sahip bu tasarımın ipuçları 2014 yılında Vision C konseptiyle markanın yeni tasarım anlayışıyla verilmişti.

Skoda genel müdürü her ne kadar %95 oranında bu tasarıma sadık kalındığını söylese de, sanırım tasarımı yapanlar çalışmaları esnasında akıllarındaki araçlardan parçalar eklemişler veya zaten tutan araçların zaten tutan kısımlarından esintilerle işi garantilemek istedikleri kolaja dönüştürmüşler.

En basit örneğiyle Petek tasarımlı radyatör ızgarası dersem ilk akla ne gelir?

Elbette Golf GTI.

Aracın ön kısmının altında GTI’ın radyatöründen esintiler var.





Bu gösterişli konseptten ağır başlı bir sedana dönüşüm gerçekleşti ve hayallerle gerçeklerin ne kadar farklı olduğunun kanıtlarından biri olarak sayılabilir bu durum :)



Vision C konseptinin üretim versiyonuna en yakın modeli olan yeni  Superb'de eğik tavan çizgisi ve ince sütunlar ile coupe otomobilleri hatırlatıyor ve LED aydınlatmalı farlar, güçlü omuz çizgisi ile  şişkin çamurluklar modelin başlıca tasarım detayları. Fakat tavan çizgisinin eğilme noktası arka koltuklarda oturanları rahatsız etmeyecek denli geride başlıyor.



MQB-B platformuna sahip olan bu araçta Golf'te tavan yapan Passat'ta da görebileceğimiz;  kaput, tampon, far ve radyatör grubundan oluşan ön yüzünde belirgin,  tripezoid (bu İngilizce terim geometrideki ismiyle, ‘yamuk’tan başka bir şey değildir.) formunda bir ön yüz bizi karşılamakta.



Kaputtaki form karşıdan baktığınızda kaput birleşme çizgilerini yok ediyor tıpkı Golf gibi... ve şu kaputtaki farın üzerindeki oval çizgi Golf'ün bire bir aynısı.





Kaputun tam ortasında musclecar araçlarda görmeye alışık olduğumuz türden hani kaputuna altına sığdıramadığımız motorun varlığını işaret eden ve Yandaki dışarı taşan çamurluklarla bir araya gelerek gücün simgesi olan bir kabartı var.





Kaputun ortasındaki kabartının tam başlangıcına yerleşmiş Skoda amblemi oldukça güzel konumlandırılmış ve bu güçlü araç ile markanın bilinç altında kaynaşması sağlanmış.



İçlerinde kristal kesimli aydınlatma öğeleri bulunan  Led Gündüz farları ve Bi-Xenon farlar lüks bir hava veriyor.







Tasarımdaki köşeli, geometrik ve keskin hatlı çizgiler gücün vurgulanmasında çok etkili.



Arka stop grubu:

Yatay çizgilere vurgunun devam ettiği arka kısımda değerli taşları andıran stop lambaları standart LED aydınlatmalara sahip



Golf'te, Passat'ta görmeye alışık olduğumuz derin omuz çizgisi hem araca maskülen bir güçlülük katıyor hem de aracın yandan görünüşünde farklı renklerle hareketlendiriyor ve derinlik algısı oluşturuyor. Sadece bu değil yanal rüzgarları da bu farklı açı ve yüzeylerle dağıtmak ve etkisini azaltmak da mümkün oluyor.

Skoda'da bu omuz çizgisine tornado çizgisi adı verilmiş. Tornado çizgisi en arkadaki camların bitiminde arka stoplarda sonlanıyor. Golf'teki C sütunu gibi modele özgü bir karakteristik katıyor ve hem Tornado çizgisinin bitimine yakın yükselişi hem de en arkadaki kelebek camının yukarıya doğru verdikleri kavis uçakların arkalarındaki kuyruk dikmelerine veya kanatlarının ucundaki wingletleri andıran bu detay, modele özgü karakteristiklerden biri olmaya aday.



Bu tornado çizgisine paralel hatlardan oluşan keskin kenarlı geometrik elektrikli katlanır yan aynalar yine Passat esintisi de taşımakla birlikte oldukça uyumlular.



Bi-Xenon Farların ledli gündüz farları:



Kristal gibi kesilmiş farların iç detayları:



Üstten görünüşü



Arka kısmı:





Ön kısmı:

Radyatör ızgarasındaki dikey çizgilerin 3 boyutlu bir illüzyonla farların içerisinde de devam ettiklerini görmek mümkün.



Son olarak boyutlar oldukça önemli elbette.

Aracın boyutları sınıfının üstünde imkanlar tanıyor ve limuzin denen uzun şasi tasarımlı L segmentine göz kırpıyor ben geliyorum diye..



 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@silvershadow

Murat Hocam büyük bi' keyifle okudum yazınızı.. Ellerinize sağlık.. Devamını sabırsızlıkla bekliyorum  s=aşk

1107_b026498bf21c09867c1a7800d812dec2964e8cb0.jpg

 
Uyudum uyandım ve uyanır uyanmaz aklıma gelen güncellemeleri yaptım bölüm 1'de

şu bulmacalardaki gibi aradaki 7 farkı bulun tazında ifade olunursa: Ne yazık ki 7 den fazla, hatta onlarca farkı bulanı tebrik ediyorum...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Umut dedi:
Önde görünüm,bmw anımsatır gibi olsa da takıldığım şey SUPERB yazısının emanet duruşu,daha özenli olmalı ve kalite hissi oluşturabilmeli....Lakin bir çok markada bu yazılar ucuz görünümlü ve bütünlüğe aykırı diye düşünüyorum...
Umut Hocam, superb yazısının emanet ve basit durduğu hakkındaki yorumunuza katılıyorum.. Özellikle superb de böyle..

Benim takıldığım asıl mesele ise model ismi ile beraber marka ismini de yazmaları. Muhtemelen aracın marka bilinirliğini arttırmak amacıyla yazıyorlar fakat estetik açıdan bence araca zarar veriyor.. Sadece şık bir SUPERB yazısı araca hayrı bir hava katardı düşüncesindeyim.. Zira kendi aracımdaki marka ve model yazılarını da bu sebeple söktüm..

Önden görünüm BMW yi anımsatır gibi derken sanıyorum ızgaraların benzerliğinden bahsediyorsunuz..

Dikey ızgara çizgileri acaba ne zamandır markalar tarafından kullanılıyor biraz araştırdım ve iki araçta bayağı eskilere dayanıyor.. Özellikle skoda nın bu çizgilere sadık kalması beni oldukça şaşırttı ve bir o kadar da sevindirdi..

Klasik-Bmw-502-V8.jpg


skoda_octavia_1959_1963_1998_2009_1.jpg


Tabi biraz geçmişe gideyim derken fazla gittim galiba.. Bu da benim için güzel bir sürpriz oldu..

Skoda'nın Ordu için yapıtığı Traktöre rastladım. Asıl olay ise aracın Ferdinand Porsche tarafından tasarlanmış olması.. Yani bi' nevi VW-SKODA ortaklığı çok daha eskilere dayanıyormuş..

RSO.jpg


fourlinks_PorscheSkoda_700.jpg


RSO8.png


RSO12.png


Škoda Superb 3000 OHV Typ 924

1939-superb-ohv-3.jpg


1939-superb-ohv-5.jpg


1939-superb-ohv-2.jpg


Hazır Skoda'nın tarihine burnumu sokmuşken,  ilk olarak bisiklet imalatına başlamış Skoda. İlk otomobilini ise 1907 yılında üretmiş.

Mevzu bahis superb'in ise mazisi 80 yıla dayanıyormuş. Superb yine o zamanda Skoda'nın en büyük aracıymış..

Sevgiler..

@silvershadow

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
gdervisoglu dedi:
Önde görünüm,bmw anımsatır gibi olsa da takıldığım şey SUPERB yazısının emanet duruşu,daha özenli olmalı ve kalite hissi oluşturabilmeli....Lakin bir çok markada bu yazılar ucuz görünümlü ve bütünlüğe aykırı diye düşünüyorum...
Umut Hocam, superb yazısının emanet ve basit durduğu hakkındaki yorumunuza katılıyorum.. Özellikle superb de böyle..

Benim takıldığım asıl mesele ise model ismi ile beraber marka ismini de yazmaları. Muhtemelen aracın marka bilinirliğini arttırmak amacıyla yazıyorlar fakat estetik açıdan bence araca zarar veriyor.. Sadece şık bir SUPERB yazısı araca hayrı bir hava katardı düşüncesindeyim.. Zira kendi aracımdaki marka ve model yazılarını da bu sebeple söktüm..

Önden görünüm BMW yi anımsatır gibi derken sanıyorum ızgaraların benzerliğinden bahsediyorsunuz..

Dikey ızgara çizgileri acaba ne zamandır markalar tarafından kullanılıyor biraz araştırdım ve iki araçta bayağı eskilere dayanıyor.. Özellikle skoda nın bu çizgilere sadık kalması beni oldukça şaşırttı ve bir o kadar da sevindirdi..

....

Hazır Skoda'nın tarihine burnumu sokmuşken,  ilk olarak bisiklet imalatına başlamış Skoda. İlk otomobilini ise 1907 yılında üretmiş.

Mevzu bahis superb'in ise mazisi 80 yıla dayanıyormuş. Superb yine o zamanda Skoda'nın en büyük aracıymış..

Sevgiler..

@silvershadow
Değerli Göktuğ Hocam;

Gayet başarılı  bir tarihsel arka plan çalışması olmuş.

Son hız inceleme yazım üzerine çalışıyorum.

Yorumları fotoğraflarla desteleme esnasında bir hayli detay var aktarılması gereken.

Her baktığımda atladığım detayları fark ederek üzülüyor sonra bunları bir araya getirerek seviniyorum.

Umarım faydalı olur merak eden ve bir sonraki aracı için fikir arayanlara...

 
Aracın içerisine biner binmez sizi ilk etkileyen şey o geniş koltuklar.. O kadar ki bizim koltuklar koltuksa bunlara koltuk demek ayıp kaçacağından kendilerine üçlü koltuklara verilen maxi takım koltuklarının ismi verilmelidir. Eni boyu ve detayları cidden dikkat çekici benim gördüğüm top modeli değildi hele bir de en üst model olarak Laurin & Klement seçilebilseydi....işte o zaman gözleriniz bayram ederdi ama Türkiye'ye getirilir mi meçhul?. elektrikli ve hafızalı ve de aynı zamanda Soğutmalı ve ısıtmalı perfore deri koltuklar, özel ses sistemi ve multimedya cihazı olacaktı eğer gelseydi. Koltukların sertliği sanırım uzun yolda uyumanızı ve aynı zamanda dinç kalıp yorulmamanızı sağlayacak ideal sertlikte. Tamamı Alcantara koltuk Golf'te sadece koltukların orta kısımlarından alışık olduğumuz Alcantara'dan farklı haliyle.

Aracın devasa konsolu ile kapı üstleri silikon kaplı sanki, yumuşak bir malzeme Passat ve Golf'ten alışık olduğumuzdan.

Bütün kapı içi cepler kadifemsi kaplamayla trim seslerini azaltacak biçimde tasarlanmış.

Direksiyon bana bir yerden tanıdık geldi aradım taradım bulamadım. Bulan olursa söylesin de Allah rızası için kurtarsın beni bu azaptan.

Dıştaki kapı kolu, Navigasyon anteni, yandaki aynalar, ortadaki dikiz, gözlük saklama, ortam gözetleme hazırlığı ile pedallar VAG 'da neredeyse tüm araçlarda artık standart...

Elektromekanik park freni de geldi Skoda'ya artık. biraz büyükçe bir tuş ama mühendisler insaflı yine de çünkü, aracın boyutlarıyla doğru orantılı olsaydı 10 santim daha büyük olmalıydı  8D

Multimedya sistemindeki ambiyans aydınlatmanın renklerini değiştirebilme özelliğine bayıldım.

290Bin dolarınız olsa Rolls-Royce Ghost alsanız arka kapının içerisine gizli ve bir düğmeye basınca çıkan bir adet şemsiyeniz olurdu. 110 Bin lira verince de kapının içerisinde şemsiye geliyor. Bu varsın gümüş işlemeli olmasın ve varsın aile boyu olmasın.. Hem de iki tane ön kapıda otomatik şemsiye sahibi olmak mümkün.

Bagaj kapağı da bagajı gibi devasa ve neredeyse station vagon bir araç kadar hacme sahip.

Elektrikli bagaj kapağı cidden hoş bir detay ve Vw'de D segmentinde bir ilk.

Elle açılan güneşlikler eğreti olmuş. Ne cama uygun ne de D segmenti bir araç alan kişinin "en azından elektrikli olsaydı" yolundaki beklentilerine...

Gösterge grubunun ortasındaki renkli ekranlı çok fonksiyonlu yol bilgisayarı Golf ve Passat'ta tanıdık olduğumuz gibi.

Aslında anahtarı ele geçirseydim şöyle bir iki tur atsaydım sürüş dinamiklerine ilişkin de fikir sahibi olabilirdim ama maalesef olmadı çünkü;

Bu amblemini benim horoz ibiğine benzeterek bir nevi horoz sandığım hayal gücünde ses hızını aştığım anda yapacağım bu espriyi de mazur görünüz...

Her kuşun eti yenmez..  8D

Araçta 9 standart hava yastığı güvenlik standartlarının yükseltildiğinin işareti. ACC, DCC ve Lane assist ile birlikte çalışan acil durum sistemi ise bir ilk: Aracın,  sürücünün uyuması veya aracı kontrol edemeyecek durumda olması halinde aracı güvenle durdurarak flaşörleri yakıp beklemesini sağlar.

Laurin & Klement gelseydi...:

DCC;

AFS özellikli, yani hıza ve viraja duyarlı Gündüz Led'li Bi-Xenon farlar;

Arkalarda karartılmış camlar;

Önlerde ve arkalarda ısıtmalı koltuklar;

soğutmalı deri ön  koltuklar;

Ledli ayak ucu , açma kolu, yan aynalar, ve üç renk seçenekli ambiyans aydınlatma;

Önde ve arkada park sensörleri;

Park assist;

Lane Assist,

3 bölgeli klima;

KESSY(KESSY bizim bildiğimiz Keyless.. Ama Keyless entry, start&stop kelimelerini yan yana ilk harflerini getirerek oluşturulmuş bir deyim. Unutmadan sanal pedal ayrıca satın alınıyor opsiyonel olarak.);

kablosuz ısıtmalı ve kızılötesi korumalı ön camlar ile ısıtmalı nozzlelara ve depoya sahip far ve cam yıkama sistemi;

8" ekranlı  Colombus TV/Navigasyon  multimedia sistemi;

12 hoparlörlü 610 W çıkışlı CANTON ses sistemi,

Cep telefonu/tablet ile Medya cihazı kontrol programı;







Aracın verimlilik notu:



Donanım ve fiyat:



Kapı kolu:

Golf ile Passat ile bire bir aynı.  Hatırlarsan kapı kolunun üzerindeki çizgi, aracın omuz çizgisinin devamı biçiminde devam etmekteydi  Passatta. Fakat Superb'de yerleşimi biraz daha aşağıda



Navi anteni:



Yan aynalar standart olarak elektrikli katlanır ve geometrik formu güçlü çizgilerinin devamı niteliğinde..





Marşpiyel kısmı son derece karakteristik.





Jantlar:

Bu gördüğünüz 18" ve opsiyonel olarak alınanlardan.



Elektrikli kapanır bagaj kapağı:

Bu bagaj kapağı Passat'ta bile yok. Elektrikli bagaj kapağının en önemli özelliği tek düğme ile kapanması.

Alçak tavana sahip bir garajı olanlar da unutulmamış. Bagaj kapağının açma düğmesi kapağın maksimum yüksekliğe getirilip kapatma düğmesine 3 saniye süre ile basılmasıyla hafızaya kaydoluyor. Bir dahaki açma yuşuna basınca yükseleceği maksimum nokta sizin ayarladığınız nokta oluyor.





Sürüş destek sistemleri:

Aktif hız sabitleyici (ACC)

ACC 210 km/s hıza kadar sabitlenebiliyor.



Trafik tamamen durduğunda ve yeniden önümüzdeki araç hareket ettiğinde diğerlerinden farklı olarak herhangi bir müdahalede bulunmadan  kendi kendine aracı hareket ettiriyor.





Logonun hemen altına, ızgaranın altına gizlenen radarın en önemli avantajı daha yüksek bakış açısıyla daha geniş bir alanı kontrol etmek. O kadar ki diğerlerinde sorun olabilen siz sol şeritte ilerlerken sağınızdan sola geçen araçlara tepki vermeyebilen ACC bu araçta hemen yakalıyor bu tehlikeyi. Ayrıca 60 km/s hıza kadar yaya algılama özelliğine de sahip.



Römork çekici donanımı teknik müdahaleye gerek kalmadan ufak bir hareketle adeta hokus pokus numarasıyla gizlenebiliyor.



Keyless donanımdan haricen opsiyonel donanım olarak sunulan sanal pedal sayesinde  bagaj kapağı kaputun altına uzatılan ayakla açılabiliyor.



18" Lastiklerle DCC alınabiliyor. Skoda araçlarında ilk kez kullanılan DCC otomatik ayar özelliğine de sahip



Dinamik Light Assist uzun farları perdeleme özelliğiyle arkasından takip ettiğimiz veya karşıdan gelen araç ve yayaların gözünü kamaştırmayacak şekilde perdeleme yapıyor.

Lane assist şerit takip sistemi alışık olduğumuz tarzda direksiyona müdahale ederek aracı şerit içerisinde tutuyor.



Bununla birlikte arkadan gelen kör noktada bulunan aracı görmediğimiz hallerde bizi uyaran kör nokta uyarı sistemi de bulunuyor.



Bu sistem aynı zamanda geri geri akan trafiğin bulunduğu bir yola çıkmamız gerektiğinde de bizi uyarıyor.



özel sertleştirilmiş çelikle imal edilen ve Güçlendirilen şasi Euro NCAP etstlerinde 5 yıldız almayı başarmış.



Arkalarda yan hava yastığı:



Diz hava yastığı:



Bu segmentte bir araçta bile motor kapağı maalesef mevcut değil.



İÇ MEKAN:

Devasa kol dayama içerisinde Tablet bilgisayarlarınız için bir cep ve diğer eşyalar için kocaman bir alan bulunuyor.



Üç bölgeli Klima donanımı opsiyonel donanım olarak alınabilir.





Elektromekanik park freni artık Skoda'da Superb'de de standart



Vites kolu önündeki kapaklı göz aslında sadece cep telefonları için saklama veya muhafaza gözü olmaktan öte bu özelliği bulunan telefonlar için aynı zamanda kablosuz şarj alanıdır.





Arka kapıların üzerinde bulunan ve genellikle minnacık olan cepler Su şişelerini ve yeni trend olan Tupper alacak kadar geniş:



Ön kapılardaki cepler harita cebi olmaktan çıkarak 20 cm ende, 30 cm boyunda  ve tutma koluna doğru genişleyen bir hal almış. Standart C segmentinde 500 Ml'lik küçük boy su şişesi sığarken burada 1.5 litrelik su şişesi rahatlıkla sığıyor.





Arka yan camlarda perde manuel olarak kapanıyor. Kapanmadığı zaman da kapı paneli içerisinde kayboluyor.

Gönül isterdi ki bu segmentte bir araçta bu perdeler elektrikli olsun.



Arka kol dayama içerisinde bulunan tablet tutucu:



Şemsiye saklanan gizli gözler her iki kapıda da mevcuttur.

Elbette su drenaj özelliğine sahip kardeşi Passat gibi..



Bagajdaki 12V'luk priz



Cruise Control direksiyonun solunda bulunan koldan idare ediliyor.



Gözlük saklama cebi, orta dikiz ayna grubu, panaromik sunroof tuş takımı ve iç ortam izleme kısmı Golf ile Passat'la bire bir aynı







Fotoğrafını çektiğim ve bir türlü anlam veremediğim bu şeffaf plastik meğerse bilet tutucuymuş.

İtiraf edeyim dilerim bana gülmezsiniz ama ben bunu başka markalarda da görmüştüm ve hani mıcırlı yollarda cama taş gelince kırılmasın diye destek veren bir mekanizma diye sağır duymaz uydurur misali çıkarımda bulunmuştum.





Marşpiyellerde metal koruyucu standart.







Klima grubu kontrolleri bire bir aynı olmasın diye minik farklılıklar mevcut. Örneğin Off tuşu yerine reset, yuvarlak çevirmeli bilezikler siyah yerine krom görünümlü malzemeden MAX yerine Auto tuşu ve benzeri değişiklikler mevcuttur.



Direksiyon, Pedal Grubu ve far anahtarı artık Vw'de tek tip ve standart hale gelmek üzere











Küllük ile bardaklık vites konsolunu gerisinde ve Vw'de alışık olduğumuz üzere stor ile gizlenebilir.



Gösterge Grubu Vw Grubunda alışık olduğumuz üzere dairesel formda sağda hız solda devir ve ortada MFA yani yol bilgisayarı olmak üzere gayet sade ve okunaklı.

Ayrıca selamlama da standart.

https://youtu.be/anb8-Knao38





Android cihazlarla Mirrorlink ile ve ios cihazlarla Car Play ile uyumlu bağlantı mümkün.



Ambiyans aydınlatma tüm konsolu ve kapıları baştan başa geçiyor ve medya cihazından renkleri değiştirilebiliyor

Fildişi, mavi ve yeşil seçenekleri mevcut

Ambiyans aydınlatmada arkadakiler için hep eksikliği hissedilen ayak aydınlatmalar da mevcut ama kapı içlerinde led şeritler yok.















Bu da fildişi rengi hali...



Ekran standardı 6.5 inch.

Opsiyonel olarak 8 inch ekran da alınabiliyor.Bu seçildiğinde Wi-fi özelliği ile birlikte cep telefonunuzla radyoyu kontrol edebilme benzeri yeteneklere kavuşursunuz.



Vites konsolu etrafındaki tuş grubu yerleşimi Vw grubunda standartlaşan şeylerden..



Arka tavan aydınlatma



Döşeme ve iç dekor seçenekleri:

Kapıyı açar açmaz ilk göze batan şey devasa ölçülerdeki koltuklar. Sanırım 100 kg'dan ağır olan kişiler dahil rahat edecektir bu geniş ve sertliği iyi ayarlanmış rahat koltuklarda. 



Asıl sürpriz arka koltuklarda ebnebiler "Legroom" diyorlar bacak mesafesine, zorlama ve birebir bir İngilizce çeviriyle 'Bacak odası'. Oysa Suberp için oda dan çok salon kelimesi daha uygun olacak ve bu terimin yeniden ele alınıp  gözden geçirilmesi gerekecek. Çünkü bu mesafe 157 mm.

Ön koltuklarda olmasına alışkınız ama Superb'de bir ilk daha bizi bekliyor Opsiyonel donanım olarak, Arka koltuklarda ısıtma da mevcuttur.



Ayna ayar joystick'i  ile cam açma tuş grubu bir arada ve alışık olduğumuz dizaynda.



Alcantara koltuklarda sadece kol dayama yerleri deri.

Bu antrasit renginde



Bu da krem renginde.



Siyah ve kahverengi deri koltuk seçeneği de var:



Koltuklar elektrikli ve 3 adet hafızası mevcut.









Dış ve iç detaylar bu vieoda da mevcut.

https://youtu.be/NyB8NfH5pyQ

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@silvershadow Murat Hocam, yatmaya hazırlanıyordum fakat sabaha bırakamadım; bir çırpıda okudum.. Ellerinize sağlık. Bir çok bilmediğim küçükte olsa ince detaylar öğrendim..

Yeni Superb'i kendim de incelemiş biri olarak, böyle bir aracın otomobil severleri heyecanlandırmaması çok zor.. Eminim önümüzdeki aylarda TDI DSG birlikteliğiyle satış rakamları bir anda katlanacaktır..

 
@silvershadow

Büyük bir zevk ile okudum hocam. Bu arada prestige pakette on arka koltuk ısıtma standart galiba.

 
Eksik hiçbirşey yok , artısı gayet fazla . Passat comf yerine bunun prestige düşünülebilir kesinlikle

 
@silvershadow hocam emeğinize sağlık. bu yaşımda olmasam sanırım passata tercih ederim bu aracı. gerçekten bu sefer çok güçlü bi giriş yapmış skoda bu segmente
 
1 Ağustoda, Skoda forumdan Nural adlı bir arkadaşımızın yeni aldığı aracı ile ilgili paylaşmış;

Ben de bilgi vermesi açısından sizlerle paylaşmak istedim.

kggW6r.jpg


rVV2O1.jpg


gAAW9Z.jpg


Myyvvk.jpg


L44YNG.jpg


rVVmQ3.jpg


poom8o.jpg


 
@silvershadow  Murat Hocam elinize saglik cok guzel bir yazi olmus. Direksiyon bana leonun direksiyonuna benzer gibi geldi olabilir mi acaba s=bilmem 1126_1e2aeae66ad5b311731a8798ff2382b8e5d9d804.jpg

 
osmanturev dedi:
@silvershadow  Murat Hocam elinize saglik cok guzel bir yazi olmus. Direksiyon bana leonun direksiyonuna benzer gibi geldi olabilir mi acaba s=bilmem
bence olamaz  :)

11.jpg


2013-Volkswagen-golf-Hatcback-direksiyon.jpg


Bu arada bilmiyorum bana katılır mısınız ama, üzerinde kolay geçişi sağlayan tekerlek tuşları ve deri üzerinde nokta işlemeleri ve kalabalıklıktan uzak sade tuş takımı ile şahsen en iyi direksiyon şu an octavia'da..

2015-Skoda-Octavia-RS-230-12.jpg


@silvershadow

 
Moderatör tarafında düzenlendi:


Geri
Üst Alt