Hiç golfü olmamış biri Darwin destekli golf evrimini mk4 efsanesini mk7 destanını takip etmemiş ise
260 bin Mercedes A ya vereceğine 200 bin en dolu DSG dizel yeni golf 8 e veririm der geçer (yeni kasayla ilk ben yollara çıkayım havayı basayım zihniyeti)
Ama mk7 si olanın şu şartlarda Mk8 e sazanlayacağına pek ihtimal vermiyorum.
İç kokpit gazına gelecekler hariç tabi!
Aracının km si yüksek olup refresh ihtiyacı olanlar? (TSI cıları pek bağlamaz bu yazacaklarım)
Şu izmir-manisa vw fabrikasının bitakım süprizler doğuracağı söyleniyor..
Amerika'da gümrüklerde mexicoda fabrika otoparklarında Brezilya fabrikasında binlerce TDI golf /Jetta/ TDI Audi çeşit çeşit araçların bi şekilde tr ye şutlanacağı söyleniyor
Tr de yatırım yapan xyz markalara gümrük vergilerinden muafiyet sözkonusu!!
Yani gümrük vergisi dediğimiz şey aslında malın %18 ine karşılık KDV ve diğer gümrük vergileri dediğimiz olay.
Bunlar ülkeye girişte ithalatçı firma tarafından gümrük vergisi adı altında devlete ödeniyor(yoksa gümrükten çekemezsiniz)
Vw tr topraklarında yatırımcı statüsünde teşvik alırsa bu vergilerin hiçbirini ödemeyecek!
Yani binlerce sıfır km golf+Jetta+audi 2016 ve 2017 model olmak üzere tr ye KDV siz +ek gümrük vergisiz girebilir.
Yani bu ne demek? vw kendi maliyetlerinden eksilen %18-20 civarı tutarı zaten batan geminin malları deyip %20 fiyat kıracaktır tr ye getirdiğinde!
2017 model mk7 sıfır km TDI bi golf ? Uygun fiyata bayilerde? Neden olmasın!