forzaGilles
Moderatör
- Katılım
- 26 Kas 2015
- Mesajlar
- 6,309
- Tepkime puanı
- 8,761
- Konum
- İstanbul
- İsim
- Ali
- Araç
- Golf Mk7 1.6 TDI 110ps Highline /Tungsten Silver Metallic
Araçların lastik etiketlerinde verilen hava basınç değerleri soğuk lastiğe basılması gereken değerlerdir., bu aracın etiketinde belirtilmiştir.,Hocam bilgiler ve öneriler için teşekkürler ama ısınan lastiğinin hava basıncı düşer demişseniz. Tam tersi olması gerekme iz mi? Isı ve basınç doğru orantılı
Aslında daha açıklayıcı bir resim vardı ama şuan bulamadım.,
Orada şöyle diyordu;
-Düşük hızda sürüş gerçekleştirdikten sonra (80-100km hızı aşmayan şehir-içi sakin sürüşler) lastik havalarını ayarlamak isterseniz aracın lastik etiket değerleri tablosunda verilen değerlerden +1-2psi fazla hava basın.,
-Otoban, uzun yol veya yüksek hızda sürüş gerçekleştirdikten sonra lastik havalarını ayarlamak isterseniz aracın lastik etiket değerleri tablosunda verilen değerlerden +3-4psi fazla hava basın.,
Farz edelim akşamdan park ettiğiniz aracı alıp 2-3km ötedeki benzinciye veya lastikçiye giderek havaları kontrol ediceksiniz., bu süre zarfında siz 30-40km hızı aşmasanız bile lastikler ısınmaya başlar., böyle bir senaryoda lastiğin havalarını ayarlarken +1-2psi yüksek basarak doğru lastik basıncını ayarlamış olursunuz.. diğer türlü etikette yazanı basarsanız düşük ayarlamış olursunuz., Yaz ve kış şartlarını da dikkate almanız gerekir.,
Warm tires up to: +4psi
Ekli dosyayı görüntüle 16218