Akü değişimi


Katılım
21 Haz 2017
Mesajlar
320
Tepkime puanı
56
Konum
İstanbul
İsim
İbrahim Başkurt
Az önce işe gelirken kontağı çevirdim araç çalışmadı hemen, göstergedeki ışıklar söndü daha sonra geri gelip öyle çalıştı araba sizce akü mü bitmiştir yoksa elektrik aksamında mı bir sorun vardır 2014 model araç şu zamana kadar aküsü hiç değişmedi bir de sizce ne marka akü almam gerekir ne tarz bi akü oluyor bu hepsi aynı mı?

 
@İbrahim Başkurt aracınızdan çıkan neyse onu taktırın büyük ihtimal bitmiştir marka olarak varta öneririm biraz pahalıdır ama duracell ve diğer piller hesabı yarı yolda bırakmaz 😁
Eyvallah hocam yarın taktırıcam ama önereceğiniz istanbul avrupa yakasında bir yer var mı uygun fiyata satıp takan?

 
Upvote 0
Varta veya inci marka tavsiye ederim bende. Mutlu akü eskisi gibi kaliteli değil diyorlar. Aküyü km göstergesinden bir iki tuşa basarak kontrolü yapılıyor netten araştırın bulursunuz YouTube da filanda vardı, oradan kontrol edebilirsiniz. 

 
Upvote 0
Az önce işe gelirken kontağı çevirdim araç çalışmadı hemen, göstergedeki ışıklar söndü daha sonra geri gelip öyle çalıştı araba sizce akü mü bitmiştir yoksa elektrik aksamında mı bir sorun vardır 2014 model araç şu zamana kadar aküsü hiç değişmedi bir de sizce ne marka akü almam gerekir ne tarz bi akü oluyor bu hepsi aynı mı?
Hocam geçmiş olsun. Yüksek ihtimalle akünüzün ömrü dolmuştur ama siz yine de akü ölçümü yaptırıp görmüş olun.

Bende yaklaşık 6 ay önce 2013 model aracımın aküsünü değiştirdim. Daha önceki aracımda VARTA akü almıştım ancak VARTA'nın fiyatları almış başını gitmiş. Bu kez daha ekonomik olan 72 amper MUTLU EFB akü tercih ettim. Fiyatları gayet uygun. Eski aküyü düştükten sonra 450 TL ödedim.  

 
Upvote 0
Aracımın aküsü yaklaşık 1 ay önce bitti, lakin benim aracım hiç çalışmadı elektrikçi çağırdık geldi aküye takviye yaptı aracı çalıştırdı ve tamirhaneye götürdük aküyü ve sarj dinamosunu ölçtü araçta yahut sarj dinamosunda bir arıza olmadığını akünün bittiğini ve sarj olmadığını söyledi ardından servise götürdüm tüm testler yapıldı akü artık ölmüş dediler ve değişim yapıldı start stoplu akü takıldı 680 tl idi fiyatı, lakin şu fark var benim aracım takviye ile çalıştı akü değişmeden önce serviste stop edilince marş almadı yani akü tamamen ölmüştü sizin durum farklı aracı ve aküyü ölçtürün belkide şarj dinamosunda problem vardır.

 
Upvote 0
@İbrahim Başkurt araç üzerinde agm varsa agm efb varsa efb takıyor servisler..2016 aracımda geçen ay değişim yapıldı serviste. varta efb takıldı.5 sene olmuş aküdendir diye tahmin ediyorum..zira ilk sinyalini vermiş bir an önce gösterin bence. çok fazla belirti vermeden bitiyor aküler yolda kalmayın.kolay gelsin.

 
Upvote 0
eğer  Mutlu akü ile varta arasında  kayda değer bir cebe fayda varsa ,  Mutlu akü tereddütsüz alınabilir. 

ama benim son piyasa tespitlerim, 70-80-90  lira civarı varta daha pahalı.

yani varta  600 iken mutlu 420 olsa  .  180 lira iyi ekonomi

ama 70-80 lira için gönül mantık hep vartaya kayıyor.

Mutlu Akü  iyidir.  Vartanın alternatifidir.

yiğit ve inci için  tecrübem yok  kullanmışlığım yok  oooo  6 yıl kullandım öneriyorum diyemiyorum. 

 
Upvote 0
Aracın üzerindeki akü modeli bu yalnız km sıfırlama tuşuna basılı tutunca akünün doluluk oranı soc%60 olarak gözüktü ama çalıştırken zor çalıştı yine tekliyerek çalıştı gösterge paneli yandı söndü sandı anlamadım sebebi neden

5AE30CA6-15BB-4AB4-923D-540EA0D87526.jpeg

 
Upvote 0
Hocam geçmiş olsun. Yüksek ihtimalle akünüzün ömrü dolmuştur ama siz yine de akü ölçümü yaptırıp görmüş olun.

Bende yaklaşık 6 ay önce 2013 model aracımın aküsünü değiştirdim. Daha önceki aracımda VARTA akü almıştım ancak VARTA'nın fiyatları almış başını gitmiş. Bu kez daha ekonomik olan 72 amper MUTLU EFB akü tercih ettim. Fiyatları gayet uygun. Eski aküyü düştükten sonra 450 TL ödedim.  
Hocam babam ölçüm yaptırmış %12 dolu gözükmüş bende göstergeden baktım soc%60 dolu gözüküyor dolu olarak

 
Upvote 0
Aracımın aküsü yaklaşık 1 ay önce bitti, lakin benim aracım hiç çalışmadı elektrikçi çağırdık geldi aküye takviye yaptı aracı çalıştırdı ve tamirhaneye götürdük aküyü ve sarj dinamosunu ölçtü araçta yahut sarj dinamosunda bir arıza olmadığını akünün bittiğini ve sarj olmadığını söyledi ardından servise götürdüm tüm testler yapıldı akü artık ölmüş dediler ve değişim yapıldı start stoplu akü takıldı 680 tl idi fiyatı, lakin şu fark var benim aracım takviye ile çalıştı akü değişmeden önce serviste stop edilince marş almadı yani akü tamamen ölmüştü sizin durum farklı aracı ve aküyü ölçtürün belkide şarj dinamosunda problem vardır.
Alü gösterge panelinde %60 dolu gözüküyor hocam babamda ölçüm yaptırmış %12 dolu demişler

 
Upvote 0
Aküyü değilde şarj durumunu ölçtürün yani sağlıklı sarj ediliyorsa ama akü sarj almıyorsa problem yok akü değişir herşey duzelir, şarj da problem varsa gecikmeksizin ilgilenin bu konuyla bu tip durumlar herzaman aküden kaynaklanmıyor olabilir.

 
Upvote 0

Hocam babam ölçüm yaptırmış %12 dolu gözükmüş bende göstergeden baktım soc%60 dolu gözüküyor dolu olarak
O gösterge fikir vermek amaçlı., yani sağlıklı bir ölçüm vermesi çok zor., 

hatta aküyü ölçtürürken bile en doğru sonucu; araç geceden sabaha kadar park edilir bekletilir sonra usta elindeki cihazla ölçümü yapar en sağlıklı yöntem bu şekildedir.. 

sıfır akü ortalama 13,6 / 13,8 voltaj gibi bir değer verir.. 

eskimiş değişmesi gereken akü 10,3 voltaj gibi bir değerse artık ömrünü tamamlamış olarak sayılır

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt