Akü değişimi


Katılım
21 Haz 2017
Mesajlar
320
Tepkime puanı
56
Konum
İstanbul
İsim
İbrahim Başkurt
Az önce işe gelirken kontağı çevirdim araç çalışmadı hemen, göstergedeki ışıklar söndü daha sonra geri gelip öyle çalıştı araba sizce akü mü bitmiştir yoksa elektrik aksamında mı bir sorun vardır 2014 model araç şu zamana kadar aküsü hiç değişmedi bir de sizce ne marka akü almam gerekir ne tarz bi akü oluyor bu hepsi aynı mı?

 

Eski 80 lerin   beyinsiz  (IQ=0)  araçlarında  akü  zayıflamaya başladığında  marş bi şekilde zar zor bassa bile (vurdurarak da dahil)  aracın farları stopları bariz sönükte olsa yine yanmaya devam eder olayı vardı 

Beyni olan araçlarda  Akünün optimal  bir eşik enerjisi göndermesi lazım beyne, 

Akü zayıfladığında  araçın göstergelerin sapıtması  kapı kilitlerinin devre dışı kalması stopların parkların tümden sönmesi  kendi kendine korna çalması falan tümüyle beyne yeterli kan (voltaj) gitmemesiyle alakalı.

@forzaGilles  dediği gibi arada bir fikir vermek amaçlı o akü % durumuna bakmak lazım. evet akünün gerçek voltajını vermiyor . Ama beyin felç geçirmeye yakın mı fikri edinebiliriz. 

 
Upvote 0
2016 1.2 TSI aracımda dün akü zayıf uyarısı verdi. Servisi aradığımda akü markası söylemediler, fabrika çıkışı takıyoruz markası yok dediler. Burada gördüğüm kadarıyla servise gittiğinde varta model akü takılan arkadaşlar olmu. Şuan üzerinde exide marka EFB akü var. Servis ile dışarıdan fiyat aldığımda ikisi arasında 150-200tl gibi bir fark var. Araçta bulunan tip EFB  tipi akü taktırmak yoksa dışarıda gidip AGM tipi mi akü taktırmak mı daha iyi olur. Deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim. 

 
Upvote 0
@erdeminyo geçen ay 2016 model aracımda akü zayıf uyarısı üzerine servise gittim..üzerindeki akü sebang efb akü idi..uzatılmış garanti kapsamında varta efb+ plus akü ile değiştirildi.(plus vartanın efb tip akünün geliştirilmiş versiyonuymuş.) servis üzerinde efb ise efb agm ise agm taktıklarını söylediler..garantiye fatura ettikleri bedel 1300 tl idi..dışarıda takılacak agm aküde adaptasyon problemi olabilir..dışarda taktıran arkadaşlar daha iyi bilirler püf noktalarını ..

 
Upvote 0
Ben de 1 ay önce değiştim akümü. Bittiğinde göstergeyi kontrol ettiğimde yüzde 10 yazıyordu. Hiç çalıştırmadı aracı. Yenisini aldım kendim taktım. Arıza ışıkları ilk 100 mt de söndü. 2013 1.2 tsi. 

 
Upvote 0
@mmartins Bugün iş çıkışı servise gidip konuştum. Dediğiniz gibi akü vartanın efb plus versiyonu (vw için üretilmiş) Kendiniz alıpta değiştirebilirsiniz tabi dediler. Sadece sanırım bazı kullanıcılar yanlış bağlantı vs yaptığı durumlarda elektronik devreler yanabiliyormuş onun dışında bir sakıncası yok gibi anladım. Bilgi olması açısından bugün aldığım fiyat ve şuan tüm bayilerde 3 yaş araçlara %15 ve yaş büyüdükçe %30 lara varan indirimler varmış. %15 indirimle yeni aküyü toplam 930tl ye 2 yıl garantili olarak değiştiriyorlar. Mutlaka daha uygun fiyata akü alınabilir. Piyasada varta için fiyat sorduğumda 750-850 TL aralığında teklifler aldım. 

 
Upvote 0
@Kysr038 2016@Kysr038 Bilgi için teşekkürler. 2016 modellerde akü doluluk yüzdesini göstermiyor sanırım. Sıfır akü takıldığında da kontrol ettim ... % şeklinde göstermeye devam ediyor. 

 
Upvote 0
@Kysr038 2016@Kysr038 Bilgi için teşekkürler. 2016 modellerde akü doluluk yüzdesini göstermiyor sanırım. Sıfır akü takıldığında da kontrol ettim ... % şeklinde göstermeye devam ediyor. 
Evet doğrudur eski modellerde çıkıyor sadece

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt