@Serkanasn
geçende yazmışsısınız. Golf 4 benzinli atmosferik 102 hp lpg li araca tav olmak düşüncenizi.
Sizi en iyi ben anlarım. Buna mecburi doyum diyorlar. (bende doydum)
E class
A6
3.20 190 hp dizel
bunlar bu yalan dünyanın yalanı oldu bizim için .
Efsane kasa golfe binemedim ama efsane kasa Astra G ye bindim (sıfır olmasada 3.600 km de idi ) arada kayda değmeyen 2-3 sıfır yada 2. el araç daha...
bugün golf 7.5 var isterse mk8 kainat güzeli olsun. Benim için olay bitmiştir.
260 bine kadar eldeki aracı kullanıcam . (10 yıl)
o saatten sonra yada bu saatten sonra adrenalin sıfır promile yakın neyleyim E class mercedesi ....
ancak tevellütü 20-30 arası olan birini bu sevdadan vazgeçiremezsiniz. doyuma ulaşamayan gençlikten az yakan clio yada 301 e tav olmasını beklemek büyük yanlış
benzin yerine dizel tercihi şu devirde uzun türev limit integral hesapları gerektirir. (Eskiden çarpma toplama bilen dizelle %55 ekonomi hesabını çok kolay yapardı)
pompada sadece %8 lik fark var (tansu çiller yıllarında bu makas pompada %36 larda --- %25 de dizel motor kendisi az yakıyor ??? toplayın %55 üzeri ekonomi )
1.2 TSİ 1.0 TSİ denen bir motor var ! dizelle beraberliğe oynayacak kadar iddialı motorlar.
geçenlerde forumda birine TDİ önerdik .. Makasın 6 bine düştüğe yerde tabi dizel 1.6 motor önerilir. ama listesinde 25 bin masada 10-12 bin bunlar gereksiz fazla farklar.
clio ya tav olurum evet ama ,
şiddetli lodosta şerit dışına savrulan , karşıdan esen rüzgarla yalpalanan
plastik + kağıt bir aracın az yakmasıda aracın teknolojik marifeti değil , anca yerçekiminin araca hediyesidir.