Hızlanma


Merhaba ; Bu sorunu bende yaşadım hatta iki kez servise gittim bununla ilgili,

evet bariz fark var,

2019 model 1,6 tdi dsg lerde tork'u düşürmüşler hatı zatında daha öncede dsg kullanıyor iseniz dsg de ki farkıda çok rahat hissedersiniz,

araba kalkmıyor ve hızlanmıyor ,

eski modellerle bariz fark var , bende yaşıyorum.
Tork yine aynı torku düşürmediler., 

TDI 110ps 250Nm tork, 1500-3000 dv/dk arası maksimum tork., maksimum güç 3200-4000 devir arası, 0-100 hızlanma:10,5sn top speed: 195km

TDI 115ps 250Nm tork, 1500-3200 dv/dk arası maksimum tork, maksimum güç 3250-4000 devir arası, 0-100 hızlanma: manuel 10,2 dsg 10,5 top speed:198km 

TDI SCR 115ps 250Nm tork, 1750-3200 dv/dk arası maksimum tork, maksimum güç 3250 devirde elde ediliyor (güç eğrisi biraz kısa tutulmuş)., 0-100 hızlanma: manuel:10,2 dsg:10,5 top speed: 198km 

Özetle son çıkan TDI SCR (Selective Catalytic Reduction) özellikli AdBlue ile gelen motorda turbonun maksimum tork eğrisi 1750 devirden sonra elde edilirken eski motorlarda bu değer daha erken 1500 devirde elde ediliyordu., yine TDI SCR motorda maksimum güç eğrisi 3250 devir ile sabit tutulmuş., eski motorlarda bu değer 3200-4000 devir arasında daha geniş bir devir bandına yayılmış şekilde.. 

@Abyz0234

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@forzaGilles doğrudur ama bunu gaz pedalında feci olarak (kötü anlamda) yaşıyorsunuz yani;

O eğlenceli golf gitmişte yerine anneme araba alsam da gaz pedalına rahat rahat basabilir diyeceğim bir araba gelmiş,

açıkçası ben çok pişman oldum.

 
@Ugur.974 Hocam çok fazla evham yapmisiniz araciniz Dsg olduğu için en alt devirde vites değiştiriyor S moduna alin bide öyle deneyin.Bende 1.0 var duzde o bahsettigin arabalara el sallıyorum arkadan...S modda tabiki...

 
Üstat babam tüm dizelleri devirli kullanıyor banada dizel kullanırken kızardı düşük devir kullanma diye. Dizel araç devirli kullanılır derdi. Kendisi eski mersoculardan 123 ve 124 kasa 200d. Eski teknoloji için mi bu yüksek devir geçerli?
Doğru biliyorsunuz, dizel araçları ve büyük motorlu yüksek beygirli arabaları devirli kullanmak gerekir.

 
Doğru biliyorsunuz, dizel araçları ve büyük motorlu yüksek beygirli arabaları devirli kullanmak gerekir.
Bu yazdığınız turbu araçlardan öncesinde kalma bir bilgi, atmosferik benzinli veya atmosferik dizel araçlar için geçerli. Atmosferik gücünü yüksek devirlerde verdiği için doğal olarak çekişi yakalamak için yüksek gevir çevirmek gerekir.

Günümüzdeki Turbolu araçlarda devir çevirmek motora ve turboya yük bindirmekten başka birşey değildir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bu yazdığınız turbu araçlardan öncesinde kalma bir bilgi, atmosferik benzinli veya atmosferik dizel araçlar için geçerli. Atmosferik gücünü yüksek devirlerde verdiği için doğal olarak çekişi yakalamak için yüksek gevir çevirmek gerekir.

Günümüzdeki Turbolu araçlarda devir çevirmek motora ve turboya yük bindirmekten başka birşey değildir.  1.6TDI da 4000 den fazla devir çevirmek acemilikten başka birşey değildir.Çünkü 4000d/d dan sonra güç eğrisi biranda düşmeye başlar,motor çekişten düşer..
Yüksek devir demem 4000 d/d değil elbette 2500-3000 d/d arasıdır. 4000 d/d yapmak aracı sıkıştırmaktan başka bişey değildir. otomatik araçlarda viteş değişim devri de düşüktür. dizel araçlarda bazen (ben tavsip etmiyorum ama bazı arkadaşlar bu devirlere çıkıyor) 4000 devirlere partikül filtresinindeki atıkları yakmak için çıkabilirsiniz normalde 2800-3000 d/d normal şekilde yakmaya yeterlidir.

 
Yüksek devir demem 4000 d/d değil elbette 2500-3000 d/d arasıdır. 4000 d/d yapmak aracı sıkıştırmaktan başka bişey değildir. otomatik araçlarda viteş değişim devri de düşüktür. dizel araçlarda bazen (ben tavsip etmiyorum ama bazı arkadaşlar bu devirlere çıkıyor) 4000 devirlere partikül filtresinindeki atıkları yakmak için çıkabilirsiniz normalde 2800-3000 d/d normal şekilde yakmaya yeterlidir.
Şimdi sizinle aynı fikirdeyim (y)

 
Doğru biliyorsunuz, dizel araçları ve büyük motorlu yüksek beygirli arabaları devirli kullanmak gerekir.
ama birim miktar ? ölçü ? ne kadar fazla devir ? 

atmosferik 1.6 araçlar için babadan dededen saltanat tarzı geçen kural 3000 devir de vites değiştir ? (mazide kaldı)

turbolu tsi lar için  1750-2000 devir optimal vites değiştirme aralığımı ? evet 

ben tdi manuel için optimal yine 1750-2000 devirde vites değiştiriyorum.

evet hata yapıyorum !   2500 devirde vites değiştirip  2000-2250 devir de araç kullanmak lazım.

yani tsi dan 500 devir fazla kullanmak faydalı olur.

dizel için yüksek devir demek  3000 devirler değil yani !!! 

 
ama birim miktar ? ölçü ? ne kadar fazla devir ? 

atmosferik 1.6 araçlar için babadan dededen saltanat tarzı geçen kural 3000 devir de vites değiştir ? (mazide kaldı)

turbolu tsi lar için  1750-2000 devir optimal vites değiştirme aralığımı ? evet 

ben tdi manuel için optimal yine 1750-2000 devirde vites değiştiriyorum.

evet hata yapıyorum !   2500 devirde vites değiştirip  2000-2250 devir de araç kullanmak lazım.

yani tsi dan 500 devir fazla kullanmak faydalı olur.

dizel için yüksek devir demek  3000 devirler değil yani !!! 
2500-3000 arası (benim fikrim ve uyguladığım)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt