Bagaj su alma sorunu


Aton

Yeni Üye
Katılım
30 Ocak 2017
Mesajlar
7
Tepkime puanı
1
İsim
Ali Tahir
Arkadaşlar merhaba,

2016 yılından beri golf kullanıcısıyım. Aracımdan memnun olduğum için  2015 model Golf 1.6 TDi BlueMotion Comfortline manuel aracımı, haziran ayına özel bir kampanya ile 2019 model Golf 1.6 TDi BlueMotion Comfortline DSG değiştirmek nasip oldu..

Tatil dönüşü sağ arka lastiğine vida girmesi neticesinde yer tasarruflu stepneyi kullandım.

Stepne bölümünü açtığım vakit su dolu olduğunu fark ettim.

aracı temmuz aynın 6.da teslim aldım. seramik kaplama ve boya koruma uygulamaları yapıldığı için uzun yol kullanmadan önce sadece dış yıkama olmak üzere 1 defa yıkattım.

yağmurlarda aracı kullanmadım. 

bulunduğum ildeki yetkili servisten yarın salı günü için randevu aldım.

şimdi sormak istediğim soruya gelirsek ;

sorunun ne olduğunu tespit mi ettirmeliyim yoksa aynı anda tamir işlemini yaptırmalı mıyım?

yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler...

 
@reko öleyse tamponu söktürmeye gerek yok zannımca.

yetkili servisteki usta tamponu sökeceğinden bahsetmişti.

çok basit bir mantık hatası var gibi.

sağolasınız.
1) Tamponu söktürmeden o bölgeye müdahale edemezler..!! 

2) Sizin araç daha 4-5 aylık araç kronik sorun olduğu doğru ancak genellikle arkadan hasarlı araçlarda çok daha fazla yaşanan bir durumdu bu., daha sıfır km kız gibi araçta bunun olması biraz tuhaf bir durum..!! Evet hasarsız olan araçlarda da bu sorun olduğu oluyordu ama o araçlarda en az 2-3 yaşında arabalar., o araçların yıpranması var., çukurlara girip çıkması var., toprak yolda, yazlık ortamında köy yollarında yıpranma payı var vs.. sizinkisi daha yepyeni araç., Ben sizin yerinizde olsam servise gitmeden önce araca bir ekspertiz yaptırırdım içiniz rahat olması açısından.!! Tampon plastik olduğu için hasar/boya vs.. var ise plastikten anlaşılmaz., ama bagaj kapağına bakarlar., aracı lifte kaldırıp arka alt bölgede tamir hasar vs.. oluşmuş mu bakılır., arka kısma bakılmışken zaten komple ekspertizini yaparlar..,

Yani evet sıfır araçta ufak veya büyük hasar oluşmuş araçları satmadan önce tamir edip müşterinin bilgisi olmadan satıldığını çok kez duyuyoruz.. Umarım böyle bir şey yoktur..

 
Upvote 0

Bizim araçlarda henüz denk gelmedim de başka bir kaç markanın aracında, adamlar sıfır araç alıyor. 1-2 yıl sonra satmaya çalışıyor, girdiği ekspertizde araçta boya çıkıyor...   Bu sıfır araçlarda boya işinin KESİN BİR CEVABI OLMAMAKLA BİRLİKTE taşıma esnasında olan hasarların yine fabrikada orjinal olarak AMA BOYA YAPILARAK düzeltildiği yönünde. Bilginize.

 
Upvote 0
2013 Aralık fabrika çıkışlı aracımda, hiç kaza olmamasına rağmen bu sorunla karşılaşmıştım. 

Sosyal medya sayesinde, konuyu daha önceden biliyor, ara ara bakıyordum. olur olmaz yakalamış ve silikonla kendim işi çözmüştüm. (2018 Kasım ayı gibi)

Kışın, durduk yerde arabanın camlarının buğu yapmasıyla da kendini gösteren kronik bir sıkıntıdır. Bir arkadaşımı da buğu var deyince, uyarmıştım, sonra baktık ki onda da olmuş. O araç 2013 ortaları çıkışlıydı.

 
Upvote 0
1) Tamponu söktürmeden o bölgeye müdahale edemezler..!! 

2) Sizin araç daha 4-5 aylık araç kronik sorun olduğu doğru ancak genellikle arkadan hasarlı araçlarda çok daha fazla yaşanan bir durumdu bu., daha sıfır km kız gibi araçta bunun olması biraz tuhaf bir durum..!! Evet hasarsız olan araçlarda da bu sorun olduğu oluyordu ama o araçlarda en az 2-3 yaşında arabalar., o araçların yıpranması var., çukurlara girip çıkması var., toprak yolda, yazlık ortamında köy yollarında yıpranma payı var vs.. sizinkisi daha yepyeni araç., Ben sizin yerinizde olsam servise gitmeden önce araca bir ekspertiz yaptırırdım içiniz rahat olması açısından.!! Tampon plastik olduğu için hasar/boya vs.. var ise plastikten anlaşılmaz., ama bagaj kapağına bakarlar., aracı lifte kaldırıp arka alt bölgede tamir hasar vs.. oluşmuş mu bakılır., arka kısma bakılmışken zaten komple ekspertizini yaparlar..,

Yani evet sıfır araçta ufak veya büyük hasar oluşmuş araçları satmadan önce tamir edip müşterinin bilgisi olmadan satıldığını çok kez duyuyoruz.. Umarım böyle bir şey yoktur..
3650 KM'de şuan. diğer vw kullanıcıları gibi bende titiz kullanıyorum. cumartesi günü yapmış olduğum ön görüşmede yetkili servisin kaporta ustası arkadan darbe alıp almadığımız sormuştu. buradaki işinde iyi olduğunu düşündüğüm ekspertizi bir arkadaşa  yarın sabahtan randevudan önce bir baktırayım öleyse..

2013 Aralık fabrika çıkışlı aracımda, hiç kaza olmamasına rağmen bu sorunla karşılaşmıştım. 

Sosyal medya sayesinde, konuyu daha önceden biliyor, ara ara bakıyordum. olur olmaz yakalamış ve silikonla kendim işi çözmüştüm. (2018 Kasım ayı gibi)

Kışın, durduk yerde arabanın camlarının buğu yapmasıyla da kendini gösteren kronik bir sıkıntıdır. Bir arkadaşımı da buğu var deyince, uyarmıştım, sonra baktık ki onda da olmuş. O araç 2013 ortaları çıkışlıydı.
hakikaten ön camlar aşırı buğu yapıyordu.gece sürüşleri sıkıntı oluyordu eski aracımla mukayese ettiğim zaman. dediğinize katılıyorum. 

forumdaki bütün arkadaşlara ayrıca teşekkür ederim. 

 
Upvote 0
Forumdaki eski konuyu bulamadım arkadaşlar biri link paylaşabilir mi ?

golf 1.2 tsi dsg 2015 aracımda şimdiye kadar bu sorunu görmedim. (52k km)  Stepne içine ıvır zıvır doldurdum ara ara bir şeyler lazım olduğunda açıp bakıyorum ama ıslaklık hiç görmedim. 

İlgili alanın sulu halini foto çekeniniz olmuştur, konuya keşke bir kaç resim eklense... Hatta arka koltukların altına falanda su alma ihtimali var denilmiş bu alanlar su alsa nasıl görünür resim var mı elinizde ?

 
Upvote 0
Ben yaşadım lakin bende arka koltuklara kadar gidecek düzeyde olmadı. Tamponun altında sağlı sollu iki adet tıpa var. Onları soktükünce sağ taraftan su aktı. Bir daha yaşamadım. Bu arada bu sadece golfe özel bir sorun değil araştırın bir çok farklı model araçlarda bu sorun yaşanabilir

 
Upvote 0
3650 KM'de şuan. diğer vw kullanıcıları gibi bende titiz kullanıyorum. cumartesi günü yapmış olduğum ön görüşmede yetkili servisin kaporta ustası arkadan darbe alıp almadığımız sormuştu. buradaki işinde iyi olduğunu düşündüğüm ekspertizi bir arkadaşa  yarın sabahtan randevudan önce bir baktırayım öleyse..

hakikaten ön camlar aşırı buğu yapıyordu.gece sürüşleri sıkıntı oluyordu eski aracımla mukayese ettiğim zaman. dediğinize katılıyorum. 

forumdaki bütün arkadaşlara ayrıca teşekkür ederim. 
Komple güzelce bir ekspertiz yapsınlar., Sonrasındaki gelişmeleri bizimle paylaşırsanız bizde neler olmuş öğrenmişş olalım...

 
Upvote 0
Bu sorun benim başımada geldi. 2017 model golf 1.0 tsi aracımda bagajda yedek lastiğin olduğu bölme 5 cm yüksekliğinde su ile dolmuştu. Servise götürdüm. Aracımım garantisi bitmemiş olmasına rağmen bana tanponu söküp bakcaklarını. Fakat tanponun altındaki havalandırma çerçevesi plastiğinde herhangi bir çatlak yada darbe varsa sizden tanponu söktüğümüz için 250 tl civarı ücret alacağız dediler. Çatlak bile olsa havalandırma çerçevesinde garanti dışına çıkıyor ve ücret dahilinde oluyor herşey dedi. Arka stopun ordan giren su direk bu havalandırma plastiğinden geçiyor. Yerinde gecşeme çatlak kırık varsa su burdan giriyor. Bende su arka koltuğun altına oradanda sağ arka taban halısının uç kısmına kadar inmiş fakat tabanda birikmemiş halının süngerinde kalmış. Ve bu tadilat ve kurutma işlemleri için yaklaşık fiyat ne olur dediğimde 1500 tlyi bulacağını söylediler. Bende aracı 2. El aldığımdan daha önce sağ arka taraftan herhangi bir darbe alıp almadığını bilmiyorum. Ve tanponda çizikler var rütuş yapılmış. Bundan şüphelenerek serviste hiçbir işlem yaptırmadım. Birazda kızdım tavırlarına. Garantisi olan aracın arızasını tespit etmeye dahil ücret istediler. Sonra sanayiye gittim bildiğim bir kaporta ustasına tanponu söktürdüm. Çok kolay tanponu sökmek sadece biraz vida var onları sök çıkart. Yarısını sökseniz yetiyor zaten. Tahmim ettiğim gibi tanpondan bagalitin olduğu yere hafif bir darbe almış. Çünkü plastik havalandırma bagaliti çatlamış kenarlarından ve bazı bölgelerinde çatlaklar vardı. Çatlakları japon yapıştırıcı ile iyice yapıştırdık. Üstüne çerçevenin kenarlarına bol silikon sıkıp taktık parçayı. Üstüne önlem olsun diye. İçeride bir plastik tıpa var. Onu tamamen sökmek yerine tıpanın ortasını deldik. Eğer az bi su sızarsa bile ordan akıp gitcek içeriye girmicek. Çünkü o tıpanın olduğu yerde 2 cm kadar set var. Onu aşmadan su bagaja geçmiyor. Suyun oraya birikip seti aşması lazım bagaja girmesi için. Seti aşmadan deliktwn tahliye etcek zaten suyu. Tapayı tamamen çıkarmamamın sebebi toz girmesin diye. Delmek daha mantıklı. 4 aydır kullanıyorum aracı herhangi bir su yok. Koltuk ve tabanı naptın derseniz. Koltuğu güzelce koslalı suyla temizledim. Tabanıda aynı şekilde koslalı suyla temizledim. Tabanın sağ arka kısmını kaldırdım bi güzel aracı güneşe koydum kuruttum. Koltuğuda kuruttum. Yedek lastiğin ordaki halı benzeri kaplamayıda yıkadım koslalı suyla temizledim kuruttum. Mis gibi oldu. En ufak koku yada bişey yok araçta. Sanayideki kaportacı ustada sadece 100 tl aldı. Yani 1500 tl dedikleri işi sadece 100 tl ve 2 kapak koslayla çözdüm. En ufak sıkıntıda yok. Aracı sadece siz kullanıyorsanız ve araç 0 dan sizdeyse ve tanpondan hiç darbe almadığına eminseniz serviste yaptırabilirsiniz. Çünkü hiç çatlak darbe yoksa garanti kapsamına girecektir. Ama dediğim gibi çok hassas bir parça en ufak tanponu bir yere dokundursan bile çatlayıp kırılabilecek bir parça. O yüzden kesin eminseniz servise söktürün aracı. Çünkü söküp takmaya eğer çatlak varsa en az 250 tl isticekler. Belkide daha fazla isteyebilirler. Söktürmeden önce servis müdürüyle konuşup sabit fiyata anlaşabilirsiniz. Ama dediğim gibi koltuk tabanda ıslaksa 1500 tl den fazla tutar diyorlar. Kututma işine istiyorlar o parayı. Bende çok fazla tabana inme olmadığından kendim yapmayı tercih ettim. Size kalmış artık nasıl yapacağınız. Bu arada koltuğa suyun atlaması için yedek lastiğin tamamen dolmasına gerek yok. Direk kendine yol bulmuş su. Sağdan sağdan geçiyor koltuğun altına. Yedek lastiğe inmeden geçiyor koltuğun altına su. IMG_20191017_085617.jpgIMG_20191016_174020.jpgIMG_20191016_173911.jpg31186174-0CEE-417A-BF55-F28484A32972.thumb.jpeg.af5aadb8747b8b1bbca0d5948ff07ee4.jpeg228EAE45-D68D-40EA-A7F4-7EF0869E333A.thumb.jpeg.6971e1fc4a294f6c244a4728c85331ff.jpegF60B9EE3-2097-4946-ADC5-1EE89BFD7AD7.thumb.jpeg.edf18cb6786d4ff224172048cb532d96.jpegimages (31).jpeg

 
Upvote 0
@rizalion Geçmiş olsun hocam, inşallah halledilir çünkü can sıkıcı bir durum.

 
Upvote 0
@MHC teşekkür ederim. Sorun tamamen düzeldi. Yağmurlarda yada hortumla o bölgeye su tutmama rağmen en ufak sızma yok. Umarım bu sorunu yaşayanlara yardımcı olabilmişimdir.

 
  • Beğen
Tepkiler: MHC
Upvote 0
Arkadaşlar merhaba,

Aracım 1.2 mid.2014 sıfır almıştım.dün akşam yağmur yağdı ve sabah aracımın bagaj kapağıını açtığımda sağ stop lambanın olduğu kısımdan az miktarda su aktı nerden geldiğini anlamak için stop far kapağını söktüm ve ordan da bir miktar su aktı su nerden almış olailbir acaba fikrin olan varmı_?

 
Upvote 0
Aynı sorunu yaşadım, tampon söktürüp havalandırma menfezlerinin kenarlarını silikonlamak çözüm olduğu gibi, tampon sökmekle falan uğraşmak istemezseniz o menfezin olduğu boşluğa, aracı lifte kaldırıp ya da altına yatarak ulaşabilirsiniz. O bölgede plastik var küçük, iterek içeri basın sonra çıkartıp onu ordan alın, tam stop lambasının alt taraflarına denk geliyor. Benim araçta solda sorun yoktu ancak garanti olsun diye ikisini de çıkardım, sağ taraftan almıştı suyu ve sol taraftaki plastik tıpayı çıkardığımda su gelmedi ancak sağ taraftaki plastiği çıkardığımda su döküldü, buradaki su belirli bir seviyeye geldiğinde demirin arasındaki boşluğu aşıp aracın içine akmaya başlıyor.

Su, stop lambasının çevresinden giriyor o bölgeye, stop lambası ile çamurluğun birleştiği yerleri de silikonlayarak içinizi rahat ettirebilirsiniz.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0


Geri
Üst Alt