YOKUŞ KALKIŞ DESTEĞİNİN GEÇ YADA DAHA ERKEN ŞİDDETİNİ AYARLAMAK


DSG için dimi hocam bu Manuel için böyle birşey olacağını sanmıyorum.

Sakin kullanınca gaz tepkimesini azaltması gerçekten doğru mudur.

Yani 2 Golf var

Birini dipgaz 3 4 bin devir çevirerek,

Diğeri 1550 - 2100 devir verimli aralıkta sakin kullanıyor. İkisine de aynı fiziki kuvvetle gaza basınca biri çok güç verecek diğeri az güç ?
@Kysr038 aynen bu şekilde.

Güç olayı değişebilir. Yani şöyle anlatabilirim. Sakin kullanım sonucu aracınız buna alışır. Ani bi gazlama yapınca patinaj dahi çekebilir. Birkaç defa ani kalkışlar yaparsanız, aracınız en iyi kalkış  için bir önceki patinaj payını dolayısıyla yolu ve gaz tepkisine göre şekil alır. 

Auto hold'da şöyle bi durum var:

Örneğin durdunuz. Auto hold devrede ve siz gaza bastınız. Araç gitme eğiliminde ve buna alışıyor. İkinci durumda ise durdunuz. Auto hold devrede. Gaza çok hafif dokundunuz. Yani gazı uyandırmak olarak düşünebilirsiniz.  Ve araç ilk önce kendi salınımıyla ve dsg' nin kendi çekiş ile hareket aldınız ve gaza basıntınız. Eğer buna alışırsa kalkışlarınızda ani öne atlamalar olmaz. 

 

''erken >Normal>Geç seçeneklerinden hangisi daha kullanışlı olur? ''

@Recep Gül  Geç bırakmayı tercih etmelisin Recep Hocam.  Erken bırakınca daha fazla öne sıçrama yapabilir  :)  

Ayrıca gaz bir kez dokunup çekmek 2.de gaza basmak hareketini sağlamak her zaman en mantıklı olanıdır.

 
''erken >Normal>Geç seçeneklerinden hangisi daha kullanışlı olur? ''

@Recep Gül  Geç bırakmayı tercih etmelisin Recep Hocam.  Erken bırakınca daha fazla öne sıçrama yapabilir  :)  

Ayrıca gaz bir kez dokunup çekmek 2.de gaza basmak hareketini sağlamak her zaman en mantıklı olanıdır.
Değerli yorumunuz için teşekür ederim ender hocam, şimdilik "Erken" olarak ayarladım, yarın sürüşte duruma göre bakıp sizin dediğiniz gibide deneyeceğim. 

Ayrıca gaz bir kez dokunup çekmek 2.de gaza basmak hareketini sağlamak her zaman en mantıklı olanıdır.

1 aylık süre zarfında hep bu şekilde kullanmaya çalıştım, fakat arada ayar kaçmaları oldu tabii. Bu ayar kaçmalarıda aracın kendini öne atmasına sebep oldu. Genellikle kırmızı ışıkta en önde beklerken oluyor, sanırım önde beklediğimde stres oluyorum.(Türkiye'den kalma korna sesleri alışkanlığı)  :D

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam her iki şekilde de denedim, bana pek farklı gelmedi, sanki aynı şey devam ediyor gibi, ama sanki biraz daha yumuşamış gibi de geldi, pek anlamadım doğrusu. 

 
Geç yapması güçlü kalkış gerektirecektir aracın freni bırakması için.

Erken yapması ise daha hafif kalkış denemelerinde aracın freni bırakması için.

Autohold kullanmıyorsanız, kodlamayı değiştirmeye gerek yok. Ben kullanmadığım için yapmadım bu kodlamayı.
Üstad güçlü kalkış derken fren saniyesinimi uzatıyor yoksa meyile göre daha şiddetli mi fren yapıyor?

 
Üstad güçlü kalkış derken fren saniyesinimi uzatıyor yoksa meyile göre daha şiddetli mi fren yapıyor?
Güçlü kalkış derken gaza basmaktan kastettim, auto hold freni tutarken bayırda yeterince güç (gaz) vermezsem frenleri bırakmıyordu.

Erken e alınca belki daha kolay bırakabilir diye tahmin ediyorum. Kesinlik içermiyor söylediğim şey , mantıken düşününce doğru geldi.. benim de bu kodlamayı yapıp denemem lazım.

 
Aylar sonra bugün iki araca da baktım bu kodlama için.

2013 olanında zaten early seçili imiş. Late olanı seçip denedim bir fark hissedemedim.

2018 olanında normal seçili idi, değeri değiştirince araç "hata:manevra park freni devre dışı" vb uyarılar verdi ekranda, korktum geri eski haline çevirdim.

 
Aylar sonra bugün iki araca da baktım bu kodlama için.

2013 olanında zaten early seçili imiş. Late olanı seçip denedim bir fark hissedemedim.

2018 olanında normal seçili idi, değeri değiştirince araç "hata:manevra park freni devre dışı" vb uyarılar verdi ekranda, korktum geri eski haline çevirdim.
O anlık bir hata hocam, kontağı kapatıp açtıktan sonra gidiyor. 

 
Selamlar herkese , 1.2 tsi dsg 2015 aracım, her zaman auto hold açık kullanıyorum. bazen rampada ışıkta beklerken auto hold aktiftken gazladığımda arabanın o güçle kendini taşıyamayıp az bir şey arkaya akıttığı oluyor.Çoğu zaman ise tam kalkacağı zaman bırakıyor freni(hiç akıtmıyor). 
 Akıtma olayı ise; çok yakın bir zamanda yokuşta park ederken auto hold devrede olmasına rağmen bayağı bi gazladım ama araç boştaymışçasına tak diye arkadaki aracın tamponuna girdi.Bu durumu hiçbi şekilde çözemedim. Sanırsınız R’ye atıpta gazlamışçasına girdi arkadaki arabaya. 
Tamponda ve plakada az bi yamulma oldu.
Motor küçük diye kaldıramadı mı bilmiyorum ama arabadan değil ama motordan soğuttu beni.

auto hold u kapatınca ise zaten tümden kayma oluyor rampa yerlerde... açıkken bir de şu dezavantajı var, çok çok hafif akan trafikte bi bakıyorsun bi anda kitliyor ve o eylemsizlikle kötü sarsılma yaşıyor insan. 
benim istediğim ışıkta durduğumda devrede olsun, ama normal kullanımda hemen devreye almasın (Sarsılma yapmasın durmaya yakın olan gidişlerde). Bu durum için “Late” mi yapmam gerekiyor acaba? :)  
@Ender @Recep Gül @tiesay ve bilgisi dahilinde olan herkese sorum :)  

şimdiden teşekkürler

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@muhammedakgunesHocam aracınızda autohold un "normal" modunda olduğunu var sayarak,

Yokuş senaryonuz için seçilmesi gereken "late" olandır. Aracı kaldırmak için daha fazla güç gerektiğinden autohold bıraktığında mevcut motor gücü güç geri kaçmanızı engeller.

Ancak dur kalk trafikte bu ayar konforu azaltabilir, araya başka araçların dalması veya kalkış esnasında auto freni bırakınca eskiye nazaran daha hızlı öne atılma vs. deneyimleyebilirsiniz. 

Eğer güzergahınızda bahsi geçen yokuş nadirse ve arkaya kaçırma olayını da bir defaya mahsus yaşadıysanız bence ayarları değiştirmeye gerek yok. Dik bir yokuşta kalkış esnasında gaz pedalına daha fazla basarsanız sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum. 

Son olarak aracın mevcut modunda bir bakın, eğer early seçiliyse onu tabi ki normal e alın. 

 
Selamlar herkese , 1.2 tsi dsg 2015 aracım, her zaman auto hold açık kullanıyorum. bazen rampada ışıkta beklerken auto hold aktiftken gazladığımda arabanın o güçle kendini taşıyamayıp az bir şey arkaya akıttığı oluyor.Çoğu zaman ise tam kalkacağı zaman bırakıyor freni(hiç akıtmıyor). 
 Akıtma olayı ise; çok yakın bir zamanda yokuşta park ederken auto hold devrede olmasına rağmen bayağı bi gazladım ama araç boştaymışçasına tak diye arkadaki aracın tamponuna girdi.Bu durumu hiçbi şekilde çözemedim. Sanırsınız R’ye atıpta gazlamışçasına girdi arkadaki arabaya. 
Tamponda ve plakada az bi yamulma oldu.
Motor küçük diye kaldıramadı mı bilmiyorum ama arabadan değil ama motordan soğuttu beni.

auto hold u kapatınca ise zaten tümden kayma oluyor rampa yerlerde... açıkken bir de şu dezavantajı var, çok çok hafif akan trafikte bi bakıyorsun bi anda kitliyor ve o eylemsizlikle kötü sarsılma yaşıyor insan. 
benim istediğim ışıkta durduğumda devrede olsun, ama normal kullanımda hemen devreye almasın (Sarsılma yapmasın durmaya yakın olan gidişlerde). Bu durum için “Late” mi yapmam gerekiyor acaba? :)  
@Ender @Recep Gül @tiesay ve bilgisi dahilinde olan herkese sorum :)  

şimdiden teşekkürler
Aynı sorunu yaşadığımda servise gittiğimde bu sorunu servis elemanına anlattım, bizzat kendi sürüş yaptı, dik bir rampaya geçip autohold 'u aynı şekilde denedi, ve araç geri kaçtı. Bu durumun normal olduğunu böyle dik yokuşlarda geri kaçmasının normal olduğunu söyledi gaza biraz daha fazla basmak gerekiyor dedi. 

Autohold değerini late  ve early yapıp denedim, fakat pek bir farkını göremedim. Tekrar normale aldım. 

 
@muhammedakgunesHocam aracınızda autohold un "normal" modunda olduğunu var sayarak,

Yokuş senaryonuz için seçilmesi gereken "late" olandır. Aracı kaldırmak için daha fazla güç gerektiğinden autohold bıraktığında mevcut motor gücü güç geri kaçmanızı engeller.

Ancak dur kalk trafikte bu ayar konforu azaltabilir, araya başka araçların dalması veya kalkış esnasında auto freni bırakınca eskiye nazaran daha hızlı öne atılma vs. deneyimleyebilirsiniz. 

Eğer güzergahınızda bahsi geçen yokuş nadirse ve arkaya kaçırma olayını da bir defaya mahsus yaşadıysanız bence ayarları değiştirmeye gerek yok. Dik bir yokuşta kalkış esnasında gaz pedalına daha fazla basarsanız sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum. 

Son olarak aracın mevcut modunda bir bakın, eğer early seçiliyse onu tabi ki normal e alın. 
İlk fırsatta bakacağım hocam, teşekkür ediyorum aktardıklarınız için.

 
Aynı sorunu yaşadığımda servise gittiğimde bu sorunu servis elemanına anlattım, bizzat kendi sürüş yaptı, dik bir rampaya geçip autohold 'u aynı şekilde denedi, ve araç geri kaçtı. Bu durumun normal olduğunu böyle dik yokuşlarda geri kaçmasının normal olduğunu söyledi gaza biraz daha fazla basmak gerekiyor dedi. 

Autohold değerini late  ve early yapıp denedim, fakat pek bir farkını göremedim. Tekrar normale aldım. 
Eğer öyle çok fark olmayacaksa sadece normalde mi ona bakacağım. Değilse normale alacağım. Bu durumda tek sıkıntı şu kalmış oluyor, malum istanbul; trafikteyken ufak ufak ilerlemelerde araç hareket ederken bi anda kitletebiliyor sarsıyor insanı... bu problem için yapacak tek şey manuel olarak kapatmak sanırım.. onda da unutuyor tabi insan bazen kapatmayı

 
1.0 veya  1.2 gibi küçük hacimli araçlarda ve dizel araçlarda gaz için az daha fazla  basmak -kullanmak gerekli bu tip konularda. 

Normal şartlarda eğimin durumuna bağlı olarak farklı tepkiler almak mümkün olsa da en sağlıklısı: İyice basılmış fren pedali arkasında gaza yumuşak ve az değilde gerçek kalkış için gerekli olan gücü verebilecek çek,lde gaza basmak yeterli olacaktır. Keyifli Forumlar dilerim.

 


Geri
Üst Alt