120 Km/h Üzeri Hızlarda Sarsıntı Sorunu


yaw ben de kuruntu mu yapıyorum bilmiyorum ama;

sportmaxx'ler fabrika çıkışı gelmişti 220 civarlarında kadar süzülerek gitmişti araba.

hankook kış lastiklerinden sonra 150 civarında başlayan bir titreşim var araçta. bunu yan koltukta oturan kişiler de hissediyor. 150'ye kadar hiç bi sıkıntı yok, ip gibi.

direksiyonda minimum bi titreşim var. sağa sola çekme hiç yok.

lastikleri takan yer balansını mı yapamadı acaba. yoksa kış lastiğinde böyle şeyler olur mu o hızlarda?

 

@maniax balans 120km hızlarda belli olur,direksiyonda titreme olur. Lastiğin durumuda balans makinesinde belli olur,tabanda sorun varmı filan. Lastiğin üretim tarihi nedir? Hız grubu ve modeli?

Balansı bozuk lastiği jant içeriden yer,siyah tozlar jantın içerisine dolar. Lastikçi bir göz atsın derim. Benim lastikler ug8 205/55/16 91T  210 gidiyorum saat gibi. Zaten hız grubu T max hızı 190km, 20 ilave ediyorum:)

 
@maniax hocam tekeri yeni taktıysan bı hafta bin 100-130 km yol yap lastik jant a oturur git lastikci blans yapsın hiç bişey kalmaz yag gibi gidersin

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
maniax dedi:
yaw ben de kuruntu mu yapıyorum bilmiyorum ama;

sportmaxx'ler fabrika çıkışı gelmişti 220 civarlarında kadar süzülerek gitmişti araba.

hankook kış lastiklerinden sonra 150 civarında başlayan bir titreşim var araçta. bunu yan koltukta oturan kişiler de hissediyor. 150'ye kadar hiç bi sıkıntı yok, ip gibi.

direksiyonda minimum bi titreşim var. sağa sola çekme hiç yok.

lastikleri takan yer balansını mı yapamadı acaba. yoksa kış lastiğinde böyle şeyler olur mu o hızlarda?
Değerli Murat Hocam;

Kış lastiklerinde üst hız sınırı düşük tutulmuştur; çünkü  genellikle bu hızlara çıkılacak yol koşulları mümkün olmaz diyerek..

Gizli buz olur, açık bir yolda bir tepenin/dağın gölgesi düşen kısım buzlanma yapar, bir dağdan aşağı taşkın su iner sıcak topraktan nispeten soğuk zemine gelince donar...

İzmir'de Ankara istikameti Kemalpaşa'ya doğru çıkışında sağda mezarlığı geçer geçmez rampaların bitiminde tam da bu söylediklerimin hepsinin birleşkesi bir yer vardır mesela..

Aydın-Denizli arasında yılın 4-5 ayı buzlanma yapan rampaların bitimi dağ yolu vardır..

Bu iki örnek sadece...

Aman Murat Hocam...

O balans vuruntusunu yaptırmayın.. Her titreşim hissedince bu sözlerimi hatırlayınız:

"Sizin gibi değerli insanlara aramızda görmeye ihtiyacımız var.."

 
@Newerdais

hocam üretim tarihi 32/2015. 225/45/17 91H hankook winter i-cept 2

@ugurgoncu_02

takılalı 2 ay oldu neredeyse. ama dediğiniz lastikçi de söylemişti. şu an yaptığımız balansın bir anlamı yok, sıfır lastiği biraz kullandıktan sonra oturacak ve balans ihtiyacın olacak demişti.

@silvershadow

aslında dediğiniz daha mantıklı hocam :) hem benim için de kendimi frenleme şansı doğuruyor. bir de lastikleri sök tak tam bir merasim. şifreli bijonun kırılma riski de var. sanırım elletmicem.

 
Bi güncelleme yapayım.

Perşembe günü uzun yola gittim. Lastik havalarını özellikle hava basınç makinesinin doğruluğunu bildiğim bi yerde ayarladım. Yolda müsait olunca denemek istedim 110 Km ye kadar sorun yok ama 120 130 bandına yaklaştıkça sarsıntı hissedilmeye başladı. Hız arttıkça sarsıntı da arttı 210 Km ye kadar çıktım araç  güven vermedi bi yerden bişeyler kopacak çıkacak gibiydi sanki. Bi dahada basmadım 110 120 gittim geldim. Gelir gelmez lastikçiye gittim tek tek lastikler ve jantlar kontrol edildi, balansları ayarlandı. Düzeldi ümidiyle denemek için yola çıktım yine aynı şekilde 120 den sonra sarsıntı başladı. Tekrar sanayiye geri döndüm sorunun sebebi aks bilyalarından kaynaklanabileceğini söylüyorlar. Aracım garanti dahilinde olduğu için bi işlem yaptırmadım. Pazartesi günü servisi arayacağım. Bakım için gittiğimde servisin önündeki yolun radar bölgesi olduğunu aracı deneyemeyeceklerini söylemişlerdi. Bakalım şimdi ne diyecekler. Anlayamadığım olay servisin bunu test edecek yada anlayabilecek bi kapasitesi bi ekipmanı yok mu? 

 
Cuma günü arkadaşın aracını direksiyon sertleşme ve sağa çekme problemleri için servise götürdük. Test sürüşünde sadece çekme var dediler. Rot ayarı için sanayiye yönlendirdiler. Aslında önemli sayılabilecek bir konuda servisin daha gelişmiş tespit unsurlarına sahip olması beklenir. Ayarı dışarıya ihale etmeleri de hoş değil.

 
@alper32 Sizde yine sorun tespitini yapmışlar :)  Yürüyen aksam birde canımızı emanet ediyoruz. Bakalım süreç ne olacak..

 
Bi güncelleme yapayım.

Perşembe günü uzun yola gittim. Lastik havalarını özellikle hava basınç makinesinin doğruluğunu bildiğim bi yerde ayarladım. Yolda müsait olunca denemek istedim 110 Km ye kadar sorun yok ama 120 130 bandına yaklaştıkça sarsıntı hissedilmeye başladı. Hız arttıkça sarsıntı da arttı 210 Km ye kadar çıktım araç  güven vermedi bi yerden bişeyler kopacak çıkacak gibiydi sanki. Bi dahada basmadım 110 120 gittim geldim. Gelir gelmez lastikçiye gittim tek tek lastikler ve jantlar kontrol edildi, balansları ayarlandı. Düzeldi ümidiyle denemek için yola çıktım yine aynı şekilde 120 den sonra sarsıntı başladı. Tekrar sanayiye geri döndüm sorunun sebebi aks bilyalarından kaynaklanabileceğini söylüyorlar. Aracım garanti dahilinde olduğu için bi işlem yaptırmadım. Pazartesi günü servisi arayacağım. Bakım için gittiğimde servisin önündeki yolun radar bölgesi olduğunu aracı deneyemeyeceklerini söylemişlerdi. Bakalım şimdi ne diyecekler. Anlayamadığım olay servisin bunu test edecek yada anlayabilecek bi kapasitesi bi ekipmanı yok mu? 
Dostum bu sorun bizim araçlarda da var, ancak belli hız aralıklarında. Mesela Focus'da 110km/h ile 140km/h arasında iken Golf'te 140km/h ile 160km/h arasında oluyor. Bunu servise gittiğimde sormuştum "Araç alınalı 2 ay olmadı bu normal mi ?" diye. "Çukura vs girdikçe tekerlerin balans ayarı bozulur, normaldir." cevabını vermişlerdi. Saçma gelmişti araç daha 1000km olmamış balans ayarı ne bozulacak sanki sürekli taşra yollarda kullanıyoruz.  8|

Konunun takipçisiyim.

 
Dostum bu sorun bizim araçlarda da var, ancak belli hız aralıklarında. Mesela Focus'da 110km/h ile 140km/h arasında iken Golf'te 140km/h ile 160km/h arasında oluyor. Bunu servise gittiğimde sormuştum "Araç alınalı 2 ay olmadı bu normal mi ?" diye. "Çukura vs girdikçe tekerlerin balans ayarı bozulur, normaldir." cevabını vermişlerdi. Saçma gelmişti araç daha 1000km olmamış balans ayarı ne bozulacak sanki sürekli taşra yollarda kullanıyoruz.  8|

Konunun takipçisiyim.
Balanslar sağlam bakalım bu sefer ne diyecekler :)

 
değerli hocam benim başıma geldi bu olay düzgün bir jant düzeltme ve rot balanscıya gidin arka lastiklerin balansından araç kasa sallıyor 110 ila 130 arası aynı olayı yaşadım arka koltuklar sallanıyordu

 
@Onur 

gecenlerde tam 110-120 civarında direksiyonda titreşim sorunu nedeniyle lastikciye gittim. Balans yerlerde geziyodu. 90 gr falan ağırlık istiyordu sol ön lastik. Yazlıklarımı takan arkadaş zerre yapmamış balansini. Şu an ip gibi

fakat burada bir farklı durum var. senin titreşim yuksek hızlara dek sürüyor. balans problemi genelde belirli bir hız araliginda olur bildiğim kadarıyla. 

rot başları vs de kontrol edilse iyi olur bence

 
Rot ayarı direksiyon bir tarafa çekiyorsa gereklidir. Balans ise 110-120 km sabit hızda giderken titreşim yapar hız arttıkça titreşim azalır ve kaybolur. Hız arttıkça titreşim artıyor ise yürüyen aksamda başka bir sorun var demektir.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
değerli hocam benim başıma geldi bu olay düzgün bir jant düzeltme ve rot balanscıya gidin arka lastiklerin balansından araç kasa sallıyor 110 ila 130 arası aynı olayı yaşadım arka koltuklar sallanıyordu
Hocam yorumunuz için teşekkür ederim. Lastikler ve jantlar tek tek kontrol edildi tekrar balansları yapıldı fakat sorun halen devam etmekte.

@Onur 

gecenlerde tam 110-120 civarında direksiyonda titreşim sorunu nedeniyle lastikciye gittim. Balans yerlerde geziyodu. 90 gr falan ağırlık istiyordu sol ön lastik. Yazlıklarımı takan arkadaş zerre yapmamış balansini. Şu an ip gibi

fakat burada bir farklı durum var. senin titreşim yuksek hızlara dek sürüyor. balans problemi genelde belirli bir hız araliginda olur bildiğim kadarıyla. 

rot başları vs de kontrol edilse iyi olur bence
Abi lastikçide aynı şeyden bahsetti düzeleceğini söyledi test ettim geri geldim. Daha önce bi megane 3 de başlarına gelmiş aks bilyalarından olabileceğini söyledi

Rot ayarı direksiyon bir tarafa çekiyorsa gereklidir. Balans ise 110-120 km sabit hızda giderken titreşim yapar hız arttıkça titreşim azalır ve kaybolur. Hız arttıkça titreşim artıyor ise yürüyen aksamda başka bir sorun var demektir.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Dediğiniz gibi hocam hız arttıkça şiddeti artıyor. Bilmiyorum ne çıkacak

 

@Onur

degerli hocam şaşırdım inanın araç kaç bın kmde herhangi bir hasarı falanda yok degilmi problemi biraz daha açık yazarmısınız aklıma geleni söyledim ama konuyu biraz daha açarsak sorunu çözebilmeyi çok isterim  s=s20

 

Geri
Üst Alt