AhmetCakmak
Yönetici
Golf 8 itibariyle, Golf 7 ile adı geçen Trendline(Midline Plus), Comfortline ve Highline üçlüsünün yerine Golf, Life ve Style donanım paketlerinin geldiği duyuruldu. Her ne kadar donanım seviyeleri ülkelere göre farklılık gösterse de göze çarpan bazı değişiklikler de vardı.
Bunlardan bazıları şu şekilde:
Matrix LED far sistemi
Audi'lerde uzun bir süredir kullanılan matrix LED ön far teknolojisi ilk olarak 2018 Volkswagen Touareg'de görülmüştü. Geçtiğimiz aylarda makyajlanan Passat da buna benzer elemanlara kavuştuktan sonra 2020 Golf 8'de de matrix LED'lerle karşılaşıyoruz.
Opsiyon listesinde yer alan "IQ.Light LED" teknolojisi her bir farda 22 tane modülden oluşuyor. Kayar sinyal özelliği taşıyan bu parça karşıdan gelen trafiğe göre ilgili LED'leri kapatarak diğer sürücülerin gözlerinin kamaştırılmasını önlüyor.
Mobile Key (Mobil Anahtar)
Akıllı telefonlar günümüzde birçok cihazı gereksiz kılıyor. Volkswagen, Samsung telefonlarda anahtarın yerini alabilecek bir mobil anahtar teknolojisi sunmaya başladı.
Akıllı telefonunuzu sadece kapı kolu etrafına getirip kilidi açmanızı, içeride ise merkezi konsola yerleştirilen bir cepten aracı çalıştırmanızı sağlayan sistem sadece ilk kullanımda sisteme bağlantı istiyor. Bu anahtar isteğe göre kopyalanabiliyor, yani daha sonra arkadaşlarınızın ya da ailenizin kullanması için bu sistemi onlara yollayabiliyorsunuz
Ekli dosyayı görüntüle 24644
Hafif Hibrit Motorlar
Volkswagen, yakıt tüketimini ve emisyonları azaltmak adına yeni Golf'ü 48 Volt hafif hibrit sisteminden beslenen yeni eTSI benzinli motorlarla satışa sunacak.
1.0 litrelik versiyonu 110; 1.5 litrelik versiyonu 130 ve 150 bg üreten Golf eTSI ailesi sadece 7 ileri DSG şanzımanla alınabilecek.
48 Volt'luk kayışlı marş motoru, 48 Volt lityum iyon batarya ünitesi ve fren enerjisi geri kazanım fonksiyonuna sahip eTSI'larda tüketimi daha da düşürmek için "süzülme modu" da kullanılmış. Elektrik desteğinin ivmelenme performansını da geliştirdiğini not düşelim.
Innovision Cockpit
45 yıl, 35 milyon satış ve 7 jenerasyon sonunda Volkswagen Golf, analog gösterge paneline veda ediyor. Giriş seviyesinde bile sunulan dijital gösterge panelinin boyutu 10.25" olarak açıklandı. Ona eşlik eden multimedya ekranı ise giriş paketlerinde 8.25, üst versiyonlarda 10.0 inç olacak.
Kompakt hatch modellerinde tamamen dijital paketi daha önce Mercedes A-Serisi'nde görmüştük ancak onları 10'ar inç yapmak için ekstra ücret ödemeniz gerekiyor. Volkswagen, "fiyat bandında" Touareg'den taşınan Innovision Cockpit'i standart olarak sunan ilk marka olduğunun altını çiziyor.
Ekli dosyayı görüntüle 24645
Head-up Display
Birçok otomobilde konsol üzerine yerleştiren ayrı bir cam parçaya yansıtılan head-up display, Volkswagen Golf 8'de doğrudan ön cama veriliyor. Navigasyon ve hız gibi bilgiler bu panelde sürücünün görüş alanına yansıtılıyor.
Ekli dosyayı görüntüle 24655
Travel Assist
Travel Assist sistemini ilk olarak makyajlı Passat'ta görmüştük. Şimdi Golf 8'de de karşımıza çıkan sistem 210 km/s hıza kadar yarı otonom sürüş sağlıyor.
Adaptif hız sabitleyici ve şerit takip asistanından beslenen Travel Assist'te sürücünün sürekli dikkatini yola vermesi gerekiyor. Direksiyona yerleştirilen sensör sürücünün elini algılamazsa 15 saniye içinde sesli ve görsel uyarılar veriyor. Yine de direksiyona temas olmazsa acil durum yardımcısı Golf'ü güvenli bir şekilde kenara çekiyor.
Ekli dosyayı görüntüle 24654
Dijital Panelli; Far Anahtarı , Ön/Arka Cam Isıtma ve Yolcu Klima Paneli
Yüzyıllardır kullanılan far anahtarı, yerini ön ve arka cam ısıtmayı da içeren dijital bir panele bırakmış. Sis farı, normal far gibi fonksiyonları da kumanda edebildiğiniz dijital eleman gösterge panelinin solunda ve eskisinden hatırı sayılır miktarda yüksekte, bu da ergonomiye artı puan katıyor.
Ekli dosyayı görüntüle 24648 Ekli dosyayı görüntüle 24661
Elektronik DSG Kolu
Golf 8'de otomatik şanzıman opsiyonunu seçenler artık çok daha küçük bir vites koluyla karşılaşacak. Elektronik sisteme geçiş yapan DSG sayesinde merkezi konsolda çok daha az yer kaplayan bir kol var; bu da ekstra saklama alanı sağlamış.
Ekli dosyayı görüntüle 24647
Car2X
Volkswagen'de bir ilk olan Car2X, Golf 8'in 800 metre menzilde trafikteki diğer araçlarla ve trafik altyapı sistemleriyle iletişim kurmasını sağlıyor. Milisaniyede aktarım yapan sistem sayesinde diğer otomobillere tehlike, yol çalışması ve kaza gibi bilgiler yollanabiliyor.
Car2X, Avrupa Birliği standartlarına uygun olduğu için benzer sistemleri taşıyan tüm otomobillerle iletişime geçebiliyor.
Ekli dosyayı görüntüle 24652
Üç Bölgeli Klima
Yeri yerinden oynatacak bir yenilik değil ancak Golf 8 ile bu donanım, ilk kez lüks olmayan bir kompakt modelde görüldü. Resmi adı Air Care Climatronic olan dijital klima sistemi "taze hava" ve "sıcak el" gibi önceden ayarlanmış programlara sahip. Bu donanım sadece en üst paket Style'da sunulacak.
Ekli dosyayı görüntüle 24643
Yeni Anahtar
Türkiye'ye gelecek araçlarda da anahtarsız çalıştırma olacak mı bilinmiyor ama bu anahtara bakacak olursak tüm ülkelerde anahtarsız çalıştırma standart olacak gibi gözüküyor. Böyle bir anahtardan metal bir anahtar ucu çıkmaz sanırım. Zaten yukarıda belirttiğimiz "Mobile Key" özelliği ile anahtara ihtiyaç kalmayacak.
Bunlardan bazıları şu şekilde:
Matrix LED far sistemi
Audi'lerde uzun bir süredir kullanılan matrix LED ön far teknolojisi ilk olarak 2018 Volkswagen Touareg'de görülmüştü. Geçtiğimiz aylarda makyajlanan Passat da buna benzer elemanlara kavuştuktan sonra 2020 Golf 8'de de matrix LED'lerle karşılaşıyoruz.
Opsiyon listesinde yer alan "IQ.Light LED" teknolojisi her bir farda 22 tane modülden oluşuyor. Kayar sinyal özelliği taşıyan bu parça karşıdan gelen trafiğe göre ilgili LED'leri kapatarak diğer sürücülerin gözlerinin kamaştırılmasını önlüyor.
Mobile Key (Mobil Anahtar)
Akıllı telefonlar günümüzde birçok cihazı gereksiz kılıyor. Volkswagen, Samsung telefonlarda anahtarın yerini alabilecek bir mobil anahtar teknolojisi sunmaya başladı.
Akıllı telefonunuzu sadece kapı kolu etrafına getirip kilidi açmanızı, içeride ise merkezi konsola yerleştirilen bir cepten aracı çalıştırmanızı sağlayan sistem sadece ilk kullanımda sisteme bağlantı istiyor. Bu anahtar isteğe göre kopyalanabiliyor, yani daha sonra arkadaşlarınızın ya da ailenizin kullanması için bu sistemi onlara yollayabiliyorsunuz
Ekli dosyayı görüntüle 24644
Hafif Hibrit Motorlar
Volkswagen, yakıt tüketimini ve emisyonları azaltmak adına yeni Golf'ü 48 Volt hafif hibrit sisteminden beslenen yeni eTSI benzinli motorlarla satışa sunacak.
1.0 litrelik versiyonu 110; 1.5 litrelik versiyonu 130 ve 150 bg üreten Golf eTSI ailesi sadece 7 ileri DSG şanzımanla alınabilecek.
48 Volt'luk kayışlı marş motoru, 48 Volt lityum iyon batarya ünitesi ve fren enerjisi geri kazanım fonksiyonuna sahip eTSI'larda tüketimi daha da düşürmek için "süzülme modu" da kullanılmış. Elektrik desteğinin ivmelenme performansını da geliştirdiğini not düşelim.
Innovision Cockpit
45 yıl, 35 milyon satış ve 7 jenerasyon sonunda Volkswagen Golf, analog gösterge paneline veda ediyor. Giriş seviyesinde bile sunulan dijital gösterge panelinin boyutu 10.25" olarak açıklandı. Ona eşlik eden multimedya ekranı ise giriş paketlerinde 8.25, üst versiyonlarda 10.0 inç olacak.
Kompakt hatch modellerinde tamamen dijital paketi daha önce Mercedes A-Serisi'nde görmüştük ancak onları 10'ar inç yapmak için ekstra ücret ödemeniz gerekiyor. Volkswagen, "fiyat bandında" Touareg'den taşınan Innovision Cockpit'i standart olarak sunan ilk marka olduğunun altını çiziyor.
Ekli dosyayı görüntüle 24645
Head-up Display
Birçok otomobilde konsol üzerine yerleştiren ayrı bir cam parçaya yansıtılan head-up display, Volkswagen Golf 8'de doğrudan ön cama veriliyor. Navigasyon ve hız gibi bilgiler bu panelde sürücünün görüş alanına yansıtılıyor.
Ekli dosyayı görüntüle 24655
Travel Assist
Travel Assist sistemini ilk olarak makyajlı Passat'ta görmüştük. Şimdi Golf 8'de de karşımıza çıkan sistem 210 km/s hıza kadar yarı otonom sürüş sağlıyor.
Adaptif hız sabitleyici ve şerit takip asistanından beslenen Travel Assist'te sürücünün sürekli dikkatini yola vermesi gerekiyor. Direksiyona yerleştirilen sensör sürücünün elini algılamazsa 15 saniye içinde sesli ve görsel uyarılar veriyor. Yine de direksiyona temas olmazsa acil durum yardımcısı Golf'ü güvenli bir şekilde kenara çekiyor.
Ekli dosyayı görüntüle 24654
Dijital Panelli; Far Anahtarı , Ön/Arka Cam Isıtma ve Yolcu Klima Paneli
Yüzyıllardır kullanılan far anahtarı, yerini ön ve arka cam ısıtmayı da içeren dijital bir panele bırakmış. Sis farı, normal far gibi fonksiyonları da kumanda edebildiğiniz dijital eleman gösterge panelinin solunda ve eskisinden hatırı sayılır miktarda yüksekte, bu da ergonomiye artı puan katıyor.
Ekli dosyayı görüntüle 24648 Ekli dosyayı görüntüle 24661
Elektronik DSG Kolu
Golf 8'de otomatik şanzıman opsiyonunu seçenler artık çok daha küçük bir vites koluyla karşılaşacak. Elektronik sisteme geçiş yapan DSG sayesinde merkezi konsolda çok daha az yer kaplayan bir kol var; bu da ekstra saklama alanı sağlamış.
Ekli dosyayı görüntüle 24647
Car2X
Volkswagen'de bir ilk olan Car2X, Golf 8'in 800 metre menzilde trafikteki diğer araçlarla ve trafik altyapı sistemleriyle iletişim kurmasını sağlıyor. Milisaniyede aktarım yapan sistem sayesinde diğer otomobillere tehlike, yol çalışması ve kaza gibi bilgiler yollanabiliyor.
Car2X, Avrupa Birliği standartlarına uygun olduğu için benzer sistemleri taşıyan tüm otomobillerle iletişime geçebiliyor.
Ekli dosyayı görüntüle 24652
Üç Bölgeli Klima
Yeri yerinden oynatacak bir yenilik değil ancak Golf 8 ile bu donanım, ilk kez lüks olmayan bir kompakt modelde görüldü. Resmi adı Air Care Climatronic olan dijital klima sistemi "taze hava" ve "sıcak el" gibi önceden ayarlanmış programlara sahip. Bu donanım sadece en üst paket Style'da sunulacak.
Ekli dosyayı görüntüle 24643
Yeni Anahtar
Türkiye'ye gelecek araçlarda da anahtarsız çalıştırma olacak mı bilinmiyor ama bu anahtara bakacak olursak tüm ülkelerde anahtarsız çalıştırma standart olacak gibi gözüküyor. Böyle bir anahtardan metal bir anahtar ucu çıkmaz sanırım. Zaten yukarıda belirttiğimiz "Mobile Key" özelliği ile anahtara ihtiyaç kalmayacak.
Moderatör tarafında düzenlendi: