Sürüş profili seçme Özelliği (PDA)


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,340
İsim
Murat İNCİ
Sürüş profili seçme Özelliği

Opsiyonel donanım kodu: PDA

Tutarı: 393,5  TL. (Vergiler dahil)

Muafiyet ve Zorunluluklar: 1.2 Motorlu araçlarla alınamaz



Sürüş profili seçme


Sürüş profili seçici (Driving profile selector) bizdeki opsiyonel donanım listesindeki adıyla "Sürüş Profil Seçme Özelliği" kendi başına Comfort, Normal, Eco, Sport  ve  ayrıca ayarlarını sizin yapmanıza izin verdiği "Individual" denen kişiselleştirilmiş bir ayar moduna da sahiptir. İlk jenerasyonda üç olan sürüş modları sonrakilerde geliştirilmiştir.

Sürüş modundan hangisini seçimi kısayol tuşu olan vites konsolunun yanındaki tuşa basarak medya ekranında çıkan ayar ekranından veya sürüş yardımcıları menüsünden yapılır.

Yapılan bu ayarlarla:

1. Direksiyon: Direksiyon tepkilerini hızlandırıp yavaşlatabileceğiniz spor veya normal mod seçilerek kontrol edilebilir.

2. Motor: Motor tepkilerini hızlandırıp yavaşlatabileceğiniz spor veya normal mod seçilerek kontrol edilebilir.

3. Farlar: Bi-Xenon farlara sahipseniz Farların virajlarda hareketlerinin hızını kontrol edebileceğiniz anlamına gelir.

https://youtu.be/MwsKOx-wmiA

Gelelim sürüş Profili seçimine...

Medya ekranı görüntüsü şöyledir:

j5qojD.jpg


Araç DSG olacaksa Sürüş Profili Seçimi opsiyonu olmazsa olmazlardandır.

Çünkü aksi takdirde DSG kendisini meyilli yolda ve süzülme esnasında boşa almıyor. 

Sürüş Profili Seçiminde Eco modda süzülme haline geciyor, hem motor nefes alıyor, hem DSG dinleniyor ömrü uzuyor hem yakıt ekonomisi hem de araç içi ses azaldığından konforu artıyor.

manuel araçlarda ise olmazsa olmaz bir özellik değildir. DSG olmayınca yetişkinler için teknolojik oyuncaklardan biridir o kadar.

Eco modun devreye girme koşulları var...

Boşa alma; hafif meyilli yolda, yokuş aşağı ve 120km hız sınırına kadar görev yapar ve frene dokunur dokunmaz vitese alıp kompressör yaparak güvenlikten de  ödün vermez.

Ayrıca eco modu ayağınızı gazdan cektıgınız an araç kendını boşa alıp ekranda da bunu belırtıyor. yakıt tuketımıne etkısı hıssedılır düzeyde ve olumlu yönde

Fakat sürüş profili gaz, vites kutusu ve direksiyon hassasiyetini ayarlaması bakımından alınası bir opsiyon.

özellikle spor modda gaz tepkimesi oldukça canlanır ve motorun sesini duymaya başlarsınız. Hatta R veya GTI'da araç içi motor sesi simülasyonunun şiddetinni dahi ayarlamak mümkün.

Sürüş profili seçiminin ise 1.4 araçlarda alınabileceğini hatırlatalım.

 
Murat hocam, 1,2 motorda bu opsiyonun alınamama sebebi nedir acaba?

eğer motorun yapısından kaynaklanmıyorsa,

belki 2016 modellerde gelir mi diye umut edecem :)

çünkü şimdi kullandığım polo tam otomatik ve bu dediğiniz boşa alma durumu var, salınırken anında motor devir göstergesi 1000 devirin altına iniyor...

@silvershadow

2016 için comfortline'da 6,5" ekranın standart olması ve bu opsiyonun 1,2'de alınabilir olması diye beklentilerim var,

bir de 16" jant toronto'nun ülkeye girmesi... :'(

 
magic dedi:
Murat hocam, 1,2 motorda bu opsiyonun alınamama sebebi nedir acaba?

eğer motorun yapısından kaynaklanmıyorsa,

belki 2016 modellerde gelir mi diye umut edecem :)

çünkü şimdi kullandığım polo tam otomatik ve bu dediğiniz boşa alma durumu var, salınırken anında motor devir göstergesi 1000 devirin altına iniyor...

@silvershadow

2016 için comfortline'da 6,5" ekranın standart olması ve bu opsiyonun 1,2'de alınabilir olması diye beklentilerim var,

bir de 16" jant toronto'nun ülkeye girmesi... :'(
Benim de Golf GTE beklentim var :)

 
Murat hocam, 1,2 motorda bu opsiyonun alınamama sebebi nedir acaba?

eğer motorun yapısından kaynaklanmıyorsa,

belki 2016 modellerde gelir mi diye umut edecem :)

çünkü şimdi kullandığım polo tam otomatik ve bu dediğiniz boşa alma durumu var, salınırken anında motor devir göstergesi 1000 devirin altına iniyor...

@silvershadow

2016 için comfortline'da 6,5" ekranın standart olması ve bu opsiyonun 1,2'de alınabilir olması diye beklentilerim var,

bir de 16" jant toronto'nun ülkeye girmesi... :'(
Değerli Hocam;

Çok özür dilerim.

Henüz fark ettim mesajınızdaki mention'u.

Olasılıklar şöyle:

1. Bunun motor gücüyle alakası olmamalı.

Çünkü

1.6 TDI 110 beygirlik Highline ile alınabiliyor.

2. Bağımsız süspansiyonla ilgisi olamaz

çünkü: 1.6 TDI 110 beygirlik Highline ile alınabiliyor.

bana kalırsa sadece pazarlama stratejisi.

1.2 motoru cazip kılacak donanımlar verilmiyor DCC veya ACC veya sürüş profili seçimi veya Discover pro veya Vienna koltuklar..

Bir başka nedeni  de şu olabilir:

Tüm opsiyonel donanımlara, tüm motor ve donanım seçeneklerinde alma imkanı  verilseydi nerede kalırdı kendisini özel ve farklı hissetmesini sağlayacak detaylar?

 
Orhan Hoca dedi:
Murat hocam DCC ile farklı mıydı bu? Sürüş profili alınsa DCC yi kapsıyor mu?

@silvershadow

@chekich26
Değerli Üstadım;

DCC sürüş profilini kapsayan ve onun süspansiyonların sertliğini de ayarlama imkanı bakımından daha gelişmiş versiyonudur.

 
silvershadow dedi:
Murat hocam DCC ile farklı mıydı bu? Sürüş profili alınsa DCC yi kapsıyor mu?

@silvershadow

@chekich26
Değerli Üstadım;

DCC sürüş profilini kapsayan ve onun süspansiyonların sertliğini de ayarlama imkanı bakımından daha gelişmiş versiyonudur.
Hocam sadece sürüş profili alındığında vitesin yanında mode tuşu oluyor mu?

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Sefik dedi:
Murat hocam DCC ile farklı mıydı bu? Sürüş profili alınsa DCC yi kapsıyor mu?

@silvershadow

@chekich26
Değerli Üstadım;

DCC sürüş profilini kapsayan ve onun süspansiyonların sertliğini de ayarlama imkanı bakımından daha gelişmiş versiyonudur.
Hocam sadece sürüş profili alındığında vitesin yanında mode tuşu oluyor mu?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Doğrudur HOcam oluyor.

O tuş kısayol tuşudur.

Aynı menüye medya ekranında sürücü yardımcıları menüsünden de ulaşılabiliyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
silvershadow dedi:
Murat hocam DCC ile farklı mıydı bu? Sürüş profili alınsa DCC yi kapsıyor mu?

@silvershadow

@chekich26
Değerli Üstadım;

DCC sürüş profilini kapsayan ve onun süspansiyonların sertliğini de ayarlama imkanı bakımından daha gelişmiş versiyonudur.
Hocam sadece sürüş profili alındığında vitesin yanında mode tuşu oluyor mu?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Doğrudur HOcam oluyor.

O tuş kısayol tuşudur.

Aynı meniye medya ekranında sürücü yardımcıları menüsünden de ulaşılabiliyor.
Düğme olmadan da o ekrana ulaşabiliyorsak eğer yanlış hatırlamıyosam @MSE Muhammed Abi bu özelliği vagcom la açmış ancak tuş olmadığı için kullanamadığımızı söylemişti, düğmeye gerek yoksa özelliği de kullanabiliriz eğer o özellik bu özellikse,  yanlışsam Muhammed Abi düzeltsin :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
fcsrn dedi:
Murat hocam DCC ile farklı mıydı bu? Sürüş profili alınsa DCC yi kapsıyor mu?

@silvershadow

@chekich26
Değerli Üstadım;

DCC sürüş profilini kapsayan ve onun süspansiyonların sertliğini de ayarlama imkanı bakımından daha gelişmiş versiyonudur.
Hocam sadece sürüş profili alındığında vitesin yanında mode tuşu oluyor mu?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Doğrudur HOcam oluyor.

O tuş kısayol tuşudur.

Aynı meniye medya ekranında sürücü yardımcıları menüsünden de ulaşılabiliyor.
Düğme olmadan da o ekrana ulaşabiliyorsak eğer yanlış hatırlamıyosam @MSE Muhammed Abi bu özelliği vagcom la açmış ancak tuş olmadığı için kullanamadığımızı söylemişti, düğmeye gerek yoksa özelliği de kullanabiliriz eğer o özellik bu özellikse,  yanlışsam Muhammed Abi düzeltsin :)
Değerli Eren Kardeşim;

Bu menünün çıkması için bu donanımın bulunması gereklidir.

 
yani sunumu anlamaliyim dcc alaindiginda surus profili secme de beraberindemi geliyor

 
@silvershadow Murat hocam düğme dışında nasıl bir donanıma ihtiyaç oluyor acaba ?
 
chekich26 dedi:
yani sunumu anlamaliyim dcc alaindiginda surus profili secme de beraberindemi geliyor
Doğrudur Hocam.

Zaten donanımın tam ismi : "Adaptif Şasi kontrolü "DCC" ve Sürüş profili seçme"dir.

Detayları merak ediyorsanız BUrada :

http://www.golftutkusu.com/opsiyonlar-ve-atolye/adaptif-sasi-kontrolu-'dcc'-ve-surus-profili-secme-(pdd)/

 

MSE dedi:
@silvershadow Murat hocam düğme dışında nasıl bir donanıma ihtiyaç oluyor acaba ?
Değerli Muhammed Hocam;

Teknik/mühendislik altyapısını bilmemekle birlikte

Kesin olarak bildiğim seçtiğiniz profile göre direksiyon tepkilerini ve DSG'nin devirini ve de motorun gaza verdiği tepki hızını kontrol edebilen bir tür düzenleyici ünite var. Bu Chip Tuning yapanların kullandığı ünitenin benzeri olmalı.

Bu ünitenin herkeste olduğunu sanmam. Çünkü maliyettir bu. tek bir vidanın dahi maliyetinin hesaplandığı devasa sayılarda üretimde böylesi bir masrafa girilmez.

 

Geri
Üst Alt