Evet arkadaşlar herkese selamlar üç buçuk ay önce aldığım aracı paylaşmak istedim golf 6 ararken hiç hesapta olmayan bu passat çıktı temizliği almam için büyük etken oldu ve eksiklerini görmezden gelerek aldım şimdi başlayalım aracı tanıtmaya
2009 model Passat 1.4 tsı 122 hp manuel comfortline paket 34.500 km'deydi aracı aldığımda ilk günden bu güne doğuş oto bursa bakımlıydı ve aldığımda bakımıda olduğu için bende aynı şekilde serviste yaptırdım ve öylede devam ederim gibi duruyor.
Bakımla beraber bujiler , silecekler , silecek suyu sensörü arızalıydı oda değişti 1412 tl ödedim
Aracı aldığımda bakarsanız eğer ilgisiz olması dışında bir sorunu yoktu. Fakat umursamaz bir şekilde binilmiş lastikleri hiç değişmemiş ( tabi burda şunuda söylemem lazım 2010 öncesinde altıncı ay sonrası trafiğe çıkan araçlar bir sonraki model yılını yazarlardı benim aracımda 01.08.2008 trafiğe çıkışlı ve 11 senedir lastikler değişmemiş demekti ) tavan döşemesi sarkmış. Kapı araları çamur dolu depo kapağı içinde bulunan gider çamur dolu bagaj içi kauçuk pislikten dolmuş tıkanmak üzereydi sanırım yenilerle değiştirdim. O kadar temizlenmemiş ki camları ilk defa muhtemelen içten ben sildim önümüzü görmeye başladık
Tabi başladık alır almaz eksikleri gidermeye ilk iş lastikleri değiştirmek oldu tercihimizi dunlop fm800'den yana kullandık 215-55-16 standart ölçüden devam ettik 1750 tl ödedik bu fiyata siboplarda dahil yıllardan dolayı onlarda zamanını doldurmuş tanesi 10 lira gibi bir rakamdı sanırım. Ebattan dolayı çok zorluk yaşadık 18 lastik parası malesef ara ebat olduğu için aynı ölçü michelin'den 3350 fiyat aldım bu yüzden dunlop tercih ettim uzun süredirde iki arkadaşım 17 ve 18 inç olarak kullanıyorlar aşırı memnunlar tavsiye ederim düşünenlere.
Sonrasında sarkmış olan tavan döşememizi yeniletmek oldu işimiz çok kişiyle görüştüm servis 3500 gibi bir rakam verdi eledik dışarda bu işlerle ilgili olan döşemeci tanıdıklara uğradık biri ön cam sökülmeden tavan çıkmaz çıkarsada kırılır iz kalır dedi biraz gözüm korktu haliyle tüh falan derken başka bir tanıdığa gittik oda arka camı söküp çıkarırız dedi ben artık haydaaaaaaaaaaa demeye başladım işin sonunda kendim gibi kılçık bir tanıdığım olan cihan abiyle görüştüm ünal oto döşeme yıldırım tarafında gittim baktık çıkarırız dedi zarar vermeden cam sökmek isteyenler uğraşmak istemeyenler dedi merak etme halledilir dedi içim rahatladı gerçekten en yakın kumaşı beğendik başladık sökmeye çıkan döşemenin fotoğrafını ekliyorum. Tavan döşemesi sökükken ve yapılırken fotoğraflar en son fotoğraf final hali gündüz gözüyle çekip eklerim ilerleyen süreçte
Boyasız göçük düzeltme işlemleri yapıldı öncesi sonrası yapmamışım malesef bundan sonrada detaylı temizliğe başladık
Önce bagaj içinden başladık öncesi
S
Sonrası
Bagaj içi kauçuk contaların altından devam edelim öncesi sonrası çok belli ayırmıyorum bile :
Çıkan contanın fotoğrafınıda paylaşayım
Yeni contadan sonra her yıkamada hava tutup özellikle kuruluyorum temiz bakmazsak sonuç ortada
Kapı araları malesef çalışırken insan yoğunluktan aklına gelipte fotoğraf çekemiyor yoksa gerçekten çok çok kötü yerler vardı depo içi özellikle
Daha sonra dışarıya geçebildik demir tozu kil temizliğiyle başladık demir tozu olarak autoglym magma kil olarak valet pro mavi kil kullandım
Demir tozu kil temizliğinden sonra koch chemie pw uyguladım biraz biraz benim arabam olduğu belli olmaya başladı
Direksiyon öncesi - sonrası yapmadan olmaz colourlock strong ürünü kullandım deri kalkanıda uyguladım çok memnunum
Bitti mi ? ASLA
Dikkatli detay sever gözler kaputtaki donukluğu farketmiştir
Menzerna 400 tek kat sonuç
Dış cam çıtalarındaki parçalar krom değil değişik bir kaplama bunlardada kostikten kaynaklı lekeler var. Ufak bir yeri denedik sonuç aldık komple bitirince paylaşırım ama fark aşikar
Dikkatli gözlerden kaçmayacağını düşündüğüm bir noktada sağ sis farı puslu bir tabakası var ilk aldığımda su almış sandım ama daha sonra yıkamalardan sonra aynı iz olmayınca detaylı inceleme sonucunda daha önce içinde ampul patladığı için iz yaptığını anladım sonuç olarak ön tarafı söktük. Farlar ve stoplarda kötü tabi onlarıda unutmadık
Daha sonra sis farını söktük bilmeyenler için söylüyorum sis farları genelde camdır cam pastasıyla temizledik. Her bölgeye kendine ait ürünle temizlerseniz daha iyi sonuç alırsınız camı araba pastasıyla temizlemeyin derim yani Diğer bir önerimde şudur ufak bir bilgi olsun yine sis farlarının üstündede farlarda olduğu gibi ayar yapabileceğiniz mekanizma vardır bu mekanizmada söktüğünüz yere bakıp kalemle işaret koyun ki tekrar sıkarken farın yükseklik ayarını bozmayın. Sağı sökmüşken sol tarafıda temizlememek olmazdı onuda aynı işlemden geçirdik
Farların üstündeki fabrikasyon vernik tabakası gibi bir koruma var ve oda yıllardan dolayı solmuş sarımsı bir hal almıştı onlarıda 800-1200-2000-3000 zımpara işlemi ardından pasta yaparak hataları giderdik kısa süre içinde stek dynoshield folyo ile kaplamayı düşünüyorum. İlk iki fotoğraf öncesi diğerleri sonrası
Stop lambası öncesi var ama sonrası çekmemişim sonrası için sondaki fotoğraflara bakabilirsiniz
Araca henüz boya düzeltme işlemlerini bitirmedik sadece kaput bagaj far ve stopları ufak bir operasyondan geçirdik işlemleri yaptıkça paylaşmaya devam ederim bu başlık altından. Tavan ve diğer kısımlar oldukça çizik Allah kolaylık versin bize Aracın yan ön ve arka tampon kromlarında köşelerde kireçten kaynaklı lekeler vardı mafra cromobrill kullandık direk sonuç verdi çok memnun kaldım bunuda eklemek istedim
Bu arada aracın dışına en son dört beş yıkama önce gtechniq c2v3 uyguladım iç kısımda koltukları sildikten sonra gtechniq ı1 smart fabric. Ön cama gtechniq g1 üç kat yan ve arka camlara g5 tek kat uygulama yaptım son fotoğrafları dün çektim yıkamadan sonra
Son olarak aracın kilometre'si 38k oldu bir kaç kez uzun yol yapmış olduk ve aracı iyice tanıma şansımız oldu
Buraya kadar okuma zahmetinde bulunan arkadaşlara teşekkür ederim bir maşallahı eksik görmezseniz sevinirim nazardan korkan bir insanım
2009 model Passat 1.4 tsı 122 hp manuel comfortline paket 34.500 km'deydi aracı aldığımda ilk günden bu güne doğuş oto bursa bakımlıydı ve aldığımda bakımıda olduğu için bende aynı şekilde serviste yaptırdım ve öylede devam ederim gibi duruyor.
Bakımla beraber bujiler , silecekler , silecek suyu sensörü arızalıydı oda değişti 1412 tl ödedim
Aracı aldığımda bakarsanız eğer ilgisiz olması dışında bir sorunu yoktu. Fakat umursamaz bir şekilde binilmiş lastikleri hiç değişmemiş ( tabi burda şunuda söylemem lazım 2010 öncesinde altıncı ay sonrası trafiğe çıkan araçlar bir sonraki model yılını yazarlardı benim aracımda 01.08.2008 trafiğe çıkışlı ve 11 senedir lastikler değişmemiş demekti ) tavan döşemesi sarkmış. Kapı araları çamur dolu depo kapağı içinde bulunan gider çamur dolu bagaj içi kauçuk pislikten dolmuş tıkanmak üzereydi sanırım yenilerle değiştirdim. O kadar temizlenmemiş ki camları ilk defa muhtemelen içten ben sildim önümüzü görmeye başladık
Tabi başladık alır almaz eksikleri gidermeye ilk iş lastikleri değiştirmek oldu tercihimizi dunlop fm800'den yana kullandık 215-55-16 standart ölçüden devam ettik 1750 tl ödedik bu fiyata siboplarda dahil yıllardan dolayı onlarda zamanını doldurmuş tanesi 10 lira gibi bir rakamdı sanırım. Ebattan dolayı çok zorluk yaşadık 18 lastik parası malesef ara ebat olduğu için aynı ölçü michelin'den 3350 fiyat aldım bu yüzden dunlop tercih ettim uzun süredirde iki arkadaşım 17 ve 18 inç olarak kullanıyorlar aşırı memnunlar tavsiye ederim düşünenlere.
Sonrasında sarkmış olan tavan döşememizi yeniletmek oldu işimiz çok kişiyle görüştüm servis 3500 gibi bir rakam verdi eledik dışarda bu işlerle ilgili olan döşemeci tanıdıklara uğradık biri ön cam sökülmeden tavan çıkmaz çıkarsada kırılır iz kalır dedi biraz gözüm korktu haliyle tüh falan derken başka bir tanıdığa gittik oda arka camı söküp çıkarırız dedi ben artık haydaaaaaaaaaaa demeye başladım işin sonunda kendim gibi kılçık bir tanıdığım olan cihan abiyle görüştüm ünal oto döşeme yıldırım tarafında gittim baktık çıkarırız dedi zarar vermeden cam sökmek isteyenler uğraşmak istemeyenler dedi merak etme halledilir dedi içim rahatladı gerçekten en yakın kumaşı beğendik başladık sökmeye çıkan döşemenin fotoğrafını ekliyorum. Tavan döşemesi sökükken ve yapılırken fotoğraflar en son fotoğraf final hali gündüz gözüyle çekip eklerim ilerleyen süreçte
Boyasız göçük düzeltme işlemleri yapıldı öncesi sonrası yapmamışım malesef bundan sonrada detaylı temizliğe başladık
Önce bagaj içinden başladık öncesi
S
Sonrası
Bagaj içi kauçuk contaların altından devam edelim öncesi sonrası çok belli ayırmıyorum bile :
Çıkan contanın fotoğrafınıda paylaşayım
Yeni contadan sonra her yıkamada hava tutup özellikle kuruluyorum temiz bakmazsak sonuç ortada
Kapı araları malesef çalışırken insan yoğunluktan aklına gelipte fotoğraf çekemiyor yoksa gerçekten çok çok kötü yerler vardı depo içi özellikle
Daha sonra dışarıya geçebildik demir tozu kil temizliğiyle başladık demir tozu olarak autoglym magma kil olarak valet pro mavi kil kullandım
Demir tozu kil temizliğinden sonra koch chemie pw uyguladım biraz biraz benim arabam olduğu belli olmaya başladı
Direksiyon öncesi - sonrası yapmadan olmaz colourlock strong ürünü kullandım deri kalkanıda uyguladım çok memnunum
Bitti mi ? ASLA
Dikkatli detay sever gözler kaputtaki donukluğu farketmiştir
Menzerna 400 tek kat sonuç
Dış cam çıtalarındaki parçalar krom değil değişik bir kaplama bunlardada kostikten kaynaklı lekeler var. Ufak bir yeri denedik sonuç aldık komple bitirince paylaşırım ama fark aşikar
Dikkatli gözlerden kaçmayacağını düşündüğüm bir noktada sağ sis farı puslu bir tabakası var ilk aldığımda su almış sandım ama daha sonra yıkamalardan sonra aynı iz olmayınca detaylı inceleme sonucunda daha önce içinde ampul patladığı için iz yaptığını anladım sonuç olarak ön tarafı söktük. Farlar ve stoplarda kötü tabi onlarıda unutmadık
Daha sonra sis farını söktük bilmeyenler için söylüyorum sis farları genelde camdır cam pastasıyla temizledik. Her bölgeye kendine ait ürünle temizlerseniz daha iyi sonuç alırsınız camı araba pastasıyla temizlemeyin derim yani Diğer bir önerimde şudur ufak bir bilgi olsun yine sis farlarının üstündede farlarda olduğu gibi ayar yapabileceğiniz mekanizma vardır bu mekanizmada söktüğünüz yere bakıp kalemle işaret koyun ki tekrar sıkarken farın yükseklik ayarını bozmayın. Sağı sökmüşken sol tarafıda temizlememek olmazdı onuda aynı işlemden geçirdik
Farların üstündeki fabrikasyon vernik tabakası gibi bir koruma var ve oda yıllardan dolayı solmuş sarımsı bir hal almıştı onlarıda 800-1200-2000-3000 zımpara işlemi ardından pasta yaparak hataları giderdik kısa süre içinde stek dynoshield folyo ile kaplamayı düşünüyorum. İlk iki fotoğraf öncesi diğerleri sonrası
Stop lambası öncesi var ama sonrası çekmemişim sonrası için sondaki fotoğraflara bakabilirsiniz
Araca henüz boya düzeltme işlemlerini bitirmedik sadece kaput bagaj far ve stopları ufak bir operasyondan geçirdik işlemleri yaptıkça paylaşmaya devam ederim bu başlık altından. Tavan ve diğer kısımlar oldukça çizik Allah kolaylık versin bize Aracın yan ön ve arka tampon kromlarında köşelerde kireçten kaynaklı lekeler vardı mafra cromobrill kullandık direk sonuç verdi çok memnun kaldım bunuda eklemek istedim
Bu arada aracın dışına en son dört beş yıkama önce gtechniq c2v3 uyguladım iç kısımda koltukları sildikten sonra gtechniq ı1 smart fabric. Ön cama gtechniq g1 üç kat yan ve arka camlara g5 tek kat uygulama yaptım son fotoğrafları dün çektim yıkamadan sonra
Son olarak aracın kilometre'si 38k oldu bir kaç kez uzun yol yapmış olduk ve aracı iyice tanıma şansımız oldu
Buraya kadar okuma zahmetinde bulunan arkadaşlara teşekkür ederim bir maşallahı eksik görmezseniz sevinirim nazardan korkan bir insanım
Moderatör tarafında düzenlendi: