Deneyimleriniz benim için önemli


@Semsam tsi motor, diğer benzinli araçlara göre oldukça farklıdır. Ben de 1.4 tsi kullanıcısı olarak (ayda 1500 km yapıyorum, uzun-kısa-trafikli-trafiksiz hertürlü kullanım var) bir yorum ekleyeyim. Aracım manuel, istanbul içi 1 depo ile 800-850 km arası yapıyorum. Uzun yolda da devirli-devirsiz allah ne verdiyse test ettim. Mesela yazın nevşehire gittim. Toplam yol 820 km, klima açık ve radar-uygulama olabilecek yerler hariç 160 tan aşağı düşmedim. Vardığımda son 30 km lik yakıtım vardı. Daha önce benzinli honda-opel kullandım, onların yanında tsi kokluyor desem yeridir.

 

@mapiper Hocam gider mi diye sormuş ama iş tdi tsi savaşına dönmüş sanki:) Bütün golfler iyi kaçıyor. 1.2 tsi 1.4 tsi kullandım uzun süre. Yeterince de 1.6 tdi deneme şansım oldu (kardeşimde var). Hepsi kuvvetli motorlar ancak tdi torku hepsinden falza ve genel sürüş karakterine de bağlı olmakla birlikte en az yakan golf motoru.1.0 tsi kullanmadım ama kullanan çok fazla arkadaşımız var forumda. Şehir içinde ve aşırı olmamakla birlikte yüksek hızlarda da sizi üzmez hocam. Vergi ve bakım avantajı var ve bence kesinlikle kendini kanıtlamış bir motor. Tüketim dizele göre sürüş karakterinize göre 0.5 - 1.5 lt fazla olacaktır muhtemelen ama ilk alım ve kullanım maliyetleri acısından 1.0 tsi tavsiye ederim sonuç olarak.

 
@fanajal en son bayiye uğradığımda Highline cam tavanlı car playlı geri görüş kameralı tdi dsg beyaz 189 aynı aracın beyaz olan 1.5 tsi olanı 185 ti, fark 4 bin sadece.

 
Tdi motorun 4 le gittigi yeri 1.2 / 1.0 tsi 4.8 le gider...

0,8 fark ? 

%kaç ekonomi 

%20

Pompada da %5 fark var

Sonuc %25 avantaj! Bu max değer yani ...ölsen %26 olmaz!!

2018 ocakta  12000 dizel farkı verdim sırf motoruna 

Mesela geçenlerde bir anket yaptık 

Sunroofa makul fark ne olmalı diye ?

%54 oranla 5000 e kadar veririm yada 5 kuruş para vermemciler balkon konusması yapmaya hak kazandı

Bugün dizele kaç verirsiniz diye sandığa gitsek vereceğim max para 6 binden bi kuruş fazla olmaz...

Bunun en güzel örneği son 20 gündür

1.6 tdi/high/dsg/sunroof/geri görüş/app  191

Aynısının 1.5 tsi olanı 187 bin

Tabiki tdi olanı alınır +4 bin çerez fark nedir ?

Diğer tarafta 178 bine aynı aracın 1.0 tsi olanı ... Yoruma gerek varmı? 

Bu fiyatlara göre Matematiksel fayda büyüklüğü

1.0 tsi > 1.6 tdi > 1.5 tsi

Ancak 1.0 için Fındık motor şüphesi  falan oluyor insanlarda ? 

Şu an satışı olsa 1.2 tsı lar

Bunların hepsini yere sererdi f/p de....

1.0 fındığa karşı ön yargı var (tabi anlatmak zor oluyor yok öyle bişey diye)

1.2 ceviz motorda  bu durum bence daha az olabilirdi!! 

Kaputtan piston çalan,,  motordan 1 piston 1 silindir çalmış çok mu? Diyesim geldi!

 
@Serkanasn @Alpyaman 1.5 TSİ kaç para biliyor musun sıfırı :):) yani bi şey yazarken iş olsun diye yazmayalım lütfen. 
buna şaşırdım açıkçası arkadaşın da günahını aldım kusura bakmayın. Ben 1.5 TSİ çok daha pahalı biliyordum. 

 
4 yıl 1.2tsi kullandım. 1.5 aydır 1.0tsi kullanıyorum. uzun yolda çok kastırdığım zamanki 90km ile yakıt tüketimi 3,8 şaka gibi ama gerçek dün 320km  yol yaptım 130 un altına pek düşmedim yakıt tüketime 5.6 litre. şehir içi ve dışı karışık, depoyu fullediğimden bu yana 720km olmuş 6.2 litre. hocam ben uzun zamandır küçük hacimli motor kullanıyorum 1.2tsi alırken millet bir sürü hikaye uydurdu bana az daha vaz geçecektim. motor yeni bir motor olmasına rağmen vw markasına güvenerek almıştım ilk çıktığında çok memnun kaldım. şimdiki motorda 1.0tsi buda çok iddalı bir motor ben  şahsen dizel alacağıma 1.0tsi alırım. benim aracım 2019 model vergisi 509tl dizelinki 900tl yılda benzinli 1018tl dizel 1800tl arada 800tl fark var bu rakama 3 ay benzin olıyorum. bide dizelin bakımı da biraz pahalı benzinliye göre. ve ayrıca 1.2tsi tam 57bin km sürdüm inanır mısınız üstündeki civata bile sökülüp takılmadı. o kadar masrafsız ki muhteşem.

 
@kizilat kış konusu nu haklısınız.ısınmak bilmiyor tdi mazotlular böyle 

benim tercihim her zaman  dizel

 
@Savatage bu 187/191 metalik renk fiyatları, 185/188 beyaz opak için verilen teklif sanırım kırmızı da aynı fiyat başka da opak yok gibi zaten😊

ama bu fiyatlara çıkmışsam gider 1.6 tdi sportline cam tavanlı 2017-2018 a3 alırım hem 170 vermiş olurum hemde audi almış olurum.

 
@Serkanasn  o fiyatlara çıktıktan sonra ikinci el R-Line golf alınır hocam. A3 ün yanından bile geçilmez. Ne var şu A3 te anlamıyorum arabada usb girişi yok usb :)  koltuklar desen egea koltuğu kadranlar desen felaket. ambians aydınlatması yok, kullanışlılık desen aracın içinde feryat fidan yer arıyoruz. He dersen ki ben gösterişi seviyorum, o zaman on numara araba dışardan 4 halka var çünkü AUDİ  :)  

ben şahsen R-Line golf daha yakışıklı daha eğlenceli ve daha kaliteli buluyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@tuncer_2632 sportline olanlarına bakarsanız söyledikleriniz için haksızlık ettiğinizi farkedersiniz diye düşünüyorum, boşline a3 nasıl bilmem ama en üst donanım seviyesinde bu söyledikleriniz geçerli değil, golf r line dediğiniz araba midline plustan daha kötü geliyor gözüme o etek vs nedir allah aşkına tam apaçi işi.

 
@mapiper aynı ikilemi yaşamış ve 1.0'ı da kısa bir süre denenmiş biri olarak tercihimi tdi'dan yana kullandım, çok memnunum  :)  

Her şeyden önce ne kadar yaktığını/yakacağını düşünmüyorsun, kafan rahat olacak.(şehir içi/dışı farketmez) 

Otoyollarda 2.0+ dizel araçlar dışında seni geçemezler, benzinli araçlarda senin kadar gazla(ya)mıyor.

Fiyat farkı uçurum değil, satarken de aldığın gibi satacaksın.

Son olarak ne seçersen seç senin golfün en iyi golf olacak ;)  

 
@mapiper tdi kullanmadım ancak 1.4 tsi ve 1.0 tsi kullanıcısı olarak aracı uçlarda kullanmadığınız sürece performans olarak çok fark yok  size yıllık maliyeti iki aracında hemen hemen aynı olacaktır dizelde yakıt avantajı benzinli 1.0 olduğu için vergi avantajı bana kalırsa daha yeni dediğiniz gibi 1.0 tsi alırım benzininde keyfini sürerim şimdiden hayırlı olsun

 
@fanajal Yilda 25 bin km kullaniyor olsam kesinlikle tdi alirdim, ben yilda 6-7 bin km kullaniyorum (Yurtdisinda oluyorum cogunlukla). Yilda 10-15 bim km kullanan birisinin tdi almasi cok hesapli olmaz. Isin matematigi önce gelir. Dizelci-benzinci holiganligi yapmamak lazim, ben yillarca tdi kullandim, simdiki sartlar icin tsi daha cazip, sartlar degisirse tdi alirim. Ben Almanya'da ehliyet aldim, bize ön görülü-tasarruflu sürmesini ögrettiler, memlekette bu eksik, adam ileride trafigin durdugunu görüyor, ayagini gazdan cekmiyor, veya kasis tabelalari var, gaza basmaya devam ediyor, böyle öngörüsüz sürersek tüketim artar, konu bukadar basit. Dizel-benzin=matematik, sürüs tarzi-tecrübesi=tasarruf.
Yukarıdaki mesajın isabeti tam nokta atışı. Tam 12'den vurmak.

Konudaki diğer tartışmalara hiç gerek yok aslında :)

 
@Serkanasn  hocam o söylediklerininizi daha önce A3 kullanmamış birine söyleyebilirsiniz. 2015 A3  S Line kullanmış biri olarak neyin ne olduğunu iyi biliyorum. malesef dediğim gibi arkadaş ortamında yabancı ortamlarda millete markasıyla hava atıyorsun bir tek başkada bir extrem şeyi yok. ama yeni kasası çıkar aracı çok geliştirirler hayalet ekran 10 inch multimedya falan o zaman ona bakarız. ayrıca dediğiniz sportline modeli sunroof donanımlı dediğiniz fiyata bulamazsınız. 190 dan başlar onun altındakilerin ya km yüksektir yada hasar kayıtlıdır.

 

Şehir içi 6 litrelere düştünüz öyle mi? Uzun yolda gaza basmıyorsunuz herhalde.O zaman kimse dizel almasın çünkü bizim arabalar sizinkilerden çok yakıyor bu yorumlara göre.

O araba gazı zorlarsan 10 litre görür.Ama buradakiler nasıl kasıyorsa bilemiyorum.
kasmaktan kastınız nedir aracım 1.4 tsi 4 yıldır kullanıyorum uzun süreli ortalama tüketimde 6.1 lt nin üzerini görmedim şu anda da ortalama tüketimim 5.6 lt uzun yolda da en son tüketimim 4,8 ortalama 110 hızla zaten şehir içinde her yerde 82 tabelası var yani herkesin kullandığı şekilde kurallara uyarak kullanıyorum ve de değerlerim bu fanajal ve krym nin söylediklerine inanamamışsınız ancak bende de çok farklı değil değerler. ( 1.0 tsi araçta var ancak onu kardeşim kullanıyor onda biraz daha düşük tüketim elde etmek mümkün )

 

Geri
Üst Alt