Başlığın son iki sayfasını okudum millet Skodayı ne gömmüş. Gömenler sanki VW değilde Audi, Mercedes, BMW, Volvo falan kullanıyor şaşırdım açıkcası. Ben 1 yıllık Skoda Octavia, 7 yıllık S60 sahibi; ailemdeki birkaç A3 (3 yıl 120k km civarı) ve Golfü (Şu an hazırda iki adet mk7 mevcut birisi comf birisi high) arkadaşımın B8 Passatını sıkça deneyimleyen birisi olarak açıkcası Skodayla, VW arasında aman aman bir fark göremiyorum . Zamanında Skoda bayisinde prestij paket Superbin kaputundan tok ses gelmiyor kalitesiz diye almayıp Passat Comfortline almaya karar vermiştim ama pişman oldum. Bir yıl öncesinde premium ve orta segment için bir sürü kapı gezdim lansman indirimiyle 208.000 liraya satlan biznıs passsata da baktım o an afaki fiyat çekilen A3'e de baktım Röno Megana da baktım. Bahsedildiği gibi ne octavia ve süperb çöptü nede golf ve passat abartıldığı kadar kaliteli
Volkswageninde Skodanında öne geçtiği bazı alanlar mevcut, Skoda kullanışlılık ve donanım konusunda oldukça bonkörken VW bir tık daha tok ama donanım olarak zayıf geldi. Aynı segment Style Octaviadan Golfe geçtiğimde biraz daha sesiz ve yumuşak (süspansiyon sistemi) olduğunu gördüm bunun yanında bana octinin verdikleri geniş iç hacim, geniş bagaj, spor direksiyon, daha geniş ekranlı car playli multimedia, afs, ambiyans sistemi ve aradaki fiyat farkıydı
(C segmentte Octavianın rakibi Golf ya da Passat değildir doğrudan Jettadır ancak aynı dönem Jettaları Octavianın yanında kalitesiz ve boş kalıyor son kasası zaten ülkemizde mevcut değil) İç hacimde bana kalitesiz gelen tek nokta kapı üst kısmının daha sert olması oldu, dışarıda ise Style aslında orta donanım seviyesi olduğu için 16'' jantlar görünüm olarak bana kötü gelmese de sürekli görece ince yanak geniş taban kullandığımdan sürüş konforunu etkilediğini düşünüyorum (benim için konfor 225/45R17 iken başkası için 205/55R16 olabilir) . İkisini de kullanan birisi olarak afaki farklar yok hacim isteyen Octavia, biraz daha kaliteli ve spor bir araç isteyen Golf alabilir. Octiye bakmaya gittiğimde (2. sefer gidişimde aslında ilk almak istediğim arabayı opsiyonladığımız halde Skoda Kayadibi başkasına satmıştı bunu Bursa Sertepeden aldım bildiğim kadarıyla son tdi dsg Style Octi) Prestij Superbde vardı (Superb Prestij TDI 235-245 Octavia Style 180 civarından veriliyordu aynı vakit passat/ golf alanlar fiyatı yazar ben eylülde hiç opsiyonsuz boş passatın fiyatını yukarıya yazmıştım buna logo kamera sunroof gibi max 2.000 liralık donanımlar ekleyince vergi üst dilime fırlayıp 40k civarı fiyat artışı oluyordu) Prestij superbi incelediğimde çok hoşuma gitti ama son kalan araba olduğundan octiye kapora vermiştim bile. Superbde donanım olarak en çok hoşuma giden şey full deri, elektrikli, hafızalı, ısıtmalı koltuklar; sürüş modları olmuştu içerisi kesinle D segmentin hakkını veriyordu ve passattan geri kalır değildi hatta bir tık daha iyi ve farklı hissettiriyordu diyebilirim. Bence aynı grup içindeki çokta farkları olmayan arabaları bu kadar abartmayın derim.
Yeni Octavia içinse şu an ki ikinci el piyasasına göre normal geldi
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-sahibinden-2020-cikisli-sifir-ayarinda-1.5-act-octavia-sport-880040801/detay en ucuz 1.5 sport bu ve ağır hasar kaydı mevcut (en yüksek 309k) . Haricen denildiği gibi o paralara Passat, Superb alınabiliyorsa tabi ki koşa koşa D segment alırım : D Ama doğuş akıllıdır elindeki arabayı satmasını bilir ana parasından yapacağı bir miktar indirimle fiyat avantajı ve uygun kredi oranı olursa gider yine, kimse kibrite hibrite bakmaz ki bence alıcı için avantajlı bir durum hem kullanım anında hem de satarken (750k fiyatıyla ilana çıkan Passat GTE mesla). Keşke Japonlar gibi Almanlarda ülkemize hibrit olarak gelse şehir içi kullananları dizel eziyetinden kurtarsalar.