DSG şanzuman vitesi boşa almak?


golfomania

Üye
Katılım
13 Ara 2019
Mesajlar
81
Tepkime puanı
28
İsim
Serkan
Yolda seyir halinde yokuş aşağı giderken dsg şanzumanda vitesi boşa almak araca zarar verir mi? Fikriniz nedir?

 
@golfomania @Negatiwe @İlker34 Hemen hiçbir otomatik vites kutusunda sürüş esnasında N konumuna alınmaz. Bazı otomatik viteslerde N konumuna almak doğrudan vites kutusunun arızalanmasına bile neden olabilir.

N konumuna almak yakıt tüketimini artırır. 

Vites kutusuna zarar verir.

Bence bunu denemek için hiç bir mantıklı neden de yok. Yine de siz bilirsiniz.

 
Upvote 0

Trafik ışıklarında N ye gelmek mantıklı ama Araç yürüken hiç mantıklı değil 

 
Upvote 0
Alıntıdır

Kullanım kılavuzu sayfa 173'de der ki: "sürüş esnasında YANLIŞLIKLA N konumuna geçilirse, gaz pedalını sebest bırakın. Tekrar bir sürüş konumuna geçmeden önce motor devrinin rölanti devrine gelmesini bekleyin."

Bu yazıdan çıkan sonuç: "N konumunda sürüşü tavsiye etmiyoruz. Yanlışlıkla olduysa bu şekilde düzeltin."



Diğer yandan kullanım kılavuzu sayfa 175'de sürüş profiline sahip araçlarda boşta sürüş şu şekilde açıklanmış: "Boşta sürüş esnasında, yakıt tasarrufu yapmak amacıyla aracın sahip olduğu momentumdan faydalanılır. Motor şanzımandan ayrılır ve araç motor firenine maruz kalmaz - araç uzun bir mesafe süzülerek yol alabilir.

Devreye girme koşulu: vites kolu D konumunda olmalıdır."

Bu yazıdan çıkan sonuç: Aracınızda sürüş profili seçme özelliği varsa, sistem boşta sürüş işlemini, vitesi N konumuna getirmeden D konumundayken elektronik olarak kendi yapmakta. Bu da demek oluyor ki dsg'de boşta sürüş işlemi mümkün. Elektronik sistem yardımıyla da olsa motorun şanzımandan ayrılıp birleşmesi fiili sayısız kez gerçekleşiyor.

Sayfa 173 ve 175'deki açıklamaları birleştirerek bir anlam çıkartmaya çalışacak olursak

Volkswagen, müşterisine şunu diyor: "Dsg'li araçta boşta sürüş teknik olarak mümkün. Bu yüzden kılavuzda açıkça boşa atılmaz diyemiyorum. Diğer yandan vitesi boşa atmakta sorun yok fakat vitesi tekrar D'ye atmakta sıkıntı var. Bu işlemi gaz vermeden rölanti devrinde yapmak gerekiyor. Şimdi ben kullanım kılavuzunda "istiyorsanız boşa atın ama tekrar N'ye geçerken bunlara şunlara dikkat edin yoksa şanzımanda sıkıntı oluşur" desem yapabileni var, yapamayanı var. Dsg zaten sıkıntılı bir mevzu. İş iyice arap saçına döner. Bu yüzden sayfa 173'de "YANLIŞLIKLA" ifadesini kullandım ki insanlar hem benim hemde kendisinin başını ağrıtabilecek işlere kalkışmasınlar. Sayfa 175'de de elektronik olarak benim kontrolümde olmak şartıyla boşta sürüşün mümkün olduğunu anlattım. Biz işi sağlama alalım, boşa atıp tasarruf yapmak isteyen kullanıcılar, kendileri bu işlere yeltenmesinler, bir zahmet sürüş profili seçme opsiyonunu satın alsınlar ve bu işleri bana bıraksınlar."
Hocam alıntı açıklaması süper, fakat şöyle de bir soru takılmıyor değil kafaya!

Peki DSG lerde N neden var o zaman. Olay varda niye kullanmıyoruz değil, madem var ve tavsiye edilmiyorsa neden var.  Ben şahsen 3 yıldır N(nötr)  yi kullanmadım desem yeridir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Arkadaş ben anlayamiyorum otomatik araba var boşa atiyimmmi diye düşünülüyor.Vw bunu duysa vallahi şaşırir kalir.Tak D ye sür gitsin işte.Normal DSG arizalirinin yarisi bu tarz macera aramaktan kaynakli arizalardir bundan eminim.Bu durum manuel araci 100 le giderken R ye takmak gibi bişi 😂

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@Recep Gül Ben N'yi çok sık kullanıyorum Dsg'de. Öyle demeyin. Ama araç giderken asla boşa atmadım. Çünkü biliyorum zararlı veya değil o önemli değil, gereği yok. Dsg şanzımanda böyle aksiyonlara gerek yok. Kısa süreli beklemelerde P'ye almaktansa N'ye alıp el frenini çekip bekliyorum. Temiz, boşuna kasılma hissiyatı yaşamıyorum. Ya da yokuşa parkettim, aracın yükünü el frenine veriyorum. Veya araçta bir arıza oldu, kısa bir mesafe itilmesi gerekiyor.  N olmasa bunları yapamazdık, N çok işe yarıyor :)

 
Upvote 0
Alıntıdır

Kullanım kılavuzu sayfa 173'de der ki: "sürüş esnasında YANLIŞLIKLA N konumuna geçilirse, gaz pedalını sebest bırakın. Tekrar bir sürüş konumuna geçmeden önce motor devrinin rölanti devrine gelmesini bekleyin."

Bu yazıdan çıkan sonuç: "N konumunda sürüşü tavsiye etmiyoruz. Yanlışlıkla olduysa bu şekilde düzeltin."



Diğer yandan kullanım kılavuzu sayfa 175'de sürüş profiline sahip araçlarda boşta sürüş şu şekilde açıklanmış: "Boşta sürüş esnasında, yakıt tasarrufu yapmak amacıyla aracın sahip olduğu momentumdan faydalanılır. Motor şanzımandan ayrılır ve araç motor firenine maruz kalmaz - araç uzun bir mesafe süzülerek yol alabilir.

Devreye girme koşulu: vites kolu D konumunda olmalıdır."

Bu yazıdan çıkan sonuç: Aracınızda sürüş profili seçme özelliği varsa, sistem boşta sürüş işlemini, vitesi N konumuna getirmeden D konumundayken elektronik olarak kendi yapmakta. Bu da demek oluyor ki dsg'de boşta sürüş işlemi mümkün. Elektronik sistem yardımıyla da olsa motorun şanzımandan ayrılıp birleşmesi fiili sayısız kez gerçekleşiyor.

Sayfa 173 ve 175'deki açıklamaları birleştirerek bir anlam çıkartmaya çalışacak olursak

Volkswagen, müşterisine şunu diyor: "Dsg'li araçta boşta sürüş teknik olarak mümkün. Bu yüzden kılavuzda açıkça boşa atılmaz diyemiyorum. Diğer yandan vitesi boşa atmakta sorun yok fakat vitesi tekrar D'ye atmakta sıkıntı var. Bu işlemi gaz vermeden rölanti devrinde yapmak gerekiyor. Şimdi ben kullanım kılavuzunda "istiyorsanız boşa atın ama tekrar N'ye geçerken bunlara şunlara dikkat edin yoksa şanzımanda sıkıntı oluşur" desem yapabileni var, yapamayanı var. Dsg zaten sıkıntılı bir mevzu. İş iyice arap saçına döner. Bu yüzden sayfa 173'de "YANLIŞLIKLA" ifadesini kullandım ki insanlar hem benim hemde kendisinin başını ağrıtabilecek işlere kalkışmasınlar. Sayfa 175'de de elektronik olarak benim kontrolümde olmak şartıyla boşta sürüşün mümkün olduğunu anlattım. Biz işi sağlama alalım, boşa atıp tasarruf yapmak isteyen kullanıcılar, kendileri bu işlere yeltenmesinler, bir zahmet sürüş profili seçme opsiyonunu satın alsınlar ve bu işleri bana bıraksınlar."
Hocam açıklamanız tamamen yanlış. Tabi bence yanlış. Yanlışlıkla boşa geçerse gaza basmaya devam etmeyin diyor sayfa 173’te.Diğer açıklamada ise süzülme fonksiyonunun çalışabilmesi için  de viesin D  konumunda olması gerekiyor. Buda boşa almak  ilgili bir zarardan bahsetmiyor.

 
Upvote 0
Hiç bir araba güvenliğinizden dolayı yokuş aşağı boşa alınmamalıdır!

Bir de yeni jenerasyon arabalarda cut-off diye bir sistem ile araç ister düz yolda, ister yokuş aşağı kendi hızıyla giderken yakıtı tamamen keser. Bazı sürücüler yokuş aşağı devirin yükselmesi sonucu yakıt tüketimi olduğunu düşünerek, ister manuel ister otomatik vites olsun boşa alarak rölanti yakıt tüketimine (0.7 lt/hr-saat) geçer. Bunu yol bilgisayarından anlık tüketimi izleyebilirsiniz.

DSG hassas bir şanzıman olsa da bence çok güzel bir şanzımandır. Şahsen dört senedir çok iyi anlaşıyoruz.;)

 
Upvote 0
@golfomania @Unicorn55 Vitesi N konumuna alinca sanziman yaglamayi kesiyor ve sanziman yagi olmasi gereken sicakligin altina dusuyor, tekrar D konumuna alinca sanziman vitesi mi degistireyim yagi mi isitayim diye zorlandigindan dsg’ye zarar veren bir uygulama diye okumustum sanirim baska bir konuda. Bana mantikli geldiginden R’ye almadikca N’yi kullanmiyorum. Ayrica bu sebepten, arabayi ilk calistirdigimda el frenini indirip D’ye alarak motor rolantiye gelene kadar bekliyorum.

 
Upvote 0
@golfomania @Unicorn55 Vitesi N konumuna alinca sanziman yaglamayi kesiyor ve sanziman yagi olmasi gereken sicakligin altina dusuyor, tekrar D konumuna alinca sanziman vitesi mi degistireyim yagi mi isitayim diye zorlandigindan dsg’ye zarar veren bir uygulama diye okumustum sanirim baska bir konuda. Bana mantikli geldiginden R’ye almadikca N’yi kullanmiyorum. Ayrica bu sebepten, arabayi ilk calistirdigimda el frenini indirip D’ye alarak motor rolantiye gelene kadar bekliyorum.
Yanlış bilgi hocam 5 10 saniye boşa aldığını farzet o surede şanzıman yağı ne kadar soguyabilir. Dsg yapacağı işi çok iyi biliyor ben bolca boşa alıyordum kullandığım DSG 2 Jetta ve 1 golfte yokuş aşağı yada ışıklarda hicbir sıkıntı yaşamadım.

 
Upvote 0
Ayağımı gazdan çekince D7 iken sadece D oluyor ve devir rölantiye geliyor. Gaz ve fren yapınca tekrar vitese geçiyor.

 
Upvote 0
@ozan4050 Yanlis anlamadiysam aracinizda surus modu var. Vitesteyken gazdan ayagi cekince D yaziyorsa yelken modu aktif oluyor diye biliyorum. Yani bosa almaya gerek kalmadan arac vitesteyken bostaymis gibi gidiyor. 

 
Upvote 0
Yokuş aşağı inerken boşa alan arkadaşların cesaretine hayran kaldım. Umarım bir gün durmak zorunda kalıp motor kompresyonuna ihtiyaç duymazlar. Brake booster yani fren kuvvetini arttıran mekanizma tahriğini de motordan aldığını hatırlatayım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@ozan4050 Yanlis anlamadiysam aracinizda surus modu var. Vitesteyken gazdan ayagi cekince D yaziyorsa yelken modu aktif oluyor diye biliyorum. Yani bosa almaya gerek kalmadan arac vitesteyken bostaymis gibi gidiyor. 
Hayır sürüş modu yok, aracım 2019 polo comfortline  1 ay olmadı daha alalı.

 
Upvote 0
@Culture33 yokuş aşağı inerken motor sesi beynimi yediği için boşa alma ihtiyacı hissediyorum... o gürültü çok fazla değil mi? Frensiz gidiyorsanız yine sorun yok ta azcık fren yaptıysanız motor bas bas bağırıyo 
aracın hızlanma isteğine vites mani olduğundan,  motor freni sesinden bahsediyorsunuz. evet bariz motor bir şekilde bağırıyor. kaç km hız ile hangi viteste bilemiyorum ama vitesi F1 vites değiştirme butonundan 7 ye alırsanız o kadar da ses vermez diye düşünüyorum. yoksa o motor freni biraz rahatsız edici.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

Trafik ışıklarında N ye gelmek mantıklı ama Araç yürüken hiç mantıklı değil 
bunun yapılmasına gerek yok çünkü DSG araç durduğunda ekranda D1 yazsa da baskı balatayı motordan ayırıp boşa alır..

(yani manuel'deki gibi 1. viteste debriyaj basılı konumda bekler)
bunu devir saatinin hareketinden anlayabilirsiniz

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

Geri
Üst Alt