AKÜ Bitti Ve Motor Beyni yandı Bilgisi olan.


EMR

Yeni Üye
Katılım
4 Eyl 2019
Mesajlar
9
Tepkime puanı
4
İsim
Emr
Merhaba, Aracımla durdum stop etti 12V akü hatası  fren hatası autohold ve OPS hatası vs hata verdi. Aküden olduğunu düşündük araç kendini kilitledi. Çalıştıramadık aracı. Fakat takviye yapınca el frenini indirebildim camları indirip kaldırabiliyorum.  Ustamıza gösterdik Motor Beyni yanmış ve akü de boş. Bu konu ile alakalı fikri olan var mı ? Golf 7 1.2 TSI için nereden bulabilirim.

Teşekkür ederim şimdiden fikirleriniz için.


 
Eksi kutbu bağlamayı anlamadım ne demek istemiş ben artı artı eksi eksi yapıldığını biliyordum.
artı artı eksi eksi bu bağlantı şekli aracın elektrik aksamına zarar verir.!

Eski nesil (start-stop özelliği olmayan) EFB veya AGM tip akü kullanmayan araçlarda;

Aktarma kablosunun artı(+) ucu aktarma yapacak aracın artı kutup başı ve aküsü bitmiş aracın artı kutup başına bağlanır., devamında aktarma yapacak aracın eksi kutup başına bağlanır., aynı kablonun karşılığı çalışmayan aracın aracın şase (topraklama) bağlantısına bağlanır..!!

Yeni nesil EFB veya AGM akü kullanılan araçlarda;

Takviye kablosunun eksi (--) uçları her iki aracın şase (topraklama) bağlantısına bağlanır..!!

Bunu sanayi tayfası dahil kaç kişi bilir tartışılır., biz okumayı sevmediğimizden açıp kullanım klavuzunu okumuyoruz..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

@bf417 motor kaputunu açtığınızda akünün hemen dibinde şase (topraklama) bağlantısı bulunur;

azazazazaza.jpg

 
Upvote 0
Genel olarak kullanma kılavuzu okuma hastalığımız olduğundan oluyor böyle şeyler , çok geçmiş olsun şimdiden...

1 Numaralı somunun üstünde gördüğünüz büküm takviye durumunda (-) kutup bağlantı mandalını sıkıştırmanız için bu şekilde üretiliyor... 

akü bağlantısı.JPG

 
Upvote 0
artı artı eksi eksi bu bağlantı şekli aracın elektrik aksamına zarar verir.!

Eski nesil (start-stop özelliği olmayan) EFB veya AGM tip akü kullanmayan araçlarda;

Aktarma kablosunun artı(+) ucu aktarma yapacak aracın artı kutup başı ve aküsü bitmiş aracın artı kutup başına bağlanır., devamında aktarma yapacak aracın eksi kutup başına bağlanır., aynı kablonun karşılığı çalışmayan aracın aracın şase (topraklama) bağlantısına bağlanır..!!

Yeni nesil EFB veya AGM akü kullanılan araçlarda;

Takviye kablosunun eksi (--) uçları her iki aracın şase (topraklama) bağlantısına bağlanır..!!

Bunu sanayi tayfası dahil kaç kişi bilir tartışılır., biz okumayı sevmediğimizden açıp kullanım klavuzunu okumuyoruz..
Yeni bir şey daha öğrendik iki defa ben de arkadaşın arabaya artı artı eksi eksi takıp takviye yaptım ikisi de benim amperden düşüktü ondan bir sıkıntı çıkmamış olabilir şans eseri yırtmışız bilgi için teşekkürler

 
Upvote 0
Yeni bir şey daha öğrendik iki defa ben de arkadaşın arabaya artı artı eksi eksi takıp takviye yaptım ikisi de benim amperden düşüktü ondan bir sıkıntı çıkmamış olabilir şans eseri yırtmışız bilgi için teşekkürler
Hobaa, henüz hiç denemedim fakat bende artı artı eksi eksi diye biliyorum... Teşekkürler bilgi için.  .birşey daha öğrenmiş olduk. 

 
Upvote 0
Bu muhabbetin üzerine bugün akünün üzerinde bu görseli fark ettim. Arkadaşın dediği gibi yanlış bildiğimiz şey varmış. - kutup başı diğer akünün -kutup başına değil şasi alacağı bir yere bağlanması gerekiyormuş. 

20191223_125214.jpg

 
Upvote 0
Bu muhabbetin üzerine bugün akünün üzerinde bu görseli fark ettim. Arkadaşın dediği gibi yanlış bildiğimiz şey varmış. - kutup başı diğer akünün -kutup başına değil şasi alacağı bir yere bağlanması gerekiyormuş. 

Ekli dosyayı görüntüle 26207
Start-Stop ‘lu araçlarda takviye kablosunun eski (-) ucu her iki aracın şase bağlantısına bağlanır. 

Start-Stop olmayan eski tip araçlarda sadece enerji alacak aracın şase bağlantısına bağlanır. 

Şase bağlantısı da şurası oluyor; 

0797A4C8-8223-4851-ADB9-2AF5F18D9300.jpeg

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt