Merhabalar mazot filtresini yarın değiştireceğim de sormak istediğim soru ise içeride hava kalmaması için yine gazına kadar dolduracağız fakat herhangi bir sonrasında yapılması gereken işlem var midir PC ile vs.? Yada direkt rölantide az çalıştırdıktan sonra devam edebilir miyiz yola?
@forzaGilles @Savatage
Hocam selam.,
1 tane (mama tipi) 60cc enjektör alın., eski mazotu çekiniz., temiz bir mikrofiber bez ile (çok temiz tüy bırakmayan) içini güzelce temizleyiniz., sonra tamirhanenin hava kompresörü ile haznenin içine biraz hava vurun.,
Benzinciden pet su şişesi içine bir miktar yeni mazot alınız., pet su şişesinin içine mazot koydurmadan önce şişenin içindeki su damlacıklarını falan güneşte falan iyice kurutunuz., yani şişenin içinde su artığı asla olmasın.,
Az miktar (haznenin 1/4 kadar) yeni mazot ilavesi yapın., sonra filtreyi içine koyun., 2-3dk. bekleyin filtre mazotu iyice emsin., (filtrenin üzerindeki sarı renk tapayı son aşamaya kadar kesinlikle çıkarmayın)., emdikten sonra filtrenin kenarlarından yavaş yavaş mazot ilavesi yapın., hazneyi yavaş yavaş sabırla ağzına kadar doldurun., (ağzına kadar dolduruyoruz ki sistemde minimum hava kalsın)., %99,9 kadar doldurun ama dışarıda taşmasın
seviye olarak tapanın çıkıntısı üst sınırına kadar doldurun.,
Filtrenin contasını elinizle hafiften mazot ile ıslatın sızdırmalığı iyileştirir.,
Tüm bunlar bittiğinde filtrenin ortasındaki sarı tapayı sökün.,
Neden tapayı en son aşamada söküyoruz...? çünkü sistem filtrenin orta kısmındaki delikten filtrelenmiş mazotu çeker., mazot ilavesi yaparken o delikten ilave yaparsanız (filtrelenmemiş mazotu) yanma odasına göndermiş olursunuz., bu sebebten tapayı en son söküyoruz ki filtre mazotu filtrelesin..
Bu sekilde yaparak sistemin içinde minimum hava kalır., marş esnasında yakıt pompası ve enjektörler zorlanmaz.,
Hiç bunları yapmayanlar da var mı var., napıyor ağzına kadar mazot koymuyor., sistemde oldukça fazla hava kalıyor., böyle yapınca marş esnasında araba cayır cayır ciyaklıyor., enjektörlerin anası ağlıyor., yakıt pompası gereksiz yere zorlanıyor., araba zar zor çalışıyor yada ilk denemede hiç çalışmıyor., oldukça zararlı bir uygulamadır.,
Marşa basmadan önce son aşamada eğer ki tamirhanede bilgisayar var ise araca bağlayarak yakıt pompası servis modunda 60sn. çalıştırılarak yakıt hattındaki mazot devirdaim edilir., bu sayede sistemde hiç bir şekilde hava kalmamış olur.,
Sanayideki ustalar bunlara sana kim anlatı., öyle bişey yok bilgisayara bağlayarak sistemin havası alınmaz., her şeyin bir profesörü var., VW araçlarda kontağı 4-5 kez aç-kapa yaparak sistemin havası alınıyor., sana sallamışlar gibi cümleler kurabilirler.,
Sanayideki ustalar genelde öğrenmeye açık olmayan, eski bilgileri ile iş yapan pek çok insanlar var., Evet eskiden (2009 model ve öncesi araçlarda) kontağı aç-kapa yaptığımızda yakıt pompası devreye girer ve sistemin içindeki hava tahliye edilirdi.,
Ancak (2009 model ve sonrası) araçlarda bu özellik kalktı., yani kontağı aç-kapa yaptığımızda yakıt pompası aktif olmamaktadır..!!
Tamirhanede VCDS kablosu ile aracı bilgisayara bağlama imkanı yok ise., anlattığım şekilde yaparsanız çok az minimum seviyede hava kalacağı için araç marşa bastığınızda zorlanmaz yarım saniye gecikme ile çalışır ama tam buna uyulmaz ise olası senaryoyu zaten anlattım
Mama tipi enjektör (60ml.)