Orj filtre seti ve satıcı önerisi


@Kingslayer yani her bakımda mümkünse ama değişmeyecekse uzamışmı diye bakmak lazım videodaki yaklaşık 2 mm uzamıştı ve yağ kaçırıyordu. Dizeli biraz fazla sıkıştırırsanız 150 ye çıkanları izlemiştim. Yani ben şöyle düşündüm 20-30 ₺ değişsin gitsin aklım kalmasın.

 

@agacmalzeme

Doğrudur ...

Evet kesinlikle ömürlük değil.

Yağ sıcaklığının tapaya/contaya etkisinin zamana bağlı aşınımı olarak toparlayabiliriz o zaman 

Ben 7-8 bakımda bir olayını eski aracım opel astrada her 10 binde bir bakım periyodu olduğundan ustam 80 bin (8. Yıl bakımında ) karter tapa conta değistirmisti..

Eee bu vakte kadar hic değistirmedin niye 80 binde değistirdin diye sorunca

Kural yok ? 

Gözle / elle tespit meslek tecrübesi dedi geçti.

Evet serviste 30 liralık malzeme , değiştirmekten kayıp çıkmaz

Golf icin 75.000 bakımında bende ustama hatırlatırım tabi ama o zaten buna fırsat bırakmadan değistirir yüksek ihtimal.. 30 bin ve 45 bin de yağ değiştirirken hiç lafı geçmedi doğal olarak

 
@Savatage Hocam gerçekten çok değerli bir bilgi verdiniz. Sanırım benim eski bakımı yapan usta onu söktü diye hatırlıyorum çünkü filtre akordeon gibiydi :D . O zaman direkt eskisini çıkartıp iç hazneyi iyice temizleyip sonra bunu takacağız anladığım. Başka dikkat edilecek husus var mı acaba hocam?

Diğer sorum ise yakıt filtresini değiştirmek olacaktı ki onu @forzaGilles hocam daha önceki mesajlarda bahsetmiş sanırım onu dikkatlice okuyacağım.

Yağ için ise Liqui Moly karar verdim. Onun da siparişini en kısa sürede geçeceğim.
Aman hocam sakın haa sökmeyin :) eski hava filtresini çıkartın., nemli mikrofiber bezle (5'li BİM bezi) içini temizleyin yenisini takın hepsi bu.,

Polen filtresi montajında dikkat etmeniz gereken bir husus var; polen filtresinin yazılarınnın olduğu bölgede (aşşağı ok işaretiyle birlikte AİR FLOW yazısı) göreceksiniz., montaj yaparken OK işareti aşşağı gelecek şekilde montaj yapıyorsunuz., ters takarsanız filtrenin performansı düşer.,

resim;

1355612514_WhatsAppImage2020-08-27at14_24.34(1).jpeg.3dd7879eb5d67822b08bead617a5d1ec.jpeg

 
@Kingslayer mazot filtresini sökmek için; aşşağıdaki konuda 2-3 ve 4. mesajlarımda yazmıştım., eczaneden 60ml. mama tipi enjektör alın (eski mazotu çekmek için).,

konu;




 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Evet yağ da dün geldi egemot otomotivden resimleri bırakıyorum kesinlikle resmî satıcısından alınması taraftarıyım. Üretim tarihi: 07/20, sağlıklı günler dilerim. 

ADA8A35C-CC9F-4EBB-9131-DFF55E89F7BB.jpeg

4607E49D-1E56-422E-A383-D9672E477FA4.jpeg

8AD2E63C-B424-483A-BE1B-851D0E59D9EC.jpeg

BBE75969-602D-4ED2-91F9-A1BD2197E963.jpeg

868ADA0B-92FD-47CB-92A3-684CDEEC9C06.jpeg

 
Merhabalar mazot filtresini yarın değiştireceğim de sormak istediğim soru ise içeride hava kalmaması için yine gazına kadar dolduracağız fakat herhangi bir sonrasında yapılması gereken işlem var midir PC ile vs.? Yada direkt rölantide az çalıştırdıktan sonra devam edebilir miyiz yola? @forzaGilles @Savatage

 
Merhabalar mazot filtresini yarın değiştireceğim de sormak istediğim soru ise içeride hava kalmaması için yine gazına kadar dolduracağız fakat herhangi bir sonrasında yapılması gereken işlem var midir PC ile vs.? Yada direkt rölantide az çalıştırdıktan sonra devam edebilir miyiz yola? @forzaGilles @Savatage
Hocam selam.,

1 tane (mama tipi) 60cc enjektör alın., eski mazotu çekiniz., temiz bir mikrofiber bez ile (çok temiz tüy bırakmayan) içini güzelce temizleyiniz., sonra tamirhanenin hava kompresörü ile haznenin içine biraz hava vurun.,

Benzinciden pet su şişesi içine bir miktar yeni mazot alınız., pet su şişesinin içine mazot koydurmadan önce şişenin içindeki su damlacıklarını falan güneşte falan iyice kurutunuz., yani şişenin içinde su artığı asla olmasın.,

Az miktar (haznenin 1/4 kadar) yeni mazot ilavesi yapın., sonra filtreyi içine koyun., 2-3dk. bekleyin filtre mazotu iyice emsin., (filtrenin üzerindeki sarı renk tapayı son aşamaya kadar kesinlikle çıkarmayın)., emdikten sonra filtrenin kenarlarından yavaş yavaş mazot ilavesi yapın., hazneyi yavaş yavaş sabırla ağzına kadar doldurun., (ağzına kadar dolduruyoruz ki sistemde minimum hava kalsın)., %99,9 kadar doldurun ama dışarıda taşmasın :) seviye olarak tapanın çıkıntısı üst sınırına kadar doldurun.,

Filtrenin contasını elinizle hafiften mazot ile ıslatın sızdırmalığı iyileştirir.,

Tüm bunlar bittiğinde filtrenin ortasındaki sarı tapayı sökün.,

Neden tapayı en son aşamada söküyoruz...? çünkü sistem filtrenin orta kısmındaki delikten filtrelenmiş mazotu çeker., mazot ilavesi yaparken o delikten ilave yaparsanız (filtrelenmemiş mazotu) yanma odasına göndermiş olursunuz., bu sebebten tapayı en son söküyoruz ki filtre mazotu filtrelesin..

Bu sekilde yaparak sistemin içinde minimum hava kalır., marş esnasında yakıt pompası ve enjektörler zorlanmaz.,

Hiç bunları yapmayanlar da var mı var., napıyor ağzına kadar mazot koymuyor., sistemde oldukça fazla hava kalıyor., böyle yapınca marş esnasında araba cayır cayır ciyaklıyor., enjektörlerin anası ağlıyor., yakıt pompası gereksiz yere zorlanıyor., araba zar zor çalışıyor yada ilk denemede hiç çalışmıyor., oldukça zararlı bir uygulamadır.,

Marşa basmadan önce son aşamada eğer ki tamirhanede bilgisayar var ise araca bağlayarak yakıt pompası servis modunda 60sn. çalıştırılarak yakıt hattındaki mazot devirdaim edilir., bu sayede sistemde hiç bir şekilde hava kalmamış olur.,

Sanayideki ustalar bunlara sana kim anlatı., öyle bişey yok bilgisayara bağlayarak sistemin havası alınmaz., her şeyin bir profesörü var., VW araçlarda kontağı 4-5 kez aç-kapa yaparak sistemin havası alınıyor., sana sallamışlar gibi cümleler kurabilirler.,

Sanayideki ustalar genelde öğrenmeye açık olmayan, eski bilgileri ile iş yapan pek çok insanlar var., Evet eskiden (2009 model ve öncesi araçlarda) kontağı aç-kapa yaptığımızda yakıt pompası devreye girer ve sistemin içindeki hava tahliye edilirdi.,

Ancak (2009 model ve sonrası) araçlarda bu özellik kalktı., yani kontağı aç-kapa yaptığımızda yakıt pompası aktif olmamaktadır..!!

Tamirhanede VCDS kablosu ile aracı bilgisayara bağlama imkanı yok ise., anlattığım şekilde yaparsanız çok az minimum seviyede hava kalacağı için araç marşa bastığınızda zorlanmaz yarım saniye gecikme ile çalışır ama tam buna uyulmaz ise olası senaryoyu zaten anlattım :)

Mama tipi enjektör (60ml.) 

img_35.jpeg

 
@Kingslayer 2. Alış verişimde ne cam suyu geldi ne anahtarlık geldi üretim de 02.20 idi şubat üretimi adiyaman a sipariş ettiğim için mi böyle yapmışlar acaba...

İlk siparişim de de anahtarlık gelmemişti sadece cam suyu için sabun gelmişti maşallah ne güzel denk gelmiş bi daha kine ozellik le arayıp sorucam üretim tarihini ve 3. Siparişimde anahtarlık yollayın bi zahmet demeyi de düşünüyorum 

 
@forzaGilles hocam bilgisayar imkanı yok maalesef bu şekilde direkt kullanılsa olur sanırım değil mi?

Diğer yandan eski mazotu süzüp kullananlar var bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? 

Bu arada elinize sağlık hocam kitap gibi cevap yazmışsınız artık anlamayanı doverler cinsten 😬

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles hocam bilgisayar imkanı yok maalesef bu şekilde direkt kullanılsa olur sanırım değil mi?

Diğer yandan eski mazotu süzüp kullananlar var bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? 

Bu arada elinize sağlık hocam kitap gibi cevap yazmışsınız artık anlamayanı doverler cinsten 😬
Hocam filtreyi anlattığım şekilde değiştiril haznenin için silme dolu şekilde mazot ile doldurursanız bir sıkıntı olmaz.

Eski mazotu süzmek ile neden uğraşalım hocam boşuna vakit kaybı., ki zaten benzinciden alacağınız topu topu 1litre mazot. eski mazotu süzerek temiz hale gelmez., sadece insan gözünün görebildiği kadar temiz olur :)

***Bu arada haznenin üst kapağı söküldüğü zaman sistemin içindeki mazot motor bölmesine akacağı için ustalar haznenin üst kapağını yukarı bakacak şekilde hortumları bükerek mazotun damlasını engellemeye çalışıyorlar ANCAK yakıt hortumları esnek olmayan sert yapıda olduklarından ciddi şekilde eziliyorlar.!!

Bu şekilde değişim yapa yapa zamanla 2-3 sene içersinde yakıt hortumları bir yerden çatlıyor, sızdırıyor vs.., iğne ucu kadar delinse motorun her yeri mazot içinde kalır (bunu yaşayan çok gördüm)., neden çünkü sistem çok yüksek basınç altında çalışıyor en ufak deformeyi tolere etmiyor., bu sebebten hortum hem kalın hem de esnemeye/bükülmeye müsade etmicek şekilde üretilmişler.,

Haliyle yolda giderken hiç birşey anlamıyorsunuz., araçtan indiğinizde bi bakıyorsunuz motor bölmesinden yoğun bir mazot kokusu., artık iş işten geçmiş oluyor., deforme olmuş yakıt hortumu yüzünden motor bölmesi komple mazot içinde kalmış., araç çekici ile servise çekiliyor.,

Bunun sonucunda iş güzar usta yüzünden 2-3 bin lira triger seti masrafı araç sahibine patlıyor.

Hortumları kesinlikle bükmesinler izin vermeyin..!! çıraklardan biri değişim esnasında haznenin üst kapağını tutar., üst kapak bir poşetin içine koyulur..

Evet kulağa basit görünen bişey gibi geliyor., alt tarafı basit bir filtre değiştirme işleminde bile talimatlara uymayan Türk usulü iş yapan iş güzar bir eleman yüzünden.. iş nerelere varabiliyor.,

Buyrun yaşanmış canlı örneği;




 
Hocam Eski mazotu süzsenizde mikro boyutta görünmeyen kirler vardır diyosunuz, ancak şöyle bir durum da var petrolden aldığımız yakıtlarda da mikro düzeyde pislikler mevcut değil mi ? Zaten tamamen temiz olsa filtre kullanmamıza gerek kalmazdı. Vakitten kayıp oluyor tabi o konuda haklısınız ancak süzme işlemi çok uzun sürmez 

 

Hocam Eski mazotu süzsenizde mikro boyutta görünmeyen kirler vardır diyosunuz, ancak şöyle bir durum da var petrolden aldığımız yakıtlarda da mikro düzeyde pislikler mevcut değil mi ? Zaten tamamen temiz olsa filtre kullanmamıza gerek kalmazdı. Vakitten kayıp oluyor tabi o konuda haklısınız ancak süzme işlemi çok uzun sürmez 
Tabiki petrollerdeki yakıtlarda da pislikler mevcut., ancak haznenin içindeki eski mazotta su var ise (su karışmış ise) bunu süzerek ayrıştıramayız :)  

O kadar uğraştık, tam her şeyi güzelce halletmişken (yarım litre mazotu) süzmekle uğraşmaya gerek olmadığını düşündüğüm için böyle söyledim.

 

Geri
Üst Alt