SIFIR GOLF FACİASI


Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
@Savatage eskiden beri olan bir durum ayardır ayar... benim arkadaşın sıfır aldığı aracın camurluk değişmişti... yapacağın işlem ise  denilen de olduğu gibi bir yazı alacaksın. aracı satarken yazıyı göstereceksin. seni anlıyorum ben pipirikli adamım böyle bir durumda elime belgeyi alır  araç dosyasına takarım. geçmiş olsun. 

 

Savatage hocanın endişesi gayet normal, keşke araç ilk alındığında bir tutanak tutulsaydı. 

Ama aracınızı satarken kesin kesinlikle net tavrınızı koyun ve Sanayi esnafına ekspertize sokmayın. Alıcıya doğuş otodan başka bir yere gösterilmeyeceğini belirtin. 

Dün yolum düştü sanayiye egzoz ucu montajı için. Aracın üstünde koruma bantları jelatin ve barkodlar hala mevcut. 

Bana sordukları sorular;

Perttenmi topladın, ağır hasar kayıtlımı, kazalımı bu araç? 

Evet vasıfsız kardeşim jelatini sadece otuzlu karton yumurta alırken görüyorsun, sıfır araçta görünce bünyeye ters geliyor saçmalıyorsun. Bu adamlar somundaki çiziği görünce airbaglere bakmaya başlar aman diyim. 

 
Değişim ve işlem yok! Geriye birtek ayar kalıyor. Gayet normal bir durum. Piyasada herkes öyle bir dıruma gelmiş ki ayıplı malı bırak kusursuz arıyor. Sanki bi bizim insanımızda bu var. Yok boya yok işlem yok 100bini geçmiş yok içinde sigara içilmemiş falan.  Sayın hocam aracınıza dönüp daha iyi gözle bakın. Vidadan somundan gibi sebebler sizi soğutmasın. İnanın ben hayret ediyorum! Takılacak bir dırum yok.  Bir kusur varsa; o kusur da satış elemanının beyanda bulunmaması. Eminim o da bilmmiyordur. 

 
Burada konu sahibi endişesinde haklı. Malesef ekspertizde sök-tak-ayar-işlem vb. yazıyorlar. Bu da değer kaybı oluşturuyor. Çünkü çok yüksek meblağlar ödeyerek araç alan insanlar da risk almak istemiyorlar haliyle. Allah ihtiyaçtan sattırmasın ancak öyle bir durumdayken sadece doğuşa götürelim demekte zor alıcıya. Tok satıcı için elbette durum farklı. Ancak şu bir gerçek ki bu tarz durumlar satışı zorlaştırıyor. İnsan şüphelenen insanlara da çok kızamıyor, çünkü bu ülkede tarcanlar denen bir gerçekte var, izledikçe paranoyak oluyor insan. Kaput aynı renk orjinaliyle mi değişti, ne oldu gibi sorular alıcının kafasında döner şu ortamda. O yüzden araç üreticilerinin araç satışlarında bir belge vermesi lazım. Ancak genelde belgelerde de çok yuvarlak cümleler kuruyorlar. Net bir şey yazmıyorlar. 

Şöyle örnekleyeyim. Bir araç almaya gittiniz ekspertize ve sök-tak-ayar-işlem vb. bir ifade yazdı. Arkadaşlarınızı arayıp danıştınız, kaçı size aman boşver al der? En azından fiyat kır derler.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
O kaput sok tak olmuyor,vidalari gevsetip tekrar ayarlıyorlar.Olabilor boyle seyler, banttan inince son kalite kontrol bunun icin var.

Evet hans eline aleti alip ayar yapiyor duz olsun diye...Sadece TR’de sanirim kaputta oynama var diye fiyat dusuyor desek Hans sok olur, anlayamaz...

Sonucta kayit altina alinmis bir islem, kaseli yazi verirler sorun olmaz...

 
Sıfır vw golf 1.5 150 HP TORNADO KIRMIZI İLK BEN ARADIGIM İÇİN SON GELEN ARAC İÇİN BENİ ARADILAR CAM TAVAN OTOMATİK KOLTUN ISITMA OPSİYONLARI VAR 210 bin lira gibi bir fiyat verdiler  . İçime kurt düşürdünüz şimdi bu aracı bu fiyata alayım mı ne dersiniz ?

 
Bu arada konu dışı olacak ama; MK7.5 kasa dizel golfler martta gelecekmiş.

 
Olay yeri inceleme !

Bagaj kapağı 

Sol tarafın  çift somununa ait durum!

Bu çift somundan soldakinde işlem var sağdakinde sorun yok gibi 

Gelelim bagaj kapağının sağ menteşe sine?

Burada maalesef her iki somundada hasar + rötuş boyası var (burayı tam çekecekken şarj bitti....uğraşmam daha deyip eve döndüm)

Kaputun 4 sol 4sag somununda da işlem var 

Evet bagaj sol menteşe ye ait çift somunun durumu bu mesela

Hans yaktın beni ! Hay senin Elinin ayarına 

IMG_20200126_134610.jpg

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Merhaba, uzunca bir zamandır forum takipçisiyim her ne kadar aktif bir katılımcı olmasamda.Öncelikle üzüntümü belirtmek isterim, lakin Ww grubu araçlarda araştırdığım kadarıyla yaygın bir durum.bir önceki golf 7 aracımın sağ çamırluğunda benzer bir durum vardı ve saolsun bilgi sahibi ekspertizci alıcıya gerekli mantıklı açıklamayı yaptı.

Aracımda harici nerdeyse hatasızdı hatta alıcı arkadaş ısrarlarım sonucu zorla ekspere götürmüş birisiydi velhasıl sorunsuz satışı yapıldı.

Sonraki aldığım araçta(şuan kullandığım) kaput 4 vidasıylada oynanmış alırken kendim farkettim önceki olaydan bildiğim için.

Ekspertizci arkadaşa ilettim aynen dediğiniz gibi bir durum var dedi.Tabiki okadar para veriyoruz neden böyle birşey olsun kimse istemez ancak aracınızı her türlü değerini bilen biri değerinde alır.Siz gönlünüzü ferah tutun.

 
@Savatage hocam 2013 golfümde ön iki çamurlukta fabrikasyon onyama vardı. firmalar bazı ürünleri final kalitede üzerinde değişiklik yapabiliyor. bu gayet normal bir durum.

şuanki 2019 golfümde de ön kaputta var. inanın hiç kafaya takmıyorum. bende makina sanayinde çalışıyorum bizimde ürettiğimiz ürünler son kullanıcıya gitmeden önce bir çok kalite kontrol sürecinden geçiyor. Çok abartmamak lazım sonuçta son kullanıcıya çamurluk araları açık yada kaput ila çamurluk arasındaki boşluk ölçüsü toleransın dışındaysa kaput yada çamurluk yada kapılar ve bagaj vidaları gevşetilip ayarlanıyor. bunlar gayet normal arkadaşlar. anormal olan şey şu bizim halkımızın bilinçsiz ve takıntılı olmasıdır. 

 
Çamurluk vidalarıda kusursuz gözüküyor benim araçta bu durumda kendimi şanslı mı saymalıyım


1bc86e6ff24cac3845c327aabd11861b.jpg


457d44dd473bd2e46ecac1d4f759a7a3.jpg


911fe507791308c6445e8d0f1b5216f4.jpg


1c9d5e6516e24f83bd8e4f8727051614.jpg


 
Her markada ve aracta bunlar olabilir. Ayar yapılıyor final kontrol esnasında.  Fazla abartılmış olay. Önden patlamış vs. gibi bir durum olmaz. O işin detayları var. Vidanın üstündeki boya deforme olmus diye araç perte cıkmaz.

 
Ne güzel anlatmış uzuuun uzuunnnn!!

https://www.arabahaberim.com/ekspertizde-sokulup-takilmis-parca-nedir-10005.html

Ve nihai sonuç

Kaput Vidalarında oynama tahribat olması !

Ama boya ölçümünde herhangi bir sorun olmaması !

O kaputun akıbeti hakkında 2 sonuç çıkarıyor

1- kaput başka aynı renk aynı model araçtan sökülerek bu araca aynen orjinal (fabrikasyon,) yeni kaput takılmış.

Kaput orjinal olduğu için yeni takıldığı araçta da boya kalınlığı anlamında sorun yaratmayacak tır..

İşin bu ihtimali hep var!

2-Hans usta vidaları sıktı fabrikada tekrardan sıktı falan

Ve anafikir?

Tr deki  insanlar benim anlattığım 2 nolu sonuca sazanlama mı yapar

Yoksa reel ihtimali olan 1 nolu sonuca kafa yorar mı?

Tekrarlıyorum ! 

Kaput bagaj vida somun larıyla oynanmış sıfır araç almayınız  ! O zaman sıfır araç almanın anlamı kalmıyor.

2. Elde kafa yoralım tabi !

 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Geri
Üst Alt