Yakıt Sorunu


golf51

Yeni Üye
Katılım
28 Şub 2017
Mesajlar
26
Tepkime puanı
8
İsim
golf
Merhaba arkadaşlar,

2012 Model 1.6 TDI manuel aracım'ın Şehir içi hız ortalaması 20 km Yakıt ortalaması ise 10 lt olarak görünüyor bilgi ekranında. Yakıtı devamlı ölçerim araç bilgisayarı 1lt-1,2lt fazla ölçüyor onu biliyorum. 3 gün önceki son depoda da bilgi ekranında 10 lt yazıyordu fakat gerçekte 9 lt olarak ölçtüm. Son depo 54,5 lt yakıt ile şehir içi tam 600 km gitti, hız ortalamam 20 km günlük mesafem ise ortalama 5+5= 10 km gibi. Aracımın görünürde veya hissettiğim hiçbir sıkıntısı yok. Ne çalışmasında, ne gidişinde, ne rolentide vs. herhangi bir arıza ışığı yok. Duman atma yok. Sesinde bir gariplik yok. 

Sorum şudur arkadaşlar; Aracımın bu kadar yakması normal mi? Sizin yakıt durumlarınız nasıl? Eğer veriler normal değilse sorun ne kaynaklı olarabilir? Biraz araştırmaya çalıştım. MAP SENSÖRÜ, MAF SENSÖRÜ, BOĞAZ KELEBEĞİ kaynaklı olabilir gibi yorumlar okudum. Görüş ve önerileriniz bekliyorum. Tşk. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sizin bir depodan kastınız 50 lt mi? 55 lt mi? Ben genellikle dışına taşana kadar dolduruyorum depoyu. Hemen hemen her sefer 54 lt yakıt alıyorum. 54 lt ile 600 km gidiyorum. 
Silme dolu taşana kadar yakıt almanın ciddi riskleri vardır..!! Aracın yakıt deposu 50 lt. dir., daha fazla doldurmamalısınız..!! Tabi 50 lt. alıcam diye hesap ederken araçtaki yakıtı da hesaba katmalısınız.!! Yani yakıt ışığı yandığında araç yaklaşık 42-45lt. yakıt alır.,

Fazladan 5 lt. 'lik bölüme genleşme tankı denilir, yakıt ısındığında genleşme oluşacağından dolayı güvenlik amaçlı konulmuştur.,  aynı zamanda yakıt alınması sırasında yakıt tankında oluşacak basıncın rahatça dışarı çıkması sağlar ve yakıt tankını basınçtan korumaktır.!!

DPF ışığı yanarak temizlik yapması "aktif rejenerasyon" yapıyor anlamına gelir., aktif kelimesini olumlu birşey gibi algılamayın., tam tersi bazı şeyleri yanlış yaptığınızdan dolayı araç ışık yakarak temizlik yapıyor.,

Araçlarda 2 tip DPF temizliği vardır.,

1) Pasif rejenerasyon DPF temizliği; araç her 200-300km bir (uyarı ışığı yakmadan) pasif temizlik yapar., bu esnada devir saati 900-1000rpm seviyesine çıkar., motor fan açar ve yüksek seviyede sesli şekilde çalışır., egzoz'tan yanık kokusuna benzer bir koku gelir., bu belirtileri hissetiğinizde aracı stop etmeden en az 70km hızla (4. viteste) 15-20dk. sürüş gerçekleştirmelisiniz.!! Şayet motoru stop ederseniz veya temizlik devam ettiği sırada benzin lambası yanar ise temizlik yarıda kalır..!! bunu alışkanlık haline getirirseniz partükül filtresi olması gerekenden daha fazla dolduğu ve için bu sefer aktif DPF temizliği yapmaya başlar..

2) Aktif rejenerasyon DPF temizliği; pasif rejenerasyon temizliğini yapmayan veya buna dikkat etmeyen araçlarda görülür..!! seramikten yapılmış partükül filtresi çok aşırı dolduğundan sistem neredeyse kullanılamayacak hale geldiğinden, araç bu sefer uyarı ışığı yakarak aktif rejenerasyon yapmaya başlar., Bu işlem pasif rejenerasyona göre daha uzun sürer.,

DPF ışığı yanarak yapılan aktif rejenerasyon aslında aracın size demek istediği şudur; uçurumdan önce ki son çıkıştasın..!! dikkatli ol., bunu alışkanlık haline getirirsen sana 6-7bin lira masraf açarım..!!!! demek istiyor...

 
Upvote 0

Silme dolu taşana kadar yakıt almanın ciddi riskleri vardır..!! Aracın yakıt deposu 50 lt. dir., daha fazla doldurmamalısınız..!! Tabi 50 lt. alıcam diye hesap ederken araçtaki yakıtı da hesaba katmalısınız.!! Yani yakıt ışığı yandığında araç yaklaşık 42-45lt. yakıt alır.,

Fazladan 5 lt. 'lik bölüme genleşme tankı denilir, yakıt ısındığında genleşme oluşacağından dolayı güvenlik amaçlı konulmuştur.,  aynı zamanda yakıt alınması sırasında yakıt tankında oluşacak basıncın rahatça dışarı çıkması sağlar ve yakıt tankını basınçtan korumaktır.!!

DPF ışığı yanarak temizlik yapması "aktif rejenerasyon" yapıyor anlamına gelir., aktif kelimesini olumlu birşey gibi algılamayın., tam tersi bazı şeyleri yanlış yaptığınızdan dolayı araç ışık yakarak temizlik yapıyor.,

Araçlarda 2 tip DPF temizliği vardır.,

1) Pasif rejenerasyon DPF temizliği; araç her 200-300km bir (uyarı ışığı yakmadan) pasif temizlik yapar., bu esnada devir saati 900-1000rpm seviyesine çıkar., motor fan açar ve yüksek seviyede sesli şekilde çalışır., egzoz'tan yanık kokusuna benzer bir koku gelir., bu belirtileri hissetiğinizde aracı stop etmeden en az 70km hızla (4. viteste) 15-20dk. sürüş gerçekleştirmelisiniz.!! Şayet motoru stop ederseniz veya temizlik devam ettiği sırada benzin lambası yanar ise temizlik yarıda kalır..!! bunu alışkanlık haline getirirseniz partükül filtresi olması gerekenden daha fazla dolduğu ve için bu sefer aktif DPF temizliği yapmaya başlar..

2) Aktif rejenerasyon DPF temizliği; pasif rejenerasyon temizliğini yapmayan veya buna dikkat etmeyen araçlarda görülür..!! seramikten yapılmış partükül filtresi çok aşırı dolduğundan sistem neredeyse kullanılamayacak hale geldiğinden, araç bu sefer uyarı ışığı yakarak aktif rejenerasyon yapmaya başlar., Bu işlem pasif rejenerasyona göre daha uzun sürer.,

DPF ışığı yanarak yapılan aktif rejenerasyon aslında aracın size demek istediği şudur; uçurumdan önce ki son çıkıştasın..!! dikkatli ol., bunu alışkanlık haline getirirsen sana 6-7bin lira masraf açarım..!!!! demek istiyor...


Teşekkür ederim bilgilendirme için. Pasif rejenerasyon la ara ara karşılaşıyordum ama temizlik olduğunu bilmiyordum sadece fan çalışması zannediyordum. Dpf yanınca da 1-2 gün aracı devirli kullanıyordum ışık sönüyordu...

Peki bu duruma yol açan yada benim yanlış yaptığım şey nedir? 
 

70 km hızla 4. Vitesde 20 dakika durmadan gidebileceğim yer yok gibi. Işıksız trafiksiz yol lazım. Mesela 2. Viteste 40 km ile gitsek işlem uygulanmış olur mu?

 
Upvote 0
Tamamen trafik koşulları ve soğuk motorla çok kısa mesafe yol almanızdan kaynaklanıyor. 

Motor soğukken çok yakar, 4 üncü 5 inci viteslerde kullanamıyorsanız aşırı yakması normal. Anlık tüketime bakarsanız 5. Viteslerde 70 km hızlarda minimum yakıt verileri olur.

Ama sorununuz geçen kışlarda olmadığını son bakımdan sonra olduğunu söylüyorsunuz. Yağın filtrelerin orj olmayışı fikri oluştu bende de.

Benim tsi benzinli aracımla kayseride

yaz ortalamam 4.9 larda

kış ortalamam 5.3 gibi 

Çok cüzi bir fark var. Sürüşüm aynı. Km 80 bin de aracımın

 
Upvote 0
Teşekkür ederim bilgilendirme için. Pasif rejenerasyon la ara ara karşılaşıyordum ama temizlik olduğunu bilmiyordum sadece fan çalışması zannediyordum. Dpf yanınca da 1-2 gün aracı devirli kullanıyordum ışık sönüyordu...

Peki bu duruma yol açan yada benim yanlış yaptığım şey nedir? 
 

70 km hızla 4. Vitesde 20 dakika durmadan gidebileceğim yer yok gibi. Işıksız trafiksiz yol lazım. Mesela 2. Viteste 40 km ile gitsek işlem uygulanmış olur mu?
Dediğim gibi pasif rejenerasyonu yapmadığınız için veya işlemin tamamlamasını beklemediğinizden veya fark etmediğinizden dolayı.., bir süre sonra partikül filtresi haddiden fazla doluyor., bu sefer araç size uyarı ışığı yakarak aktif rejenerasyon uyarısı veriyor., Yani tehlike çanlarının çalmasına "ramak kaldı" demek istiyor., Partikül filtresi ciddi pahalı bir parçadır., Siz sürekli aktif rejenerasyona düşerseniz, bir süre sonra filtre geri dönüşü olmayacak kadar dolar ve artık kendini temizleyemez., haliyle çok ciddi onarım masaflarıyla karşı karşıya kalırsınız..!!

*** Pasif rejenerasyon başladığında; hiç durmadan gitmenize gerek yok., Zaten dünyanın en sakin şehrinde de yaşasanız, karşınıza trafik lambası çıkar, insanlar çıkar, viraj çıkar vs..

Ana yola çıkıp "imkanlar el verdiği" kadar 4. viteste "en az" 70km (max. 90-100km) hızla aracı 15-20dk. sürün., elbette yol şartları gereği duraksamalar veya yavaşlamar olacaktır., böyle olduğunda hızı ve vitesi düşürün., sonra imkanlar el verdiğinde tekrardan 4.viteste 80-90 km hıza çıkın., böyle böyle zaman geçer., ve 15-20dk. sonunda devir saatinin düştüğünü gördüğünüzde., pasif rejenerasyon bitmiştir.,

Özetle rejenerasyon başladığında aracı biraz devirli kullanın (4. viteste 2.500-3.000 devir yeterli)., daha fazlası gereksiz..!! işlem bittiğinde (trip tuşuna basarak) km sayacını sıfırlayın.,

Bir sonraki pasif rejenerasyon/temizlik sizin trafikte kalma durumunuza göre; aracı yoğun trafikte kullanıyorsanız ortalama her 200-250km'de bir devreye girer, hafif trafikte kullanırsanız her 250-350 km arası devreye girer, Dizel kullanıcıları km saatinden işlemin yaklaştığını takip eder :)  

Yanlış yaptığınız şey; pasif rejenerasyonun bitmesini beklemeden aracı stop etmeniz..!! yanlış olan bu..!! Anlattığım şekilde pasif rejenerasyon işlemine uyduğunuz vakit., araç bir daha uyarı ışığı yakarak temizlik yapmadığına şahit olacaksınız..!! bu her şeyi doğru yaptığınız anlamına gelir...

 
Upvote 0
@forzaGilles

Çok güzel açıklamışsınız.  

Amma velakin Tdi'ın derdi çekilecek gibi değilmiş.

Hele dsg tdi ise tümden bela, birsürü dikkat etmek gereken şeyler var , kuralına uygun kullanılmazsa sahibinin vay haline...

Tsi manuelin gözünü seveyim 😆

 
Upvote 0
Partikül filtresinden kasıt DPF ise bazen ışığı yanıyor. Bir iki gün devirli kullanıyorum sönüyor ve hemen hemen 1 ay yanmıyor. 
Evet DPF, DPF temizliğini yaparken araç yakıttan kullanıyor ve yakıt sarfiyatı artıyor. ışığın yanmaması DPF temizliğini yapmadığı anlamına gelmez, ışığın yanması DPF'nin aşırı tıkandığını gösterir. 

 
Upvote 0
Arkadaşlar bu sabah üşenmedim otobana çıktım DPF için. Hafif inişli çıkışlı bir yolda (ortalaması düz bir yol sayılır) 46 dakika da 55 km yol yaptım. 3.-4. Viteste 2000 devir altına düşmeyecek 3000 devir üzerine çıkmayacak şekilde bitirdim. Sonuç olarak yağ sıcaklığımız 95 derece, hız ortalamam 74 km, ve yakıt tüketimim 6.7 lt. oldu. Yorumlarınızı bekliyorum inşallah. 

 
Upvote 0
@Savatage Hocam sizin ortalamanız da iyiymiş. Hadi benim araç biraz daha eski diyelim motor farkı diyelim. Sürüş özellikleri diyelim benim ki de 7,8 lt olsun. 54 lt yakıtla 700 km gitsem kış vakti yeter hiç gıkımı çıkartmayacağım ama 100 km eksik gidiyorum gibi. Aracımdan da çok aşırı memnunum satmakta istemiyorum biryerlerine elletmekte. Bakalım sonuç nereye varacak.

 
Upvote 0
Sizin bir depodan kastınız 50 lt mi? 55 lt mi? Ben genellikle dışına taşana kadar dolduruyorum depoyu. Hemen hemen her sefer 54 lt yakıt alıyorum. 54 lt ile 600 km gidiyorum. 
50 Lt   alıyorum baba 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@mardan1978 dostum 50lt için 650 km normal. Ben 50 lt ile 550 km gidebiliyorum. Genel olarak 100 km bi eksiklik var bende. 

 
Upvote 0
Arkadaşlar bu sabah üşenmedim otobana çıktım DPF için. Hafif inişli çıkışlı bir yolda (ortalaması düz bir yol sayılır) 46 dakika da 55 km yol yaptım. 3.-4. Viteste 2000 devir altına düşmeyecek 3000 devir üzerine çıkmayacak şekilde bitirdim. Sonuç olarak yağ sıcaklığımız 95 derece, hız ortalamam 74 km, ve yakıt tüketimim 6.7 lt. oldu. Yorumlarınızı bekliyorum inşallah. 
Bu işlemi pasif rejenerasyon (temizlik işlemi) başladığı zaman yapmalısınız., devir yükselir, araç sesli çalışmaya başlar, yüksek sesli fan sesi duyarsınız., egzozdan yanık kokusuna benzer bir koku gelir., bu belirtiler rejenerasyonun başladığı anlamına gelir., Fakat yazın klimayı açtığınızda da devir saati yükselir ve fan sesli çalışır bununla karıştırmayın.!! Ayırt etmek için klimayı kapatıp rolantide hafif gaza basıp çekin, devir düşüyorsa bilin ki bu rejenerasyon değil..

Durup dururken devirli kullanarak temizlik yapmaya çalışmanın bir anlamı yok., çünkü sistem dpf temizliğine başlamadan partükül filtresini temizlemez., ancak dpf temizliği başladığı zaman sistem egzoz gazını 500-600°C sıcaklığa çıkararak yakmaya başlar..

 
Upvote 0
@forzaGilles tüh yaa😅 neyse bi daha gideriz Sorun değil. Peki yukarıdaki şartlarda yakıt tüketimi normal mi? Yine çok gibi geldi gözüme. 

 
Upvote 0
@forzaGilles tüh yaa😅 neyse bi daha gideriz Sorun değil. Peki yukarıdaki şartlarda yakıt tüketimi normal mi? Yine çok gibi geldi gözüme. 
2-3 bin devir aralığında gezmeniz boşuna değil rahat olun bir miktar da olsa partikül filtresinin tutamadığı kurum dışarı atılmıştır, aracınızı devirli kullanın yakıt tüketiminizde bir sorun yok sorun benzinli gibi dizel araç kullanmada manuelse vites geçişlerinde aracı biraz motor sesini duyun halk tabiriyle sündürün vites atın korkulacak bir durum yok motor biraz nefes alsın, egr partikül vs dolmaya başlarsa katmanlaşan kurumun temizliği çok zor aracınızın performansı düşer çok ve verimsiz yakar en sonunda da değişim ister şu an 1.6 tdi partkül filtresi 7 bin civarı haberiniz olsun.

 
Upvote 0

@mardan1978 dostum 50lt için 650 km normal. Ben 50 lt ile 550 km gidebiliyorum. Genel olarak 100 km bi eksiklik var bende. 
50 LT ile 650 km mi?  az değil mi,

1.4 tsi / dsg 125 hp 50 lt 750-800 arası gidiyorum. sert kullanmam trafik lambalarına yaklaşırken lamba kırmızıda ise ayağımı gazdan çekerim ani hızlanmaları pek fazla yapmam.

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt