Yakıt Sorunu


golf51

Yeni Üye
Katılım
28 Şub 2017
Mesajlar
26
Tepkime puanı
8
İsim
golf
Merhaba arkadaşlar,

2012 Model 1.6 TDI manuel aracım'ın Şehir içi hız ortalaması 20 km Yakıt ortalaması ise 10 lt olarak görünüyor bilgi ekranında. Yakıtı devamlı ölçerim araç bilgisayarı 1lt-1,2lt fazla ölçüyor onu biliyorum. 3 gün önceki son depoda da bilgi ekranında 10 lt yazıyordu fakat gerçekte 9 lt olarak ölçtüm. Son depo 54,5 lt yakıt ile şehir içi tam 600 km gitti, hız ortalamam 20 km günlük mesafem ise ortalama 5+5= 10 km gibi. Aracımın görünürde veya hissettiğim hiçbir sıkıntısı yok. Ne çalışmasında, ne gidişinde, ne rolentide vs. herhangi bir arıza ışığı yok. Duman atma yok. Sesinde bir gariplik yok. 

Sorum şudur arkadaşlar; Aracımın bu kadar yakması normal mi? Sizin yakıt durumlarınız nasıl? Eğer veriler normal değilse sorun ne kaynaklı olarabilir? Biraz araştırmaya çalıştım. MAP SENSÖRÜ, MAF SENSÖRÜ, BOĞAZ KELEBEĞİ kaynaklı olabilir gibi yorumlar okudum. Görüş ve önerileriniz bekliyorum. Tşk. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
50 LT ile 650 km mi?  az değil mi,

1.4 tsi / dsg 125 hp 50 lt 750-800 arası gidiyorum. sert kullanmam trafik lambalarına yaklaşırken lamba kırmızıda ise ayağımı gazdan çekerim ani hızlanmaları pek fazla yapmam.
Hangi şehirde kullanıyorsun  baba  

ben  istanbul full dur  kalk  trafık  50lt  650km  gidiyorum  ortalamam 7 falan (2013 TDI  DSG  105HP)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

Hangi şehirde kullanıyorsun  baba  

ben  istanbul full dur  kalk  trafık  50lt  650km  gidiyorum  ortalamam 7 falan (2013 TDI  DSG  105HP)
Mersin, iş çıkış saatlerinde bende dur kalkı çok yapıyorum, yaylaya da çıkıyorum. şu an yaptığım yol 703 km, menzil için de 120 km olarak gösteriyor.  bu da 60-70 yaparsa 760-770 km eder. 2018 model 

dip not olarak şunu da belirteyim, lastik basıncını belirli periyotlarda kontrol ederim, fazladan gereksiz eşya bulundurmam ve genelde de tek kişi olurum araçta,

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@Culture33 

Benzinli araba  için  güzel değerler

biri  2012 TDI    biri 2018  tsı   teknelelojıleri  farklı  ondan  fakediyor 

 
Upvote 0
1.6 TDI aracımla Samsun - Bolu arasında ortalama 100 km hızla 4.5-4.9 arası yakıyordum fakat son 5-6 aydır (özellikle triger seti değişimi ve filtre bakımlarından sonra) aynı yolda yaklaşık 1 litre fazla veri almaya başladım. Hem de birkaç defa denedim. Sonuç aynı, yaklaşık 1 litrelik bir artış var. Bu da bir depoda 60 TL kadar fark ediyor... Ne değişmiş olabilir? Yol aynı, sürüş stili aynı, hız aynı, yük aynı, lastik ve basınçlar aynı. Her şey aynı...

 
Upvote 0
1.6 TDI aracımla Samsun - Bolu arasında ortalama 100 km hızla 4.5-4.9 arası yakıyordum fakat son 5-6 aydır (özellikle triger seti değişimi ve filtre bakımlarından sonra) aynı yolda yaklaşık 1 litre fazla veri almaya başladım. Hem de birkaç defa denedim. Sonuç aynı, yaklaşık 1 litrelik bir artış var. Bu da bir depoda 60 TL kadar fark ediyor... Ne değişmiş olabilir? Yol aynı, sürüş stili aynı, hız aynı, yük aynı, lastik ve basınçlar aynı. Her şey aynı...
Servis evraklarına (iş emri, müşteri istek formu ve fatura) bu 3 evrağa bakın., araca servis aksiyonu (yazılım güncellemesi) yapmışlar mı diyee..? 

2019 yılı sonlarında ortaya çıkan sonuçlara göre almanya’da bir mahkemede görülen davada VW ‘nin EA188, EA189, EA288 kısacası son 10-15 yılda çıkan tüm dizel motorların NOx gazı kaynaklı manipüle edildiğini mahkemede kabut ettiği ile ilgili pek çok almanca kaynaklı haber okudum..

Servis nezninde emisyon skandalı sebebiyle yapılan yazılım güncellemerinin araca olumsuz etkileri olduğu biliniyor,

Aralık ayında servis randevusu alırken aracınız için servis aksiyonu (yazılım güncellemesi) var demişlerdi., güncellemenin kodunu sordum, 23X4 kodlu motor kontrol ünitesi güncellemesi olduğunu öğrendim, Uzun araştırmalarım sonucu bu güncellemenin NOx gazı ile ilgili olduğunu, ve tam bu araştırmaları yaparken EA288 dizel motorların da manipüle edildiğini öğrenince, bakım için servise gittiğimde servis danışmanına, ve bakımı yapacak ustaya kesinlikle yazılım güncellemesini yaptırmayacağımı 3 kez tekrarladım, efendim teknik personel bilmeden yüklemiş falan filan anlamam büyük olay çıkarırım diyee söylemlerim sonucu., elbette yapmadılar.. genelde ılımlı ve sakin bir insanım ama iş arabaya gelince tam tersi oluyor.. :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@SCC

Bu servislerin emisyon / salınım aşkına yeni motor güncellemelerine karşı önlem almak lazım!

Aracın vag baglantı giriş kapağına  ASMA KİLİT takmak farz oldu ! 

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Upvote 0
İlk defa dizel arabaya biniyorum araba 1.4 tdi dsg polo . Günlük rotamda git gel toplan 20 km motor tam ısınıyor ben kontağı kapatıyorum. Motor soğuk olduğu için haliyle sakin sakin gidiyorum . Yakıtı şuana kadar hep shellden aldım . Bu aralar sıksık rejenerasyon yapmaya başladığını fark ettim . Normal midir bu kaç kmde bir yapması lazımdır. Yakıt aldığım firmayı değiştireyim mi ? 
Sabah evden çıktığımda çok soğuk olmamasına rağmen yakıt tüketimi normale dönene kadar bekliyorum 30 saniye civarı , gazlarsam soğutma turu ardından 1 dk bekliyorum vitesleri dsg kendi atıyor . Yakıt ışığı yanınca direk dolduruyorum. Dikkat etmem gereken başka şeyler var mı ilk defa dizel arabaya biniyorum .

 
Upvote 0
1.6 TDI aracımla Samsun - Bolu arasında ortalama 100 km hızla 4.5-4.9 arası yakıyordum fakat son 5-6 aydır (özellikle triger seti değişimi ve filtre bakımlarından sonra) aynı yolda yaklaşık 1 litre fazla veri almaya başladım. Hem de birkaç defa denedim. Sonuç aynı, yaklaşık 1 litrelik bir artış var. Bu da bir depoda 60 TL kadar fark ediyor... Ne değişmiş olabilir? Yol aynı, sürüş stili aynı, hız aynı, yük aynı, lastik ve basınçlar aynı. Her şey aynı...
Kardeşim Tesadüfmüdür bilmiyorum ama benim olayda Triger ve Devirdaim bakımından sonra başladı. Daha ertesi gün hissettim. Benim bu araçla dördüncü kışım. Dört kıştır ustam aynı, aldığım parçalar aynı, sürüş sitilim aynı, gittiğim geldiğim güzerhah aynı, aldığım yakıt aynı. Son bakımdaki tek fark triger ve devirdaim. Aslında şüphelendim ve sordumda ama kesinlikle alakası yok dediler. Bende düşündüm mantıken triger devirdaim ne alaka dedim.  Bilmediğimiz bir etkisi varmı acaba. 

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Upvote 0
Kardeşim Tesadüfmüdür bilmiyorum ama benim olayda Triger ve Devirdaim bakımından sonra başladı. Daha ertesi gün hissettim. Benim bu araçla dördüncü kışım. Dört kıştır ustam aynı, aldığım parçalar aynı, sürüş sitilim aynı, gittiğim geldiğim güzerhah aynı, aldığım yakıt aynı. Son bakımdaki tek fark triger ve devirdaim. Aslında şüphelendim ve sordumda ama kesinlikle alakası yok dediler. Bende düşündüm mantıken triger devirdaim ne alaka dedim.  Bilmediğimiz bir etkisi varmı acaba. 
Trigeri yetkilide mi değiştirttiniz?

Araçlarımız aynı, emisyon skandalına karışan motorlara sahipler. 1 yıl kadar önce fren hidroliğini değiştirmeye gittiğimde motora güncelleme yapıcaz demişlerdi ve kabul etmemiştim.

Triger için bu ikinci gidişimde @forzaGilles ve @Savatage hocalarımın da şüphelendiği gibi bana sormadan güncelleme mi attı ki bunlar... 

Faturalarda öyle bir şey yazmıyordu fakat son işlemde bin tane kalem olduğu için gözümden kaçmış olabilir. Tekrar kontrol edeyim sabah. Sonra da servisi bir arayayım bakalım. Çünkü son işlem sırasında yan masadaki satış danışmanı ''sizin araçtı değil mi güncellemeyi kabul etmeyen'' diye taa 1 yıl öncesinden hatırlayıp bıyık altından bir gülmüştü ''istesen de istemesen de yaptık'' der gibi...

 
Upvote 0
@SCC Aracımı aldım alalı güvendiğim bir ustam var ona giderim. Genel bakım triger ve devirdaim için servisi aradım 3.500 tl gibi bir rakam çıkardı. Ustamla görüştüm parçaları aldım. Aldığım parçalar ile içinden çıkanlar kayış hariç aynı idi. Kayış Bosch marka çıktı. Hatta eski kayış yenisinden daha iyiydi desem yeridir. Eski kayışı eline alınca yeni kayıştan daha kalın hissiyatı veriyordu, yıpranma, çatlak vs. hiçbirşey yoktu. Araca herhangi bir cihaz bağlanmadı. Mazot filtresi dahil genel bakım, triger, devirdaim ve işçilik için toplam 1500 TL ödedim. 

 
Upvote 0
TDI Bluemotion/otomatik 2016 model Golf kullanıyorum. Yakıt sarfiyatında1,5-2l/100km kadar bir artış var. Bir OBDII ölçer bağlayıp verileri inceledim. Herhangi bir hata kodu yok. Ancak 'Commanded Throttle Actuator' sürekli %100 görülüyor ve 'Throttle Pedal Position' ise sürekli %85 dolayında. Gaz pedalına basınca veya seyir halinde bu değerler aynı kalıyor. Nedenini anlayamadım. 2 ay önce Doğuş Oto serviste aküyü değiştirmişlerdi. Adaptasyon veya kalibrasyon yapmamış olabilirler mi? Bu verilerin, gaz pedalına basınca değişmesi gerekmiyor mu? Yani kelebeğin kapalı konumdan açık konuma doğru bir değişim göstermesi gerekmiyor mu? Bilgisi olandan bilgi rica ediyorum.

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt