Sürüş Modu Yaptırdım



@mali_bekir 

+Direksiyon sertleşme ve tepki

Başka ne var artı 
Genel olarak aşağıdaki vasryasyonları uyguluyor araç.

Sürüş Profil Seçimi “Driving Profile Selection”

Merkezi multimedya ekranı üzerinden kontrol edilebilen sürüş profilleri Driving Profile Selection, Normal, Comfort*, Sport, Eco, Individual sürüş profilleri arasında seçim imkanı sunmaktadır. Bu modlar, araçta bulunan ekipmanlara bağlı olarak ACC, Klimatronik ve kemer gerdiricilerine müdahale edebilmektedir.

Örneğin Sport modu seçildiğinde, direksiyon elektromekanik desteği azaltılarak daha sert bir karakter kazanırken, gaz pedalının hassasiyeti ve gaz kelebeğinin tepkileri hızlanmaktadır. Araçta adaptif Bi-Xenon farlar bulunuyorsa (Top Xenon), dinamik viraj farının hareketleri hızlanmaktadır., Yeni Led farlarda da benzer çalışma prensibi esas alınır.Aynı zamanda emniyet kemeri gerdiricileri de gerilerek sürücüyü koltuğuna sabitlemekte ve hızlı girilen virajlarda daha iyi bir hakimiyet sağlamayı amaçlamaktadır.

*Comfort modu sadece DCC alındığında gelmektedir.

 
Genel olarak aşağıdaki vasryasyonları uyguluyor araç.

Sürüş Profil Seçimi “Driving Profile Selection”

Merkezi multimedya ekranı üzerinden kontrol edilebilen sürüş profilleri Driving Profile Selection, Normal, Comfort*, Sport, Eco, Individual sürüş profilleri arasında seçim imkanı sunmaktadır. Bu modlar, araçta bulunan ekipmanlara bağlı olarak ACC, Klimatronik ve kemer gerdiricilerine müdahale edebilmektedir.

Örneğin Sport modu seçildiğinde, direksiyon elektromekanik desteği azaltılarak daha sert bir karakter kazanırken, gaz pedalının hassasiyeti ve gaz kelebeğinin tepkileri hızlanmaktadır. Araçta adaptif Bi-Xenon farlar bulunuyorsa (Top Xenon), dinamik viraj farının hareketleri hızlanmaktadır., Yeni Led farlarda da benzer çalışma prensibi esas alınır.Aynı zamanda emniyet kemeri gerdiricileri de gerilerek sürücüyü koltuğuna sabitlemekte ve hızlı girilen virajlarda daha iyi bir hakimiyet sağlamayı amaçlamaktadır.

*Comfort modu sadece DCC alındığında gelmektedir.
Teşekkürler 👏

DCC adaptif şase li golfü kullanıp farkını somut hissetmek isterdim.🙂

 
Teşekkürler 👏

DCC adaptif şase li golfü kullanıp farkını somut hissetmek isterdim.🙂
Rica ederim Hocam.

DCC güzel hoşlakin Aracına Spor Yaya takan Tüm dostlar Zaten sürüş modu ile Bunu yaşamış sayılıyorlar bence :)  Sonuçta DCC ile  ( havalı- ayarlamalı amartisörler ile )süspansiyon biraz sertleşiyor ( 0,5-0,12 mm şeklinde )  Zaten Spor yaylarda bu direk uygulanmış oluyor  (y)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Surus modu benim aracin donaniminda var, ama yazilanlar kadar belirgin fark asla hissedemiyorum, bana goz boyama gibi geldi. Mesela modlar arasinda direksiyon sertligi o kadar bariz degismiyor. Bosuna para harcamayin derim.

Mesela 2018 opel corsada bir city dugmesi vardi :) bastin mi direksiyon serce parmaginla donerdi ve 60km/h ustu otomatik kapanirdi normal sertlige gecerdi farki hissediyordum corsanin en sevdigim yonu olmustu.

Ben golfun surus modlari arasinda bariz fark goremiyorum.

 
@schweppes siz orjinal kodlamayı ne kadara yaptırdınız hocam nasıl farklar oldu ecu şase numarası değişiminde nasıl bir sorun oluyor açarmısınız 
Hocam servisler parçalar değişirse adaptasyonu şase ile yapıyorlar, şase farklı olunca ne olacak takılan herhangi bir yedek parça adapte edilemez olacak mesela dsg. Aynı zamanda şase değiştirmek baya baya suç diye biliyorum, artık gerisi hayal gücünüze.. 

Orjinal kodu serviste yaptırdım. Şu an nedir bilmiyorum fiyatları ama çok abartı rakamlar değil

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Surus modu benim aracin donaniminda var, ama yazilanlar kadar belirgin fark asla hissedemiyorum, bana goz boyama gibi geldi. Mesela modlar arasinda direksiyon sertligi o kadar bariz degismiyor. Bosuna para harcamayin derim.

Mesela 2018 opel corsada bir city dugmesi vardi :) bastin mi direksiyon serce parmaginla donerdi ve 60km/h ustu otomatik kapanirdi normal sertlige gecerdi farki hissediyordum corsanin en sevdigim yonu olmustu.

Ben golfun surus modlari arasinda bariz fark goremiyorum.
Hocam aslında en büyük fark gaz tepkisi ve motor gücünde. Mesela eco modunda gaz %70 den fazla açılmıyor. Tepkiler yavaş geliyor. Ayak gazdan çekince vitesi boşa alıyor. Kullandığın için bilirsin tabiki .

 
Surus modu benim aracin donaniminda var, ama yazilanlar kadar belirgin fark asla hissedemiyorum, bana goz boyama gibi geldi. Mesela modlar arasinda direksiyon sertligi o kadar bariz degismiyor. Bosuna para harcamayin derim.

Mesela 2018 opel corsada bir city dugmesi vardi :) bastin mi direksiyon serce parmaginla donerdi ve 60km/h ustu otomatik kapanirdi normal sertlige gecerdi farki hissediyordum corsanin en sevdigim yonu olmustu.

Ben golfun surus modlari arasinda bariz fark goremiyorum.
Değerli Hocam 

Tepkimeler  Optimal seiyede olduğundan ,Çok net anlaşılmaması normal olduğu gibi size bir örnek ile tepkilerin değiştiğini söyleyebilirim. 

Aracınız DSG ise yada DSG araç ile deneme şansınız olursa D Modunda ve  S modunda Deneyimleme yapınız özellikle ara hızlanma ve kalkışlarda ne kadar fark olacağını hissedeceksiniz. 

Keyifli Forumlar dilerim.

 
Dün yakıt tüketimi konusuna yazmıştım; Bu akşam taksim halkalı 32 km yolu 90 dk da ortalama 23 km hızla  geldim 6.8 lt/km ortalama yakaladım sanırım eko sürüş modunun faydası normal de 7.5 altına düşeceğini sanmıyorum. 
17 kışlık lastikler ile 1.4 manuel 125bg

ayrıca spor mod gerçekten direksiyon sertleşiyor ve gaz tepkisinin artığını hissettiriyor. 

DCC olmadığı için diğer modlar devreye girmiyor. Sadece eko, spor, normal

1F1DFD49-0672-43DB-B80F-00D74D8CB36D.jpeg

 
Aradaki farkı hissetmedim diyen arkadaş için;

Vites D konumdayken kullandığımdan normal bir araç kullanır gibi his veriyor, Asıl S konumuna alınca vites geçişleri daha geç ve pedal hassasiyeti daha çabuk oluyor, direksiyon sertleşmesi "benim için" pek bir anlam ifade etmiyor, individual modda direksiyon tepkisini normale alıyorum zaten. Direksiyon ve klima normal,  diğerleri Spor Modda kullanıyorum ve arada ciddi şekilde fark var. 

Bunu daha iyi anlamak için Vites D de iken tam gaz yapıp kalkmaya çalışın birde S moddayken tam gaz yapıp kalkmaya çalışın farkı anlayacaksınız. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam servisler parçalar değişirse adaptasyonu şase ile yapıyorlar, şase farklı olunca ne olacak takılan herhangi bir yedek parça adapte edilemez olacak mesela dsg. Aynı zamanda şase değiştirmek baya baya suç diye biliyorum, artık gerisi hayal gücünüze.. 

Orjinal kodu serviste yaptırdım. Şu an nedir bilmiyorum fiyatları ama çok abartı rakamlar değil
 teşekkür ederim

 
Bunu daha iyi anlamak için Vites D de iken tam gaz yapıp kalkmaya çalışın birde S moddayken tam gaz yapıp kalkmaya çalışın farkı anlayacaksınız. 


Aracınız DSG ise yada DSG araç ile deneme şansınız olursa D Modunda ve  S modunda Deneyimleme yapınız özellikle ara hızlanma ve kalkışlarda ne kadar fark olacağını hissedeceksiniz. 
Bu şanzımanın özelliği değil mi zaten, bunun kontrolünü vites kolu üzerinden yapıyoruz, sürüş moduna ne gerek var? Neyi atlıyorum?

eko sürüş modunun faydası normal de 7.5 altına düşeceğini sanmıyorum. 
DSG için D konumu ve bilinçli bir sağ ayak mucizeler yaratır.

Hocam aslında en büyük fark gaz tepkisi ve motor gücünde.
Gaz kelebeği cevabının değişmesi, eğer DSG D/S modu dışında bir ayarlama ise ilginç olabilir. 

Motor gücü değişmez elbette, güce ulaşma şekli herhalde kastedilen. 

 


Geri
Üst Alt