Partikül filtresi tıkanması


lasttohit

Katılımcı Üye
 
Katılım
14 Nis 2019
Mesajlar
511
Tepkime puanı
243
Konum
İstanbul
İsim
Kubilay
Selamın aleyküm abiler, dün akşam aracımda fotoğrafdaki arızayı aldım ve biraz gazladıktan sonra lamba yok oldu.

Duyduğum kadarıyla 2 bin devirde sabit bir şekilde 15-20 dakika gidildiği zaman sorun büyük ölçüde çözülüyor.

Bu akşam boş bir yolda gazlamayı düşünüyorum tavsiyeniz veya dikkat etmem gereken bir durum var mıdır? 
5988A247-C1CB-4144-BFD0-07E917FF2A7C.jpeg

648B5635-7EF6-4777-B8C6-5425C51EE057.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@EsXi Vcds olan bir usta bulmam gerekir ancak doluluk oranıyla pek ilgilenmedim, çünkü araç henüz bir uyarı vermedi. Bir de yüksek devirde kullanmanın dışında bir öneri var mı onu öğrenmek istiyorum açıkçası. Sürekli Shell kullanıyorum bu arada. İki kez Opet'ten aldım, böyle oldu.

@ogzogz Fark ediyor mu bilmiyorum RCD 330 var bende, CAR'da öyle bir uyarı göremedim, sadece fazla yakıt harcıyor bu dönemlerde. Yüksek devir sürdükten sonra düşüyor. Ayrıca evet, 15-20 km gittikten sonra ışıklarda, rölantide çalışırken titriyor ama devir göstergesine dikkat etmedim. Bir dahaki sefer bakarım. Katkıların bir katkısı var mı peki? :)
 
Upvote 0

USER=3244]@ogzogz[/USER] Fark ediyor mu bilmiyorum RCD 330 var bende, CAR'da öyle bir uyarı göremedim, sadece fazla yakıt harcıyor bu dönemlerde. Yüksek devir sürdükten sonra düşüyor. Ayrıca evet, 15-20 km gittikten sonra ışıklarda, rölantide çalışırken titriyor ama devir göstergesine dikkat etmedim. Bir dahaki sefer bakarım. Katkıların bir katkısı var mı peki? :)

Standart ekranda CAR kısmından start stop durumu sekmesi olması gerekiyor. Orada örneğin klima açıksa, klima için motor çalışması gerekir yazar. Rejenerasyon olduğunda da sadece motor çalışması gerekir yazar. Herşey normal ve start stop devre dışı değilse , start stop mevcut yazıyordu galiba bakınca düzeltirim.

Yüksek devir sürmek öyle akla gelince yapılınca fayda sağlamıyor. Şehir içinde gazlayayım yani yüksek devirlerde kullanayım da filtre dolmasın durumu olmuyor. Şehir içi kullanımda ortalama 200 ile 300 km aralığında rejenerasyon yapar.

Yakıt tüketimindeki artış da bu fazladan devirli kullanımınız sebebiyle olmuş olabilir. Buna gerek yok. Devirli kullanım durumu uzun yolda işe yarar. Şehir içi pek faydalı olmaz. Çünkü çok fazla devirli kullanmak da iyi değildir.

Katkı durumunu düşünmediğimden pek araştırmadım. Ancak katkı kullanımı uzun yola çıkarken belirli bir depo doluluğu ile birlikte kullanım sonucunda, yani şehir içinde değil, çıkılan yolun bitimine kadar katkı ve yakıtın bitmesi ile kullanımı tavsiye ediliyor. Ki bu yolculukta da dpf rejenerasyonu en az 2 kere olacak anlamı taşır. Biraz karışık bir durum bana göre. Artısı olma ihtimali kadar eksisinin olacağını düşünüyorum.

Eğer ki rejenerasyon yapma ihtiyacı olmadan bir titreme sallanma varsa başka bir sebepten olabilir.
Yani bu iki durumu ayırt etmek lazım.
Özetle, aracınızda sarsıntı olduğunda rölanti devrinin kaçta olduğuna bakınız. Ve bahsettiğim menüden de motorun çalışma ihtiyacı durumunu kontrol ediniz. Bu arada çalışma ihtiyacı oluyorsa start stop da devreye girmez.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Yüksek devirli kullanmadan önce titremeyle beraber yakıt tüketiminde artış görüyordum, ortalama 6,5'un altına inmiyordu. 2700-3000 devirde 20 dk durmadan kullandıktan sonra bir ay kadar titreme kesiliyor, yakıt tüketimi 4,2-5'e düşüyor. Siz diyorsunuz ki bunlara gerek yok, 200-300 km yol yap, zaten kendi kendine rejenerasyon yapacaktır. Bi 200-300 km durmadan sürmek şart o zaman. Rölantide ilk titreme bu yaz uzun yol yaparken başladı zaten. Devri bilmiyorum tabii.

Tamamdır, rölanti devrine dikkat edeyim. Bu arada sabah CAR menüsüne baktım ama ortalama yakıt tüketimi falan görüyorum orada, zaten motorun çalışma ihtiyacı olması gerekir ki öyle bir uyarı göreyim. 10-15 km'lik yolda anlayamadım.

Teşekkürler! @ogzogz
 
Upvote 0
@wineofparadise net olarak şu sebepten diyemiyorum.
Ben kendi kullanımımdan size bahsedeyim siz oradan kendinize uyarlayın.
Benim ortalama 280 km'de bir rejenerasyon aralığım. Devamlı şehir içi diyebilirim. Arada 100 km gidişim ,100 km sabit gelişim oluyor. Böyle olunca rejenerasyon aralığı 350 km'ye çıkıyor.
Uzun yolda rejenerasyona girmesi için illaki filtrenin dolmasını beklemiyor. Örneğin 90 km/s hız ile gidiyorsanız ve belli bir zaman seyir halindeyseniz, filtre doluluğu %80 %90 gibiyse başlıyor temizliğe. Yani nasıl olsa bu araç uzun yolda ve hazır motor sıcakken şu partikülü de atalım diyor.

Siz klima haricinde devrin 1000 olduğu zamanda bilin ki rejenerasyon yapıyor. Bu arada motor fanı da aktif olur. Yani biraz daha sesli çalışır. Bu arada biraz yol 5-10 dk gazlamadan yol yapın. Durun ve devri kontrol edin. 1000 altındaysa temizlik bitmiştir.

Uzun yol sonrası titreme sallanma varsa, bu durum ısınmadan kaynaklı volant ya da kavrama gibi bir durumdan kaynaklı olabilir. Başka ihtimaller kasnak vs. Yani tam olarak şu diyemiyorum.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
@EsXi Vcds olan bir usta bulmam gerekir ancak doluluk oranıyla pek ilgilenmedim, çünkü araç henüz bir uyarı vermedi. Bir de yüksek devirde kullanmanın dışında bir öneri var mı onu öğrenmek istiyorum açıkçası. Sürekli Shell kullanıyorum bu arada. İki kez Opet'ten aldım, böyle oldu.
Benzin için Shell dizel için BP tercih ediyorum. Servisteki danışmana sormuştum daha öncesinde Shell için (dizelde) enjektörlerle alakalı sorun yaşayan müşterilerin çok olduğunu söylemişti. Bana dizel için BP önermişti. Aracımı ben de sizin gibi kullanıyorum yaşadığım şehirde gitmem gereken yerler yakın olduğu için markete bile gidip gelmem 4 KM'yi geçmiyor. 200 KM şehir içi kullanınca DPF açıyor. 35 KM yol yaptıktan sonra temizliği bitirmiş oluyor. Genellikle çevre yoluna çıkıp temizliği sabit 2000 devirde yapıyorum. Belki de titreme yakıt kaynaklıdır. Depoyu iyice bitirip (Kırmızı ışık yandıktan sonra) bir de BP deneyebilirsiniz.
 
Upvote 0
2013 model 155000'kmde golf aracımda ortalama 300kmde bir devir saati 1000de sabit olacak şekilde rejenerasyon yapıyor. Yakıt ortalamam da 1-2litre artıyor. Spor moda alıp 5-10dk kullandıktan sonra normale dönüyorum. Sabah soğukken devir dalgalanması olmadan arabada bir titreşim hissediyorum; ama devirde kesinlikle bir oynama olmuyor. VOLAN ile alakalı diye düşünüyorum.
 
Upvote 0
Yüksek devirli kullanmadan önce titremeyle beraber yakıt tüketiminde artış görüyordum, ortalama 6,5'un altına inmiyordu. 2700-3000 devirde 20 dk durmadan kullandıktan sonra bir ay kadar titreme kesiliyor, yakıt tüketimi 4,2-5'e düşüyor. Siz diyorsunuz ki bunlara gerek yok, 200-300 km yol yap, zaten kendi kendine rejenerasyon yapacaktır. Bi 200-300 km durmadan sürmek şart o zaman. Rölantide ilk titreme bu yaz uzun yol yaparken başladı zaten. Devri bilmiyorum tabii.

Tamamdır, rölanti devrine dikkat edeyim. Bu arada sabah CAR menüsüne baktım ama ortalama yakıt tüketimi falan görüyorum orada, zaten motorun çalışma ihtiyacı olması gerekir ki öyle bir uyarı göreyim. 10-15 km'lik yolda anlayamadım.

Teşekkürler! @ogzogz
Rcd330 multimedyalarda araç menüsü gözükmüyor diye biliyorum. Eğer sürekli şehir içi kısa mesafe kullanmıyorsanız partikül filtresini temizlemek için ekstra bir işlem yapmanıza gerek yok. @ogzogz nin dediğinin üstüne söyleyecek bir şeyim yok her şeyi anlatmış zaten. Rejenerasyon yaparken rölantide anlık tüketim 0.8 den 1 e yükselir ve araç devri 1000 devre gelir, start stop çalışmaz, stop ettikten sonra motor fanı çalışmaya devam eder. Buralara dikkat etmek yeterli.
 
Upvote 0
Öncelikle DPF temizliği (rejenerasyon) başladığının anlamaya yarayan belirtiler nelerdir, bunu bilmeniz lazım;

(Pasif rejenerasyon); adında (pasif kelimesi olması) sizi yanıltmasın.!! en sağlıklı olanı pasif rejenerasyondur,

Pasif rejenerasyon (DPF temizliği) esnasında araç normalden daha sesli çalışır., rolantide devir saati 900-1.000 rpm seviyesine yükselir., rejenerasyon sırasında motor fan açar., rejenerasyon sırasında fan sesi klima açılması neticesiyle fan açmasına göre daha seslidir.

Yani rejenerasyon sırasındaki fan sesiyle, klima çalışırken ki fan sesini birbirine karıştırmayın,

Egzoz 'dan yanık benzer bir koku ve değişik bir ses gelir., bu belirtileri fark ettiğinizde boş bir yol bulup aracı (4. viteste ve en az 70 km hıza veya daha üstü hızlara) çıkıp aracı biraz devirli kullanarak 15-20 dk. gezinmeniz gerekir., işlem bittiğinde devir saati eski haline (700 rpm) döner, fan durur, motorun sesi normal haline döner vs..

Bu işlem ortalama her 200-350 km arası kendini tekrarlar, sıkışık trafikli bir güzergahınız varsa 200-250 km arası devreye girer, motor ısınmadan 2-3 km’lik kısa mesafe yolculuklar DPF ‘nin kısa sürede dolmasına sebebiyet verir, çok trafik olmayan bir güzergahınız varsa 270-350 km arası temizlik yapar,

Bazı arkadaşlar rejenerasyon falan önemsemez, bunun yerine aracı durduğu yerde rejenerasyon yapmayı tercih eder ancak bu yanlış bir uygulamadır., çünkü araç bunu sıkışık bir trafikte kaldığınızı zannederek rejenerasyonu yarıda keser., işlem tamamlanmamış olur., ancak araç sahibi bu yarıda kesilme olayını işlemin tamamlamış olduğunu zanneder ancak tam aksine işlem yarıda kesilir., bu alışkanlık haline getirilir ise bir süre sonra dpf olması gerektiğinden daha fazla dolduğu için bu sefer (uyarı ışığı yakarak aktif rejenerasyon yapmaya) çalışır.

Uyarı ışığı yakarak rejenerasyon yapmasına köprüden önceki son çıkış diyoruz. Araç size bak bu temizlik olayı ina dikkat etmiyorsun, Eğer daha da dikkat etmezsen, sana çok ciddi onarım masrafı açarım diyor, ışık yakarak temizlemeye "aktif rejenerasyon" diyoruz,

Not: rejenerasyon sırasında yakıt lambası yanar ise işlem yarıda kesilir, sürekli az yakıtla gezerseniz araç rejenerasyon yapamaz, yine sıkıntı yaşarsınız.
 
Upvote 0
@forzaGilles


Pasif rejenerasyonu sallamamak , yada boş çevre yoluna denk gelemeyip aracı 70-80-90 km saat hızlarda 4 vites 2000/2500 devir de 15-25 km yolda sürüş yaptıramamak,,,

En son aktif rejenerasyona başlamasına sebeb olur.



Şu ana kadar her kim tdi araç kullanıp bende AKTİF REJENERASYON kadran ışığı simdiye kadar 10-15-20 kere yandı diyorsa , pasifte başlayan rejenerasyonda partikül filtresini full şehiriçi sürüşle devam ettirip filtrenin aşırı dolmasına sebeb oluyor demektir.

Örnek:

Km : 92.000
Süre : 5 yıl 10 ay da

Şu ana kadar sadece 3 kere Aktif rejenerasyon ışığı yandı.

Fazladan Aktifi yaktıran kendi Dpf ömründen yer

Su ana kadar Hiç yaktırmadım diyen varsa ?? Tebrikler
 
Upvote 0
@Savatage

Işık yanma durumu ; pasif rejenerasyon devreye girecek seviye olan %100 oranına geldiğinde motor ısısı ya da yeterli yakıt olmaması veya tam o anda stop etme gibi bir durum sebebiyle pasif rejenerasyon başlayamadığı için bu oran %100+1 %100+2 diye devam ediyor.
Işık yanma yüzdesi ya da oranını hiç ışık yanmadığı için nedir deneyimlemedim. Ama işleyiş bu şekilde.


155.000'e yaklaşırken partikül filtre ışığı yanmadığını onaylayabilim.

Nasıl mı oluyor?

Ne zaman rejenerasyon başladı farkında olabiliyorum.
Bunun için de ihtiyacını gidersin diye biraz gezdiriyorum diyebiliriz..

Bir şikayetim var mı diye kendime soracak olursam da yok gibi.
Zorunlu sebeple kullanıyor olsam ve keyif almadığım bir araç olsaydı bu partikül olayı sıkıcı olabilirdi.
Totale bakınca ekstra yol ekstra tüketim anlamına gelse de, yaptığım km baz alırsam ve kullanmaktan keyif aldığım bir araç olduğu için dizel olması benim için sorun değil.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Rejenarasyon yaptığının tek belirtisi devrin 1000 olması mı? Başka bir belirti de oluyor mu?
 
Upvote 0
90.000'deyim, uyarı ışığı daha önce hiç yanmadı, ben titremeyi hissettiğimde ve durup egzozu dinlediğimde (devire hiç dikkat etmedim hiç bir uyarı da çıkmadı, sabah yeni çalıştırdığımda da 900 devirdeydi mesela) kendim karayoluna çıkıp dörtlüleri yakıp en sağdan ışığa da takılmamak için 2. viteste 60 km hızla 2700-3000 devirde 20 dk gittim. Devri de yüksek tutmuşum galiba? Bir de etkisi var mı bilmiyorum, S modda da kullanıyorum arada sırada.

Neredeyse hiç durmadan 200-300 km yol yaptığım olmuyor, hep şehir içi kısa mesafe kullanıyorum. Bu durumda kendi kendine pasif jenerasyona girmesini engelliyormuşum demek ki. Bakım malzemelerimi satın alırken katkı maddesi de almayı düşünmüştüm ama burdaki yoruma istinaden satın almadım, devire de dikkat edip uzak mesafe yol yapsam iyi olacak demek ki.
 
Upvote 0
Üzücü olan araçları alırken bu konuda bize ayrıntılı bilgi vermemiş olmaları, Allahtan forumlar ve videolara kolay ulaşabiliyoruz, aracım 235000km de 16,TDI passat, bir kere uyarı ışığı yaktım, ama rejenerasyon sırasında çok nadir stop etmek zorunda kaldım, kurallara uyarsak DPF nin kolay kolay tıkanmayacağını duymuştum
 
Upvote 0


Geri
Üst Alt