Partikül filtresi tıkanması


lasttohit

Katılımcı Üye
 
Katılım
14 Nis 2019
Mesajlar
511
Tepkime puanı
243
Konum
İstanbul
İsim
Kubilay
Selamın aleyküm abiler, dün akşam aracımda fotoğrafdaki arızayı aldım ve biraz gazladıktan sonra lamba yok oldu.

Duyduğum kadarıyla 2 bin devirde sabit bir şekilde 15-20 dakika gidildiği zaman sorun büyük ölçüde çözülüyor.

Bu akşam boş bir yolda gazlamayı düşünüyorum tavsiyeniz veya dikkat etmem gereken bir durum var mıdır? 
5988A247-C1CB-4144-BFD0-07E917FF2A7C.jpeg

648B5635-7EF6-4777-B8C6-5425C51EE057.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Gizli özelliklede ilgili soru sorsanız cevap veremem, vaktim yok bunu lütfen anlayın.

vaktin yokta cevap vermeyip kaale almıyorsan burada ne işin var acaba. insta hesabını bu forumda yaptığın paylaşımla keşfetmiş idim. ve detaylı video ile gizli özellik paylaştığın yıllar da amacın millete yardım etmek gibi idi. 

bu forumda kalacaksanız etiksel olarak; artık sponsor üye olarak yola devam etseniz sizi çok daha iyi anlamış oluruz. zira millet ben gibi yarasına merhem sanabilir ama sizin tek amacınız müşteri sayısı....

insatadan 4 gün öncesine bakarsan ismim Kadir orada sorumu bulursun. soruda değil, hız sabitleme takıyomusun ve fiyat nedir diye tamamen sizin lehinize ticari bir soru.ama 2019 yılında kodlama ile ilgili sorularda aynı hesabın mesaj kutusunda bulursunuz. kıymetli vaktinizi siz ayıramadınız ama bu forumda bizlerle kıymetli vakit geçiren ve sizin kadar da anlıyan başka arkadaşlar da var.

diyecek söz bulamıyorum.

 
Upvote 0

1- Benim isim gizli ozellik degil, kimseye cevap verme zorunlulugumda yok. Videolarimda elimden geldigince her seyi anlatiyorum.

E8691E29-4FED-470E-82D5-C6B43D8B7B11.png

Videoda anlatilan sey tekrar soruldugunda cevap vermiyorum. Ayrica mesaji gormedim istekte duruyor. Videolarda bu sorun var ise genellikle driver sorunundan oldugunu soyledim. 
 

2- Benim burasi kisisel hesabim, yaptigim is ile alakali herhangi bir destek vermez isem her yere yazabilirsiniz ama kisisel sayfamdan yardim etmedim diye nedir bu tantana anlamiyorum. Ben retrofit falan yapmiyorum, gizli ozellik falanda açmıyorum (sadece yazilim yaptirana istediklerini hediye ediyorum) 

3- Cevap vereyim, hiz sabitleyici montaj fiyatini bilmiyorum 

02A4C6F5-BC51-4BCD-A08F-5F3CA294F22B.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@mehmetmert 

1-O video merak eden ve öğrenmek isteyenler için ayrıntılı bir video, videonun başlığında yazdığı gibi DPF ve katalizör hakkında her şey. Neyse 100% yanma garantili şeyi söyleyim o zaman, videoyu izlesenizde anlardınız ama tekrardan söyleyim normal sürüşünüze devam edin ve hiçbir şey yapmayın. Araba kendine kendine her şeyi yapıyor.

2- Neresinden tutulsa elinde kalınacak bir şey, 80-90 ile gidince araba kendi kendine rejenerasyon yapmaz. Videoyu izleyip kim bilir kaç kişi boş boş gitti 80-90 ile ve gitmeye devam edecek. Kül miktarı rejenerasyon ile yakılamaz, içeride sonsuza kalır ve temizlenerek yada DPF değiştirilerek kurtulunur. Bunu rejenerasyon ile sıfırladığını söylüyor. Aracın normal sürüşlerde egzoz gazı sıcaklığının 600 derecelere çıkamayacağını söylüyor(tam gaz kullanımda 700 derecelerin gelmesi 1 dakika sürmez), Odis ekranında kocaman DPF değiştirdikten sonra kül miktarını sıfırlayın yazmasına rağmen, DPF değişmeden kül miktarını sıfırlıyor. Arabada 75mg kül var iken onun değeri 0 oldu. Araçta DPF arızası olduğu için rejenerasyonu bilgisayar ile yaptı ve arıza gitmeyince bunu sıfırladı. Ekranda arıza yanmayacak çünkü araba kendine sıfır DPF takıldığını sanıyor ve muhtemelen o kül miktarı ile DPF parçalarına ayrılacak kısa zamanda. İşin dahada kötüsü bunu gören, izleyen, odis cihazına sahip herkes rejenrasyondan sonra bu işlemi yapacak? Bu ne kadar doğru ve etik bir şey? Herkesin DPF kül miktarı aşımına gelecek ama sıfırlandığı için adaptasyon kimse ekranda arıza göremeyecek. Sökülüp temizleme ile kurtarılacak DPF'ler tamamen kırılacak, parçalanacak, araca vereceği zararı saymıyorum bile. Sıfır fiyatı 50-60bin olan DPF'in parçalanması iyi bir şey mi? Ustamız çok iyi, asla kötü niyet yok ama bende yanlış bir video çekersem bende eleştirileyim, banada böyle yorum yapılsın ki kaldırayım. 

3- Tekrar yazayım, normal süreceksiniz arabanızı bu kadar araba zaten hallediyor

4-Günde oraya bir sürü mesaj geliyor, buraya video paylaştığımda bile söylerim özel sorunuz varsa cevaplayabilirim diye. Orası benim şahsi kullanımımda olan, severek, gayri resmi hikayelerimi paylaştığım platform. Sizin yazdığınız gibi oraya mesaj atanların hepsini kaale alsam herhalde tüm gün telefon başında oturup cevap yazmam lazım. Yazılım ile ilgili bilgi almak istiyorsanız, telefon numarama dahil rahatlıkla ulaşabilir, soru sorabilirsiniz bu kadar basit. Gizli özelliklede ilgili soru sorsanız cevap veremem, vaktim yok bunu lütfen anlayın. Yazılımla alakalı soru sorulacak yerde orası değil ve herkesede yeterince destek sunduğumu düşünüyorum. Mesajınız ne bulamadım açıkcası abdülkadir isminde birisi yok. Bir şey sanmanıza gerek yok beni çünkü ben kendimi zaten bir şey sanmıyorum :)

1- Bakın Arslan usta kötü biri demedim, benimde takip ettiğim birisi ki burada da sizinle diğer videosunda bahsetmemin sebebi kanalını takip etmemden dolayı bu durumu görmem. Arslan ustayı asla harcamıyorum, yukaıda sebeplerini yazdım. Burda bir hata var, ben bir başkası herkes yapabilir. Kendisi sizin gibi saldırmak yerine gayet düzgün karşılayacaktır, çünkü başka türlü bir insan olduğunu düşünmüyorum. Ben reklam amaçlı kimi harcadım gerçekten çok merak ediyorum, birgün bende bir hata yaparsam ki eski DPF videolarımda hatalarım var(4 sene önce üniversite okurken çektiklierm) ve bunların ben de farkındayım ama oradaki hataların insanların sökülüp temizlenerek kurtarılacak DPF'in adaptasyonuna sıfır yazılarak parçalama noktasına kadar düşrecek bir hata değil.

2- Hiçbir müşterime DPF iptal et demedim, iş yerimin hiçbir yerinde dpf egr adblue çözümleri diye bir yazı bulamazsınız, hiçbir şekilde sadece DPF EGR Adblue iptali yaptırmak isteyenlere uygulama bu zamana kadar yapmadık, DPF - EGR off yaptıklarımız bize öyle gelenler, DPF'in içini kırdıranlar, başka yazılımları olanlar...vs . Kendi aracımda turbo büyük olsa dahi DPF EGR Adblue her şey üsütnde ve aktif. Hele ki kimsenin DPF'ini boşaltıp üstünede satmadım çünkü dediğim gibi böyle bir şey yapmadım, kimseye tavsiye etmedim, kimseyede DPF'ini iptal et demedim :) Bu konuda gerçekten hiç ama hiç üstüme alınmadım bunu söyleyebilirim :)  

Buna cevabım yok, gerçekten bu ülkede özellikle yazılım ve kalibrasyonda kendimi geliştirerek bir yerlere çıkmaya çalışıyorum ama makine mühendisliğiyle alakası yok yaptığın işin deniliyor. Üzgünüm ama bu cümle çok yanlış
Konuyla alaksız ama  cevapsız bırakmayayım, sadece 1 örnek; Makine - Otomotiv - Elektrik elektronik direkt ilgilendiren bölümler, neyse herkese yeterince cevap verdim bence :)  
https://www.linkedin.com/jobs/view/2658428178/
Smoke motion kardeşim bende makine mühendisiyim bu mesleğin görev tanımında yazılım yoktur sen hobi olarak kendini geliştirip aynı bakkal dükkanı gibi gelen insanların araçlarına bilgşsayarını bağlayıp hazır programları atabilirsin ama muhtemelen programları bile kendin yapmıyorsun çünkü hazır paket programlardır onlar önceden tecrübe edilmiş programları kim bilir kaç arabaya atıyorsunuz neticede her arabaya ayrı program yapacak haliniz yok müşteri gelir alt devirler ölü canlansın der sen de tmm deyip arabayı güncellersin şimdi kabaca yaptığın iş bu söyle bana bunun makellerle üretim yöntemleriyle mukolarla termoyla ne ilgisi var makinada en baba c++ görürsün onunlada hiç bi ilgisi yok yaptığın işle

ayrıca herkese hitap edicek şeyler söyle anlayalım canım kardeşim 50 tane terim kullanıp kimse birşey anlamayınca ne anladım ben böyle bilgi vermeden kusura bakmada  

 
Upvote 0
@mehmetmert 

Smoke motion kardeşim bende makine mühendisiyim bu mesleğin görev tanımında yazılım yoktur sen hobi olarak kendini geliştirip aynı bakkal dükkanı gibi gelen insanların araçlarına bilgşsayarını bağlayıp hazır programları atabilirsin ama muhtemelen programları bile kendin yapmıyorsun çünkü hazır paket programlardır onlar önceden tecrübe edilmiş programları kim bilir kaç arabaya atıyorsunuz neticede her arabaya ayrı program yapacak haliniz yok müşteri gelir alt devirler ölü canlansın der sen de tmm deyip arabayı güncellersin şimdi kabaca yaptığın iş bu söyle bana bunun makellerle üretim yöntemleriyle mukolarla termoyla ne ilgisi var makinada en baba c++ görürsün onunlada hiç bi ilgisi yok yaptığın işle

ayrıca herkese hitap edicek şeyler söyle anlayalım canım kardeşim 50 tane terim kullanıp kimse birşey anlamayınca ne anladım ben böyle bilgi vermeden kusura bakmada  
Bence okudugunuz bolumu gozden gecirin, arabalarin hava akisi, sicakliklari tamamen termodinamik ile alakali. Bununla ilgili cevrimler bile soru olarak cikar. Akiskanlar mekanigi keza oyle, pistonlarin dokumunden herhangi bir malzemenjn dayanimi ise makelden baslar malzeme bilgisinden cikar. Bunlari bilmeden kasap gibi yazilim yapmak haklisiniz
 

Son sinifta secmeli icten yanmali motorlar dersinden girelim, matlabda akislardan, autocadden herhangi bir cizim dahil hepsine girer. Ayrica hangi universite okudunuz bilmem bu sozunuzu hocalariniz duysa uzulurdu bence. Yukarida ki is ilanini atiyorum, mercedes powertrain bolumu icin gerekli muhendislikleri yaziyor ama siz is taniminda yok diyorsunuz :)  

Ayrica hicbir dosya hazir degil, baskalariyla karistiriyorsunuz sanirim. Tum araclari kendimiz gelistiriyoruz, kendi gelistirdigimiz araclardan sonra musteriye sunuluyor. 
 

Neyse kim olmali? Bilgisayar muhendisi mi? Daha icten yanmali motorun calisma prensibini gormemis bir insan mi olacak? Otomotiv muhendisi olur derseniz makine ile 80% dersler ortak zaten. 

Ayrica herkese hitap eden bir sey degil o video, Amerikayida yeniden kesfetmedim SSP’de yazan seyleri Turkce olarak anlattim. Cokta ekstrem teknik bir sey yok, normal kullanici arabayi sadece surecek bu kadar. Merak edende dinlerse gayet anlayabilir.

Bize ve ekibimize hazir dosyalari alip yaziyorsunuz demek yerine, yargisiz infaz yapmak yerine biraz arastirmanizi tavsiye ederim . Bakkal gibi laf ederek gommeye calisarak yeterli cevabinizi aldim ve sizle bir daha muhatap olmayacagim :)  Sizde haklisiniz yazilimci makine muhendisi degil bakkal olmaliydi

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Konu, üniversite tercihi için kılavuz olma niteliğine yol alırken şunları da belirtmek isterim..

Bazen bazı konularda ince detaylar ya da çalışma prensipleri ile ilgili detaylar vardır ve merak uyandırır. Bunun için de illa ki o alanda bir iş ya da o alanda uzman birisi olmanıza gerek yoktur. Buna biraz hobi olarak bakılabilir. 

Örnek verecek olursam aşağıda "fren enerjisi geri kazanımı teknolojisi"nin biraz araştırma , biraz da kendi tecrübem ile ve mantığımla uyuşturduğum kadarıyla bir konu açmıştım. 





Evet, bazen diyorum, çalıştır sür git dur kontak kapat.. Ancak bazen de çalışma prensibini bilmek (en azından merak edenler için) insanın kullandığı ürünün ne mantıkla çalıştığını anlayabilmesi ya da ne yaparsak ne tepki vermesi gerektiği konusunda fikir vermesi açısından daha fazla farkındalık yaratır. Bu benim için keyifli bir şeydir. 

Genel olarak da herkes kendince ve mantık çerçevesinde , elbette ki teknik verilere de dayanarak bir şeyler eklemek istiyor. 

Şimdi buraya kadar okuyanlar için, ben bunları niye yazdım toparlayamıyorum :)  

Bağlayacak olursam, keyifli sürüşler..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Bence okudugunuz bolumu gozden gecirin, arabalarin hava akisi, sicakliklari tamamen termodinamik ile alakali. Bununla ilgili cevrimler bile soru olarak cikar. Akiskanlar mekanigi keza oyle, pistonlarin dokumunden herhangi bir malzemenjn dayanimi ise makelden baslar malzeme bilgisinden cikar. Bunlari bilmeden kasap gibi yazilim yapmak haklisiniz
 

Son sinifta secmeli icten yanmali motorlar dersinden girelim, matlabda akislardan, autocadden herhangi bir cizim dahil hepsine girer. Ayrica hangi universite okudunuz bilmem bu sozunuzu hocalariniz duysa uzulurdu bence. Yukarida ki is ilanini atiyorum, mercedes powertrain bolumu icin gerekli muhendislikleri yaziyor ama siz is taniminda yok diyorsunuz :)  

Ayrica hicbir dosya hazir degil, baskalariyla karistiriyorsunuz sanirim. Tum araclari kendimiz gelistiriyoruz, kendi gelistirdigimiz araclardan sonra musteriye sunuluyor. 
 

Neyse kim olmali? Bilgisayar muhendisi mi? Daha icten yanmali motorun calisma prensibini gormemis bir insan mi olacak? Otomotiv muhendisi olur derseniz makine ile 80% dersler ortak zaten. 

Ayrica herkese hitap eden bir sey degil o video, Amerikayida yeniden kesfetmedim SSP’de yazan seyleri Turkce olarak anlattim. Cokta ekstrem teknik bir sey yok, normal kullanici arabayi sadece surecek bu kadar. Merak edende dinlerse gayet anlayabilir.

Bize ve ekibimize hazir dosyalari alip yaziyorsunuz demek yerine, yargisiz infaz yapmak yerine biraz arastirmanizi tavsiye ederim . Bakkal gibi laf ederek gommeye calisarak yeterli cevabinizi aldim ve sizle bir daha muhatap olmayacagim :)  Sizde haklisiniz yazilimci makine muhendisi degil bakkal olmaliydi
Kesinlikle demogoji yapıyorsun 😀 ilk paragrafında dediğin herşey tabiki makine mühendisinin alanıdır mercedes dediğin firma bir otomobil firmasıdır😀 günümüzdeki otomobillerin araç beyinlerine tabiki yazılım yapılır üretim aşamasında ama bunu makina mühendisi olarak yapmazlar veya şöyle düşün mercedes yeni bir mühendis işe alıp hadi bakalım şu şu şu specleri istiyorum madem makine okumuşsun hadi bana böyle bir program yap gel bakalım diyor mu sen yazılımı kod yazmayı solid ve autocad programlarıyla bir mi tutuyorsun  onlar cad programlarıdır ve her mühendisin okurken beynine çakılmıştır okulda zaten benim dediğim yazılım kısmı sadece peki sen yazılım yaparken takriben 40-50 beygir yükselteyim bişey olmaz heralde bu kadardan yav gibi yapmıyor musun😁yoksa yükselttiğin her beygire ve torka karşılık motordaki bütün malzemelerin emniyet katsayılarını akma kopma kesme gerilmelerini ölçüp max sınırı öyle mi buluyorsun bırak Allah aşkına ( bana motorun verim eğrilerini gösterip bak bunlara deme ) o kaç hafta sürer bilir misin bazen aynı arabalarda bile yer geliyor farklı emniyet katsayılı parçalar kullanılıyor yıllara göre değişiyor falsolar gideriliyor servis aksiyonları geliyor  herşeyi geç en basitinden instagram profilini inceledim araban çok güzel dsg 2.nesil 7 ileri kuru kavrama bir şanzımana sahipsin benim şanzımanımda aynıdır bu arada bu şanzımanın emniyet katsayısı ne kadar ki sen fabrika çıkışı 115 beygir 250 tork olan bir aracı 190 beygir 390 torka çıkarmışsın evvela şanzımanın genel emniyet katsayısının ne olduğunu biliyor musun emnşyet katsayısı 1.3-1.4 arasıdır genelde imalatta hadi seni kırmayalım 1.5 olsun bundan yukarı  seri üretim araçlarda olamaz daha mukavemetli parçalar  maliyeti çok arttırır çünkü firmalar batar peki sen standartın üstüne kaç beygir eklemişsin bu sağlıklı mı sağlıksız mı  arabanın şanzımanındaki parçaların emniyet kaysayısı yükselttiğin değerleri kurtarıyor mu çünkü yine bir pay bırakman lazım bi düşün bakalım hani kasap gibi yapmayıp ölçüp biçip hesaplıyormuşsunuz ya 

yanlış anlama para kazanıyorsun helali hoş olsun helal para sonuçta müşteri kendi ayağıyla geliyor ama bize bunu mühendislik diye yutturma kardeşim senin yaptığın işler göz kararı işlerdir bişey olmaz heralde kafasıyla yapıyorsun ayrıca her araca ayrı program geliştiriyoruz demişsin buna da güldüm mesela ne yapıyorsun birini 1500 devirde bi başkasını 2000 devirde mi maxa çıkartıyorsun neyse anlaşamayız bu konuda senle kal sağlıcakla smoke mıtion kardeş 😉

 
Upvote 0
Dediğim gibi tüm firmalar yanlış işe alim yapıyor, bu olaydan büyük otomobil ureticilerinide bilgilendirirseniz çok iyi olur :)   Tüm konulara o kadar yabanci ve uzaksınız ki, sadece karalama yapmaya odaklanmışınız. DSG 3. nesil bu arada (dq200 gen1, dq200mqb, dq200gen2) fabrikasyon tork limiti 360nm’dir(kanit isteyen vcdsi acip torque limitation’a baksin).   1.2 alirsaniz guvenlik katsayisini 430kusur nm cikar. Disliler manuel ile ayni, dsg yaklasik 440nm gibi kavrama kaciriyor.

Neyse kabak tadi verdi, lutfen mesajlarinizda bahsetmeyin. Elinizde google var arastirma yapin biraz.

 
Upvote 0
@Fikirmizah mühendis bey ne gerek var 2 litre dizel 520 alıp 190 bg için milyar milyon para saymaya at yazılımı geç hem bmw ne anlar ki o işten millet 1.6 tdi ile yarım saatte uçuyor. 😅
 Bunlar hep turbonun suçu turbo çıktı mertlik bozuldu

ışıklarda tam seviniyoruz yandakine bakıp bunu havada karada tokatlarım 115lik bu diye adam bir duman atıyor biz arkadan izliyoruz. Sen gel 450 para say 1.5 araba al seni tokatlasın olmaz olamaz 😂😂

Nese ecuseverleri cesaretlerinden dolayı bir kez daha tebrik ediyorum para onun araba onun deyip gidiyorum, saygılarımla

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Arslan usta ve @mehmetmertarkadaşımızın hemen hemen tüm videolarını sıkılmadan severek izlerim, ikisi de benim için değerli insanlar, aracın bakımı yaklaşıyor ilk defa servis dışında bir yere götürmeyi düşünüyorum, bir kaç aydır forumlarda çevremdeki usta tavsiyelerine bakıyorum, bir çoğunu gidip gezdim aracımda olan olmayan sorunlardan bahsedip nasıl bir yol izliyorlar, bakımlarda ne malzeme kullanıyorlar vs sordum, şöyle bir izlenim oluştu bende, gezdiklerimin hiç biri Arslan ustanın yanından geçemez gözümde daha da büyüdü, geçtiğimiz aylar içinde 2 kere bilgisayarla servis rejenarasyonu yaptırmak zorunda kaldım, başka bir yer 3ncü de uçuk bir rakam söyledi sonra yaptırırız dedim kaldı, aslında hepsinde farklı bir şey için gittim, gelen giden bilgisayara bağlayıp önce dpf temizliği muamelesi yaptığı için istemeyerek te olsa yaptırdım, hiçbirinde de dpf doluluk ışığım yanmıyordu. Arslan ustanın videosunda bahsettiği servis rejenerasyonu sonrası adaptasyon olayını gördüğümde galiba benim gittiğim yerler bunu yapmıyor ondan araç sık sık dpf pasif rejenerasyon yapıyor ve hangi ustanın kapısından geçtiğimde bilgisayara bağlasa dpf dolu görüp boşaltmaya çalışıyorlar diye düşünmeye başlamıştım, teşekkür ediyorum @mehmetmertarkadaşımıza videoda sıfır filtre takmış gibi adaptasyon girdi diyerek uyardığı için, benim gözümde hala çok iyi bir usta ama her dediğinin de en doğrusu olmadığını anlamış bulundum kendi adıma.

 
Upvote 0
@Fikirmizah mühendis bey ne gerek var 2 litre dizel 520 alıp 190 bg için milyar milyon para saymaya at yazılımı geç hem bmw ne anlar ki o işten millet 1.6 tdi ile yarım saatte uçuyor. 😅
 Bunlar hep turbonun suçu turbo çıktı mertlik bozuldu

ışıklarda tam seviniyoruz yandakine bakıp bunu havada karada tokatlarım 115lik bu diye  bu diye adam bir duman atıyor biz arkadan izliyoruz. Sen gel 450 para say 1.5 araba al seni tokatlasın olmaz olamaz 😂😂

Nese ecuseverleri cesaretlerinden dolayı bir kez daha tebrik ediyorum para onun araba onun deyip gidiyorum, saygılarımla
😄 mert kardeşim yanlış anlamasın onunla hiçbir sorunum yok ama bizim ülkemizin gençleri biraz heyecanlıdır basalım gazlayalım yan verelim beygir arttıralım yav tamam da fabrikadan çıktıktan sonra arabanın üstüne eklenen herşey arabanın standart ömründen çalar arkadaşlar jantları büyütürsün çok az yol tutuşun artar amortisörleri patlatırsın yakıt artar ayrıca konfordan yersin eğer ona uygun amortisör almazsan yazılım atarsın hiç olmadık yerde motor aksırır tıksırır bişeyler olur hepsini saymayalım şimdi yav en basitinden yazılım atılmış çoğu arabada uyarı ışığı yanıyor ondan bişey olmaz falan deyip yolluyorlar insanları ( bunu mert için söylemiyorum) yani sineğin yağını çıkarmaya gerek yok arabaları öyle hallere sokuyorlar ki hakkaten yazık günah be kardeşim marifet bir arabayı alıp en orjinal haliyle sorunsuz bi şekilde uzun yıllar kullanmak eğer standart bir kullanıcıysanız bana göre tabi bu görüş beni bağlar 

 
Upvote 0
Hicbir yazimda omru degismez demedim, bmw gibi 2.0 ile her sey ayni olur ve sıkıştırma orani dusuk olur, 1.6 170hp b48b16 kodlu araba yazilim ile 280hp olur ve sorun yasamaz cunku alt yapisi 2.0 ile aynidir. Yine bmwnin n13 kodlu 1.6 170hp motoru olur ama su anki pompa yakitiyla 210hp bile risklidir.

Mercedes 1.6 156 yazilim uygulamasi yapmayiz cunku fabrikasyon bile limitte turbo o sekilde.

Vw caddy’e 2.0 tdi 102hp koyar, passata birebir ayni motoru 150hp koyar. Burda 150hplik motorun fabrikasyon katsayi olmamis mi oluyor, tabi ki var guvenlik katsayisi. Passatta bu rakam salliyorum 1.3 ise caddye 102hp ile 1.8 lerde.

Caddye yazilim yaparsin, birebir vwnin 150hplik kalibrasyonunu yuklersin omru degismez demek olmaz, tabi ki azalacaktir daha fazla stres altinda calisiyor.

Belirli basli limitleyiciler vardir, bunlari atlatmadiginiz surece guvenlik katsayilari icinde kalmaya calisirsiniz. Yazilim yaptiracak kisi olabilecek tum sorunlari goze almak durumundadir. Hic kimseye motor omrunuz azalmaz demedim, en optimum ile en duzgun degerlerde kalmaniz gerekiyor dedim.

Fabrika arabayi uretiyor, diyor ki bakimlarini bende yaptiracaksin, sana 2 yil garanti veririm. Eger chiptuning falan yaptirirsan garanti disisin diyor. Bunun ustune yazilim yapip, ustune garanti veririm gibi ben bir sey  bile demedim :)  Stock binmek isteyen biner, yazilim attirmak isteyende attirir bu kadar basit. 
 

Bizim yapmaya calistigimiz olabildigince fabrikadan bu araba ciksa nasil cikardi diye ugrasmak ama ne bakkal olmadigim kaldi, dpf adaptasyon kismi yanlis dedigim diye insanlarin ekmegiyle oynamadigim kaldi, ne de okudugum bolunle yaptigim isin hicbir alakasi olmadigini soylediginiz kaldi. Cidden anlam veremiyorum :)   Ha birde sahsi hesabimdan bir mesaji gormedigim icinde laf yedim. Gercekten son mesajim bu konuya, saglicakla hepinize. :)  

 
Upvote 0
Dediklerimin sonuna kadar  arkasında olmakla birlikte ben biliyorum ne dediğimi Bu forumda yeniyim ama buranın havasını hakkaten sevdim tatlı sert burda bayağı geliştiririz kendimizi iyi olur 😂 herkese iyi akşamlar 

 
Upvote 0
Dizel partikül filtresi çalıştığı zaman, star-stop açık olsa bile çalışmıyor, araç boşta iken devir 1.000'de sabit kalıyor ve ilave sesten durumu anlıyorum. Kimi zaman sürüş esnasında kendi temizleme işini hallediyor ya da devam ederse boşta çalıştırıp 7-10 dakika kendisini temizlemesini bekleyebilirsiniz. Ben böyle yapıyorum, sayesinde işe çok geç kalmışlığım vardır...
Benim de uzunca bir süre yaptığım yanlışı siz de yapmayın diye yazıyorum. Aracınızı rolantide bırakıp temizlik yapmasını beklemeyin. Ya bitinceye kadar yol yapın ya da rejenerasyonu yarıda kesin. Yoksa yağa yakıt karışıyor ve yeri geliyor 15000 kmde 2-2.5 litre fazla yağ çıkabiliyor karterden.
 
Upvote 0
Merhabalar, aracım 90 bin'de, çoğunlukla şehir içi kullanıyorum. Bu aralar aracımda ışıklarda durduğumda aracımda titreme hissediyorum. Henüz uyarı lambası yanmadı ama egzozdan da duyduğuma göre, boşa aldığımda devam ettiğini de gördüm ve titremenin kaynağının filtre olduğunu düşündüm. Arada bir yüksek devirde kullanıyordum ama bu aralar sıklaştı. İki hafta önce 2700-3000 devirde 20 dk kullandım, sanırım 500 km sonra yine titremeye başladı.

Acaba aşağıdaki Liqui Moly dizel katkıları hakkında ne düşünüyorsunuz? Kullanan var mı? Ya da uzun yol yapmak yeterli olur mu?

 
Upvote 0
Merhabalar, aracım 90 bin'de, çoğunlukla şehir içi kullanıyorum. Bu aralar aracımda ışıklarda durduğumda aracımda titreme hissediyorum. Henüz uyarı lambası yanmadı ama egzozdan da duyduğuma göre, boşa aldığımda devam ettiğini de gördüm ve titremenin kaynağının filtre olduğunu düşündüm. Arada bir yüksek devirde kullanıyordum ama bu aralar sıklaştı. İki hafta önce 2700-3000 devirde 20 dk kullandım, sanırım 500 km sonra yine titremeye başladı.

Acaba aşağıdaki Liqui Moly dizel katkıları hakkında ne düşünüyorsunuz? Kullanan var mı? Ya da uzun yol yapmak yeterli olur mu?

Bu tarz katkılar bana göre gereksiz, kaliteli yakıt kullanıyorsanız (Dizelde BP benzinde Shell tercih ediyorum) zaten bu tarz katkıların yakıtın içinde olması gerekir. VCDS'den DPF doluluk oranına bakılabiliyordu diye hatırlıyorum eğer imkanınız varsa buradan kontrol edebilirsiniz. VCDS üzerinden DPF temizliği başlatarak 3000 devirde aracı kullanabilirsiniz. DPF temizliği yaptığı esnada araç 3500 devri geçmeyecektir.
 
Upvote 0

Merhabalar, aracım 90 bin'de, çoğunlukla şehir içi kullanıyorum. Bu aralar aracımda ışıklarda durduğumda aracımda titreme hissediyorum. Henüz uyarı lambası yanmadı ama egzozdan da duyduğuma göre, boşa aldığımda devam ettiğini de gördüm ve titremenin kaynağının filtre olduğunu düşündüm. Arada bir yüksek devirde kullanıyordum ama bu aralar sıklaştı. İki hafta önce 2700-3000 devirde 20 dk kullandım, sanırım 500 km sonra yine titremeye başladı.

Acaba aşağıdaki Liqui Moly dizel katkıları hakkında ne düşünüyorsunuz? Kullanan var mı? Ya da uzun yol yapmak yeterli olur mu?

[/URL][/URL][/URL]

Titreme olduğunda araç menüsünde (multimedyada) araç durumu görüntüleme var. Orada motor çalışması gerekiyor yazmalı eğer ki dpf temizliği oluyorsa. Bu arada devir göstergesi de durunca 1000'de olur.

Titreme galiba sallanma şeklinde oluyorsa. ilk çalıştırmada mı, yoksa yol aldıktan sonra durduğunuzda, yani ısındıktan sonra mı oluyor?
 
Son düzenleme:
Upvote 0

Geri
Üst Alt