@nihat34 orijinal vagcom kablosu ile ya da avrupa klonu ile yapılabiliyor hocam. Youtubeda detaylı videolar var. Ancak önerilen bir temizlik yöntemi değildir. Araç durduğu yerde 650 derecelere kadar çıkıyor soğuyamadığı için sık tekrarda partikül içerisindeki yapıyı bozma, partikül çatlatma riski var.
13-14gr da pasif regenle düşürebildiğiniz kadar düşürün. İster 8 ister 2 ye. 13-14 e geldiğinde tekrar pasif yapar. 22-23gr lara kadar dolduğunda aktif yapar. Aktif regeni tamamladığınızda 3-4gr a kadar düşer. Pasif regende Sürekli olarak 3-4gr a düşürmenin bir anlamı yok. Araç yazılımı mümkün olduğunca sizi ideal aralıkta tutuyor zaten.
Oldu da araç pasif yaparken stop edip gittiniz 22-23gr a kadar ideal sıcaklıkta pasife zorlanır. İdeal durum hic oluşmazsa 22-23 gr da aktif ışığı yanar. Işık söndüğünde 3-4gr a kadar düşmüş olur.
Sizin yapmanız gereken aracın pasif yaptığını farkettiğinizde imkan dahilinde 20km 2000+ devir sürüş yapmak.
Vcds ile regen sağlıklı değildir.
Ek olarak 100k km de bir aracın dpf oil ash (temizlenemeyen atık yağ kurumu, sizin regen yaparak ortadan kaldıramadığınız miktar.) 20gr civarındadır. Vcds üzerinden oil ash miktarına bakabilirsiniz. Bu hacim 80gr a kadar dolabilir. Volkswagen ea288 kodlu motor kitapçığı 45-50gr oil ash miktarında dpf değişimi ister. Bunu otomatik arıza lambası yakarak belirlenen arıza kodunda söyler.