1.5 tsi act yakıt tüketimi


@tiesay yok yok hocam ben sizin yakıt tüketiminize demedim.genel olarak yorumları okuyunca uzun yol 5.5-6 gördümde ondan yorum yaptım.Aracım 1.4 tsi 125lik.Ama yakıt işi tamamen kişinin kullanımına bağlı ben şahsen aracımı benzinli  aldığım için hiç pişman olmadım hatta şaşırdım bile az yakmasına. Fotoğrafıda tekrar yükledim .
Tahminim 1.4 125bg, 1.5 150bg den az yakacaktır. Ancak uzun yolda ACT ve Serbest mod konuları girince 1.5tsi çok enteresan veriler gösterebilir. 

Özellikle ACT devreye girince 2-3lt civarında yakıt tüketiyor. Serbest mod ise bildiğiniz gibi boşa alıp, süzülme. 

 

@tiesay

Evet bu verinin pesinde kosma sebebim 

Özellikle eski  1.2 tsi lara güncel 1.0 tsi lara göre bir kıyas yapabilmekti..

1.6 Tdi / 1.5 tsi mukayesesi degil amacım

Yani 

Passatta 1.5 tsi dısında araba kalmadı

Golfte 1.0 tsi getirmiyorlar

A3 te 1.0 tsi getirmiyolar

Leonda gecen bayide 1.0 manuel satıldı 3-5 tane ama bunlar yüksek ihtimal avrupa kotası olup buraya kayan 3-5 manuel leondu (normalde manuel getirmedikleri icin)

Leon alacaklar da  mecbur 1.5 tsi lara tav olmak zorunda

150 beygir koydukları araçta biz daha az yakan araç yaptık iddialarıda yoktur tabide,,

1,2 tsi ve 1.0 tsi a göre 0,8 ila 1 litre ortalama da fazla yakar demek mantıklı olur sanırım

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Savatage  150bg aracı kesinlikle ekonomi amaçlı ürettiklerini söyleyemeyiz, bence tam bir şehir içi, şehir dışı karma kullanım amaçlı. Zaten beraberinde getirdikleri act ve Serbest sürüş modları da asıl uzun yol kullanımında ön plana çıkacaktır. 

Ancak benzer güçteki rakiplerinden (1.4t 150bg opel gibi) net olarak yakıt tüketiminde ve teknolojide çok daha başarılı. 

Belki 2021 yılında golf8 ile birlikte 1.5 130bg versiyonu gelirse bir tık daha düşük tüketim elde edecektir, zira bu motor yine blue motion olarak geçiyor Avrupa da. 

 
TSI alan kişi yılda ortalama en az 8 en fazla 13 bini geçmez. 1.0 ile 1.5 arasındaki tüketim en fazla 2lt/100 km de olsa yılda en fazla 260 lt en az 160 Lt fazla yakar. Ortalama 6 TL dersek benzin Litresine 960 TL en az 1560 TL en fazla verir. 
bu rakamlar da 1.5 seçimi en azından benim için mantıklı. Vergi kısmını katmayıp sadece yakıt düşünürsek 

 
TSI alan kişi yılda ortalama en az 8 en fazla 13 bini geçmez. 1.0 ile 1.5 arasındaki tüketim en fazla 2lt/100 km de olsa yılda en fazla 260 lt en az 160 Lt fazla yakar. Ortalama 6 TL dersek benzin Litresine 960 TL en az 1560 TL en fazla verir. 
bu rakamlar da 1.5 seçimi en azından benim için mantıklı. Vergi kısmını katmayıp sadece yakıt düşünürsek 
Ben yılda 15000km planlayarak 1.5tsi aldım, gerçi aldığım dönemde tdi artık yoktu ancak benzinli araç almak konusunda kararlıydım. 

Sadece aldığım dönemde 1.0tsi ile 1.5tsi arasında birisi 165k birisi 170k fiyat verildi, bırakın performans farkını sadece bağımsız süspansiyon için dahi 5k vermeye razıydım, üstüne performans farkı da gelmiş oldu. 

Yakıtta 2lt şehiriçi fark eder mi bilemiyorum, yukarda 35km ort hızla şehir içi kullanımda 6.5lt yaktı, 1.0tsi 4.5lt yakar mı bilemiyorum. 

Bence 15000km kullanım planımda en belirgin farkı yakıttan öte MTV oluşturacak, ancak bunu göze alarak tercih ettim. 

 
Ben yılda 15000km planlayarak 1.5tsi aldım, gerçi aldığım dönemde tdi artık yoktu ancak benzinli araç almak konusunda kararlıydım. 

Sadece aldığım dönemde 1.0tsi ile 1.5tsi arasında birisi 165k birisi 170k fiyat verildi, bırakın performans farkını sadece bağımsız süspansiyon için dahi 5k vermeye razıydım, üstüne performans farkı da gelmiş oldu. 

Yakıtta 2lt şehiriçi fark eder mi bilemiyorum, yukarda 35km ort hızla şehir içi kullanımda 6.5lt yaktı, 1.0tsi 4.5lt yakar mı bilemiyorum. 

Bence 15000km kullanım planımda en belirgin farkı yakıttan öte MTV oluşturacak, ancak bunu göze alarak tercih ettim. 
Güzel tercih bazen bana 125 bg yetmiyor keşke alırken 150 lik alsaydım diyorum. Oyüzden stage1 yazılım düşünüyorum 

 
@Alpyaman 

1.4 125bg ile 1.4 150bg arasında değişime değecek bir fark var mıdır?

1.4 150bg ile 1.5 150bg neredeyse her verisi aynı, sadece ara hızlanma esnekliği 1.5in biraz daha iyi diye hatırlıyorum.

 
Konuyla alakasız olacak belki ama benim aracım 1.4tsi manuel .ben şahsen 1.5tsi in daha az yakacağını düşünüyordum torku daha fazla olduğu için.2 gün önce yaptıgım uzun yol verilerim ekte. 

Ekli dosyayı görüntüle 34060

Ekli dosyayı görüntüle 34063
110 cruise kontrol verisi bu .. değilmi? Araç kaç kişiydi bu seyahatte

Radar risksiz 110 çok stabil ve güvenli bir hız. 

Benim gibi yıllardır  kabullenene çok ideal 110...

Evet bu golflerin en az yaktığı hız uzun yolda 80/85 civarı ....bunla yol bitmez golf ün anlamı kalmaz o da ayrı konu

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Alpyaman Çok bir fark yok "bence"

stage 1 yazılım attırıp deneme süresince hoşunuza gitmezse geri ücretsiz iptal ettirebilirsiniz. 

 
110 cruise kontrol verisi bu .. değilmi? Araç kaç kişiydi bu seyahatte

Radar risksiz 110 çok stabil ve güvenli bir hız. 

Benim gibi yıllardır  kabullenene çok ideal 110...

Evet bu golflerin en az yaktığı hız uzun yolda 80/85 civarı ....bunla yol bitmez golf ün anlamı kalmaz o da ayrı konu
Hocam 2 kişiydik aracımda hız sabitleme yok maalesef :( ama dediğiniz gibi 100 120 arası geldim yolun durumuna göre 

 
1.5 tsi şehir içi hakkını verene 8-10lt yumurta ihracatı yapanlar 6-7 lt kadar düşer.

 
@Erinj Şu an 2.200 kmdeyim ve ortalama yakıt tüketimim 6.6. Trafiksiz ortamda normal kullanımla 4.9 - 5.5 arasını rahatlıkla görüyorum.  Biraz trafikli ya da agresif kullanımla en fazla 7.8 gördüm.

 

1.0tsi dsg den hep 1.5 tsi dsg ye geçme planim degermi değmezmi diye düşüncem var.1.0 uzun yolda gidiyor meret.Beni sasirtiyor.1.5 dsg nin d modunda isteksizliği sanirim 1.0 da da hemen hemen ayni.120 130 bandinda 400 km de 5.6 lt.Sehir içi maksimum 7 lt oda kasmadan kullanim.Gecen fiyat aldim 1.5 dsg comf.210 bin son fiyat.Algisi mtv si.Deger mi degmezmi bilemedim...

 

Geri
Üst Alt