Akif Nalca
Üye
Islak kavrama ile kuru kavrama arasındaki fark balataların yağ haznesinde çalışmasından dolayı daha iyi sogutulup daha geç ısınmasını saglamak ve bu sekilde aşınmanın önüne geçmek. Peki bizim balatalar ne zaman ısınıyor? Sürekli dur kalk yapılan kilit trafikte 2. viteste gitmeye çalışıp yarım debriyaj yapması degil mi sebep? Normal bir akışın oldugu trafikte kavrama neden ısınsın. Tabi ki ıslak kavrama olsa daha iyi olur ama kuru kavrama ile yağlı kavrama arasında kavrama ömrü dışında nasıl bir fark olacak ki? Benim yaşadığım şehirde öyle uzun süreli dur kalkta kalacak bir trafik neredeyse hic olmuyor. Kısa süreli olanlarda da direkt manuele alıp kulakçıkla devam ediyorum ama çok nadir. Benim durumumda olanlar icin yaglı yada kuru olması cok da önemli degil diye düsünüyorum. Ha kavrama dışında ki problemler iki sanzımanda da çıkabilir. İkisiyle ilgili sikayetlere de rastlıyorsunuz ama iki sanzıman icin de sorunlar son bir kaç yılda üretilen araçlarda eskiye nazaran çok çok azalmış durumda