Yeni araç DSG şanzıman Sorunsalı


Islak kavrama ile kuru kavrama arasındaki fark balataların yağ haznesinde çalışmasından dolayı daha iyi sogutulup daha geç ısınmasını saglamak ve bu sekilde aşınmanın önüne geçmek. Peki bizim balatalar ne zaman ısınıyor? Sürekli dur kalk yapılan kilit trafikte 2. viteste gitmeye çalışıp yarım debriyaj yapması degil mi sebep? Normal bir akışın oldugu trafikte kavrama neden ısınsın. Tabi ki ıslak kavrama olsa daha iyi olur ama kuru kavrama ile yağlı kavrama arasında kavrama ömrü dışında nasıl bir fark olacak ki? Benim yaşadığım şehirde öyle uzun süreli dur kalkta kalacak bir trafik neredeyse hic olmuyor. Kısa süreli olanlarda da direkt manuele alıp kulakçıkla devam ediyorum ama çok nadir.  Benim durumumda olanlar icin yaglı yada kuru olması cok da önemli degil diye düsünüyorum. Ha kavrama dışında ki problemler iki sanzımanda da çıkabilir. İkisiyle ilgili sikayetlere de rastlıyorsunuz ama iki sanzıman icin de sorunlar son bir kaç yılda üretilen araçlarda eskiye nazaran çok çok azalmış durumda

 
Bu arada emin olmamakla beraber yine sadece tork degil ağırlık sınırı da olması yine o kavramalara binen yükle ilgili diye düşünüyorum

 
Yoğun trafiğin olmadığı küçük şehirler için sorun olmayabilir ama büyükşehirlerde sabah-akşam trafiğe girdiğinizde şanzımana binen yük artıyor. Ayrıca vw grubu dq200'dan gelen şikayetler üzerine ıslak kavramaya geçti. Gerçi hala kuru kavrama kullanılan yeni araçlar da mevcut. 

 
Arkadaşlar 2016 1.4 tsi tiguan'larda kuru kavrama mı kullanılıyor? dq380 ve dq381 kodlu ıslak kavramalar hangi tarihten itibaren kullanılmaya başlandı, bilgisi olan var mı?
1.4 TSİ iler DQ 250, 1.5 TSİ motorlar DQ 380 kullanıyor
 

Geri
Üst Alt