Fren Disklerinin Değişimi?


@adlig

Fren balatası icin o zaman

Ate (high class)

Ferodo--Trw--Textar arasında 3 ününde üzerinde made in deutschland yazsa ? 

Hangisini tercih edersiniz ? 

Yada bu 3 ünden hangisi daha geç biter?

 

@adlig

Birde ses rodajı ? 

Yani taktıktan sonra ses yapan balata sizce 200-250 km sonra ses kesermi? Sizce ?

 
@adlig

Fren balatası icin o zaman

Ate (high class)

Ferodo--Trw--Textar arasında 3 ününde üzerinde made in deutschland yazsa ? 

Hangisini tercih edersiniz ? 

Yada bu 3 ünden hangisi daha geç biter?
hiç birinde yazmaz Made in Germany.. zaten çoğunda yazmaz.. mesela ben ürüne baktım ATE'ye, önler için İtalya, arkalar için Çek Cumhuriyeti yazıyor. FERODO'ların tamamı Uzak Doğu.. TEXTAR'da şöyle bir durum var; normalde Textar'da da yazar nerde yapıldığı ama üzerinde TEXTAR GERMANY ifadesi varsa CHANEL FRANCE gibi bir anlamı oluyor, yani Marka Textar, Firma Alman Firması :)  ama üzerinde menşei yazmaz, o zaman ya Çin ya da bazen Yerli Üretim. TRW'lerin Diskleri Çin, Balataları İspanya veya Çin. 

Ben şimdi hep şu örneği veriyorum; ATE evet high class, fiyatı da diğer markalara göre fazla ama bu güvenlik malzemesi ve aradaki fark toplamda 1 depo benzine verdiğimiz para. Benim daha önce aracımda BREMBO Fren Kiti vardı (başka bir araç), BREMBO Fren Kiti'nin içindeki balata 5000 km'de çatladı (piste de soktum ama arabayı). ATE'sini koydum, yine aynı pist şartlarında 14-15 bin km yol yaptım. ATE tercih etmem değmez diyenler için (ki aynı performansı ve stabiliteyi vermemesine rağmen) TRW derim. Sonra TEXTAR ve FERODO. 

 
@adlig

Birde ses rodajı ? 

Yani taktıktan sonra ses yapan balata sizce 200-250 km sonra ses kesermi? Sizce ?
ses olayı biz hiç yaşamadık.. bir kaç kere şikayet aldık aslına bakarsanız, ancak 1 tanesinin balatası bitmişti, farkında değildi :)  diğer müşteride de montajında sıkıntı vardı. Mümkünse frenler, iyi bir fren servisinde değiştirilmeli. profesyonel ve kişisel tavsiyem..

 
ses olayı biz hiç yaşamadık.. bir kaç kere şikayet aldık aslına bakarsanız, ancak 1 tanesinin balatası bitmişti, farkında değildi :)  diğer müşteride de montajında sıkıntı vardı. Mümkünse frenler, iyi bir fren servisinde değiştirilmeli. profesyonel ve kişisel tavsiyem..
Merhaba öncelikle bilgilendirme için teşekkürler bir yıldır başıma bela olan bir durum var gitmediğim  rot balanscı kalmadı yüksek süratlerde 130 140 150 abs devreye girmeyecek şekilde hafif frenlemede aracım bir şerit sağa atıyor büyük ihtimal 80 90 ile de aynı ama çok hissettirmiyor freni bırakmasam refüje çekecek o derece eskişehir asil oto yetkili serviste balatalar ferodo ingiltere üretimi yeni taktığım için fren hidroliği değiştirdim fakat koca serviste fren test cihazı çalışmadığı için testi yolda yapmak zorunda kaldık neyse testi yaptık yine aynı bu arada aracın kazası vs yok bu arada, bulamayınca tekrar hidroliği değiştirdiler sonuç aynı bana söylenen diskleri ve balataları ön arka yenilemem, sanayiye gidip son çare ön diskleri tornalattım yine aynı, artık tek çare kaldı serviste disk ve balataları yenilemem. Sizin önerebileceğiniz başka bir şey var mı yoksa arabayı mı satıyım 😀

 
Merhaba öncelikle bilgilendirme için teşekkürler bir yıldır başıma bela olan bir durum var gitmediğim  rot balanscı kalmadı yüksek süratlerde 130 140 150 abs devreye girmeyecek şekilde hafif frenlemede aracım bir şerit sağa atıyor büyük ihtimal 80 90 ile de aynı ama çok hissettirmiyor freni bırakmasam refüje çekecek o derece eskişehir asil oto yetkili serviste balatalar ferodo ingiltere üretimi yeni taktığım için fren hidroliği değiştirdim fakat koca serviste fren test cihazı çalışmadığı için testi yolda yapmak zorunda kaldık neyse testi yaptık yine aynı bu arada aracın kazası vs yok bu arada, bulamayınca tekrar hidroliği değiştirdiler sonuç aynı bana söylenen diskleri ve balataları ön arka yenilemem, sanayiye gidip son çare ön diskleri tornalattım yine aynı, artık tek çare kaldı serviste disk ve balataları yenilemem. Sizin önerebileceğiniz başka bir şey var mı yoksa arabayı mı satıyım 😀
daha önce de yazdığım gibi FREN işini FRENCİ'ye bırakacaksınız :)) Eskişehir'de çok iyi bir frenci müşterimiz var, oraya gidip gösterebilirsiniz. Tavsiyem oraya gidip sorununuzu anlatın. Sonra ben size malzeme konusunda yardımcı olurum.. Boşu boşuna da parça değiştirmemiş olursunuz.. arabayı satmayın kesinlikle :)

 
daha önce de yazdığım gibi FREN işini FRENCİ'ye bırakacaksınız :)) Eskişehir'de çok iyi bir frenci müşterimiz var, oraya gidip gösterebilirsiniz. Tavsiyem oraya gidip sorununuzu anlatın. Sonra ben size malzeme konusunda yardımcı olurum.. Boşu boşuna da parça değiştirmemiş olursunuz.. arabayı satmayın kesinlikle :)
Teşekkürler şu virüs işi bitsin ilk iş gidip baktırırım.

 
@adlig Balata veya disk değişim sonrası fren rodajı hakkın da ne düşünüyorsunuz?  8-10 kere 100km/s hızdan 20 km/s hıza düşürülerek yapılan rodaj testinden?

Bu arada siz https://www.otosupermarket.com/ ve https://www.instagram.com/adligotomotiv/ markanın yetkilisiniz di mi? 

Foruma gelmenize sevindik. 

Sağlıklı günler.
merhabalar. sondan başlayayım, :)  evet doğrudur, otosupermarket.com ve adligotomotiv instagram sayfası bize ait, sitemizin de ayrıca instagram sayfası mevcut.. teşekkür ederim bu arada ...

fren rodajı için şunu söyleyecem; takar takmaz asla ve asla fren testine çıkmayın.. fren testinden kasıt frenleri zorlayacak türden test... 8-10 kere değil 4-5 kere bile yapmayın hızlı fren testi.. zira fren diskleri bu işlem sonucunda zarar görür.. iyi usta öyle sert fren testine çıkmaz ... ve daha önce de belirttiğim gibi FREN işini FRENCİ'ye yaptırın, geri kalan tüm işleri başka yerde yaptırabilirsiniz ama FRENCİ yapsın freninizi. Çünkü öteki yerler fren balatanızı ve diskinizi takar gönderir, aynı şeyi kendiniz de yapabilirsiniz. Ama fren ustası titizlikle her parçayı söker, temizler, poryaları iyice zımparalar, kaliperleri temizler...vs.. sadece balata ve disk ile değil, fren sisteminin tüm elemanlarını kontrol eder.. hidrolik yağınızı değiştirir, fren hortumlarını kontrol eder, sistemde hava var mı kontrol eder, ana merkez kaçırıyor mu ona bakar..vs.vs.vs. Diğer yerlerde bu olmaz.. aklınızda bulunsun..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@adlig Peki, ne kadar km boyunca frenlere kibar davranmalıyız, ani frenden vb uzak durmalıyız? Genelde herkes bende dahil olmak üzere araç bakımı yaptırdığımız yerde frenleri de değiştiriyoruz. Bir frenci araştırayım yine de. 

Fren diskleri normal bir kullanıcı için ne kadar km gidebilir, bir değer söylemek gerekir mi? Bir de disklerde kaç milim inceldiğinde değişiyor gibi, dokununca parmak hissediyorsa değişim gelmiş denebilir mi? Ön diskler 120bin km oldu değişmedi hiç. Parmağımla diske dokunup yokladığımda biraz fark hissediyorum.

 
300-400 km kibar davranırsanız uygundur.. gerekirse bu süre içerisinde frenlerin alışması için boş vitese atıp frenle gidebilirsiniz mesela.. ben eskiden fren gaz aynı anda giderdim :)  ancak şimdiki teknolojide ikisinde birden basınca bazı araçlarda bu herhalde acemi deyip direk fren yapıyor araç... siz Ankara'da iseniz önereceğim frenci var orada da..  GÖKCAN BALATA var Ankara'da, ADLIĞ OTOMOTİV'den yönlendirdiler diyebilirsiniz, 10 numara bir servistir.

Yaşanan en büyük sıkıntılar genelde bu işi yeteri kadar bilmeyen ustalar tarafından işlem yapılan işlemlerden oluyor.. geçenlerde bir usta bizi arıyor, yanlış balata göndermişsiniz diyor. resim çekip göndermiş bir de.. 12 yıl ben şeflik yaptım falan diyor bir de.. halbuki balatanın girdiği kaliperin içerisinde 2 tane balata var ve bu iki balat birbirinin aynısı değil, bazı araçlarda aynı kaliperdeki 2 balata birbiri ile aynı olmayabiliyor. zahmet edip de diğer balataya bakmıyor. diğer balataya da bakınca anladı hatasını.. bunu bile bilmeyen usta düzgün fren montajını nasıl yapsın.. herkesin bilgisine saygımız sonsuz, bizler de usta değiliz ancak maalesef işin ehli tarafında yapılması gerçeği çok önem taşıyor.. 

Fren diski ömrü tamami ile sizin kullanımınız ile alakalıdır. Fren disklerinin aşınma payı 2 mm'dir sadece (1 tırnak kalınlığı), ondan sonra fren performansı düşer. En basit anlama şekli de parmakla veya anahtarla sürtün, disk elinize veya anahtara takılıyorsa bitmiştir. Bu da ortalama 60-80 bin km arasıdır. Tavsiye 60bin km'de 1 disk değişmek ama 80bin km üst sınır bence.. 120bin km olduysa çoktan gelmiş geçmiştir değiştirme zamanı.. 

 

@adlighocam sizin firmada NGK buji de var mıydı? Piyasada NGK nın çakması çok diyorlar,  nereden alacağımızı şaşırıyoruz. 

 

Geri
Üst Alt