Golf 1.2 tsi buji


Generalsanko

Yeni Üye
Katılım
1 Eyl 2019
Mesajlar
14
Tepkime puanı
1
İsim
Abdulsamet
Arkadaşlar merhaba,aracım 2014 golf 1.2 tsi 45.000 bin bakımı geldi.bujileri değiştirecepim fakat piyasada çok fazla çeşitli buji var.(platinum,iridyum vb) bosch mu ngk mı bilgim de yok açıkcası orjinali nedir ne taktırsam olur yardımcı olurmusunuz

 
15 gün önce 2016 1.2 tsı 32000 km deki arabamın 4.bakımında bujileri değişti , üstünde nkg vardı yine serviste nkg takıldı.
Ben arabada değişirken çıkan parça ne marka ise yine aynısından takılması taraftarıyım.

Venus Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
orjinal parça her daim tavsiye edilir

iridyum iki avantajı var

çok uzun ömürlüdür

ve çok yüksek devirlerde 9000-20.000 bandında normal bujilere göre ateşlemesi iyidir

dezavantajı ise yüksek fiyatı

ben şahsen aracımda kullanmam ama SS motorların olmazsa olmazıdır

ki ilk işim bujileri kontrol edip iridyum ile değiştirmek olur.

golf ile 15000 d/d çevirmeyeceğimize göre

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@doganersin yani iridyumum yüksek devirde ateşleme avantajı haricinde normal kullanan bir sürücü için orjinali neyse o diyosunuz :)

 
Şahsen yetkili servisde orjinal neyse onunla degisimi yapardım

Ngk nin özellikle çakmasi coktur yetkili saticidan alsaniz bile aracin uzerinde bulunandan farklı çıkabilir

Zaten çok sık degisen parca değil ve atesleme motorun en önemli parcasi oldugundan nokta atışı yetkili servis tercih ederdim

 
@Generalsanko 

yani..standart stock bir araçta normal kullanımda bariz bir fark göremezsiniz

biraz modifikasyona yönelince tercih edilebilir. 

kullanıldığı bileşen dolayısı ile de bakım aralıkları uzundur..

yani şahsımca aradaki farkı vermeye değmez iridyum için

 
@HONEY Bülent Bey söylediğinize katılmıyorum. Bir parça Numarası olmalı her malzeme üzerinde ve bu standarttır. Üreticiden alındığında orjinal olmaması gibi bir durum söz konusu olamaz. Firmanın böyle bir riske girmesi için bi sebep gerekli. Diyelim ki girdi üreticiye yapacağınız bir şikayete bakar.. Çok büyük olay olur yani :)

Tabii yetkili servis garanti durumu yapılan iş için önemli fiyatla karşılaştırmak lazım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
araç 2014 model ise   biraz geç kalmışsınız gibi . tamam 45 bine giriyorsunuz ama .  bujiler için 4 yıl yada 60 bin hangisi önce dolarsa  kuralı olduğu için hatırlatayım dedim . 

tabi ustanıza bujileri  baktırdığınızı tahmin ediyorum  o zaman sorun olmayabilir  KABUL........ geçen sene ve ondan önceki bakımda  ? 

iyi bir usta  buji başlarına bakarak  ilerde ne zaman ne kadar sürede mefta olacağını  bilir !  (oksitlenme / korozyon  gözle test olayı ) 

 

[mention=11839]HONEY[/mention] Bülent Bey söylediğinize katılmıyorum. Bir parça Numarası olmalı her malzeme üzerinde ve bu standarttır. Üreticiden alındığında orjinal olmaması gibi bir durum söz konusu olamaz. Firmanın böyle bir riske girmesi için bi sebep gerekli. Diyelim ki girdi üreticiye yapacağınız bir şikayete bakar.. Çok büyük olay olur yani [emoji4]
Tabii yetkili servis garanti durumu yapılan iş için önemli fiyatla karşılaştırmak lazım.
Ustadim Selam bey demezsek sevinirim


Yani aracin sase numarasina gore ngk yetkili saticidan alıp araç ustundeki farkli kod cikabiliyor

Ngk sitesinde mesela aracim marka modeline uyumlu buji arayinca uyumlu modeli veriyor fabrikanin taktığı aynisini %100 doğru vermeyebilir

Bu dediğimi motosikletimde uygulamiyorum


Çünkü fabrikanin taktığı kodu biliyorum yetkili ngk saticidan bujiyi aliyorum


 

Geri
Üst Alt