Coronadan dolayı aküm bitmiş ne yapmam gerekir?


@forzaGilles hocam değiştirme işi nasıl peki direk sök tak mı? 
Akücüler eski aküyü sökmeden önce “takviye aküsü” bağlıyorlar., bu sayede aküyü değiştirirken aracın enerjisi kesilmiyor ve yine bu sayede aracın elektrik sistemleri hata vermiyor., mantıklı ve akıllı bir yöntem.,  

Neden böyle yapıyorlar çünkü aküyü direk sökerler ise aracın enerjisi kesildiği için bir çok sistem hata verir, uğraşmak gerekir., böyle yapmalarının diğer sebebi onlarda aküyü aracın sistemine tanıtmak (kodlamak) için cihaz olmadığı için bu yöntemi kullanıyorlar., 

Fakat siz yine de akü değişimi sonrası serviste aküyü kodlatırsanız iyi olur., 

Varta akü aldığınızda aküyü kodlayabilmek için akünün yan tarafına kazınmış 14 haneli bir seri numarası olduğunu göreceksiniz., bu seri numarası aynı zamanda akünün garanti kartında da yazar., bu seri no’yu bir yere not edip., Varta Türkiye distribütörü olan Karat Güç firmasının müşteri hizmetlerini arıyorsunuz., bahsettiğim seri no’yu kendilerine söylediğinizde size özel bir kod verecekler., bu kod ile servise gidip aküyü kodlayıp aracın kontrol ünitesine kodlama yapacaklar., 

Varta akü üretim tarihi sorgulama; http://karatguc.com/index.php/tr/seri-no-sorgulama

Karat Güç iletişim: http://karatguc.com/index.php/tr/iletisim 

***Varta akü üretim tarihi öğrenmek için: yukarda verdiğim link ten akünün üretim tarihini garanti kartında yazan 14 haneli seri no ile öğrenebilirsiniz., Q1,Q2,Q3,Q4 gibi ifadeler yazar., Q1 birinci çeyrek (ocak-şubat-mart)., Q2 ikinci çeyrek (mart-nisan-mayıs) böyle böyle devam eder., örneğin (Q1 2020) yazıyorsa o akü 2020 yılının 1. çeyreği üretilmiş anlamına gelir.,

***Üretim tarihini (gün/ay/yıl) olarak öğrenmek için müşteri hizmetlerini aradığınızda kendilerine sorunuz., onlar size söylerler.. 

Not: motor kaputunu açıp akünün amper (Ah) değerine ve EFB tip akü mü, AGM tip akü mü bunlara bakıp ondan sonra akü alınız..!!

İnternetten alacaksanız en güvenilir yerlerden birisi Apaydınlar Oto diye bir satıcı var., Varta’nın ana bayisiler., ve genelde hep taze akü bulunduruyorlar., çünkü disbürtör firmanın antreposu ile komşu gibiler mesafe olarak çok yakın olduklarından eski tarihli akü olmuyor., Fiyatları da piyasaya göre baya uygun., Nereden alırsanız alın önce üretim tarihini teyit ediniz sonra ödemesini yapınız..,

Apaydınlar Oto; 

https://m.n11.com/arama?q=Varta&sellerId=2163100 

https://apaydinlaroto.sahibinden.com/?query_text=Varta

Örnek resim; 

Ekli dosyayı görüntüle 25940

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Benimde dün basima geldi. Yol yardimi aradım geldi takviye yaptılar. Takviye için makinaları var. O makina akü durumunu gösteriyor. Sorun varsa zaten söylerler. Araç calistiktan sonra 1 saat turlayin toparlar. Aracınız çok eski değilse akü degistirmeye gerek yok. Gerek varsa zaten söylüyor gelene görevli.

 
Akücüler eski aküyü sökmeden önce “takviye aküsü” bağlıyorlar., bu sayede aküyü değiştirirken aracın enerjisi kesilmiyor ve yine bu sayede aracın elektrik sistemleri hata vermiyor., mantıklı ve akıllı bir yöntem.,  

Neden böyle yapıyorlar çünkü aküyü direk sökerler ise aracın enerjisi kesildiği için bir çok sistem hata verir, uğraşmak gerekir., böyle yapmalarının diğer sebebi onlarda aküyü aracın sistemine tanıtmak (kodlamak) için cihaz olmadığı için bu yöntemi kullanıyorlar., 

Fakat siz yine de akü değişimi sonrası serviste aküyü kodlatırsanız iyi olur., 

Varta akü aldığınızda aküyü kodlayabilmek için akünün yan tarafına kazınmış 14 haneli bir seri numarası olduğunu göreceksiniz., bu seri numarası aynı zamanda akünün garanti kartında da yazar., bu seri no’yu bir yere not edip., Varta Türkiye distribütörü olan Karat Güç firmasının müşteri hizmetlerini arıyorsunuz., bahsettiğim seri no’yu kendilerine söylediğinizde size özel bir kod verecekler., bu kod ile servise gidip aküyü kodlayıp aracın kontrol ünitesine kodlama yapacaklar., 

Varta akü üretim tarihi sorgulama; http://karatguc.com/index.php/tr/seri-no-sorgulama

Karat Güç iletişim: http://karatguc.com/index.php/tr/iletisim 

***Varta akü üretim tarihi öğrenmek için: yukarda verdiğim link ten akünün üretim tarihini garanti kartında yazan 14 haneli seri no ile öğrenebilirsiniz., Q1,Q2,Q3,Q4 gibi ifadeler yazar., Q1 birinci çeyrek (ocak-şubat-mart)., Q2 ikinci çeyrek (mart-nisan-mayıs) böyle böyle devam eder., örneğin (Q1 2020) yazıyorsa o akü 2020 yılının 1. çeyreği üretilmiş anlamına gelir.,

***Üretim tarihini (gün/ay/yıl) olarak öğrenmek için müşteri hizmetlerini aradığınızda kendilerine sorunuz., onlar size söylerler.. 

Not: motor kaputunu açıp akünün amper (Ah) değerine ve EFB tip akü mü, AGM tip akü mü bunlara bakıp ondan sonra akü alınız..!!

İnternetten alacaksanız en güvenilir yerlerden birisi Apaydınlar Oto diye bir satıcı var., Varta’nın ana bayisiler., ve genelde hep taze akü bulunduruyorlar., çünkü disbürtör firmanın antreposu ile komşu gibiler mesafe olarak çok yakın olduklarından eski tarihli akü olmuyor., Fiyatları da piyasaya göre baya uygun., Nereden alırsanız alın önce üretim tarihini teyit ediniz sonra ödemesini yapınız..,

Apaydınlar Oto; 

https://m.n11.com/arama?q=Varta&sellerId=2163100 

https://apaydinlaroto.sahibinden.com/?query_text=Varta

Örnek resim; 

Ekli dosyayı görüntüle 25940
@forzaGilles Ali cim seni seviyorum kardeşim. Ağzımıza hazır lokmayı vermişsin resmen :lol: (y)

 
Takviye için kablo sipariş verdim bakalım. Gelince denerim. Zaten dışarı çıkamıyoruz şuan için böyle kalmasının bir sakıncası yok. Markete'de tabanvay artık. 
Umarım aldığınız kablo ince değildir  bugün başımıza geldi arkadaşın aracı çalıştıramadık şöför bi arkadaştan kalın ağır bir kablo aldık çat diye hemen aldı araç

 
Arkadaslar yanlis biliyorsam dogrusu ile duzeltelim. Yeni nesil araclara takviye yapmak sakincali diye biliyorum. En son sirkette linea aracimiza takviye yaptiktan sonra calisinca alternator arizasi vermisti. tum ariza lambalarini yakti ve cekiciyle servise gitti arac. Takviyeden evvel bir problemi yoktu. Akuyu disarida sarj eden bir makina aldim sanayiden. Araclara takviye yapmak gerektiginde akuyu sokuyoruz disarida sarj ediyoruz oyle takiyoruz. Radyo secenekleri ayarlar vs gidiyor kod istiyor ama en azindan araclara zarar vermiyoruz. 

 
Arkadaslar yanlis biliyorsam dogrusu ile duzeltelim. Yeni nesil araclara takviye yapmak sakincali diye biliyorum. En son sirkette linea aracimiza takviye yaptiktan sonra calisinca alternator arizasi vermisti. tum ariza lambalarini yakti ve cekiciyle servise gitti arac. Takviyeden evvel bir problemi yoktu. Akuyu disarida sarj eden bir makina aldim sanayiden. Araclara takviye yapmak gerektiginde akuyu sokuyoruz disarida sarj ediyoruz oyle takiyoruz. Radyo secenekleri ayarlar vs gidiyor kod istiyor ama en azindan araclara zarar vermiyoruz. 
Takviyenin zararlı olduğuna dair kaynağınız nedir? Volkswagen'in kullanım kılavuzunda çözüm önerisi olarak sunulan bir yöntem nasıl zararlı olabilir merak ettim.

Screenshot_2.jpg

 
Aracım hiç takviyeye ihtiyaç duymadı ama 3-4 defa motorsiklet olsun başka araçlara olsun takviye yaptım. Özellikle aküsü bitik Duke 250'mize sabah takviye yapardık sonraki gün gene çalışmazdı :D   Aküm fabrikasyon Varta AGM, neredeyse 5 sene oldu 90000 km yol yaptık ama hala start&stop hariç tüm fonksiyonlar düzgün bir biçimde çalışıyor. Start&stop için de aracın enerji ihtiyacı yüksek diyor, zaten bindiğimizde genelde kapatırdık. Onun da eksikliğini hissetmedik.

 
@frknyldrm yanlis biliyorsam duzeltelim dedim zaten cumlemin basinda dogrusunu ogrenmek icin. Kaynagim yok servis danismaninin soyledigi kelime aklimda kaldi. Sirkette aracimizin basina gelen durumdan dolayi yeni nesil araclarda takviye elektrik sistemine zarar verebiliyor demisti servis. Takviyeden sonra ariza yapinca tesaduf degil diye dusunmustum. 

 
Başka arabadan akım verin belki akü boşa kaçmıştır direkt akü değişmek müsriflik olabilir

 
@frknyldrm yanlis biliyorsam duzeltelim dedim zaten cumlemin basinda dogrusunu ogrenmek icin. Kaynagim yok servis danismaninin soyledigi kelime aklimda kaldi. Sirkette aracimizin basina gelen durumdan dolayi yeni nesil araclarda takviye elektrik sistemine zarar verebiliyor demisti servis. Takviyeden sonra ariza yapinca tesaduf degil diye dusunmustum. 
Yeni nesil araçlarda eksi (-) kutup başı aracın şasi bağlantısına bağlanır bu şekilde takviye yapılır., her iki araçta start-stoplu ise bu sefef her iki aracın (-) kutup başı aracın akünün 20cm yanında bulunan şasileme bağlantısına bağlanır., 

Eskiden gelme usta tayfasını öğrenmeye açık değil., yeni nesile de bayatlamış bilgilerini aktardıklarından kısır döngü devam ediyor..

 
Kullanım kılavuzuna göre…

Takviye kablosunun bağlanma sırası

1-  Kırmızı kablonun bir ucunu boş akünün + kutbuna

2-  Kırmızı kablonun diğer ucunu dolu akünün + kutbuna

Buraya kadar takviye yapan(dolu akü) araçta start-stop olup olmaması bir şeyi değiştirmiyor.

Siyah kabloyu bağlarken...

Takviye yapan(dolu akü) araçta start-stop varsa

3-  Siyah kablonun bir ucunu takviye yapan(dolu akü) aracın cıvatalı ön çekme halkasına/uygun bir şasi bağlantısına/motor bloğuna cıvatalanmış metal parçasına veya motor bloğunun kendisine bağlayın.

4-  Siyah kablonun diğer ucunu, aküsü boş olan aracın cıvatalı ön çekme halkasına/uygun bir şasi bağlantısına/motor bloğuna cıvatalanmış metal parçasına veya motor bloğunun kendisine bağlayın.

Takviye yapan(dolu akü) araçta start-stop yoksa

3-  Siyah kablonun bir ucunu dolu akünün – kutbuna

4-  Siyah kablonun diğer ucunu, aküsü boş olan aracın cıvatalı ön çekme halkasına/uygun bir şasi bağlantısına/motor bloğuna cıvatalanmış metal parçasına veya motor bloğunun kendisine bağlayın.

Takviye kablosunu çıkartırken en son taktığımızdan başlayıp, ilk taktığımıza doğru bir sıra izlememiz gerektiği söyleniyor.  

Alıntı yaptığım mesajımdaki görsellerde daha önce hiç duymadığım uygulama talimatları var, okumakta fayda var.

 
2-3 ay önce, akşam trafiğinde E5 üzerinde en sol şeritte bir polo yolda kalmış. Florya'dan Ümraniye'ye gidiyorum ve yola çıkalı 6-7 km anca olmuş.

Önüne çektim durdum, yapabileceğim bir şey var mı diye sordum. Genç bir çift. 

Seyir halinde stop etti çalışmıyor dedi, ben yarım kontak yapınca ekranda "akü neredeyse boş" uyarısı çıktı. 

Takviye kablosu varmış, birkaç saat önce de aynısı oldu takviye kablosu aldım takviye yaptık çalıştı ama şimdi seyir esnasında yine stop etti dedi.

Benimkine de cahil cesareti mi denir, gençlik mi denir bilmiyorum o trafiği yönlendirdi ben de ters çevirdim arabayı, kafa kafaya verdim onun aracıyla. Trafik yoğun, yüksek sürat yapma şansı yok zaten kimsenin...

Lakin bu detayları o zaman bilmediğim için kırmızı kabloyu önce benim aküme (ilk hata) siyah kabloyu iki araçta da - kutuplara taktım.

4-5 defa denedik olmadı, bekledik olmadı 15dk dan fazla zaman geçti artık, araç sahibi pes etti.

Ben de "emniyet şeridine iticez, çekiciye yükleyip gidecek" diye düşünüyorum ama araç sahibi kabloları sökmek için tam arabadan inecekken bir daha deneyelim belki çalışır dedim.

Çalıştı da namıssız araba. :)  Sahibi de, ben de çocuk gibi mutlu olduk.

Araba çalıştı çalışmasına da durunca stop ediyor diyor sahibi, trafik de o biçim... Ben de sırf akü kaynaklı bir sorunsa çalışırken nasıl stop eder diyorum içimden ama adam daha birkaç saat önce aynı şeyi yaşadım diyor.

Dedim ikimiz de dörtlüleri yakalım, ben senin önünden ufak ufak gideyim sen de aramıza mesafe koyarak takip et beni. Yine kalırsa çekiciye koyarsın artık...

Bu şekilde zincirlikuyuya kadar gittik, sonra sıkıntı olmayacağını düşünüp teşekkür ederek devam etti polocu arkadaş. :)

Sorum şu;

Neticede kullanım kılavuzunda tarif edilenden farklı bir şekilde takviye yaptık, bunun araçlarımıza bir zararı olmuş mudur? 

Kullanım kılavuzunda tarif edilen bu yöntem, başka türlü yapınca araçlara zararı olur diye mi bu şekilde acaba, yoksa tamamen güvenlik sebebiyle mi?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@frknyldrm açıkcası bizde bugün takviye yaparken kafamıza göre taktık tek bildiğimiz detay artıya artı eksiye eksiydi neyseki birşey olmadı en azından birşey olduğuna dair emare yok

 

Geri
Üst Alt