Golf 7.5 1.6 dizel fan açması


Davudi03

Yeni Üye
Katılım
15 Mar 2020
Mesajlar
18
Tepkime puanı
5
İsim
Davut
Merhabalar 2019 model 10 bin km de 1.6 dizel otomatik  golfüm var aracı 1 ay önce aldım sorum şu aracımın şehir içinde 3-5 km gitmeden hararet göstergesi daha 60 derecede iken durup stop edince birkaç dakikadan fazla fan çalışıyor bu normal mi sizce 

 
Merhabalar 2019 model 10 bin km de 1.6 dizel otomatik  golfüm var aracı 1 ay önce aldım sorum şu aracımın şehir içinde 3-5 km gitmeden hararet göstergesi daha 60 derecede iken durup stop edince birkaç dakikadan fazla fan çalışıyor bu normal mi sizce 
Araç DPF temizliği yapıyor., ama siz aracı stop ediyorsunuz işlem yarıda kalıyor., dizel partükül filtresi temizliği yaparken 15-20dk. Aracı devirli kullanıp temizlik işleminin bitmesini beklemelisiniz., Detayları kullanım klavuzunda yazıyor.,

Bunu dilkate almadığınız taktirde partükül filtresi geri dönüşü olmayacak seviyede dolar., bunun neticesinde size 8-10bin lira masraf açar.. 

Rolanti devri 1.000 devir aralığına çıkıyorsa., araç normale göre daha sesli çalışıyorsa., egzozdan yanık benzeri koku geliyorsa, araç yüksek sesli fan açıyorsa bu belirtiler DPF temizliği başlamış anlamına gelir., sizi uyarmaya çalışıyor..

TDI araçlar ortalama her 200-250 km’de DPF temizliği yapar., aracı kısa mesafeli veya yoğun trafikte kullanıyorsanız daha sık180-200km de bir yapar., çok trafik yoksa kısa mesafeli kullanmıyorsanız 250-300 km de bir temizlik yapar., 

Temizlik başladığımda 4. viteste 80-90km hıza çıkıp boş bir yolda aracı 15-20dk. devirli sürün., araç DSG vites ise sport moduna ve manuel vitese geçip kulakçıklar ile vites değişimi yapın., 

Sürekli 4. viteste 80-90 km hızla gidemezsiniz., yavaşladığınızda yol şartları el verdiğinde yeniden hızınızı artırıp biraz devirli kullanın.. 

15-20 dk. sonra fan sesi kesilir, rolanti devri 700 devire düşer., bu olduğunda işlem tamamlanmış anlamına geliyor.. 

***DPF temizliği esnasında yakıt lambası yanarsa temizlik işlemi yarıda kalır.. 

Yeni nesil araçlar böyle her 200-250 km’de temizlik yapıyorlar buna alışmaşısınız.,

Dizel partükül filtresi ciddi pahalı bir parçadır., değişim işçiliği de az buz değil., temizlik işlemine uyarsanız uzun yıllar sorunsuz kullanırsınız..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles Hocam fan çalışmaya başladıktan sonra stop edince fan çalışmaya zaten devam ediyor belli bir süre.Fanın çalışmaya devam ettiği bu süre zarfında DPF temizliği de devam etmiyormu?

 
@forzaGilles Hocam fan çalışmaya başladıktan sonra stop edince fan çalışmaya zaten devam ediyor belli bir süre.Fanın çalışmaya devam ettiği bu süre zarfında DPF temizliği de devam etmiyormu?
DPF temizliği sadece “motor çalışırken” devam eder..!! 

Fan çalışarak temizlik yapma henüz icat edilmedi..

 
@muhammedfatih şöyle oluyor. araç 1000 devire çekip egzos flapını kapatarak partikül filtresini (egzos sıcaklığını) yaklaşık 650 derecce civarlarına çekerek biriken kurumu yakmaya başlıyor. Siz bu sırada aracı stop edip gittiğinizde mevcut sıcaklığı araç ve çevre güvenliği açısından azaltmak için fan açıyor. Siz tekrar çalıştırdığınızda belli bir kurum seviyesi üzerindeyse aynı şekilde devam eder. Ve bu işlem her durdurulduğunda biriken kurum seviyesi kritik noktaya geldiğinde dpf ışığını yakar ve  manuel şekilde size temizletir.

böyle olmaması için araç 1000 devire çektiği zaman şehir içerisinde 2000 devir sabit şekilde gideceğiniz yere gitmek ya da daha devirli kullanmak gayet güzel bir çözümdür. belli bir süre bu şekilde gezdiğinizde otomatik deviri aşağı çeker zaten. 

örneğin kapının önüne çektiniz eve çıkacaksınız. araç rölantide 1000 e çektiyse ertesi gün araca bindiğinizde gideceğiniz yere 2000 devir ve üzeri şekilde sabit gitmeniz arabanın kurum temizliğine gayet güzel destek olur. hatta gideceğiniz yere vardığınızda 800 devirde calısmaya devam ettiğini dahil görebilirsiniz.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Yehanoha Teşekkürler hocam.Araç yeniyken sık sık karşılaşıyordum.Dediğiniz gibi yüksek devirde kullanınca fan çalışmıyordu belli süre.Çok takmıyordum.Bundan sonra söylediklerinizi de dikkate alacağım.

Son zamanlarda pek karşılaşmadım yada dikkatimden kaçıyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@muhammedfatih aynen dikkat etmekte fayda var. örneğin ben ankarada yaşıyorum. şehir içi akar yol hız sınırı 82. gideceğim yerlere 4. vites 2000 devir 80 le ya da 4. vites 1800 devir 75 le gidiyorum. özellikle dikkat etmeniz gereken şey 1500 devir altına çok düşürmeden kullanmaya çalışmak.

benim bu şekilde 450-500 km de bir giriyor min. onda da dedigim gibi gideceğim yere giderken temizliyorum.

hatta aracı aşırı eco kullandığınızda (1500 devir civarı ve altı) egzos flapı kurum birikmesinden dolayı işlevini yerine getiremeyip hataya düşüyor. Dizeller acayip bir kuruma sebep oluyor euro 6 ile de bu kurumların dışarı çıkması aşırı şekilde engellenmeye calısılıyor. haliyle bize de biraz devirli kullanmak düşüyor.

zaten 4.5 yaktırmaya uğraşmak yerine 5.0-5.5 yaksın sağlıklı bir arabaya binelim

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles çok teşekkür ederim bu dediğim olayı aracım birkaç gündür yapıyordu dediginiz gibi yarın aracı biraz devirli kullanacağım 

 
 @fatihahmet çok teşekkür ederim sanırım o sesi yaptığında biraz devirli kullanmak gerekiyormus 15-20 dk kadar. aracı yeni aldım genelde şehir ici kısa mesafe kullanıyorum  3-5 km gidip stop ediyorum ve araba harareti yükselmeden fan sesi yapıyordu ben onu hararet sorunu sandım 

 
@forzaGilles hocam peki bunun zamanının geldiğini nasıl anlayacağım aracın içinde bir uyarı ikaz veren birşey var mı illaki stop edince fan sesinden mi anlayacağız 

 
@Davudi03 Rolantide devri yükselir, rolanti 1000 devirde çalışmaya başlar (normalde rolanti devri 700) 

Yüksek sesli fan açar 

Egzozdan yanık kokusuna benzer (kablo yanığı gibi) koku gelir ama kabin içine değil., o an aracın dışına çıkmışsanız kokuyu alırsınız.. 

Motoru sesi değişir ve daha sesli çalışır.. 

DPF temizliğini bittiği zaman km trip göstergesini sıfırlayın ortalama her 200-250km sonra yeniden temizlik yapacaktır., 

Yol güzergahınız trafik yoğun değilse 250-300 km’de bir temizlik yapar.,

Bu anlattığım pasif rejenerasyon (pasif DPF temizliği) 

Eğer bunlara kulak asmazsanız., bir süre sonra araç bu sefer ekranda uyarı ışığı yakarak aktif rejenerasyon (aktif DPF temizliği) yapmaya başlar.,

Bunun anlamı artık tehlike çanları çalıyor sana ciddi tamirat masrafları açarım anlamına gelir., aktif temizlikte araçta güç kaybı yaşanır., temizlik işlemi daha uzun sürer 30-40dk. veya daha fazla., 

Yani uyarı ışığı yakarak aktif temizlik (kelimenin içinde aktif yazması) sizi aldatmasın., aktif temizlik iyi bişey anlamına gelmiyor..!! Tam tersi kötü anlam ifade ediyor..!! 

Pasif temizlik kurallarına uyarak temizliğin sonlanması beklediğiniz vakit uzun yıllar sorunsuz şekilde aracınıza binersiniz..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Hocam tamam dpf temizlesin de gideceğimiz yere gittik ~4km rolanti yukseldi pasif dpf başladı fakat işimiz acele ve öyle sürecek vaktimiz yok ne yapmalıyız? Gözümüz devirde kulagimiz motorda gezmek te cok garip canım sıkıldı şimdi açıkçası.

 

Geri
Üst Alt