Kurulama havlusu


Bu havlularda zaten amaç at çek veya şer sürükle şeklinde olduğu için herhangi bir basınç ve kuvvet uygulamaya gerek kalmakla birlikte bir kez geçtiğin yeri tekrar geçmeye kalmıyor. Bu da çizme riskini minimuma indiriyor. 
23.40 dan sonra demek istediğim benim aracı da bu şekilde kuruttu ki video daki görüntüden daha kuru bir yüzey elde etti havlu ile sadece çok kısa bir geçiş yaptı 



 

@Frkntna hocamında dediği gibi 45x75 ölçü gayet yeterli gelecektir hocam. 70x90 ı yan panellerde katlamak gerekiyor ve suyu çektiğinde daha ağırlaşıyor. Tabi şuda var üzerinde boya koruması olan iki golfü nerdeyse kurulayabilir.

Havlular geldiğinde 15dk lık kısa programda eser miktarda perwoll sarı veya açık mavi ve yine birkaç damla beyaz sirkeyle ve yanına temiz bir havlu koyarak yıkarsınız. Üretimden kalan iplik tozları ve artıklarından kurtulmuş olursunuz.

Boyut farkını göstermek için bir foto yükleyim

Ekli dosyayı görüntüle 32552
Fotoğraf yeterince açıklayıcı oldu hocam bilgilendirme için teşekkür ederim. Purestar 45x75’i sipariş edeceğim. 👍🏻

 
10 dakika önce, Alpyaman yazdı:

23.40 dan sonra demek istediğim benim aracı da bu şekilde kuruttu ki video daki görüntüden daha kuru bir yüzey elde etti havlu ile sadece çok kısa bir geçiş yaptı 

Hocam görünen mevzu adhezyon-kohezyon kuvvetleriyle alakalı olan bir mevzu. 

Araç yıkama esnasında yıkama makinasının attığı basınçlı su ufak parçacıklar halinde hareket eder, bu da küçük su damlacıklarının araç üzerine tutunmasına neden olur. (Adhezyon, farklı molekülerlerin birbirini tutması) 

Hortum ile yüksek debi ancak düşük hızda su verilmesi ise suyun kendi molekülerlerinin birbirini çekmesine neden olur (kohezyon) ve araç üzerine tutunmasını zorlaştırır. 

Sonucunda araç üzerinde damlacık çok daha az kalır. 

 
Hocam görünen mevzu adhezyon-kohezyon kuvvetleriyle alakalı olan bir mevzu. 

Araç yıkama esnasında yıkama makinasının attığı basınçlı su ufak parçacıklar halinde hareket eder, bu da küçük su damlacıklarının araç üzerine tutunmasına neden olur. (Adhezyon, farklı molekülerlerin birbirini tutması) 

Hortum ile yüksek debi ancak düşük hızda su verilmesi ise suyun kendi molekülerlerinin birbirini çekmesine neden olur (kohezyon) ve araç üzerine tutunmasını zorlaştırır. 

Sonucunda araç üzerinde damlacık çok daha az kalır. 
Detaylı açıklamanıza katılmak ile beraber su boncuklarının oluşmasının nedeni kullanılan şampuan özelliğinden ve aracın önceden devamlı detay ürünleri. (Seramik, wax, cila) ile koruma altında olması. Bu ürünler kullanılan araçlarda daha çok boncuklama oluşuyor

 
Detaylı açıklamanıza katılmak ile beraber su boncuklarının oluşmasının nedeni kullanılan şampuan özelliğinden ve aracın önceden devamlı detay ürünleri. (Seramik, wax, cila) ile koruma altında olması. Bu ürünler kullanılan araçlarda daha çok boncuklama oluşuyor
Pek tabi o da var ancak asıl mevzunun yine bu dediğim olduğunu düşünüyorum. 

Herhangi bir cila, pasta, seramik vb. İşlem yapılmamış araçlarda dahi yıkamacıdaki basınçlı su kullandıktan sonra araç üzerinde zerrecikler  kalıyor. Ancak normal hortumla, özellikle fışkırtma yapmadan yakından araca tutularak yıkanınca suyun çoğu araç üzerinden kütle halinde akıp gidiyor. Ardında zerrecik bırakmıyor. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Pek tabi o da var ancak asıl mevzunun yine bu dediğim olduğunu düşünüyorum. 

Herhangi bir cila, pasta, seramik vb. İşlem yapılmamış araçlarda dahi yıkamacıdaki basınçlı su kullandıktan sonra araç üzerinde zerrecikler  kalıyor. Normal hortumla yıkanınca, özellikle fışkırtma yapmadan hortun yakından araca tutulunca ise suyun çoğu araç üzerinden kütle halinde akıp gidiyor. Ardında zerrecik bırakmıyor. 
Niye böyle bir yönteme gerek var diye sorduğumda amacımız aracın yüzeyinin daha az havlu ile buluşması ve çizilmeyi minimum seviye de tutmak dedi. Havlu kalitesi ne kadar iyi olursa olsun risk her zaman olduğunu belirtti 

 
Pek tabi o da var ancak asıl mevzunun yine bu dediğim olduğunu düşünüyorum. 
Herhangi bir cila, pasta, seramik vb. İşlem yapılmamış araçlarda dahi yıkamacıdaki basınçlı su kullandıktan sonra araç üzerinde zerrecikler  kalıyor. Ancak normal hortumla, özellikle fışkırtma yapmadan yakından araca tutularak yıkanınca suyun çoğu araç üzerinden kütle halinde akıp gidiyor. Ardında zerrecik bırakmıyor. 
Bostanci lunapark yakininda bulunan sonax da aynen bu şekilde yıkıyorlardi

Yillar önce orada yikatirdim istanbul da standart yikamada en memnun olduğum yikamaciydi

 
Niye böyle bir yönteme gerek var diye sorduğumda amacımız aracın yüzeyinin daha az havlu ile buluşması ve çizilmeyi minimum seviye de tutmak dedi. Havlu kalitesi ne kadar iyi olursa olsun risk her zaman olduğunu belirtti 
Hocam ben maalesef detailing konusunda sizler gibi tecrübeli ve pek muhtemel donanımlı değilim, vardır bir bildikleri. 

Ben sadece mevzuyu fizik kuralları çerçevesinde açıklamaya çalıştım. 

Sizin bu konuya dün gece 12 de girdim, saat 04 de kendimi aliexpress te 1300gsm havlu bakarken buldum. Sonra kendi kendime, "sen daha kuyu suyuyla benzinliklerde yıkıyorsun, kendine gel." dedim ve yattım.  :D

 
Hocam ben maalesef detailing konusunda sizler gibi tecrübeli ve pek muhtemel donanımlı değilim, vardır bir bildikleri. 

Ben sadece mevzuyu fizik kuralları çerçevesinde açıklamaya çalıştım. 

Sizin bu konuya dün gece 12 de girdim, saat 04 de kendimi aliexpress te 1300gsm havlu bakarken buldum. Sonra kendi kendime, "sen daha kuyu suyuyla benzinliklerde yıkıyorsun, kendine gel." dedim ve yattım.  :D
😄

profilinizde Ankara da yaşadığınızı gördüğüm için yorum yapıyorum sizin orada oldukca detayçı tıkama firmaları var İstanbul’a göre 

 
😄

profilinizde Ankara da yaşadığınızı gördüğüm için yorum yapıyorum sizin orada oldukca detayçı tıkama firmaları var İstanbul’a göre 
Ankara oto sanayi ve işçilik, çıkma parça ve detailing konularında gerçekten iyi ancak ben bir türlü vakit ayırıp aracı götürmedim. 

Korona nedenli evde durmaktan ve yazın da gelmesi nedeniyle kanım kaynadı, 1 haftadır birkaç parça kendim uygulama yapabileceğim basit ürünler aldım lakin adım gibi biliyorum ki iş hayatı eski rutinine dönünce kafamı kaşıyacak vakit yine bulamayacağım. 

 
Hocam ben maalesef detailing konusunda sizler gibi tecrübeli ve pek muhtemel donanımlı değilim, vardır bir bildikleri. 

Ben sadece mevzuyu fizik kuralları çerçevesinde açıklamaya çalıştım. 

Sizin bu konuya dün gece 12 de girdim, saat 04 de kendimi aliexpress te 1300gsm havlu bakarken buldum. Sonra kendi kendime, "sen daha kuyu suyuyla benzinliklerde yıkıyorsun, kendine gel." dedim ve yattım.  :D
Hocam aşağı yukarı aynı durumdayız. 😄 Keşke virüs riski geçse de detaylı temizlik üzerine bir buluşma ayarlayıp tecrübeli arkadaşlarla bilgi paylaşımı yapsak. 

 
Hocam aşağı yukarı aynı durumdayız. 😄 Keşke virüs riski geçse de detaylı temizlik üzerine bir buluşma ayarlayıp tecrübeli arkadaşlarla bilgi paylaşımı yapsak. 
Vallahi başka bir başlıkta, retrofit ve detailing konularında yazdığım gibi:

"Ankara dan birisi beni yanına çırak niyetine alsa da şu işleri öğretse..."

 
Vallahi başka bir başlıkta, retrofit ve detailing konularında yazdığım gibi:

"Ankara dan birisi beni yanına çırak niyetine alsa da şu işleri öğretse..."
Ben de retrofitleri detailingleri gördükçe keşke küçükken yaz tatillerinde sanayiide çalıştırsalardı diyorum. 😂

 

Siparişimi verdim geldiğinde dener yorumlarımı yazarım dostlar.
Yaz geliyor bol bol araç yıkayacak olanlar için kurulama havlusu önemli.
8a50343fd4116de467020db763f084fb.jpg

@Gökhan Bilgin oldumu şimdi :)  

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt