DSG Şanzıman Nasıl Kullanılır - DSG'li Araç Alınır mı?


@tiesay hocam bunu aylar önce Facebook da görmüş belki lazım olur diye kaydetmiştim. Çok güzel anlatıyor cidden. Aslında video şanzımanın içini açmak için çekilmiş. Usta da el fren p modu arasında takılanlara sıkıntı olmaz  diye ufak gönderme yapmış. 

 

DSG'den bu kadar şikayetçi olup sonra ayıla bayıla DSG'li Golf almak nasıl bir ruh halidir hala anlamaya çalışıyorum.

Bence bu konuda amacını çok aşan bir tedbirlilik hali gelişmiş. Hani paranoya desem yanlış olmayacak neredeyse.

Allah DSG kullanıcılarına kolaylık versin.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@cembo Kendi adıma konuşayım verdiği keyif, performans ve yakıt tüketiminden dolayı tercih ediyorum. Tedbiri kullandığınız her şanzımanda almanız gerekiyor, bu sadece biraz daha naif. Birde Volkswagen'e ayrı Golf'e ayrı bir gözle baktığım için.

 
Bende autohold açık n el freni p sıralamasını izliyorum.Araç kendini salıyor hafif bir eğimde hissediliyor.  Benim aracın 14 binde kavraması değişmiş. Şuan 45 binde. 2015 1.2 dsg tsi. 2 den 3 e geçerken hafif bir dişli sürtmesi gibi bir ses duyuyorum. Çok odaklanınca duyabiliyorum. Arabaya binen başkası duyamıyor. Titreme falan da yok vitesler akıcı. Bir sorun mudur bilemiyorum 

 
@knncn DSG'nin vites geçişlerinde bazen sesler olur, ayağınıza gelen bir titreme veya seyir halindeyken şanzımanın sürekli şaşırması gibi olaylar yok ise korkulacak bir şey yoktur diye düşünüyorum.

 
@smhk şanzıman normal görünüyor devir dalgalanması titreme falan yok. İnsan tereddüt ediyor dsg olunca tabi ama vazgeçemiyoruz 😃

 
@knncn Haklısınız hocam, biz vazgeçelim artık diye Golf 8'i çıkarıyorlar sanırım. Bu tasarımın başka bir açıklaması olamaz.

 
Hocam bu şanzımanlar hakkındaki bilgeliğiniz nerenden geliyor merak etmiyor değilim. Meslek veya hobi mi ? 

 
@İlker34 Hobi ve kullanıcı tecrübesi diyelim sizinki nereden geliyor? Sanayi günlüğü usta videoları izlemekten mi?

 
Ben bu işin okulunu okudum hocam. Sanayi ve usta videosu da işin tuzu biberi. İnan çok ama çok fazla bilgim var. 2007 yılında ilk dsg aracımı aldım . Yağlı kavrama 140 hp jetta. O zaman aman allahım demiştim nasıl makina bu. Bugün 7 ileri leon sahibiyim. Her tepkisine saygı duyduğum muhteşem bir makina diyorum dsg için.

 
@İlker34 Bende otomotiv sektöründe çalışıyorum ve madeni yağ sektöründe ünlü bir markanın sadece şanzıman yağları grubuna bakan ve o alanda uzman olan kişiyle sürekli diyalog halindeyim. Hem kendi aracım için hem de yeni şeyler öğrenmek için konuşuyorum sorular soruyorum. Geçen muhabbetlerimizde bu tarz yaklaşımlar her zaman şanzıman ömrüne olumlu etkisi olacağını belirtiyor. Yani bunun bunla alakası yok şunu şöyle yapmana gerek yok vs. demiyor. Tüm bunları geçtim ilk çift kavramalı şanzımana sahip olduğum ve bu bilgilerden mahrum olduğum dönemlerde aracımın 15 binde kavraması değişmişti. O olaydan sonra üzerine düşüp gerek yetkili servisteki ustalardan gerekse sektördeki insanlardan tavsiye istediğimde genel olarak bunlardan bahsetmişlerdi. Sonrasında bunlara dikkat ederek yaptığım sürüşlerde hiçbir sıkıntı yaşamadım. Eğer tüm bunlara dikkat ettiğim halde tekrar aynı şeyleri yaşasaydım size katılabilirdim. Sizinde bunların bir etkisi olmadığına dair kanıtınız güçlü bir sunumunuz var ise paylaşabilirsiniz ama bu konudan neden bu kadar rahatsız olduğunuzu anlayamadım.

 
Rahatsızlık olur mu. Aksine memnun oluyorum. İnsanlar bilinçlenmeli . Ama bazı klişe olaylar var. Onlar sadece beni üzüyor diyeyim. Bilgi paylaştıkça çoğalır. Zaten forumun amacı bu değilmi. Ben önce el freni sonra p olayına oldum olası anlam veremiyorum. Park dişlisi kör köhne başka işi olmayan güçlü kuvvetli sağlam malzemeden üretilmiş ve tek bir amacı Olan. Arabayı park edince tutmak. Bunun aksinin istenmesi yanlış geliyor. Bunu tecrübe etmek inananın imkansız. Yeni arabalar izin vermiyor ama giderken bile p ye almak zarar vermez o dişliye. Tork koruması var. Aşınca kaçırmaya başlar. Böyle tak tak diye ses çıkartır. O benim sadece sıkıntım. P de bırakın hiç birşey olmaz . Korkmayın.

 

@Kebapmaster merhabalar hocam aslında başıma hiç gelmemesine rağmen uzun süredir dsg li araç kullanınca hissediyorsunuz

ilk kalkışlarda özellikle dur kalk trafikte frenle kalkarken titreme geri geri veya rampa yukarı titreme hissettiriyor

 

Geri
Üst Alt