Motor Aşırı Isındı Uyarısı, Yardım !


Geçmiş olsun üstad bencede devir daim pompası 

Yahu bu golf 7 ler ne sorunlu araç türkiye ye mi böyle acaba 

 

Bazen devir daim pompası takılıyor kontağı kapatıp açın düzelir, kaçak varsa değişim zaten şart suyu kontrol edin, aynı sorun benim de başıma geldi 2 yıl önce fakat hala gram eksiltme yok. Bakalım ne zaman pes edecek.

 
Gösterge tablosunda Hararet sürekli artıyorsa devirdaim sorunu olması çok yüksek aksi takdirde aracınızı 10-15 dakika soğumasını beklerseniz problem ortadan kalkıyorsa pek sorun bu durumda Şanzuman ısınması olur ki soğudugunda sorun kalmaz. Aracınızı kullanırken Hararet tablosuna ve motor sesine dikkat ederek kullanmanıza dikkat edin. umarım sadece ısınmış olur da Devir daim sorunu çıkmaz.

Geçmiş olsun. Şuan bir sorun yoksa pek korkulacak gibi gözükmüyor. Bazen bu şekilde geçici ısınma ile bu olay yaşanabiliyor.

 
@muhammedfatih hocam zorlama ile böyle bir uyarı vermez arkadaşların dediği gibi servise bir baktırın derim ileride başınıza iş almayın. Aynı model Passat 1.6 arkadaşım canını çıkarıyor hatta Ankara İstanbul 220 lerle hiç durmadan seyahat ediyor yani bu kadar nazik olsa araç yanardı herhalde ama tık yok.

 
@muhammedfatih hocam benzer bi sorun basima gelmisti ustami aradim sabah sakin sakin gel dedi yuksek devirlere cikmadan 25 km gittim.Sonuc devrindaim pompasi..Tabi pompa inerken triger v kayisi vs de iniyor yaklasik sanirim yalan olmasin 1500 tllik bir masraf cikmisti.Yukarida ustadlarimin dedigi gibi hararet motorun en buyuk dusmani ilk isiniz servise ya da ustaya gitmek olsun.Selamlar....

 
@Yehanoha Araç 32 binde hocam.Dediğiniz gibi yapacağım.Servise gidecek olsam 20 25 km orasıda.Aracı yormadan gözüm hararet ibresinde gideceğim artık.Yalnız bu devirdaim arızası ile karşılaşan arkadaşlar aynı uyarıyımı aldınız.Araştırdığıma göre o arızada hararet ibresi yükseliyor devamlı? @DemirRen @GodThread
Bir araba herhangi bir sebebten uyarı ışığı yakıyorsa bunun anlamı: uçurumdan önceki son çıkış gibi düşünün., uyarı ışığı sıcaklık 90’ı geçince hemen uyarı vermez., önce 100-110 çıkar., sistem geçen sürede motoru halaa soğutamıyorsa o zaman ışık yakarak uyarı verir., 

Şayet devirdaim arızalı ise ekranda devirdaim arızalı diye bir uyarı çıkmaz/çıkmıyor.,

Hava sıcak bilee olsa hararet göstergesi istisnasız 90°C sabit olması gerekir..!!

Arabada arıza (olsun veya olmasın) aracı kullanırken gün içinde ara-sıra hararet göstergesine bakmayı alışkanlık haline getirmenizi nacizane öneririm.. 

Sorun devirdaim pompasından kaynaklı olduğu anlaşılırsa aman yan sanayi falan taktırmayın.. parçayı bizzat servisten almanızı öneririm.. veya serviste yaptırın., 

Devirdaim değişirken triger vs.. komple sökülüyor., haliyle işçilik ücreti yükseliyor., Sadece devirdaim değişirse 120 bin km’de triger değişimi için tekrardan işçilik ödersiniz..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Buda kronik bir durum  ama soğutma suyu korozyonlu ise erkenden sıkıştırıyor devirdaim moturunu arada sırada açar  arada sıkışınca görevini yapmaz.. Kesinlikle çok önemli bir parça motorunuzun en önemli parçası kalbi denebilir.. 

120 bin km bakımına gitmeden tavsiyem kaliteli radyatör açıcı sıvı ile bir süre dolaşıp ( 2 - 3 Saat)  büyük bakımda sistem suyunu komple yeniletmek.. ve doğuda değilseniz fazla antifriz koydurmamak yaklaşık - 20  derecelerde olsun karışım.. 

Sistem suyu pas rengini aldığında  kalorifer peteği ve devirdaim  gibi parçaları bozuyor.  G13 antifriz Yerine G12+ atmayın 

Bu arada devirdaim bir kaç çeşidi varmış sabit olanı elektronik valfi olmayan ondan alırsanız sıkışmaz parça ama motor sürekli suyu çevirir geç ısınır  araç.. video linki konuyu anlamak adına konulmuştur.



 
Hocam büyük ihtimalle devirdaim pompası su seviyesinde bariz azalma olmayabilir aracı kullandıktan sonra park ettiğiniz yerde yere damlatma var mı ona bakabilirsiniz su antifrizli olacağı için yağ gibi bi hissi olur farkedersiniz

 
Isin ilginc tarafi bu sorun senelerdir mevcut ve vw firmasi hala inatla bir gelistirme yapmiyor. Bu parcadan dolayi arac ariza yapsa kullanici hatasini neye dayandiriyorlar anlamak güc. Birde serviste bu islemi yaptirinca yine ayni devirdaim pompasi takilmayacak mi, onunda sonu yine arizaya cikar. Alternatif birsey bulmak lazim videodaki gibi mesela.

Mk8 de dokunmatik far anahtari argesi yapana kadar devirdaim pompasini cozmuslerdir umarim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Öncelikle yorumlarınız için herkese teşekkür ederim.Bu arada Ramazan bayramınızıda kutlar, hayırlara vesile olmasını dilerim.Önceki yorumumda söylediğim gibi bugün bir yolculuk yapmam gerekiyordu.Burada yazılanlardan sonra aracı kullanmamayı düşündüm, fakat hem önemli bir durumdan ötürü yolculuk yapmam gerekiyordu hemde uyarıyı ilk gördüğümde hararet ibresine dikkat etmemiştim ve gerçekten bir sorun olup olmadığını hararet ibresinin 90 derecenin üstüne çıkıyormu diye merakımdan, yola çıkmadan önce yağ ve su seviyelerini kontrol ederek ve 90 derecenin üstüne çıkmaya başladığı anda sağa çekip durmayı göze alarak  120 km olan yolculuğumu tamamladım.Gözüm hararet ibresi ve yağ sıcaklığındaydı.Gidiş yolunda korktuğumdan 70 km hızı geçmedim, ama hızlanmaya başladığımda sanki ufaktan yukarı doğru kıpırdıyordu hararet ibresi bende yüklenmedim o yüzden, dönüş yolunda ise varış noktasına yaklaşınca hızımı arttırdım ve hatta klimayıda açtım.Hararet ibresi 90'ı geçmedi.Yolculuk esnasında yağ sıcaklığı max 105 dereceyi gördü.Ve yolculuğun sonunda dahi fan çalışmadı.İlk olay olduğunda öğle vaktiydi ve hava 35 36 derece civarlarında.Bugün ise yağışlı ve fotoğraftada gördüğünüz gibi ortalama 14-16 derece civarlarındaydı.Bununla ilgili olabilirmi bilmiyorum.Çarşamba günü servise  götürmeyi düşünüyorum.Fakat bir arıza var ise servis bunu cihaz vs. bağlayıp görebilecekmi yoksa aynı olayın tekrar başıma gelmesini mi bekleyeceğim bilmiyorum... @forzaGilles @Ender @atacandiri @ZITIPAŞA @typhoons

IMG_20200524_152237.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@muhammedfatih hocam yağ sıcaklığının 90 dereceyi geçmesinde bir problem yok. Asıl önemli olan bizim dediğimiz hararet göstergesi oda oynamadıysa devir daim pompalık birşey yok gibi. 

 
@muhammedfatih  bu soguk havalarda az bir kipirdanma yinede bir probleme isaret olabilir hocam, siz gecikmeksizin servise gidin bir baksinlar, sorun yoksada kafaniz rahatlar

 

@muhammedfatih hocam devir daim pompasındaki elektrikli bir alet var o su döngüsü için açılıyor ve araç su döngüsünü sağlıyor, fakat bu parça bazen tutukluk yapıyor bu sebepten ötürü hararet yükseliyor sizde bir kere yaptıysa bozulduğu anlamındadır ileride daha çok beklemediğiniz anlarda yapıcaktır. Benim 29 30 derece yapmadığı olurdu gece dönerken yağmurlu havada 10 derece yaptığı oldu o yüzden sizi yanıltmasın denk geliceksiniz illa ki ve git gite daha çok olmaya devam edicek, eğer bir daha yaparsa videoya alın ondan sonra servise götürün aracınızın garantisi varsa eğer direk götürün, ayrıca kontak kapatınca elektrikli alet kapanıyor bazen tekrar çalıştırınca düzeliyor ilk zamanlar ama ben ilk başıma geldikten 2 ay sonra kontak kapatmam bile işe yaramadı bozulmuştu komple o yüzden aksatmadan direk servise götürün aracınızı. Bu arada bu arıza bazen fabrikasyon parçadan dolayı bazende koyulan antifrizden dolayı yapabilir, @mehmetmert hocam söylemişti bana o bu konuda bilgi sahibi bana söylediğinin benzerini yazdım buraya şu an, hayırlı bayramlar :)

 

Geri
Üst Alt