Motor Aşırı Isındı Uyarısı, Yardım !


Merhaba Hocam, Yaptığınız yorumdan ve yolculuğunuzdan Şuan bir sıkıntı olmadığıni çıkarıyorum. Lakin Servise gitmenizde fayda görüyorum en azından hata varsa servis sorgusunda bilgisayarla kontrolünde çıkacaktır.  Devirdaim bazen elektronik okumada hata algılayabiliyor. Kalıcı yada geçici olduğunun en sağlıklı yolu kontrol edilmesinde. Vag grubu araçlarında Kronik olduğundan ve motor aciddi zarar verebileceğinden ilk fırsatta Servise göstermenizi tavsiye ediyorum. Son olarak Sıcaklık Kısmı için Yağ değilde Hararet tablosuna bakmamız önemli. Bazen yağ sıcaklığı 105 de olabilir 80 de yani o kısım sizin sorununuz değil. 

iki seçenek var sizin durumunuz için 

1.Şanzuman aşırı ısındı KEnara çekin 12-20 dakika soğumasını bekleyin demiştir ki bu Güzel haber olanıdır.

2. ise Aracınız Aşırı ısınmıştır, Hararet göstergesi 90 üzerinde göstermiştir ( siz farketmemiş olsanızda) işte o zaman Devir daim sıkıntısı vardır anlamındadır.

Hayırlı Bayramlar diliyorum.

 

Bugün servise uğradım.Cihazla araca bağlandılar ve bir problem görünmediğini söylediler.İstersem ücreti mukabilinde devirdaim pompasını söküp kontrol edebiliriz dediler.Triger kayışına kadar sökülüp bir kaç gün serviste kalacaktı araç.Şuan için şehir içinde kısa mesafelerde kullandığım için söktürmedim.Servise gidiş geliştede klimayı açıp denedim, herhangi bir sorun olmadı.Bir kaç gün gözüm hararet göstergesinde kontrollü bir şekilde kullanacağım.90 derecenin üstüne kıpırdadığını görürsem şayet artık gidip söktürürüm.

 
Merhabalar. Bnm araç malumunuz 2014 model (2015 Ocak ayında trafiğe çıkışlı) 1.2 tsi 105 hp DSG comfortline. Şuan 53400 kmdeyiz. Full servis bakımlı. Şubat ayınan beri soğutma suyu azalttığını tespit ettim kayıtlarımı aldım. Perşembe günü serviste devirdaim pompası ve kayışı değiştirildi. Normal fiyat 2200 tl idi. 1300 tl ye mal oldu. Birde ekleyeyim; Tsi araçlarda devirdaim pompası şanzımanın üstünde bulunuyor ve buraya sızdırma yapıyor bu maksatla aracın altına değil şanzıman üstünde kalıyor su. 

 
Merhabalar. Bnm araç malumunuz 2014 model (2015 Ocak ayında trafiğe çıkışlı) 1.2 tsi 105 hp DSG comfortline. Şuan 53400 kmdeyiz. Full servis bakımlı. Şubat ayınan beri soğutma suyu azalttığını tespit ettim kayıtlarımı aldım. Perşembe günü serviste devirdaim pompası ve kayışı değiştirildi. Normal fiyat 2200 tl idi. 1300 tl ye mal oldu. Birde ekleyeyim; Tsi araçlarda devirdaim pompası şanzımanın üstünde bulunuyor ve buraya sızdırma yapıyor bu maksatla aracın altına değil şanzıman üstünde kalıyor su. 
Gecmis olsun hocam

Bu nasil bir fiyat tutarsizligi

2014 model 1.2 aracimda 3 ay önce yetkili serviste 1.800 tl civari odedim

 
@HONEY Bülent hocam. Vw servislerini anlamak mümkün değil. 
Geçen sene Ağustos ayında senelik bakımda servis danışmanı aracımın Dsg iyi niyet garantisi dedikleri bu durumun bnm araç için 7 yıl olduğunu ve 2022 ye kadar devam edeceğini söylemişti. Şimdide Almanya demişki artık bilmiyorum nasıl olduysa 2012-2015 modeller 5 yıl, 2016-2019 3 yıl imiş. 
Devirdaim pompası değişiminde baya kurcaladım dedim ben niye servise geliyorum? Sadece dsg mi iyi niyet? Devirdaim pompası bu da kronik vs karıştırdım bu kadar düşürebildim. 

 
Merhabalar. Bnm araç malumunuz 2014 model (2015 Ocak ayında trafiğe çıkışlı) 1.2 tsi 105 hp DSG comfortline. Şuan 53400 kmdeyiz. Full servis bakımlı. Şubat ayınan beri soğutma suyu azalttığını tespit ettim kayıtlarımı aldım. Perşembe günü serviste devirdaim pompası ve kayışı değiştirildi. Normal fiyat 2200 tl idi. 1300 tl ye mal oldu. Birde ekleyeyim; Tsi araçlarda devirdaim pompası şanzımanın üstünde bulunuyor ve buraya sızdırma yapıyor bu maksatla aracın altına değil şanzıman üstünde kalıyor su. 
Hocam selam faturaya bakıp devirdaim pompasının parça kodunu söylebilir misiniz..?

 
Herkese merhaba, olayın üstünden 1 ayı aşkın bir süre ve yaklaşık 2000 km mesafe geçmiş bulunmakta.Bilgilendirme amaçlı yazmak istedim.En son 27 Mayıs tarihinde "motor aşırı ısındı" uyarısı üzerine servise uğradığım da bir hata ve problem görülmemiş isteğim doğrultusun da devir daim pompasına kadar sökülüp incelenecekti.Aynı uyarı tekrarlanırsa tekrar getireceğimi söyleyip ayrılmıştım.Söylediğim gibi 2000 km mesafe yaptım üzerine, uzun yol ve şehir içi.Çok şükür herhangi bir sorun yaşamadım.Ortalama 500 km'de bir ortaya çıkan DPF temizliği hariç fan da çalışmadı.Hararet göstergesi normal.Neden başta böyle bir uyarı çıktı hiç bir fikrim yok.

 
Herkese merhaba, olayın üstünden 1 ayı aşkın bir süre ve yaklaşık 2000 km mesafe geçmiş bulunmakta.Bilgilendirme amaçlı yazmak istedim.En son 27 Mayıs tarihinde "motor aşırı ısındı" uyarısı üzerine servise uğradığım da bir hata ve problem görülmemiş isteğim doğrultusun da devir daim pompasına kadar sökülüp incelenecekti.Aynı uyarı tekrarlanırsa tekrar getireceğimi söyleyip ayrılmıştım.Söylediğim gibi 2000 km mesafe yaptım üzerine, uzun yol ve şehir içi.Çok şükür herhangi bir sorun yaşamadım.Ortalama 500 km'de bir ortaya çıkan DPF temizliği hariç fan da çalışmadı.Hararet göstergesi normal.Neden başta böyle bir uyarı çıktı hiç bir fikrim yok.
Aynı durum benim de başıma geldi ben uyarı almadan 110 derece gibi olayı farkedip sağa çektim arabayı durdurdum tekrar çalıştırdım anında devir daim fan devreye girip 90 a çekti birdaha da olmadı sanırım devir daim devreye girmiyor takılıyor, bu olayın üstünden 2 sene 40bin km geçti sıkıntı yok ama kronik bir sorun devirdaim 100 120 binde çoğu araçta değişiyor. Vw in utanmazlıklarından sadece bir tanesi.

 
Karşınızda toyota lan cruiser bunun ki de can bunun ki de devir daim arabistan çöllerinde o kum tepesinden bu kum tepesine lastikleri indirip adeta araçla sörf yapıyorlar sıcaklık 50 derece hissedilen 60 ne yağ eksiltiyor ne hararet yapıyor toyota candır kim ne derse desin vw motorları tırt. Araç sadece motordan ibaret olsa satar alırım ama bunların araçları da çok tipsiz.

IMG_20200702_153647.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aynı durum benim de başıma geldi ben uyarı almadan 110 derece gibi olayı farkedip sağa çektim arabayı durdurdum tekrar çalıştırdım anında devir daim fan devreye girip 90 a çekti birdaha da olmadı sanırım devir daim devreye girmiyor takılıyor, bu olayın üstünden 2 sene 40bin km geçti sıkıntı yok ama kronik bir sorun devirdaim 100 120 binde çoğu araçta değişiyor. Vw in utanmazlıklarından sadece bir tanesi.
Doğrudur hocam, çok kişiden duydum devir daim pompası değişimini.Şans mı diyelim, kısmet mi diyelim.Temennimiz tekrar etmemesi.

 
Arkadaşlar merhaba, benim aracimda da devirdaim pompasinin baglandigi bolgede kaçak tespit edildi. Conta degisimini sordum olmaz komple degismesi lazim dediler. Servise biraktim araci. Kafama takilan soru bu parcayi degismek icin sokulen kisimlarda sorun cikar mi? Triger vs sokulecek sanirim. Ayarinin bozulmasi va gibi olumsuz bir durum gelisir mi sizce?

 

@bf417 kesinlikle land cruiser bir arabadan daha fazlasidir, ortadogu-afganistan-pakistan ve afrikadaki terör örgütü liderlerinin tercih ettigi arac olarakda meshurdur, Usame bin Laden'in bu arabaya olan hayranligi meshurdur, alt seviyedeki teröristler ise toyota hilux kullanirlar

biz ise vergiler dolayisiyla rüyamizda görürüz bu canavarlari

ayrica  yeniside eskiside gercekten cok tipsiz, japon araclari honda haric genelde cirkindir veya bize cirkin geliyor

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt