Ben 2018 ve 2019 yillarinda iki defa sifir km 1.0tsi dsg golf aldim.
2018'de 1.4tsi ve 1.0 tsi arasindan 1.0tsi sectim
2019'da 1.5 tsi ile 1.0tsi arasindan 1.0 tsi sectim, fark 5 bin liraydi (dizel 7 bin liraydi, 2.elde fiyati uctugu icin dizel almadigima pismanim, simdi 2.elde fark en az 15 bin)
Aslinda 1.5 tsi avrupada ve türkiyede tutulmadi, dogus otoda 1.5 tsi cok az getirdi eylül 2019'a kadar, ama eylülden sonra talep artinca avrupada satisi düsük oldugu icin buldugu 1.5 motoru türkiyeye getirdi, 1.0 motorun talebi avrupada canli oldugu icin 1.0 cok az geldi farkettiyseniz eylülden sonra
Neden tutlmadi 1.5 tsi?
Ilk olarak avrupada tutulmamasinin sebebi arada kalmis bir motor, yani ne tasarruflu ne performansli, avrupali ekonomik araba istediginde 1.0 aliyor performans istediginde 2.0tsi alabiliyor, bizim gibi arabanin fiyati birden bire 2.5 kat artmiyor, fiyat farki fazla olmuyor
Ikincisi 1.0 tsi cok iyi motor, bircok ödül almis, kullanan herkes cok olumlu geri dönüs yaptigi icin belki abarti ama bir nevi "rockstar" muamelesi görüyor
Son olarakta cevre bilinci avrupada cok önemlidir, dizeller vebali muamelesi görür, dizelin alternatifi olarakta lanse edildi
BMW 3 silindirli motorlar psa grubunundur, alman mali degildir eger bir degisiklik olmadiysa