1.0tsi çok başarılı bir motor, bunda sanırım rakipler dahi hem fikir.
Ancak Aynı donanım 2019 model, eşdeğer km 1.0tsi ile 1.5tsi golfler arasında sarı sitede "ortalama" 15bin tl civarı fiyat farkı mevcut. (10000 de var 20000 de). Demekki 1.0tsi motorlar alındıktan sonra dizel ve 1.5tsi ile arasındaki fiyat farkını 2.elde tam olarak korumuyor.
1.0 motor ürün gamı içerisinde Polo, Ibiza, Golf, Leon, troc, vb. B - C segmentte kullanılırken, 1.5 motor golf, leon, passat, arteon, tiguan, karoq, Ateca gibi C - D segmentte kullanılmaktadır. VW şu anda en büyük yatırımını 1.4tsi yerine getirdiği 1.5 tsi üzerine yapmakta ve 150bg ve 130bg versiyonlarıyla ilerlemekte.
Diğer yandan 1.5tsi motorlarda tıpkı 1.4tsi gibi arkalar bağımsız süspansiyon ile gelmekte. (Arka koltukta seyahat eden eşim ve çocuğum için bulunmaz nimet diyebilirim) Ayrıca teknolojik olarak 2 silindir kapatma özelliği (ACT) ve motoru komple kapatma (cruise) özellikleri yanında, değişken geometrili turbo kullanmaktadır.
1.5tsi ilk versiyonunda skoda araçlarda "kangooring" sorunlarıyla adından bir dönem söz ettirdi, sonrasında sorunun sadece manuel araçlarda bir dönem karşılaşıldığı bildirildi ve devamı gelmedi.
Nihayetinde ekonomi odaklı çok başarılı bir motor olan 1.0tsi 2020 itibariyle sadece midline plus olarak getirilmekte olup, comfortline ve highline donanımlar 1.5tsi olarak gelmekte.
VW çatısı altındaki tüm markaların bundan sonraki ana motor (veya bel kemiği) 1.5tsi olarak görünmektedir.
Konuyu daha fazla dağıtmadan kısa bir bilgi vermek istedim
3 silindir motorlar içerisinde 1.0tsi çok başarılıdır, tartışmak yersiz.